Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teidän pojat on lopettanut itkemisen?

Vierailija
27.11.2020 |

Mun poika on 15 ja viimeksi eilen itki kun ei saanut lupaa lähteä kaverille. En ymmärrä.

Kommentit (131)

Vierailija
21/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia tönkkköjä te olette jos teidän mielestänne mies ei osaa näyttää tunteitaan jos ei itke? Kai sitä nyt muitakin tunteiden näyttämistapoja on kuin pillittäminen.

Suru on yksi olennainen tunne, eikä sitä tarvitse padota. Itkemistä pelkäävä mies (tai nainenkin) on teeskentelevä pelkuri.

Näin ja on surullista että teini-ikäisen pojan itkua kyseenalaistetaan. Toivottavasti et sanonut pojalle että lopeta rääkyminen..

Vierailija
22/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 8-vuotias sanoi kerran että on surullinen mutta kaveri oli sanonut että pojat ei itke. Sanoin lapselle että höpö höpö. Ei se kyllä siltikään itke

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia tönkkköjä te olette jos teidän mielestänne mies ei osaa näyttää tunteitaan jos ei itke? Kai sitä nyt muitakin tunteiden näyttämistapoja on kuin pillittäminen.

Suru on yksi olennainen tunne, eikä sitä tarvitse padota. Itkemistä pelkäävä mies (tai nainenkin) on teeskentelevä pelkuri.

Eli jos ei itketä niin sitten on teeskentelevä pelkuri? Selvä arvon narsisti, olette oikeassa kuten aina.

Vierailija
24/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä miehet lopettaa itkemisen jossain eläkeiän kynnyksellä.

Vierailija
25/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 8-vuotias sanoi kerran että on surullinen mutta kaveri oli sanonut että pojat ei itke. Sanoin lapselle että höpö höpö. Ei se kyllä siltikään itke

Poikasi on siis teeskentelevä pelkuri, vie se terapiaan ja äkkiä!

Vierailija
26/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surua voi tuntea pillittämättäkin jos et sattunut tietämään.

Vierailija
27/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 16-vuotias kaatui kesällä skeittilaudalla ja mursi kätensä. Todellakin itki eikä siinä ollut mitään pahaa.

Vierailija
28/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos poika tai mies ei osaa näyttää tunteita ja itkeä tilanteissa joissa itkettää se voi kertoa pahasta luonnehäiriöstä. Persoonallisuuden häiriöstä. Tunteettomat ps.kopaatit eivät itke. Siitä olisin eniten huolissaan.

Opettakaa poikalapsillenne sitä että itkeminen on normaalia ja tarpeellistakin.

Itkeminen helpottaa.

Vierailija
29/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti se edelleen uskaltaa itkeä, nyt jo 22v

Vierailija
30/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Toivottavasti ei lopeta koskaan, nyt vanhempi poika on 32-vuotias. Myös lasten isä itkee kun on itkun aika.

Se vähän riippuu, mikä on itkun aihe. Jos 30-vuotias itkee, kun ei saa jäätelöä, niin vikaa on.

Vierailija
31/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Toivottavasti ei lopeta koskaan, nyt vanhempi poika on 32-vuotias. Myös lasten isä itkee kun on itkun aika.

Minun poikani on 35, herkkä ja tunteellinen, itkee kun itkettää. Minä olen hänen isänsä 68, herkkä ja tunteellinen, itken kun itkettää.  Surun ja ilon kyyneleet on vain saman kolikon eri puolet. Suuri suru on liikuttava tunne, kuten myös suuri ilo. Me emme häpeä tunteitamme, missään.

Vierailija
32/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Olen 43 vuotias mies, enkä ole vielä lopettanut itkemistä; tai ainakin vielä toisinaan nousee kyyneliä silmiin....  Olenkohan kasvanut, joenkin vinoon, vaikka itse en kyllä osaa tai pysty miksi näin olisi. Tai miä kertoo se, että kykenen edelleen myös nauramaan. pieneksi hämmästykseni  nauramaan itselleni useammin, kuin nuorempana.  

Vierailija
33/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Se vähän riippuu, mikä on itkun aihe. Jos 30-vuotias itkee, kun ei saa jäätelöä, niin vikaa on.

Meinaatko että ap:n poika itki liian pienestä?

Vierailija
34/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mun 15v itke jos ei saa kavereille mennä, mutta itki vasta kun meidän kissa jouduttiin lopettamaan

Vierailija
35/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaako kyse olla siitä, että miehet kovettavat itseään kollektiivisesti, koska heidän on pakko mahdollisesti käyttää fyysisiä voimiaan perheen tai maan puolustamiseen.

Ehkä tällaiset miehet ovat säilyneet enemmistönä evoluutiossa ja ovat pystyneet jatkamaan sukua ja pitämään perhettään turvassa.

Mun sodan käyneet sukulaiset sanoivat, että se oli vaan pakko kovettaa itsensä. Ei siellä muuten olisi pystynyt olemaan.

Mun isoisä ei joutunut sotaan, kun oli sellaisessa työssä, jossa valmistettiin sotatarvikkeita. (oli kyllä aikoinaan joutunut kahinoihin suomen sisällissodassa). Tuo isoisä joutui aseen ja koiran kanssa vahtimaan, että varkaat eivät vie omakotitalon pihamaalla kasvavaa pientä satoa. Kaikesta kun oli pula.

Vierailija
36/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että itkemiselle olisi edes jokin (moraalinen)ikäraja. 

Mies 43v.

Vierailija
37/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo 9kk vielä itkee

Vierailija
38/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä kummallisen kieroutunut asenne jos on sitä mieltä että mies on luonnevikainen jos suree muuten kuin itkemällä.

Vierailija
39/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelle kun lähti niin lopetti meidän edessä itkemisen. Huusi ja tiuski kyllä

Vierailija
40/131 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika itki viimeks ekaluokalla kun oli tullut pissa housuun. Nyt 25v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi