Minkä ikäisenä teidän pojat on lopettanut itkemisen?
Mun poika on 15 ja viimeksi eilen itki kun ei saanut lupaa lähteä kaverille. En ymmärrä.
Kommentit (131)
Miksi te itkette? Ei mua itketä, vaikka en koe olevani mikään kovis.
Mun poika itki viimeksi eilen. Myös 15
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oo poikaa mutta miksi poika ei saisi itkeä? Olisiko ok jos kyseessä olisi ollut tyttö?
Meillä ei valitettavasti ole ikinä miehet näyttäneet tunteita, siksi tuntuu oudolta, vaikka ei saisi. Minä ja tyttö itketään enemmänkin, mutta mies ja vanhin poika eivät itke ikinä. Tämä nuorempi on huomattavasti herkempi. Ap
Olisiko aina antaa olla ja opetella ymmärtämään, että miespuolisilla henkilöillä on tunteet ja he voivat näyttää ne tunteensa?
Tai opettele itse olemaan kivi.
Meillä 13v ei enää itke meidän nähden. Mieskään ei itke
siinä kuuden vanhana.
En itkenyt edes isäni kuoltua
Ap itkikö sun poika kun oli niin vihainen vai koska ei saanut tahtoaan läpi?
Mun poika (nyt 16v) tekee tuota, että kun suuttuu ja alkaa raivoamaan, tunteet puskee pintaan ja saattaa samalla kyyneleet alkaa valumaan, vaikka ei olisi surullinen. Mutta ei se siitä itke, että jos ei jotain haluamaansa saa..
Meillä itkee kaikki miehet 15-45v sillon kun itkettää. Minäkin itken ja tyttö (12v). Meillä myös nauretaan ja näytetään kaikki tunteet. Saako ap teillä näyttää että on hyvällä tuulella?
Vierailija kirjoitti:
Mun 16-vuotias kaatui kesällä skeittilaudalla ja mursi kätensä. Todellakin itki eikä siinä ollut mitään pahaa.
Miksi tätä alapeukutetaan? Eikö mies saa itkeä kivusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 16-vuotias kaatui kesällä skeittilaudalla ja mursi kätensä. Todellakin itki eikä siinä ollut mitään pahaa.
ei se ole mies jos itkee "kivusta"
naiset sentään synnyttävät
itkisitkö onnesta
jos panisin sua kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten tullaan taas kysymykseen että onko 16v mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pikkutyttö jos se itkee
Itse kyyneleitä tirautin viimeksi isännän 6-kymppisillä. Tais isännälläki tulla kyynel kun halattiin. Se on miehille hankalampaa. Miehen on pysyttävä kasassa monesti kumppaninsa tai lastensa takia. Myös moni nainen joutuu olemaan ylivahva tälläisisdä tilanteissa. (Mm. Edesmennyt mummani joka oli se suvun pää. Alfa naaras.) Ei itkeminen meillä äijillä väärin oo tai ei me kaikki sitä hävetä. Kumppanin kanssa itketään joskus useinkin. Mm. Autot elokuva laukaisee kyynel kanavat kummaltakin 😭😂 miehen kyynelille on vaan aikansa ja paikkansa vaikka kaikki vähä äijiä onki ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on pikkutyttö jos se itkee
No se on sun mielipide. Musta on ihan hyvä että uskaltaa näyttää tunteet eikä yritä mitään peitellä. T. Tuon nuoren miehen äiti
Katsottiin beethovenia miehen kanssa ja kyllä sillekin itku tuli. 30v mies
Vierailija kirjoitti:
Katsottiin beethovenia miehen kanssa ja kyllä sillekin itku tuli. 30v mies
Me itkettiin äijäporukalla kun katsottiin P.S. RAKASTAN SINUA
Mun 12v itkee melko pienestä, 14v ei enää
Itkeminen on täysin normaalia myös miespuolisilla. Tai liikuttaminen kyyneliin tietyissä tilanteissa.
Jos itkettää liian helposti, eli jopa päivittäin ja pienestäkin syystä, taustalla on yleensä masennus tai on erityisherkkä persoona.
Itkeminen yleensä helpottaa. Varsinkin jos on suuri suru.
Olen tavannut naisen, joka kertoi, ettei heillä saanut itkeä eikä lapsuusperheessä käsitelty sisäisiä suruja , vastoinkäymisiä tai mitään. Piti vaan porskuttaa eteenpäin.
Se oli aiheuttanut suuria patoutumia tunnepuolelle.
Oman perheen perustamisen jälkeen sama malli jatkui. Sitten tuli avioero ja samoihin aikoihin kuoli äitinsä.
Ei vieläkään itkua. Nainen näki ilmoituksen sururyhmästä ja toisesta ryhmästä jossa käsiteltiin avioerosta selviämistä.
Hän meni ensin sururyhmään ja tunnepadot aukesivat ja tuli itkut. Vuosi äidin kuoleman jälkeen.
Sen jälkeen oli avioeron käsittely ja vertaistuki siellä.
Suru ja pettymys sai tunteet esiin ja myös itkut.
Miten vapauttavaa, nainen totesi helpottuneena. Tapasin naisen eroryhmässä ja tuimme toisiamme ja opimme toisiltamme paljon, miten on hyvä purkaa itkulla patoutuneita tunteitamme.
Kyllä minäkin itken mutta teen sen omassa rauhassani. Julkisilla paikoilla olen tähän mennessä pystynyt hillitsemään tunteeni, samoin kuin vaikka paskahädän. Enhän minä nyt heti paskahädänkään yllätteässä väännä torttua kesken karonkkaa, vaan odotan sen aikaa että pääsen vessaan purkautumaan.
Jotenki ihmetyttää ne joiden mielestä sillä joka ei poraa julkisesti, ei ole tunteita... vähän sama kuin väittäisi ettei se joka ei pasko bussinnlattialle paskoisi koskaan.