Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

varastatko kaupasta?

Vierailija
03.04.2014 |

Mitä varastat ja miksi? Ikä? Koulutustaso?

Kommentit (176)

Vierailija
101/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys tämä on? No en todella varasta! Kuolisin häpeästä jos hälyyttimet alkaisi huutaa kassalla.

34v, ihan vaan ammattikoulun käynyt parturi-kampaaja...

Niin, että ei ole liian leveä leipä, mutta silti ei ole missään tilanteessa tullut varastaminen mieleeni.

Vierailija
102/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:31"]

Tavallaan... Joskus saatan ottaa kalliimpia hedelmiä, kun ovat paremman näköisiä ja punnita ne halvemman hedelmälajin numerolla. Siis ottaa kalliita omenoita, mutta punnita ne halvimpien puntarinumerolla. Syynä rahojen vähyys ja haluan kunnon hedelmiä tenaville. Mitään muuta en varasta. 

ikä 35 v ja amk-tutkinto 

[/quote]

Tuohan on petos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:29"]

En ole ikinä varastanut. Ja olen siis tosiaan ollut superköyhä opiskelija. Harrastimme kämppisten kanssa dyykkausta. Myin eteenpäin roskakatoksista löytynyttä tavaraa ja sain aina muutaman egen (ja on ihan uskomatonta millaista "roskaa" sieltä löytyy, joskus vielä avaamattomassa paketissa). Olin järjestötoiminnassa mukana ja ilmoitin aina kaikille, että kaikkien häppeninkien ylijäänyt ruoka voidaan antaa minulle. Ja sitähän siis riitti. Marraskuusta tammikuuhun syötiin sitten eri pikkujouluista ylijäänyttä jouluruokaa ja huhtikuusta kesäkuuhun Metrotukun grillimakkaraa erilaisten tempausten, kevätpäivien ja talkoiden jäljiltä. Hyvin pärjättiin. Ei tarvinnut varastaa.

[/quote]

Tämähän kuullostaa jotenkin hauskalle, jännittävälle :)

[/quote]

No niin se olikin. Oikeasti. :) 

Vierailija
104/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastan.

Tosin en ruokaa.

En myöskään varasta pikkuliikkeistä/erityisliikkeistä jne - vain isoilta ketjuilta.

Teen aina silloin tällöin "varkausreissuja", jolloin lähden tarkoituksella varastamaan jännityksen ja tarpeen takia. Saalis on yleensä arvoltaan noin 300 euroa. Vuosien aikana olen varastunut reilusti yli 10 000 euron edestä. Ei kaduta yhtään. Kallein varastamani asia on Burberryn takki.

Olen 18v, lukiolainen

Vierailija
105/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 Käsky. ÄLÄ VARASTA

Mitä se merkitsee?

Meidän tulee peljätä ja rakastaa Jumalaa niin ,että emme anasta lähimmäisemme rahaa tai omaisuutta emmekä hanki sitä itsellemme petollisella kaupalla, vaan autamme häntä kartuttamaan ja suojelemaan

omaisuuttaan ja toimeentuloaan.

( Lutherin Vähä katekismus)

Vierailija
106/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan se on hyväksyttävää jos on jostain syystä tilanteessa, että on pakko ottaa jotain syötävää nälkäänsä (jos ei enää muita vaihtoehtoja ole, mikä on melkein mahdotonta suomessa). Kaupoillahan on hävikki laskettu mukaan liiketoimintaan ja se ei todellakaan ole kaikki varastamista. Mutta kauppa on tehnyt järjettömillä katteillaan ja investoinneillaan tavallaan oikeutetuksi varastamisen.

Mitenkään en yritä puolustella varastamista ja jos joku vaikka piilottaa huulipunan tai muun vastaavan ja yrittää viedä kassan ohi niin on erityisen tuomittavaa, myös nuorille, joille tulee opettaa mikä on oikein ja väärin.

Itse olen varastanut, kun en ole oikaissut kassaa kun on laskuttanut minua väärin minun hyväkseni, tarkoituksellisesti en. Ikä 47 ja opistotasoinen koulutus.

Vierailija
107/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:31"]

Tavallaan... Joskus saatan ottaa kalliimpia hedelmiä, kun ovat paremman näköisiä ja punnita ne halvemman hedelmälajin numerolla. Siis ottaa kalliita omenoita, mutta punnita ne halvimpien puntarinumerolla. Syynä rahojen vähyys ja haluan kunnon hedelmiä tenaville. Mitään muuta en varasta. 

ikä 35 v ja amk-tutkinto 

[/quote]Onko kalliimmat omenat oikeastai parmpia? Ei minusta ole väliä että mitä varastaa ja miten, samanlaista paskaväkeä kaikki varkaat.

Vierailija
108/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te uskallatte? Mä en uskaltais. Nykyään varsinkin valvonta on niin tarkkaa. Miten kukaan ylipäätään voi näinä päivinä edes varastaa jäämättä kiinni?

Vierailija
109/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:43"]

Varastan.

Tosin en ruokaa.

En myöskään varasta pikkuliikkeistä/erityisliikkeistä jne - vain isoilta ketjuilta.

Teen aina silloin tällöin "varkausreissuja", jolloin lähden tarkoituksella varastamaan jännityksen ja tarpeen takia. Saalis on yleensä arvoltaan noin 300 euroa. Vuosien aikana olen varastunut reilusti yli 10 000 euron edestä. Ei kaduta yhtään. Kallein varastamani asia on Burberryn takki.

