Tästä lähtien lupaan käräyttää joka ikisen pettäjän jonka näen!
Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.
Kommentit (189)
185: no kaipa sellaisenkin voi ystävien kanssa keskustella läpi illanistujaisissa, tai sitten pitää vain olla korvat höröllä jos toinen sattuisi osuvasti sanomaan että haluaa tietää. Tai sitten vastata rehellisesti, jos kysytään ja epäilyksiä jo on.
Minä nyt en erityisemmin tällaisia ole kenenkään kanssa keskustellut. Rehellisesti sanottuna ajattelen koko pettämisestä siten, että asia selvitetään sitten jos sellainen selviää, ja jos tuntuu että epäiltävää on niin kysyn mieheltä itseltään. En edelleen haluaisi asettaa ystäviäni hankalaan välikäteen.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:10"]
Aika usein ihmiset jättävät kertomatta petetylle, koska pelkäävät viestintuojan tulevan ammutuksi. Miten olisi sivusto, jonne voisi anonyymisti paljastaa pettäjän?
[/quote]
Tämä olisi hyvä idea! Ja jos kiusaamista miettii, niin ihan yhtä hyvinhän nykyäänkin voi laittaa treffipalstalle ilmoituksen kiusallaan toisen nimissä ja näin pilata suhteen tms.? Ja jos joku ei tahdo tietää, niin pakkoko siellä sivustolla olisi vierailla?
Ja jos joku ei halua suhteen hajoavan pettämisen paljastumisen takia, niin kannattaisi ehkä miettiä pettämättä jättämistä..?
ap
[/quote]
Mutta jotkut ap:n kaltaiset kyylät aivan varmasti vierailisivat ja sittenhän se juoru vasta leviäisi, petetyn ja pettäjän (tai sellaisiksi oletettujen) selän takana, tavoittaen pahimmillaan pomot ja työkaverit, tuttavat ja harrastuskaverit, äidit ja anopit...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:00"]
Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.
[/quote]
säälittävä pelle olet hanki elämä
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:03"]
Ok, ei käräytetä, nauraa hirnutaan vain teidän petettyjen selän takana. Juoruillaan ja odotetaan, koska itse huomaat.
[/quote]
Mitäs hyötyä siitä on?
[/quote]
Tarvitseeko kaikesta olla hyötyä. Joskus vain on hauskaa nauraa hölmön kustannuksella, joka ei halua tietää totuutta omasta perhe-elämästään. Siitä saa jotenkin huvia. Eikös se ole vahingonilo paras ilo.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:20"]
Tarvitseeko kaikesta olla hyötyä. Joskus vain on hauskaa nauraa hölmön kustannuksella, joka ei halua tietää totuutta omasta perhe-elämästään. Siitä saa jotenkin huvia. Eikös se ole vahingonilo paras ilo.
[/quote]
Ei tarvitse jos ei välttämättä omalle toiminnalleen kaipaa motiivia. Itse pidä vahingoniloa vähän teennäisenä ja sitä myöden säälittävänä, tosin en sille säälittävyydelle jaksa olla vahingoniloinen, koska itselläni on oma elämä joka tuottaa iloa ja ttyydystystäkin ilman että sitä pitää hakea toisen elämää/moraalia/parisuhdetta yms arvioimalla.
Itse olen ollut toinen nainen (sinkkuna silloin) ja olen jopa peitellyt joskus miespuolisen ystäväni seikkailuja. Jos ystäväni puoliso pettäisi, kertoisin tietenkin ystävälleni. Ystävyys menee kaiken edelle.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:33"]
Itse olen ollut toinen nainen (sinkkuna silloin) ja olen jopa peitellyt joskus miespuolisen ystäväni seikkailuja. Jos ystäväni puoliso pettäisi, kertoisin tietenkin ystävälleni. Ystävyys menee kaiken edelle.
[/quote]
Peittelyä en todennäköisesti lähtisi harrastamaan missään olosuhteuissa. Epäilystäni kertoisin ehkä joillenkin ystäville, mutta niitäkin ystäviä löytyy joille en melko varmoistakaan epäilyistä kertoisi, koska tiedä että he eivät sitä kuitenkaan haluaisi tietää mistä taas todennäköisesti seuraisi myös se että hän ei paljastusta uskoisi ja omissa motiiveissani paljastaminen olisi ko. ystävyyttä tärkeämpää.
Minkä takia joku kertoisi suhteestaan tuollaiselle riivinraudalle ? Vai onko sinulla kameroita ympäri ihmisten makuuhuoneita ??
Nyt on taas joku hellapoliisi päättänyt parantaa maailmaa netissä. Nettiin se kyllä jääkin.
Hyvä ap,
Juuri näin. Olet ihailtavan rohkea ja rehellinen ihminen.
Ihme vastinetra olet saanut ap, joka todistaa vain että moraali on nyky-yhteiskunnassa rappiolla. Toisen ihmisen luottamus petetään surutta. Todella surullista. Toioisin kaltaisesi moraalisesti ylevän ihmisen ystäväkseni.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 00:09"]
Ihme vastinetra olet saanut ap, joka todistaa vain että moraali on nyky-yhteiskunnassa rappiolla. Toisen ihmisen luottamus petetään surutta. Todella surullista. Toioisin kaltaisesi moraalisesti ylevän ihmisen ystäväkseni.
