Miltä lapseton elämä näyttää
Aina, kun joku päivittelee kohteliaasti päätöstämme pysyä lapsettomina, mietin tätä sarjakuvastrippiä: http://i.imgur.com/An0AJNq.jpg
Kommentit (110)
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 03:45"]
Koska tosiasia on, että lapsettomat ovat onnellisempia, lukekaa oikeasti noita tutkimuksia.
[/quote]
Lapsettomat ja lapsiperheelliset ovat yhtä onnellisia 30-39-vuotiaana, ja siitä eteenpäin lapsiperheelliset kirivät onnellisuustilastoissa ohi.
Tilastot on yhdentekeviä. Minulla on kokemusta velaelämästä 32 vuotiaaksi ja sitten lapsiperhe-elämästä 19 vuotta. Kun vertaan, kummassa olen ollut onnellisempi ja kummassa parisuhde parempi, niin lapsiperhe-elämä on ollut onnellisempaa aikaa elämässäni.
Tilastoista viis. Jokainen tekee itse valintansa ja elää niiden kanssa. Ei kai se toisten onnellisuus tai onnettomuus pitäisi toisia kaivella. Jokainen on oman onnensa seppä ja tekee valintansa sen mukaan ja kantaa vastuun niistä.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 04:34"]
Meillä lapseton elämä on tällaista: saamme keskittyä vapaalla toisiimme, saamme nukkua niin pitkään kuin huvittaa, saamme syödä milloin ja mitä tekee mieli, lähteä spontaanisti ravintolaan, jäädä koko illaksi jos huvittaa tai pinkaista leffaan yhtäkkiä, saatamme ottaa äkkilähdön Pariisiin ilman valmisteluja, saamme elää sekasotkussa tai siivota kun huvittaa, ottaa drinkkejä tai katsella koko päivän aikuisten leffoja, käydä kauppareissulla parissa taidenäyttelyssä ja jäädä kahville puimaan näkemäämme.
Eikä kukaan, koskaan, vaadi rutiineja, säännöllisyyttä, ruuanlaittoa, hoitamista ja kaikkea sitä rajoittavaa, jota arvelemme lapsiperheen elämän olevan!
[/quote]
Tuohon jo äsken vastasinkin. Jokainen on oman onnensa sepää ja elämä on valintoja. Tuo sopii teille ja on hienoa, kun olette löytäneet itsellenne hyvän elämän. Joku toinen valitsee toisin. Itse olen kokeillut kumpaakin ja olen onnellisempi perheellisenä.
Joten eiköhän yritettäisi nauttia jokainen niistä omista valinnoista ja olla tyytyväisiä, että on osannut valita hyvin. Vela tuskin olisi onnellinen vahinkoraskaudesta ja lapsirakas kärsii lapsettomuudesta. Toivotaan jokaiselle mahdollisuutta elää haluamallaan tavalla.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 07:32"]
Kylläpä taas jollain velalla on vaikea suvaita toisia ihmisiä.
[/quote]
Kyllä se suvaitsemattomuus tulee ihan sieltä toiselta suunnalta.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 07:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 07:32"]
[/quote]
Kyllä se suvaitsemattomuus tulee ihan sieltä toiselta suunnalta.
[/quote]
Miksi palstaveloilla on sitten niin suuri tarve kertoa lapsiperheellisille, jotka ovat tyytyväisiä valintoihinsa, että nämä eivät mitenkään voi olla onnellisia?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 01:05"]
Onpahan ruudinkeksijöitä tässäkin keskustelussa:
" Olisitko toivonut, että vanhempasi olisivat valinneet tämän vaihtoehdon?
t: se vanhapiika sivulta 1 "
Ainakin tämän palstan viestien perusteella on aika helppoa päätellä, että monen mielestä elämä on kivempaa lapsettomana, sen verran katkeruutta on ihmisillä vapaaehtoisesti lapsettomia kohtaan;)
[/quote]
Millä tavalla kommenttini osoitti katkeruutta vapaaehtoisesti lapsettomia kohtaan? Eikö saa kysyä, olisitko toivonut, että omat vanhempasi olisivat olleet onnellisempia?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 23:46"]
Monet tuntemani lapsettomat pariskunnat näyttävät usein apaattisilta ja totisilta. Onko se luonteenpiirre vai elämän tylsyys?
[/quote]
Luonteenpiirre. minulla taas täysin vastakkaisia mielikuvia. lapselliset ovat ihan loppu henkisesti, apaattisia ja masentuneita.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 07:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 00:07"]
Sinä ainakin olit omille vanhemmillesi.
[/quote]
Toivottavasti vanhempani eivät pitäneet minua taakkana.
[/quote]
He ovat kuitenkin tutkimusten mukaan onnettomampia kuin jos et olisi syntynyt.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 07:28"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 00:07"]
Sinä ainakin olit omille vanhemmillesi.
[/quote]
Toivottavasti vanhempani eivät pitäneet minua taakkana.
[/quote]
He ovat kuitenkin tutkimusten mukaan onnettomampia kuin jos et olisi syntynyt.
[/quote]
Et taida ymmärtää, miten tilastot toimivat.