Minkä ikäisenä teidän pojat on lopettanut itkemisen?
Mun poika on 15 ja viimeksi eilen itki kun ei saanut lupaa lähteä kaverille. En ymmärrä.
Kommentit (131)
Meillä lasten isä itkee enemmän kuin minä. Lapset eivät ole ikinä ihmetelleet että isi itkee
Meitä kohtasi kesällä suuri suru ja pojat 22v ja 19v itkivät siinä missä tytär ja minäkin
Jos ihminen ei itke tarvittaessa niin tämä ihminen sairastaa. Luonnollinen reaktio ihmiseltä. Mitään tunteita ei pitäisi padota.
Enkä tarkoita, että toisiin ihmisiinkään niitä pitäisi purkaa. Sairastamisella tarkoitan tulehdustiloja.
14v itkee omassa huonessaan, 16v minunkin nähden. Tytär myös omassa huoneessaan
Vierailija kirjoitti:
Ap itkikö sun poika kun oli niin vihainen vai koska ei saanut tahtoaan läpi?
Mun poika (nyt 16v) tekee tuota, että kun suuttuu ja alkaa raivoamaan, tunteet puskee pintaan ja saattaa samalla kyyneleet alkaa valumaan, vaikka ei olisi surullinen. Mutta ei se siitä itke, että jos ei jotain haluamaansa saa..
Itki huutaessa, mutta silti. Ei ole muiden meidän miesten tapaista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Toivottavasti ei lopeta koskaan, nyt vanhempi poika on 32-vuotias. Myös lasten isä itkee kun on itkun aika.
Ihana vastaus! Mun vanhin poika on 19 ja muutama viikko sitten oli miehen isän hautajaiset ja itki siellä.
Kyllä merkittävistä asioista, kuten läheisen kuolema, voi tulla kyynel. Mutta toisethan itkee vaikka kun töissä oli rankka päivä, esimies sanoi ikävästi, toiset puhuivat päälle palaverissa, eivät arvosta, nyyh nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei itke tarvittaessa niin tämä ihminen sairastaa. Luonnollinen reaktio ihmiseltä. Mitään tunteita ei pitäisi padota.
Enkä tarkoita, että toisiin ihmisiinkään niitä pitäisi purkaa. Sairastamisella tarkoitan tulehdustiloja.
Niin, tuleeko se tarve sitten vuosikymmenittäin, tai viikottain, riippuu ihmsien vakaudesta.
Minun ex-appiukkoni oli Pohjanmaalta, ja erehdyin tunnustamaan että voin huonosti avioeron aikaan.
Siitä on nyt seitsemän vuotta, ja vielä nytkin satunnaisesti tavatessamme hän muistaa mainita siitä millainen häpeä olen ollut, miehen ei kuulu voida huonosti.
Ehkä se on sitä pohjanmaalaisuutta, en tiedä. Oman poikani kuitenkin kasvatan erilailla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä 13v ei enää itke meidän nähden. Mieskään ei itke
Melkeinpä voi olla niin, että kaikki äidit eivät tiedäkään poikiensa itkemisistä. Ei myös miestensä.
Moni itkee salaa, koska siitä on tehty häpeällinen. Se on väärin, että tuomitaan tunnepurkaus itkemisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä 13v ei enää itke meidän nähden. Mieskään ei itke
Melkeinpä voi olla niin, että kaikki äidit eivät tiedäkään poikiensa itkemisistä. Ei myös miestensä.
Moni itkee salaa, koska siitä on tehty häpeällinen. Se on väärin, että tuomitaan tunnepurkaus itkemisellä.
Vaikka meillä saa itkeä, olen huomannut saman. Kerran menin käymään 16v poikani huoneessa ja huomasin että itkee. Oli kuulema vain paha mieli. Tuosta tunnin päästä kun syötiin ei olisi voinut arvatakaan koko asiaa jos ei olisi tiennyt
Itse en itkenyt, vaikka oma isä hirtettiin sikavarkaudesta. Tällä maksiimilla olen mennyt koko aikuisiän. Ps. Mistä populaarikulttuurin teoksesta tämä on tuttu?