[/quote]
Miksi kaikkien ihmiseten moraalikäsitys tai käsitys oikeudenmukaisuudesta moraali kysymyksissä pitäisi kaikilla ihmisillä olla sama?
...jatkan oraalista/motiivista
Mikä on se oletus mitä pitäisi tapahtua paljastuksen jälkeen?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 00:03"]Minkä takia joku kertoisi suhteestaan tuollaiselle riivinraudalle ? Vai onko sinulla kameroita ympäri ihmisten makuuhuoneita ??
Nyt on taas joku hellapoliisi päättänyt parantaa maailmaa netissä. Nettiin se kyllä jääkin.
[/quote]
Niin, valehdelkaa ja pettäkää vaan läheisten luottamus, ja soimatkaa niitä jotka huijauksenne paljastaa, älkää itseänne ;) t: ei ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:55"]
Jos kyseessä on vapaa suhde -> paljastaminen on yhdentekevää, koska puoliso tietää asian jo.
ap
[/quote]
Jos paljastaminen on yhden tekevää puolisolle ja/tai "pettäjälle", onko se miten paljastukseen suhtaudutaan yhdentekevää paljastajalle, vaikka hän ei koskaan saisi tietää onko pettäminen tavalla tai toisella käsitelty suhteessa tai onko kyseinen suhde ns. vapaa suhde.-> Ellet sa koskaan tietää onko kyseinen suhde "vapaa" mitä tapahtuu jos "pettäminen" paljastuksesta huolimatta edelleen jatkuu.
Tuli ap:sta ja hänen komppaajistaan elävästi mieleen viimeisin (samalla myös viimeinen) Siskonpeti jakso, jossa Niina Lahtinen esitti pettämispakkomielteistä vaimoa, joka yritti moneen otteeseen kiristää aviomiestään tunnustamaan, että on pettänyt tv:n uutistenlukijan kanssa. Oli kyllä niin AV-settiä, ettei mitään rajaa :D
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:01"]
Ajastusleikkinä, montahan ap:n tarvitsisi käräyttää ennen kun saisi kunnolla turpaansa? Mä veikkaan, että viides hakkaisi sen.
[/quote]
Toinen vetäisi jo etuhampaat irti.
[/quote]
Pettäjille ottaa näköjään koville huomata, että voi jäädä kiinni... :)
Pettäjät ansaitsevat turpaan. Jos petät älä valita jos puolisoa hakkaa sut.melkein vois pettäjän tappamisestakin saada lievemmän tuomion kuin muiden
Te pettämismyönteiset saastat. Miksi te sitten puututte toisten mustasukkaisuuteen? Tai siihen jos joku lukee puolisonsa viestejä?,kuuluuko se teille hä? Mä olen mustausukkanen enkä hyväksy miehelleni naispuolisia ystäviä ja luen myös mieheni puhelinta jos haluan. Ärsyttääkö?ei kuulu sinulle pettämismyönteinen saasta. Ja tuleppa aukomaan niin odotan pesäpallomailan kanssa
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:10"]
Kertoisitko muka oikeasti parhaan ystäväsi miehelle/poikaystävälle ystäväsi pettäneen tätä? Vaikka kyseessä olisi vain yksi kerta ja ystäväsi kertoisi tämän asian sinulle luottamuksellisesti? Ja petät samalla ystäväsi luottamuksen?
Jos vastaat kyllä, olen onnellinen että omat ystäväni eivät ole kaltaisiasi.
[/quote]
Minä kertoisin. Tai oikeammin pyytäisin ystävää itse kertomaan, koska se olisi kaikkien kannalta parempi vaihtoehto. Ja jos hän ei suostuisi, sitten minä kertoisin. Näin olen toiminut aiemminkin ja toimisin myös jatkossa.
Koskaan ei kyllä ole tarvinnut mennä niin pitkälle, että olisin vastoin ystäväni tahtoa joutunut paljastamaan hänen vilunkipelinsä kumppanille, vaan kerran ystäväni motivoitui itse kertomaan keskusteltuamme asiasta, ja toisen kerran ei tarvinnut edes keskustella vaan ystäväni halusi minun tsemppaavan häntä tuohon kieltämättä vaikeaan ja pelottavaan tekoon.
Jos joku ystävistäni ajattelisi kuten sinä, toivoisinkin että hän poistuisi elämästäni mahd. pikaisesti.
AP:lle 10 pistettä! Sen kehottaisin kuitenkin selvittämään ennen kuin kerrot, että haluaako petetty oikeasti että hänelle kerrottaisiin mahdollisesta pettämisestä. Jotkut nimenomaan eivät sitä halua, ja silloin ei ole oikein kertoa. Kaikissa muissa tapauksissa anna palaa!
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 23:03"]
Ok, ei käräytetä, nauraa hirnutaan vain teidän petettyjen selän takana. Juoruillaan ja odotetaan, koska itse huomaat.
[/quote]
Mitäs hyötyä siitä on?