Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tästä lähtien lupaan käräyttää joka ikisen pettäjän jonka näen!

Vierailija
05.04.2014 |

Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mukava elämä. Mikäli mies pettää, hän tekee sen sitten todella hienotunteisesti. Liika tieto on pahasta. En siis kiittäisi sinua ap kuplani puhkaisemisesta, en todellakaan..ehkä vetäisin lättyyn.

Vierailija
82/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:46"]

Se saattaa sinulle olevan yhdentekevää, mutta ei välttämättä sille, jolle menet avautumaan. Voi hyvinkin loukkaantua siitä, että sinä menet sekaantumaan heidän elämäänsä, varsinkin jos kyseessä on vapaa suhde. Tosin sinä tuskin itsekkäänä ihmisenä siitä välität paskan vertaa. Sinulle on tärkeintä, että pääset purkamaan omaa katkeruuttasi epäonnistuneista ihmissuhteistasi. Muiden suhteista sinä viis veisaat.

[/quote]

Vai nyt se on jo itsekkyyttä, jos pitää väärin kohdeltujen puolta! Ja miten se menikään, kun argumentit loppuvat, alkavat henkilökohtaiset loukkaukset?

Jos henkilöt ovat avoimessa suhteessa, miten ihmeessä heitä voisi loukata se, että joku sen sanoo ääneen? Jos he eivät tahtoisi muiden tietävän, he pitäisivät sen salassa! Kuten jo sanottu, en käy vakoilemassa enkä ole salapoliisi vaan kaikki (mahdolliset) havaintoni perustuvat julkiseen kanssakäymiseen, jonka pettäjä on siis omalla toiminnallaan tuonut julki. Jos olet avoimessa suhteessa etkä tahdo muiden siitä tietävän, puhu puolisollesi ja vaadi häntä salaamaan asian.

ap

[/quote]

moi tassä ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:07"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:46"]

Se saattaa sinulle olevan yhdentekevää, mutta ei välttämättä sille, jolle menet avautumaan. Voi hyvinkin loukkaantua siitä, että sinä menet sekaantumaan heidän elämäänsä, varsinkin jos kyseessä on vapaa suhde. Tosin sinä tuskin itsekkäänä ihmisenä siitä välität paskan vertaa. Sinulle on tärkeintä, että pääset purkamaan omaa katkeruuttasi epäonnistuneista ihmissuhteistasi. Muiden suhteista sinä viis veisaat.

[/quote]

Vai nyt se on jo itsekkyyttä, jos pitää väärin kohdeltujen puolta! Ja miten se menikään, kun argumentit loppuvat, alkavat henkilökohtaiset loukkaukset?

Jos henkilöt ovat avoimessa suhteessa, miten ihmeessä heitä voisi loukata se, että joku sen sanoo ääneen? Jos he eivät tahtoisi muiden tietävän, he pitäisivät sen salassa! Kuten jo sanottu, en käy vakoilemassa enkä ole salapoliisi vaan kaikki (mahdolliset) havaintoni perustuvat julkiseen kanssakäymiseen, jonka pettäjä on siis omalla toiminnallaan tuonut julki. Jos olet avoimessa suhteessa etkä tahdo muiden siitä tietävän, puhu puolisollesi ja vaadi häntä salaamaan asian.

ap

[/quote]

moi tassä ap

[/quote]

moi tässä trolli ap.

Vierailija
84/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:55"]

Miksi avoimessa suhteessa elävä loukkaantuisi siitä, että joku kertoo hänelle asian jonka hän jo tietää?

Jos eläisin avoimessa suhteessa, niin ei minulla olisi mitään syytä pitää sitä minään salaisuutena. Tosin siinä tapauksessa, että eläisin "avoimessa suhteessa" sen takia etten onnistuisi pitämään miestä vain itselläni ja roikkuisin miehessä vaikkapa rahan takia, minua varmaan hävettäisi ja haluaisin pitää asian omana tietona ja esittää etten muka tiedä pettämisestä mitään mutta silloin se on minun oma häpeäni, ei sen toisen vika joka kertoo minulle siitä.