Olen 18v, lukiolainen

[/quote]

Huh, etkö oo koskaan jäänyt kiinni?

Itse olen tyhmyyksissäni kakarana pöllinyt jotain pientä, enää en ikimaailmassa varastaisi mitään ja tuntuu tosi nololta tuokin että nuorena joskus tein niin. 

33 v duunari olen. 

Vierailija
110/176 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaistesi kusipäänihilistien takia me myyjät saamme pomoilta paskaa niskaan. Kiitos.

Vierailija
111/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, ei tulisi mieleenkään. Huomauttelen myös kiltisti jos vaikka Subwayssa käydessäni työntekijä unohtaa laskuttaa tuplajuuston tai ravintolassa jonkun juoman. Joskus ostin jotain Iittalan tms lautasia, jotka myyjä laski väärin, ja halpaa hintaa kuitista ihmetellessäni huomautin toki siitäkin. Myyjä kiitteli ja sanoi että harva niin tekisi, ja niin kai se vissiin sitten on ainakin joidenkin vastausten perusteella.

Enkä edes aloita, kuinka paljon mua vituttaa jotkut luomuomenoiden ostelijat tavallisten hinnalla. 

Olen opiskelija.

Vierailija
112/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 01:34"]

Varastan välillä esim kalliita meikkejä ja hiusvärejä. Joskus myös kalliimpia pihvejä. Ei se ole kuin sujauttaa taskuun kulmassa mihin kamerat ei näe.:) mukavasti säästää rahaa. Se on älyttömän helppoa jos osaa sen

[/quote]

Lasten hakkaaminenkin on älyttömän helppoa jos sen osaa, mutta vain moraaliton kusipää tekee niin. Ihan sama ton sun pöllimisesi kanssa. Olet nolo luuseri, mieti sitä.

Vierailija
113/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta useimmiten varkaat ovat keski-ikäisiä tai sitä lähestyviä, kunnollisen näköisiä naisia. Käyttävät hyväkseen juuri tuota ominaisuutta.

-Vartija

Vierailija
114/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kerran kun joku wt mamma varadti kynttilän. En ollut uskoa silmiäni ja en tajunnut sanoa asiasta henkilökunnalle kun ajattelin että hän oli jo käynyt maksamassa sen ja olen kauhea hirviö jos turhaan syyttelen. Nyt olen päättänyt että jos joskus näen jonkun varastavan jotain pistän niin hirveän shown pystyyn että kaikki kaupassa ja sen ulkopuolella kyllä tietävät että miltä pohjasakka näyttää.

Vierailija
115/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta.

29v, peruskoulu

Vierailija
116/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 23:09"]

Näin kerran kun joku wt mamma varadti kynttilän. En ollut uskoa silmiäni ja en tajunnut sanoa asiasta henkilökunnalle kun ajattelin että hän oli jo käynyt maksamassa sen ja olen kauhea hirviö jos turhaan syyttelen. Nyt olen päättänyt että jos joskus näen jonkun varastavan jotain pistän niin hirveän shown pystyyn että kaikki kaupassa ja sen ulkopuolella kyllä tietävät että miltä pohjasakka näyttää.

[/quote]

Itse asiassa kaikki näppärit eivät ole suttuisia wt-tapauksia, vaan on jäänyt kiinni ihan tavallisia perusjannuja ja suht varakkaan näköisiä stokkarouvia.

Ja yleinen luulo näyttää olevan, että kun tunget taskuun tavaraa ja kävelet kassan ohi maksamatta, niin porttien soidessa voisit vain kaivaa tuotteen taskusta hörötellen "ai oho! tää jäiki mun taskuun. mä maksan tän ja tää on tällä selvä!". No ei ole, vaan soitetaan poliisit paikalle kirjoittamaan sakko näpistyksestä.

T. Myyjä

Vierailija
117/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta; en edes muista koskaan varastaneeni. Kerran oli lapsen kädessä kirja, jonka huomasin jääneen maksamatta ja palasin autolta maksamaan..

Bussikuski 34v

Vierailija
118/176 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla saa olla oma mielipide mutta ei kuitenkaan ny tollasta, ite oon varastanut 6 vuotta ja oon jo 14, jos ei oo rahaa ja vanhemmat ei osta ikinä mitää nii se vaa on ainoo vaihtoehto -.-

Vierailija
119/176 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:21"]Mikä kysymys tämä on? No en todella varasta! Kuolisin häpeästä jos hälyyttimet alkaisi huutaa kassalla.

34v, ihan vaan ammattikoulun käynyt parturi-kampaaja...

Niin, että ei ole liian leveä leipä, mutta silti ei ole missään tilanteessa tullut varastaminen mieleeni.
[/quote]
No tollo kaikki jotka varastaa nii totta kai vetäisee viivakoodin irti, Piilota hyvin ja lähet pois, et tiiä mitää näistä asioista -
-

Vierailija
120/176 |
06.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2014 klo 16:01"]En näpistä/varasta.
Eilen viimeksi otin kiinni teinin joka yritti viedä meikkejä :/

Myymälävartija, 19v, pohjana turvallisuusalan perustutkinto (ammattikoulu)
[/quote]noob

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi