Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä lapseton elämä näyttää

Vierailija
04.04.2014 |

Aina, kun joku päivittelee kohteliaasti päätöstämme pysyä lapsettomina, mietin tätä sarjakuvastrippiä: http://i.imgur.com/An0AJNq.jpg

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsellisessa elämässä on kieltämättä paljon etuja verrattuna lapsettomien elämään :D [quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:51"]

Selkenikö?

[/quote]

Lapsettomassa elämässä on kieltämättä paljon etuja lapsiperhe-elämään verrattuna.

[/quote]

Vierailija
82/110 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 00:24"]

On se kakaraton elo vaan ihanaa. Sen vapaammaksi ei voi enää tässä maailmassa tulla. Lapsellisten korulauseet on suurinta paskalätinää ikinä.

[/quote]

Näin varmaan on, jos vapaus on ihmiselle se suurin arvo elämässä. Itselleni onnellisuutta ei tuonut vapaus, vaan yhteenkuuluvuus toisten (=ystävien ja perheen) kanssa. Suurimalla osalla lienee näin, koska ihminen on pohjimmiltaan laumaeläin. Tuossa yllä lainaamassani tekstissä näkyy hyvin täydellinen kyvyttömyys nähdä ja arvostaa toisten ihmisten erilaista näkökulmaa ja arvomaailmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Jokainen lapsellinen ihminen on ollut lapseton ja tietää kyllä millaista se on. Mutta yksikään lapseton ei tiedä millaista on olla lapsellinen :)

Sen takia nämä velojen aloitukset ovat aina niin pönttöjä kun mielikuva tulee keskustelupalstojen, tv-ohjelmien ja muiden perheiden kautta eikä siitä totuudesta ole mitään käsitystä. Ja tässä yhteiskunnassahan annetaan sellainen kuva että lapsiperhe-elämä on kamalaa, raskasta tai ikävää. Ei se ole ihme että monet sen uskovat, omalla kohdalla sitten totuus usein yllättää jos perheen päättää perustaa, olikin niin paljon mukavampaa ja helpompaa mitä näytti olevan.[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 08:37"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:02"]

Sitä ei voi verrata rahaan, vapaa aikaan tai mihinkään muuhunkaan, oma lapsi se on mikä tekee onnelliseksi.

[/quote]

Valitettavasti juuri tällaiset kommentit osoittavat, että hyvin harvat vanhemmat todella tietävät, millaista on olla vapaaehtoisesti lapseton. 

[/quote]

Vierailija
84/110 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 09:08"]

Mun mielestä lapsellisessa elämässä on kieltämättä paljon etuja verrattuna lapsettomien elämään :D [quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:51"]

Selkenikö?

[/quote]

Lapsettomassa elämässä on kieltämättä paljon etuja lapsiperhe-elämään verrattuna.

[/quote]

[/quote]

Ja lapsellisessa elämässä on paljon etuja lapsettomaan elämään verratuna. Edut ja haitathan riippuu siitä, millainen arvo-ja ajatusmaailma ihmisellä on. Noin yleisesti ottaen, lapsettomien arvostuksissa kuuluu usein sellaiset materiaaliset arvot, joita taas esim. itse en pidä korkeassa kurssissa. 

Vierailija
85/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:26"]

Mutta tekeekö elämän helppous elämästä parempaa tai sisältörikkaampaa? 

[/quote]

Se antaa ainakin sisältörikkaammalle elämälle paremmat mahdollisuudet: vähemmän stressiä, turvatumpi talous, suurempi määrä vapautta ja enemmän mahdollisuuksia keskittyä kaikkeen sellaiseen, mitä nyt tykkää elämässä tehdä.

[/quote]

Olisitko toivonut, että vanhempasi olisivat valinneet tämän vaihtoehdon?

t: se vanhapiika sivulta 1

Vierailija
86/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:35"]

Lapset on lahja, suuri lahja.

[/quote]

Mnusta lapset olisivat valtava taakka.

[/quote]

Sinä ainakin olit omille vanhemmillesi.

Vierailija
87/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

68: Hyvin sanottu. En ymmärrä, miksi taas avasinkaan tällaisen ketjun. Ei tehnyt minua ainakaan onnellisemmaksi.

Vierailija
88/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin rikas ja lapseton. Mikään ei täyttänyt silti elämääni, ei matkat, ei toiminta, ei parhaat ravintolat, kalliit autot ja talot. Onnen löysin lapsista nelikymppisenä. Tämä on vain minun tarinani.

T.mies 51v

Vierailija
89/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kakaraton elo vaan ihanaa. Sen vapaammaksi ei voi enää tässä maailmassa tulla. Lapsellisten korulauseet on suurinta paskalätinää ikinä.

Vierailija
90/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin onnellinen lapsettomana ja olen onnellisempi vauva elämässä...

Edelleen käyn töissä mutta kotona on kiva seurata vauvan kehitys vaiheita sen sijaa että täyttäisin materiaalilla elämääni. tvn tuijotukset jääny vähälle mutta onpahan jotain jännempää seurattavaa ja parisuhdekkin voi edelleen hienosti +5kk jälkeenki. Mutta minut kasvatettiin rakastavassa perheessä, missä rahaa ei liikaa ollu mutta aina oli aikaa lapsille, en ole oppinu olemaan iloinen että ostelen itelle koko aja uusia paitoja ja matkustelen, mutta kaikilla on erillaiset näkemykset elämästä...

M23

Vierailija
91/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan ruudinkeksijöitä tässäkin keskustelussa:

" Minulle perhe ja sukupolvien jatkumo ovat merkittäviä asioita, jotka tuovat vanhuuteen merkitystä, sinulle selvästi eivät. "

" Monet tuntemani lapsettomat pariskunnat näyttävät usein apaattisilta ja totisilta. Onko se luonteenpiirre vai elämän tylsyys? "

" Olisitko toivonut, että vanhempasi olisivat valinneet tämän vaihtoehdon?

t: se vanhapiika sivulta 1 "

" Sinä ainakin olit omille vanhemmillesi. "

Ainakin tämän palstan viestien perusteella on aika helppoa päätellä, että monen mielestä elämä on kivempaa lapsettomana, sen verran katkeruutta on ihmisillä vapaaehtoisesti lapsettomia kohtaan;) Anteeksi nyt mutta eihän tälle keskustelulle voi kuin nauraa:D

Vierailija
92/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 17:58"]

mä en kyllä ymmärtänyt tuota sarjakuvaa, pitikö sen esittää iloista lapsetonta elämää vai esittää lapsettoman turhaa elämää?

[/quote]

Väärä vastaus. Palstavelojen mukaan lapsiperheellisten tulee ihailla ja kadehtia lapsettomien pariskuntien elämää.

[/quote]

Niinhän te teettekin :D

[/quote]

Eikä vähiten sen tosiasian takia, että velanainen on myös näiden av-mammojen miesten mielestä naisten parasta aatelia :)

Vierailija
93/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset menevät laittamaan itsensä yhä enemmän tiukoille, ja tekemään lisää lapsia entisten lisäksi?

Sen vielä ymmärtää, jos tulee tehneeksi yhden lapsen, tietämättä millaiseksi elämä muuttuu. Mutta jos on jo lapsi(a) ennestään, luulisi huomaavan lapsiperhe-elämän huonot puolet. Pitääkö niitä tehdä lisää näyttääkseen, kun muillakin on, ja sitten täällä vakuutella onneaan, jotta itsekin uskoisi siihen? Koska tosiasia on, että lapsettomat ovat onnellisempia, lukekaa oikeasti noita  tutkimuksia.

