Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

varastatko kaupasta?

Vierailija
03.04.2014 |

Mitä varastat ja miksi? Ikä? Koulutustaso?

Kommentit (176)

Vierailija
1/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastanut kaupasta vaatteita ja harjoittelupaikasta kangaskassin, kuulakärkikynän ja niitä post it lappuja (en kyllä laske tota kunnolla varastamiseksi). Teen usein niin, että punnitsen kevyemmän hedelmän ja otan hinnan jonka jälkeen vaihdan sen isompaan. Irtokarkkejakin on tullut napattua yksi silloin tällöin. Olen opiskelija

Vierailija
2/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

35v duunari

(Joskus teineinä haettiin jännitystä elämään ja näpisteltiin, hävettää vieläkin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2014 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 21:21"]

Ai niin miksi? No jännitys, se kun kuvitteli olevansa niin nokkelaa tyttöä.. Siksi tuli monesti luntattua kokeissakin (esim. teipattua lunttilappu nilkkaan ja nostamalla jalat ristiin ja kurkkia sitten sitä lappua pulpetin suojissa). Ja vain sen jännityksen ja vedätyksen vuoksi. Harrastimme erään kaverin kanssa kimpassa näitä, sekä pöllimistä että lunttaamista. Nykyään olemme kunnon kansalaisia.

[/quote]

Ja lunttaamisesta olikin se hyöty että olet nykyään keittäjä.

[/quote]

Ah, AV ei petä koskaan <3

[/quote]

Elämäni ainoa lunttilappu opetti rehelliseksi. Muistin kaikki lunttilapun sanat ulkoa. Tulen kaupasta varastamaan nälkääni, jos edes koskaan varastan.

Vierailija
4/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 23:08"]

Olen näpistellyt ja siirrellyt alennushintalappuja normaalihintaisiin tuotteisiin. Välillä saattaa myös "vahingossa" tippua ruokaupassa jotain pientä ruokakassin pohjalle, josta se ei enää löydä tietään kassan hihnalle. Omatuntoni ei kolkuta, ja olen kerran jäänyt kiinnikin, mutta itkemällä, varallisuudestani puhumalla ja voivottelemalla pääsin pälkähästä rangaistuksetta.

Arvelisin säästäneeni tuhansia euroja.

36v ekonomi, tulot 70.000/vuosi

[/quote] Haloo! Tunnen ihmisen joka oli oikeudessa hintalappujen vaihtelun takia ja sai rikosrekisterin. Ei auttanut itku eikä poru, eikä auta sullakaan enää toista kertaa. Lopeta nyt ihmeessä jos et halua merkintää.

Vierailija
5/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä varastin vaatteita ja laukkuja kun piti saada jotain jännitystä elämään. Ei sitä nykyään jaksa kiinnostaa

Vierailija
6/176 |
12.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alennu varastamaan, eikä ikinä ole edes ollut houkutusta. Kerran näin sivusta hämmentävän tilanteen. Äiti, isä, kaksi pientä lasta. Isä otti hyllystä tuttipakkauksen, avasi sen ja työnsi tutin vauvan suuhun. Pakkauksen heitti toiseen hyllyyn.

Jähmetyin hämmästyksestä paikoilleni ja mies huomasi tuijotuksen. "Oho, pakkaus taisi tipahtaa" sanoi ja kaivoi tyhjän tuttipaketin hyllystä. Maksoi sen sitten kassalla.

harmitti myöhemmin kun en tajunnut sanoa asiasta kaupan vartijalle.

Vierailija
7/176 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näpistä/varasta.

Eilen viimeksi otin kiinni teinin joka yritti viedä meikkejä :/

Myymälävartija, 19v, pohjana turvallisuusalan perustutkinto (ammattikoulu)

Vierailija
8/176 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kosmetiikka osastolla vanhempi rouva pysäytti minut ja kysyin minulta jotakin huulipunien väristä (en enää muista mitä, kun siitä on niin kauan). Iloisena tietenkin autoin ja rouva kiitteli kovasti. Sitten yhtäkkiä totesi, että tämähän on tarpeeksi pieni laittaa taskuun eikä kukaan huomaa. Ja vielä naureskeli päälle.

Olin niin hölmistynyt, oli kuitenkin varakkaan oloinen keski-ikäisen näköinen nainen. Kerroin kyllä äidilleni mitä näin.

Vierailija
9/176 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä edelliseen, että todella sitten laittoi huulipunan taskuunsa, vaikka korikin hänellä oli.

Vierailija
10/176 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kerran kaupan lattialta niitä -30% tarroja ja niitä olen joskus liimaillut kalliimpien ostosten päälle..

Ja muutaman kerran ottanut suolakurkkuja maustekurkkujen hinnalla.

Muuten en varasta koskaan mitään.

19v nainen, lukio

Vierailija
11/176 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Paha tapa, joka kostautuu epäsäännöllisen säännöllisesti kiinnijäämisenä ja sakkoina.

36, sairaanhoitaja

Vierailija
12/176 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin kerran luomu omenoita tavisten hinnalla ja valkosipuli suolakurkun tavallisen hinnalla,koska tavis maksoi 60cent ja valkosipuliliemessä melkein 2e...

Vierailija
13/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vitun pontikan keittäjä

Vierailija
14/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua rupes naurattaa toi kysymys "varastatko kaupasta?" ihan kuin se olis arkipäivää monella että varastellaan, sit täällä porukka vaan luettelis mitä ne tykkää varastella :) Mutta joo tosiaan en varasta. Joskus nuorena teininä varastettiin kaupasta herkkuja, jonkun aikaa kunnes jäätiin kiinni, opin läksyni kantapään kautta! Mun mies taas joskus kerto että teininä ne oli alelappuja napannut tuotteeseen jonka halus, ni pääs halvemmalla. En tie sitten onnistuisko nykypäivänä, enkä suosittele kokeilemaan, tuskin on sen arvoista jos jää kiinni, kuin ois vaan maksanut sen pari euroa enemmän tuotteesta.

Eli järki päähän, varastelu on säälittävää ja todella noloa hommaa!

Vierailija
15/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 20:19"]

Mun mielestä varastaminen ei välttämättä ole paha, jos on oikeasti tosi köyhä, vaikkapa opiskelija joka ei saa edes suvulta mitään tukea ja on pakko saada jotain välttämätöntä. Ihan oikeesti, ei jotain Cittareiden päällikköjä tai niiden paksuja lompakkoja paljoa liikuta jos sieltä yks valmisruoka hyllyltä katoaa. Eri asia jos varastaa jotain kalliita juttuja ihan huvin vuoksi tapana...

Vstaten kysymykseen, en ole ikinä varastanut.

[/quote]

Jos kaikki ajattelis ja toimis tällä tavoin niin kyllä siinä alkais tappiota kertymään kaupalle vaikka olisi suurikin. Ja vaikka olis kyse yhdestä pienestä tikkarista niin varastamista se silti on ja väärin riippumatta siitä koituuko siitä haittaa jollekin vai ei.
[/quote]

Plaa plaa. Jos ja jos. Muutkin EI ajattele. Eli vedä perse päähän!

Vierailija
16/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta, ihan kiinnijäämisen riskin vuoksi. En halua rikosrekisteriä.

Alempi yliopistotutkinto, 55.

Vierailija
17/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelen, että varastaminen isoilta ketjuilta on ok, silloin kun tilanne oikeasti sitä vaatii ja ei ole enää muuta vaihtoehtoa. Esim. nälkäänsä varastaminen. Onneksi on leipäjonot yms., mutta niitäkään ei ole joka kaupungissa. Jos tilanne on oikeasti sellainen, että ihmisellä ei ole rahaa, eikä ketään joka häntä voisi auttaa ja ei ole syönyt moneen päivään, niin silloin minusta on ihan ok (ei nyt siis hyväksyttävää, mutta ihan ok) jos hän varastaa kaupasta jotain ruokaa itselleen.

Itse en kuitenkaan kykene varastamaan, vaikka joskus aikoinaan on mieli tehnyt, kun on tosiaan ollut montakin päivää ilman ruokaa. En vain kykene.

Vierailija
18/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kännispäissäni pepsin lähikaupasta (ajatuksella koska en oo näpistänyt aiemmin, niin josko sitä kerran kokeilis) ja toisen kerran otin juoksuruoat ketjuravintolasta. Muuten oon ollut rehellinen kansalainen.

29v, merkonomi, kaupan kassa.

Vierailija
19/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta. 23v,peruskoulu.

Vierailija
20/176 |
06.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:33"]

Roskasakkia?? Mikä vi**u se roska sakki on? Roskasakkia on se joka lokeroi ihmisiä tollasilla nimikeillä.. häpee ääliö!

[/quote]

Joo sitten tällä on se jssap-tyyppi, tai muutamakin, jotka saa vapaasti haukkua ihmisiä sioiksi! Mikä logiikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi