Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammivauvat 2015

03.04.2014 |

Meille ei tullut touko,  kesä, heinä, elo, syys, loka, marras eikä jouluvauvaa mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin aloittaa vuosi vauvalla :D Elikkä perustan nyt ihan itekseni tammivauvoista haaveileville ryhmän <3

Minusta on ollut mielenkiintoista seurailla missä vaiheessa mennään

jotenka laitan tähän:

Kp 4 Yk 9

Kommentit (275)

121/275 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittää tää odotus..... mulla siis omien tuntojen mukaan ovis ma tai ti eli 28.4-29.4.... lähes päivittäin on touhuttu joten siitä ei oo kiinni (ollaan kyllä oltu edelliset 6kk aktiivisia, ja tulos on yks km) mutta outo tää tänään alkanu tunne jomotus ja nippailu. Voiko olla kiinnittyminen? !?  Samat tunteet oli kyllä tuossa tammikuussa kun meni kerken :( 

Pelottaa,  odottaa, mutta ei usko :/

Onko kellään selkeet kiinnittymis kivut ollu vai mikä tää nyt on?

122/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut niin kiirettä jotenkin, että en ole ehtinyt lueskella täälläkään hetkeen. Ovisaika hyödynnettiin kohtuullisen hyvin.. :) Nyt menossa siis yk 10, tällä hetkellä kp26/28-37. Mahassa nipistelee päiväittäin, tuo jomottelu ja nipistely alkoi melko tarkkaan viikko oletetusta oviksesta. Viime kuukausien pettymysten jälkeen on vaan olo, että en ole nytkään raskaana.. Katsotaan nyt kuitenkin rauhassa, viikon päästä alkaa menkat jos raskaana en ole. Tietysti voi olla, että nyt on taas pitkä kierto niinkuin viime kierto. Pisimmillään ollut 37pv.. Odottavan aika vaan on niin pitkä.. Plussaonnea ja tsemppiä piinailijoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, mä sekoan varmaan :( miten ihmeessä voisin olla ajattelematta asiaa kun tosi usein tuntuu kaikenlaista?? Yritän tolkuttaa itselleni että niin vaan tammikuussa oli ohan perus menkkoihin tähtääviä kaikki rasksusoireet vaikka olin niiin varma. Täällä siis raapimistuntemukset ja valkkari jatkuu edelleen. Onko nää nyt jotain munatorven hötkyntää? Miten ihmeessä voisin odottaa vielä 10 pv ja vitsit mikä pettymys tulee :(

Vauva3: mulla ainakin voi olla kaikki oireet ilman raskauttakin. Menkkajuilinnat, nipistelyt, etova olo, tissikivut, nännikivut, lämpöä, elohiiri, turvotus, repäisykipuja, kaikki erikseen tai yhdessä :/ kunhan häviävät menkkoihin niin gynen mielestä ihan normaalia.. Toivottavasti sulla ei oo kyse samasta kuin mulla :)

Havu kp 19/28 dpo 5(6?)

124/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille ja tsemppiä jännääjille & toiveikkaille! Plussasin tänään selvästi, kun toissapäivänä plussa oli vielä haleahko. Arvioitu la 8.1. Soittelen huomenna neuvolaan. Mukava, et on tällanen ryhmä ja fb-ryhmäänkin voisin liittyä sitten myöhemmin.

Vierailija
125/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on mitä luultavammin dpo 0. Eilen sain iltapäivällä ja illalla ovisplussan tikkuun. Testasin rfsu:n liuskoilla ja tässä paketissa molemmat viivat, kontrolli ja testi, olivat haaleampia kuin aiemmin. Jatkoin tänään tikutusta uudella paketilla ja nyt iltapäivästä tuli edelleen vahva plussa, mutta viivat olivat paljon vahvempia ja selkeärajaisempia. Nyt pohdin luotanko aiempaan pakkaukseen.. Eli tänään on joko dpo 0 tai -1. Eilinen päivä jäi hyödyntämättä mutta sitä edelliset kolme päivää onkin ollut yhtä peitonheilutusta :) Tänään aion vielä miehen kaataa. Toivotaan että riittäisi toivottuun tulokseen.

Vierailija
126/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siksikin mietin tuota dpo -1 kun tänään lima ei ole vielä ovisliman kaltaista.. Venyvää kyllä, mutta valkeaa. (yhhyh näitä limajuttuja..)

Minunkin puolesta hurjasti onnea plussanneille ja pahoittelut tippuneille! Piinailijoille toivon kärsivällisyyttä ja mielekästä muita tekemistä ettei päässä tykytä vain tikutus/tädin tulo -hermoilut.

127/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussan saaneille ja toivottavasti me muutkin vielä onnistutaan tässä kuussa :)

Itsellä "uusi oire" tukkoinen olo ja nippailut ja muut jatkuu. Olo on ku ois kuumeessa ja menkat tulossa. Mutta ei oo kuumettä lämpö noussu normaalista 36.3 -> 36.7 mään joten tiiä tässä nyt taas :/

Kp 19/26

128/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.5.2014

Sillki kp 63/?? Yk4

Jonsteri kp 36/ ~32, yk yli 2v.

