Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

varastatko kaupasta?

Vierailija
03.04.2014 |

Mitä varastat ja miksi? Ikä? Koulutustaso?

Kommentit (176)

Vierailija
81/176 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä!!!!!

Vierailija
82/176 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta, en ees köyhänä opiskelijana varastanut. Ei olis omatunto antanut tehdä sellaista. Rehtori 31 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/176 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan varastanut. Kerran, ehkä 10-vuotiaana, olin kaverini kanssa pienessä kyläkaupassa ja tämä nappasi karkkihyllyllä suuhunsa yhden irtokarkin. Olin ihan pöyristynyt :D En uskaltanut moneen viikkoon mennä siihen kauppaan, kun ajattelin, että joku ehkä sittenkin huomas mitä kävi ja syyttää mua tapahtuneesta. Vielä nyt vuosien jälkeenkin tulee siinä kaupassa käydessä tuo tapaus mieleen!

Vierailija
84/176 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näpistellyt ja siirrellyt alennushintalappuja normaalihintaisiin tuotteisiin. Välillä saattaa myös "vahingossa" tippua ruokaupassa jotain pientä ruokakassin pohjalle, josta se ei enää löydä tietään kassan hihnalle. Omatuntoni ei kolkuta, ja olen kerran jäänyt kiinnikin, mutta itkemällä, varallisuudestani puhumalla ja voivottelemalla pääsin pälkähästä rangaistuksetta.

Arvelisin säästäneeni tuhansia euroja.

36v ekonomi, tulot 70.000/vuosi

Vierailija
85/176 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko myöntää, että vielä 5v sitten, 16-vuotiaana, irtokarkkeja punnitessani lastasin vielä lisää karkkia sen tarran laittamisen jälkeen. Eli varastin karkkeja tällä tavalla ja ihan älyttömiä määriäkin, tyhmä minä. Ihme, ettei myyjä ikinä kiinnittänyt huomiota siihen, kun marssin kassalle lähes kilon painoisella irtsaripussilla, jonka hinta oli tyyliin 2€. Toivon jopa että olisin jäänyt kiinni, kun tämä on ollut omatunnolle aika kova pala, vaikka mikään mielettömän suuri rikos se ei ollutkaan (vrt. jos joku varastelee satojen eurojen edestä vaatteita tai elektroniikkaa).

Vierailija
86/176 |
08.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havettaa myontaa, mutta oma aitini varastaa kaupasta. Eika edes tunnusta tata varastamiseksi. Kavin joskus taannoin hanen kanssaan kesakukkaostoksilla, ja han oli laittanut karryjen alaosaan lannoitepussin. Kassalla huomasin, etta lannoitetta (20, 30 eur?) ei ollut lyoty kassaan, joten naytin viivakoodin myyjalle etta se voitaisiin skannata.

Kassan jalkeen aitini alkoi sattia minua 'rahan tuhlaamisesta'. En vain ymmarra! Hanen mielestaan tuotteen varastaminen oli oikeutettu hinnanalennus, kun kaikki on kuulemma nykyaan niin kallista. Oikeasti?

Olen nyt opiskelujen ohella toissa kassalla, ja olen huomannut etta monet ihmiset ajattelevat samoin. Joskus olen huomannut unohtaneeni lyoda tuotteen kassaan kun asiakkaat ovat jo maksaneet, mutta yhtaan ainutta kertaa ei ole kukaan tullut takaisin korjaamaan asiaa. Ihmiset ovat todella eparehellisia!

En yrita kiillottaa sadekehaani, mutta en ole itse ikina varastanut kaupasta. Miksi varastaisin? En halua vieda leipaa kenenkaan suusta taysin oikeudetta.

Vierailija
87/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on kasvatettu niin tiukasti, ettei ole koskaan edes käynyt mielessä ajatus varastaa. Joskus pikkulapsena otin parturista jtn värikkäitä pinnejä taskuuni, en siis tajunnut edes, ettei niin saa tehdä - mutta tiesin kyllä siinä vaiheessa, kun suunnilleen niskavilloista kannettiin viemään niitä takaisin ja pyytämään anteeksi.

Oma lompakkoni katosi kerran ja olin ihan paniikissa, koska käteisenä oli viimeiset rahat siltä kuulta siellä, kuten myös kaikki kortit (uusimisille ois tullu yhteensä hintaa varmaan lähemmäs 100e). Joku rehellinen kansalainen oli kuitenkin poliisilaitokselle rahoineen kaikkine vienyt lompsani ja sieltä sen kiitollisena kävin noutamassa, harmi vaan, ettei tuoja jättänyt yhteistietojaan, että olisin voinut laittaa kiitoskortin ja pientä vaivanpalkkaa. Tämä sai itseni arvostamaan rehellisyyttä aivan uudella tavalla.

Opiskelija olen

Vierailija
88/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena varastelin karkkia ja meikkejä jännityksen vuoksi. Kun jäin vanhemmille kiinni, voi sitä häpeän määrää.

Teininä pöllin siideriä ja vaatteita ja tupakkaa. Aikuisiällä en ole varastanut mitään. En osaa enää lapsena tehtyjä rötöksiä hävetä, mutta olisi voinut jättää tekemättä :( tyhmä pentu olin.

34, opettaja

Vierailija
89/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EN!! Mun mielestä noi varastelijat on jotain juoppoja, alkkiksia, roskasakkia, mustalaisia...

Vierailija
90/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:05"]

No EN!! Mun mielestä noi varastelijat on jotain juoppoja, alkkiksia, roskasakkia, mustalaisia...

[/quote]

Äh siis ikä oli 42 ja koulutustaso yo ja merkonomi.

Vierailija
91/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä varastaminen ei välttämättä ole paha, jos on oikeasti tosi köyhä, vaikkapa opiskelija joka ei saa edes suvulta mitään tukea ja on pakko saada jotain välttämätöntä. Ihan oikeesti, ei jotain Cittareiden päällikköjä tai niiden paksuja lompakkoja paljoa liikuta jos sieltä yks valmisruoka hyllyltä katoaa. Eri asia jos varastaa jotain kalliita juttuja ihan huvin vuoksi tapana...

Vstaten kysymykseen, en ole ikinä varastanut.

Vierailija
92/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:19"]

Mun mielestä varastaminen ei välttämättä ole paha, jos on oikeasti tosi köyhä, vaikkapa opiskelija joka ei saa edes suvulta mitään tukea ja on pakko saada jotain välttämätöntä. Ihan oikeesti, ei jotain Cittareiden päällikköjä tai niiden paksuja lompakkoja paljoa liikuta jos sieltä yks valmisruoka hyllyltä katoaa. Eri asia jos varastaa jotain kalliita juttuja ihan huvin vuoksi tapana...

[/quote]

Jos kaikki ajattelis ja toimis tällä tavoin niin kyllä siinä alkais tappiota kertymään kaupalle vaikka olisi suurikin. Ja vaikka olis kyse yhdestä pienestä tikkarista niin varastamista se silti on ja väärin riippumatta siitä koituuko siitä haittaa jollekin vai ei.

Vierailija
93/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä varastanut. Ja olen siis tosiaan ollut superköyhä opiskelija. Harrastimme kämppisten kanssa dyykkausta. Myin eteenpäin roskakatoksista löytynyttä tavaraa ja sain aina muutaman egen (ja on ihan uskomatonta millaista "roskaa" sieltä löytyy, joskus vielä avaamattomassa paketissa). Olin järjestötoiminnassa mukana ja ilmoitin aina kaikille, että kaikkien häppeninkien ylijäänyt ruoka voidaan antaa minulle. Ja sitähän siis riitti. Marraskuusta tammikuuhun syötiin sitten eri pikkujouluista ylijäänyttä jouluruokaa ja huhtikuusta kesäkuuhun Metrotukun grillimakkaraa erilaisten tempausten, kevätpäivien ja talkoiden jäljiltä. Hyvin pärjättiin. Ei tarvinnut varastaa.

Vierailija
94/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan... Joskus saatan ottaa kalliimpia hedelmiä, kun ovat paremman näköisiä ja punnita ne halvemman hedelmälajin numerolla. Siis ottaa kalliita omenoita, mutta punnita ne halvimpien puntarinumerolla. Syynä rahojen vähyys ja haluan kunnon hedelmiä tenaville. Mitään muuta en varasta. 

ikä 35 v ja amk-tutkinto 

Vierailija
95/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta mutta tunnen erään joka varastaa: oma isoäitini. Varastaa lähinnä ruokaa, kulkee rollaattorin kanssa ja kätkee sinne koriin tavaraa -.- köyhä on kyllä mutta ei se oikeuta siihen siltikään.

Vierailija
96/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta

43v ja sh vuodelta -97

oli silloin opisto. Eli mikä mun tasoni on??

Vierailija
97/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan varasta.

Vierailija
98/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:19"]

[/quote]

Toisaalta ymmärrän pointtisi, mutta mielestäni ei kyllä saa alkaa varastelemaan. Mutta entäpä dyykkaaminen?

Vierailija
99/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:29"]

En ole ikinä varastanut. Ja olen siis tosiaan ollut superköyhä opiskelija. Harrastimme kämppisten kanssa dyykkausta. Myin eteenpäin roskakatoksista löytynyttä tavaraa ja sain aina muutaman egen (ja on ihan uskomatonta millaista "roskaa" sieltä löytyy, joskus vielä avaamattomassa paketissa). Olin järjestötoiminnassa mukana ja ilmoitin aina kaikille, että kaikkien häppeninkien ylijäänyt ruoka voidaan antaa minulle. Ja sitähän siis riitti. Marraskuusta tammikuuhun syötiin sitten eri pikkujouluista ylijäänyttä jouluruokaa ja huhtikuusta kesäkuuhun Metrotukun grillimakkaraa erilaisten tempausten, kevätpäivien ja talkoiden jäljiltä. Hyvin pärjättiin. Ei tarvinnut varastaa.

[/quote]

Tämähän kuullostaa jotenkin hauskalle, jännittävälle :)

Vierailija
100/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 19:58"]

Joskus esiteininä/teininä (11-14v) tuli pöllittyä tuoksukynttilöitä/testereitä/kyniä ja muuta yhtä vakavaa. Mutta nykyään, ei ei.

Keittäjä, 25v.

[/quote]

Ai niin miksi? No jännitys, se kun kuvitteli olevansa niin nokkelaa tyttöä.. Siksi tuli monesti luntattua kokeissakin (esim. teipattua lunttilappu nilkkaan ja nostamalla jalat ristiin ja kurkkia sitten sitä lappua pulpetin suojissa). Ja vain sen jännityksen ja vedätyksen vuoksi. Harrastimme erään kaverin kanssa kimpassa näitä, sekä pöllimistä että lunttaamista. Nykyään olemme kunnon kansalaisia.

[/quote]

Ja lunttaamisesta olikin se hyöty että olet nykyään keittäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi