Tästä lähtien lupaan käräyttää joka ikisen pettäjän jonka näen!
Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.
Kommentit (189)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:11"]
Sä olet varmaan se kuuluisa synnitön, joka heittää ensimmäisen kiven.
[/quote]
Minä en ole uskovainen, enkä elä Raamatun mukaan. Minun maailmassani ihmisen ei tarvi olla virheetön voidakseen vastustaa vääryydellä toisia kohtelevia. Jos minä omalla käytökselläni tuhoan toisten elämän, toivon todella että jollakin on rohkeutta puuttua asiaan ja pysäyttää minut!
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:16"]
Käräyttäisit äitisi? Isäsi? Veljesi, sisaresi? Parhaan ystäväsi?
Et tekisi niin.
[/quote]
Käräyttäisin kaikki, jotka kokevat oikeudekseen hyväksikäyttää toisten luottamusta. Sellainen ihminen ei ole hyvä minunkaan lähipiirissäni, jos ei pysty omaa itse valitsemaansa puolisoakaan kunnioittamaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:19"]
Hahhaha vitun urpot pettäjät, hankkikaa joku harrastus tsi laihduttakaa tai vaihtakaa duunia tai löytäkää ystäviä eli sisältöä elämään, ja jättäkää muiden (ilmeisesti paremmat) elämät rauhaan.
[/quote]
*korjasin*
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:24"]
Äläpä puutu liika toisten elämään.
[/quote]
Liikaa en tietenkään, mutta jos joku kokee oikeudekseen puuttua toisen elämään pettämällä ja hajottamalla, minä koen oikeudekseni puuttua toisen elämään puolustamalla tätä petettyä.
ap
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 13:00"]Olen saanut tarpeeksi tästä ihmisten oksettavasta itsekkyydestä ja välinpitämättömyydestä toisten tunteita kohtaan. Pettäminen tuhoaa niin paljon ihmisestä, etten ymmärrä miten joku voi tehdä niin toiselle. Vastaiskuna yhteiskunnan moraalin heikentymiselle minä tiukennan omia rajojani ja varmistan, että jokainen tietämäni petetyksi joutunut saa mahdollisuuden potkia moisen valehtelevan saastan pois elämästään.
[/quote]
Muuten ihan hyvä juttu ap, että tahdot auttaa pettämisen kohteeksi joutuvia, mutta tuo väite siitä, että nykyisin moraali olisi erityisen alhaista yhteiskunnallisella tasolla, ei mielestäni ole kestävällä pohjalla. OT, mutta en silti jätä sanomatta.
Tytöt saavat käydä koulua, naiset saavat äänestää, pedofiliaan ja lasten sekä muiden puolustuskyvytönten kaltoinkohteluun suhtaudutaan ankarammin kuin koskaan aiemmin. Jäljellä olevien lyonnonvarojensuojeluun aletaan herätä. Tässä vain muutamia esimerkkejä ja toki paljon on edelleen pielessäkin, niin tulee aina varmaan olemaan. On mielestäni kuitenkin selvä trendi, että moraalinen käytös on yleisempää ja sosiaalisesti hyväksyttävämpää kuin moraaliton. Ei unohdeta, että suurina jarruina hyvän moraalin globaalille leviämiselle ovat edelleen köyhyys ja uskonnot.
Rant, mutta olkoon.
Kertoisitko muka oikeasti parhaan ystäväsi miehelle/poikaystävälle ystäväsi pettäneen tätä? Vaikka kyseessä olisi vain yksi kerta ja ystäväsi kertoisi tämän asian sinulle luottamuksellisesti? Ja petät samalla ystäväsi luottamuksen?
Jos vastaat kyllä, olen onnellinen että omat ystäväni eivät ole kaltaisiasi.
Suurin osa pettää puolisoaan jossain vaiheessa. Ja useimmiten puoliso tietää asian.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:11"]
Sä olet varmaan se kuuluisa synnitön, joka heittää ensimmäisen kiven.
[/quote]
Minä en ole uskovainen, enkä elä Raamatun mukaan. Minun maailmassani ihmisen ei tarvi olla virheetön voidakseen vastustaa vääryydellä toisia kohtelevia. Jos minä omalla käytökselläni tuhoan toisten elämän, toivon todella että jollakin on rohkeutta puuttua asiaan ja pysäyttää minut!
ap
Vanha juttu, mutta pistä mielummin se pettäjä kärsimään, jos kostoa janoat ja anna petetyn jatkaa elämää tietämättä asiasta mitään. Luuletko, että pettäjä siitä kärsii, kun hänet narautat? Ei kärsi, mutta petetyn maailma luhistuu.
Kiristä mielummin vaikka rahaa siltä pettäjältä ja tee sillä rahalla jotakin, mikä on petetylle hyödyksi (ei sinulle).
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 14:10"]
Kannattaa ylemmyyden tunnossaan sekaantua muiden ihmisten asioihin.
[/quote]
Kannattaa ylemmyyden tunnossaan kuvitella, että voi vapaasti pettää puolisoaan eikä kukaan tee asialle mitään.
ap