Vierailija
94/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapseton elämä on tällaista: saamme keskittyä vapaalla toisiimme, saamme nukkua niin pitkään kuin huvittaa, saamme syödä milloin ja mitä tekee mieli, lähteä spontaanisti ravintolaan, jäädä koko illaksi jos huvittaa tai pinkaista leffaan yhtäkkiä, saatamme ottaa äkkilähdön Pariisiin ilman valmisteluja, saamme elää sekasotkussa tai siivota kun huvittaa, ottaa drinkkejä tai katsella koko päivän aikuisten leffoja, käydä kauppareissulla parissa taidenäyttelyssä ja jäädä kahville puimaan näkemäämme.

Eikä kukaan, koskaan, vaadi rutiineja, säännöllisyyttä, ruuanlaittoa, hoitamista ja kaikkea sitä rajoittavaa, jota arvelemme lapsiperheen elämän olevan!

Vierailija
95/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme jankkausta. Mä voin sanoa, että mun elämä olisi tosi tyhjää, jos mulla ei olis mun lapsia. Samaa mieltä on muuten miehenikin, joka niitä lapsia vielä innokkaammin halusi ja haluaisi vielä lisää. Miksi ei voida ymmärtää että ihmiset on erilaisia? Eihän me kaikki voitais edes alkaa lapsettomiks!

Vierailija
96/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 03:45"]

Miksi ihmiset menevät laittamaan itsensä yhä enemmän tiukoille, ja tekemään lisää lapsia entisten lisäksi?

Sen vielä ymmärtää, jos tulee tehneeksi yhden lapsen, tietämättä millaiseksi elämä muuttuu. Mutta jos on jo lapsi(a) ennestään, luulisi huomaavan lapsiperhe-elämän huonot puolet. Pitääkö niitä tehdä lisää näyttääkseen, kun muillakin on, ja sitten täällä vakuutella onneaan, jotta itsekin uskoisi siihen? Koska tosiasia on, että lapsettomat ovat onnellisempia, lukekaa oikeasti noita  tutkimuksia.

[/quote]

Hihii. Ehkä ennemminkin se, että monet hommaa enemmän lapsia kuin yhden on osoitus siitä, että ei se lapsiperhe-elämä ole niin kamalaa, miksi velat sen kuvittelevat.

Mutta voi sen noinkin kääntää. Ihan vapaasti! ;)

Vierailija
97/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 06:16"]

Ihme jankkausta. Mä voin sanoa, että mun elämä olisi tosi tyhjää, jos mulla ei olis mun lapsia. 

[/quote]

Tosi ikävä kuulla. :/

Vierailija
98/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 00:07"]

Sinä ainakin olit omille vanhemmillesi.

[/quote]

Toivottavasti vanhempani eivät pitäneet minua taakkana. Eivät he siltä ainakaan vaikuttaneet, ja he tarjosivat minulle ja sisaruksilleni hyvän lapsuuden. Ja jos he kaikesta huolimatta sittenkin vain salaa kärsivät tilanteesta, saavat he syyttää vain itseään. Ei yksikään lapsi pyydä syntyä maailmaan.

Itse en ottaisi lapsia vaivoikseni mistään hinnasta.

Vierailija
99/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:44"]

No tässäpä ero välillämme. Minulle perhe ja sukupolvien jatkumo ovat merkittäviä asioita, jotka tuovat vanhuuteen merkitystä, sinulle selvästi eivät.

[/quote]

Olet täysin oikeassa. Minusta "sukupolvien jatkumo", omaisuuden ja geenien siirto eteenpäin on yhdentekevä ja pinnallinen tavoite.

Vierailija
100/110 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:44"]

No tässäpä ero välillämme. Minulle perhe ja sukupolvien jatkumo ovat merkittäviä asioita, jotka tuovat vanhuuteen merkitystä, sinulle selvästi eivät.

[/quote]

Olet täysin oikeassa. Minusta "sukupolvien jatkumo", omaisuuden ja geenien siirto eteenpäin on yhdentekevä ja pinnallinen tavoite.