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen! Ja toisaalta, miten tuollaista edes voisi pitää salassa, kun toinen/molemmat puolisot kuitenkin siihen tuovat jatkuvasti uusia ihmisiä toteamaan asian laidan ns "kädestä pitäen"? Miksi ihmeessä joku luottaisi siihen, että suhteen ulkopuolinen seksikumppani pitäisi salaisuuden???

ap

Vierailija
85/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 15:07"]

Joo, eli elätte ennemmin kulissisuhteessa jossa joudutte petetyiksi ja naurunalaisiksi oman kumppaninne toimesta, kuin kuulette totuuden joltakulta tietyn tyyppiseltä ihmiseltä.

Itse kuulen mieluiten aina totuuden, eikä sillä ole paskankaan väliä mistä lähteestä sen kuulen, jos kyseessä on totuus. Jos taas kyseessä on valhe, jätän valehtelijan omaan arvoonsa enkä kiinnitä häneen sen enempää huomiota.

Te pettäjien puolustelijat olette kyllä mieleltänne sekaisin. Siinäkin tapauksessa, jos ette itse ole pettäneet. Ja kaikkein pahiten silloin, jos teitä on petetty. Opetelkaapa arvostamaan itseänne.

[/quote]
Miksi näet asian niin, että petetty olisi automaattisesti "naurunalainen"? Minusta pettäminen tilanteessa kuin tilanteessa on nimenomaan pettäjän häpeä, ei petetyn. 

En tiedä sinusta, mutta minä en olisi valmis maksamaan totuudesta ihan minkä suuruista hintaa tahansa. Minusta tällaisen käräyttelijän tulisi ensi sijassa kysyä ensin itseltään, ketä tämä totuus palvelee. Oman sädekehän kiillotus on varmasti mukavaa, mutta onko senkin uhalla, että jonkun toisen elämä saattaa romahtaa aivan tyystin? Sinulle totuus saattaa olla tämän arvoinen meriitti, mutta onko se samanlainen meriitti tälle, jonka elämää se koskettaa lähimmin?

[/quote]

No jos minua petettäisiin, kokisin kyllä äärimmäisen nöyryyttäväksi sen, jos joku (saati useampi) tietäisi asian mutta ei arvostaisi minua ihmisenä sen vertaa, että viitsisi siitä kertoa. 

Itse en puutu asioihin oman sädekehäni kiillottamiseksi (en edes usko että sellainen onnistuisi tällä metodilla kovin hyvin, uskotko sinä?), vaan siksi että mielestäni jokainen ihminen ansaitsee tulla kunnioitetuksi sen verran. Toki otan ensin selvää, onko kyse henkilöstä joka ei haluaisi tietää kumppaninsa mahdollisesta pettämisestä. Jos hän haluaisi tietää, minä kerron. En näe siinä yhtään mitään tuomittavaa.

T. Saman asian jo ekalle sivulle kirjoittanut 159 (viestin 165 kirjoitti joku muu)

Vierailija
86/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 15:48"]

Minulle ei tarvitse sitten kertoa. A) asia ei kuulu tippaakaan sinulle ja b) en halua tietää. Jos mies pysyy suhteessa kanssani, on edelleen rakastava aviomies ja isä ja hoitaa osuutensa arjesta, ei minun tarvitse tietää mitä hän tekee vapaa-aikanaan. Lisäksi, tuhoaisit tuolla tavalla vain suhteesi minuun. 

Ja ei. Minä en petä, en ole pettäny, enkä tule pettämään, mutta ns. Toiset naiset eivät kuulu minulle, kunhan minä olen se, kenen luokse mies illalla palaa.

[/quote]

Kynnysmatto.

[/quote]

=D Ihan miten haluat. Minun itsetuntoni nyt ei vain ole siitä kiinni, että olenko ainoa jonka kanssa mies harrastaa seksiä. Siis silloin kun kyse on pelkästä seksistä. Pahempi paikka olisi, jos mies tulisi kertomaan että on löytänyt ns. Sielunkumppanin. Minulle henkinen side on tärkeämpi. 

Kynnysmatto en ole. Tämä ei ole mitään hiljaista alistumista, vaan asia ei vain ole niin tärkeä minulle.

[/quote]

Sä et tajua miehen psykologiaa. Sulle "sielunkumppanuus" voi olla iso juttu, mutta miehelle sä et merkitse mitään jos se pettää sua. 

[/quote]

Ja kaikki miehethän ovat prikulleen samanlaisia? seksi nyt on vain seksiä. 

[/quote]

Mutta seksi on mukavaa.

ap.

Vierailija
87/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 18:55"]

Miksi avoimessa suhteessa elävä loukkaantuisi siitä, että joku kertoo hänelle asian jonka hän jo tietää?

Jos eläisin avoimessa suhteessa, niin ei minulla olisi mitään syytä pitää sitä minään salaisuutena. Tosin siinä tapauksessa, että eläisin "avoimessa suhteessa" sen takia etten onnistuisi pitämään miestä vain itselläni ja roikkuisin miehessä vaikkapa rahan takia, minua varmaan hävettäisi ja haluaisin pitää asian omana tietona ja esittää etten muka tiedä pettämisestä mitään mutta silloin se on minun oma häpeäni, ei sen toisen vika joka kertoo minulle siitä.

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen! Ja toisaalta, miten tuollaista edes voisi pitää salassa, kun toinen/molemmat puolisot kuitenkin siihen tuovat jatkuvasti uusia ihmisiä toteamaan asian laidan ns "kädestä pitäen"? Miksi ihmeessä joku luottaisi siihen, että suhteen ulkopuolinen seksikumppani pitäisi salaisuuden???

ap

[/quote]

Minä ihmettelen ihan samaa lun sinä ap.

trolli ap.

Vierailija
88/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:24"]

Totuuden torville on oma paikkansa helvetissä.

[/quote]

En usko helvettiin, enkä varsinkaan sellaiseen johon joutuvat ne, jotka pitävät petettyjen puolta. Sinä ilmeisesti ajattelet, että pettäjät ja heidän tekojensa peittelijät pääsevät taivaaseen? Pakko myöntää, että meidän oikeudentajumme poikkeavat aika paljon toisistaan.

ap

Vierailija
89/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh!

Jutskataan aamusella!  Älä vedä nutturaa liian kireälle! ap

-Cobalt-

Vierailija
90/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:24"]

Totuuden torville on oma paikkansa helvetissä.

[/quote]

En usko helvettiin, enkä varsinkaan sellaiseen johon joutuvat ne, jotka pitävät petettyjen puolta. Sinä ilmeisesti ajattelet, että pettäjät ja heidän tekojensa peittelijät pääsevät taivaaseen? Pakko myöntää, että meidän oikeudentajumme poikkeavat aika paljon toisistaan.

ap

[/quote]

Ei uskota ap:n kanssa helvettin me.

ap:n kaveri

Vierailija
91/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ap:n olevan oikeasti provo, joka haluaa herättää keskustelua tästä mielenkintoisesta aiheesta. Heittää välillä niin yli. Mutta joka tapauksessa syynsä on ollut sille, että pettäminen (samoin kuin homous) on poistettu rikosten joukosta. Kenelläkään ei siis ole "moraalista" velvollisuutta paljastaa ketään. Kaikenlainen väkivalta sen sijaan on rikos ja myös parisuhdeväkivalta sekä lapsiin kohdistuva väkivalta. Niitä pitäisi käräyttää, ja siis ihan todella. Harvinaisen moni pitää silti väkivaltaa "perheen sisäisenä asiana".

Mitäpäs sitten, jos joku ap:n kaltainen totuudentorvi paljastaa köyhälle ja vähän koulutetulle vaimolle perheen elatuksesta huolehtineen miehen pettäneen ja vaimon on sitten "kasvonsa pelastaakseen" erottava ja joutuu köyhyysloukkuun. Ja mies ottaa nuoremman ja paremmannäköisen vaimon. Kuka joutuikaan kärsimään?

Vierailija
92/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sama ap vedättää ihmisiä joka saatanan saitilla milloin milläkin jutulla.

Vierailija
93/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:22"]

Tää sama ap vedättää ihmisiä joka saatanan saitilla milloin milläkin jutulla.

[/quote]

Joku petetty katkeroitunut akka vai? 

Vierailija
94/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:00"]

Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.

[/quote]

Voi sua naiivia raukkaa. Luulet olevasi siinä asemassa että voit mennä sotkemaan toisten parisuhteita mielesi mukaan. Tyhmähän sinä olet.

[/quote]

Ai se pettäjä on viaton ja ei ole sotkenut suhdetta :)

pettäjän puhetta

Vierailija
95/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 16:14"]Mitäpäs sitten, jos joku ap:n kaltainen totuudentorvi paljastaa köyhälle ja vähän koulutetulle vaimolle perheen elatuksesta huolehtineen miehen pettäneen ja vaimon on sitten "kasvonsa pelastaakseen" erottava ja joutuu köyhyysloukkuun. Ja mies ottaa nuoremman ja paremmannäköisen vaimon. Kuka joutuikaan kärsimään?

[/quote]

Jos ko. vaimo haluaa tietää pettämisestä, on oikein siitä hänelle kertoa. Muu on vaimon (ja ko. miehen) omalla vastuulla. Myös päätös siitä, eroaako.

Vierailija
96/189 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen vastaukseen: ei parisuhteessa esiintyvä sadismikaan ole vastoin lakia, mutta väärin se silti on. Pahimmillaan toinen osapuoli on sairas psykopaatti/narsisti, joka tuhoaa kumppaninsa elämän täydellisesti. Sekään ei ole vastoin lakia, mikä ei tee asiasta hyväksyttävää, ja myös sellaisen kohtelun kohteeksi joutunutta ihmistä minä yrittäisin parhaan kykyni mukaan auttaa.

Itse asiassa lähipiirissäni on juuri tälläkin hetkellä pari, jossa epäilen olevan käynnissä jotakin tuon tapaista. Ei kylläkään (vielä) niin räikeästi, että ottaisin asian puheeksi. Mutta pidän sitä miestä kyllä silmällä ja astun vaimon tueksi, jos huomaan että hän oikeasti tukea tarvitsisi.

On vaarallista tukeutua oman moraalinsa rakentamisessa lakikirjaan. Laki ja moraali kun eivät ole yksi yhteen siinä mielessä, että kaikki mikä on laillista, olisi myös hyväksyttävää.

174

Vierailija
97/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:37"]

Hittoako se sinulle kuuluu toisten ihmisten valinnat.

[/quote]

No hittoako sinullekaan sitten kuuluu minun valintani?

ap

Vierailija
98/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos petetty ei usko viestin tuojaa vaan mieluummin puolisoaan... eikö viestin tuoja silloin joudu hieman noloon tilanteeseen, ehkä tilanteeseen jos joutuu epäilemään itseään, omaa totuuttaan tai päätelmiään?

Vierailija
99/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 21:47"]

Entä jos petetty ei usko viestin tuojaa vaan mieluummin puolisoaan... eikö viestin tuoja silloin joudu hieman noloon tilanteeseen, ehkä tilanteeseen jos joutuu epäilemään itseään, omaa totuuttaan tai päätelmiään?

[/quote]

Minä olen niin luotettava ja uskottava henkilö, että minua uskoo jokainen ihminen maailmassa.

ap

Vierailija
100/189 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 20:40"]

Minä olen valmis ottamaan paskaa niskaan tämän takia. Rehellisyys ja oikeudenmukaisuus on minulle niin tärkeää, etten ole enää valmis tinkimään niistä.

ap

[/quote]

Nyt löytyikin oikea rehellisyyden perikuva. Eli sinä et siis ole koskaan tehnyt elämässäsi mitään epärehellistä? Olet siis myös valmis käräyttämään vaikka miehesi, tai lapsesi, tai isäsi, tai äitisi, tai vaikka itsesi,  jos olet kuullut tai nähnyt heidän vaikkapa ajavan ylinopeutta?

Sinä olet siis valmis puuttumaan toisten elämään, vaikka he eivät sitä haluaisikaan?