Voila kp 34/29 yk2

Miiisu kp 31/?? yk8

Nienor kp 30 yk1

Emilia89 Kp 30/28-40 yk 2v

Viivi1986 kp 28/~30, yk1

Marjamiini kp 28/32 yk9 

Innu84 kp 26/28-34 yk10

Toivetta täynnä kp 25/30-32 yk8

Masc kp 25/31-39  yk19

Ellenwu kp 24/25, yk3

Promint kp22/31, yk3

Weebee kp 22/30 yk9

Relight kp 21/28 yk3 

Tann kp 21/24-30? yk4

Tirppanen kp 20/28-35 yk5

2015 Vauva3 kp 20/26-28 yk7

Havu kp 19/24-34 yk5

Titityy kp 18/27-29  yk1

Toivoa täynnä kp 16/28-39 yk2

Anna Mai kp 16/30 yk6

Juliak kp 15 yk3

LMC kp15

Varpunen89 kp 13/23-30 yk3 

Honeysoul dpo 8, yk7

Plussanneet:

Safia

Emmik1

Manita

Aapeli77

Mammanen2011

Tittura

Mary Elisabeth

Tippuneet:

Blackpanther

Anniina77

Tunturi

Rva79

129/275 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervestuloa vaan uusille, olette myös listalla :)

Hyvän kuuloisia oireita porukoilla :) Pidetään peukkuja pystyssä!!!

ON: Löysin taas aamulla tissit, ne olivat päättäneet aristua yön aikana.  Normaalia. :P En siis innostu. Nyt oikealla munasarjassakin tapahtuu jotain - nippailee jne. jne. En innostu, normaalia sekin. Mulla on appi luurissa, joka kertoo, että seuraaviin rättipäiviin on 8 päivää. Mä uskon sitä ihan täysillä. :P

Pitäs kai ne geletsyynit tilata, kaikki keinot kai koitettava... Tänä aamuna taas tuli murhe ja suru, ettei me koskaan tulla enää raskaaksi... varmaan mieskin raskautus paremmin ko minä :P HUOOOH.

PS: noista limoista ennen tätiä (oletettua saapumista): mulla alkaa aina n.päivää paria ennen ovislimamainen vuoto.. ja sitten sieltä kurvaakin ferrari pihaan... toivotaan kuitenkin, että limat on sinne muille parempi juttu :) bd bd!!

130/275 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana kunnes toisin todistetaan =)

Heh, siirtoon päästiin eilen. Kärvistelin koko aamun ihan tuskissani peläten, että klinikalta soitetaan mutta koska puhelua ei kuulunut, klinikalle marssittiin. Nyt olen hämmentynyt ja ilon keskellä aika pettynyt.

8 munasolusta 7 hedelmöittyi, mutta vain neljä kunnolla. Näistä neljästä jakautui oikein vain kaksi, joista toinen siirrettiin. Toinen jäi jatkoviljelyyn, koska oli vasta 8 soluinen ja heikkotasoinen rääpäle. Lääkärin sanojen mukaan on erittäin todennäköistä, että se ei pakkaseen selviä, varmuus saadaan tällä viikolla.

Olemme siis tämän yhden 9 soluisena, pisteiltään 2,5 tasoisena siirretyn erittäin hyvän alkion varassa. Olin eilen jotenkin niin tunteiltani sekaisin, että meni koko ilta ihan sumussa. Siellä se alkio nyt on, minun sisällä ja mahikset on tosi hyvät. Samalla olen kuitenkin ihan lamaantunut siitä tiedosta, että jos ei tämä tarraa kiinni, edessä on koko hoitorumba uudelleen...

Illalla puhuttiin miehen kanssa, että jos tästä jotain positiivista kaivaa niin eipä tarvitse ikinä edes harkita ehkäisyä enää. Kun ei edes kasvattamalla tule sellaista kamaa, jolla olis täydet mahikset. Miehen simpoissakin kävi totaali kato kun ne pestiin 70 miljoonasta 4 miljoonaan...

No. Nyt on vaan löydettävä se positiivinen fiilis jostain. Koetan ajatella, että tämä menee niin kuin on tarkoitettu. Enempää emme voi me eikä lääketiede tehdä tämän hoitokerran osalta. Jos tämä on onnistuakseen, me tiedämme sen parin viikon päästä. Jos ei, sekin selviää silloin. Nyt vaan stressitöntä elämää ja paljon nautiskelua, tämä oli lääkärin määräys miehelle, eli mua pitää hemmotella. SOPII =)

LMC (ent. Roxymamma) pp1

131/275 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä ei mitään ihmeellistä suuntaan tai toiseen. Ovis on just käsillä tai sit se oli jo. Peittoa on heiluteltu, joten siitä tää ei ainakaan voi olla kiinni :) nyt vaan odotellaan.. Oon ollu nyt jotenkin ihmeen rauhallinen raskautumisen suhteen, tulee jos niin on tarkoitettu :) ei siis turhaa stressiä! :) Paljon onnea jo plussanneille ja toivottavasti moni meistä plussaisi! :) Erityisesti pidän peukuja pystyssä Lovemychildren:lle, että pikkuinen pysyisi matkassa mukana!! :) nyt vaan otat rennosti, nautit miehen hemmottelusta ja ajattelet mukavia asioita! Aurinkoista päivää myös kaikille muille kanssasisarille!! :)

kp 17/28-39 yk 2

132/275 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn.. Eilen ja tänään haamuviivat testiin! Tänään kp 27/29. :) Yk 9.

133/275 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt, sellanen sekava tilanne. Minulla alkoi ovis kipuilut jo kaksi paivää menkkojen jälkeen, oletin että ovis oli alkanut ja tein laskelmat sen mukaan mutta sitten taas viikon päästä oviksen arviotu aika 14/28 oli taas kipuja. Nyt sitten ihmettelen mikä se alku kipuilu oli jos ei kerran ollut ovis kipuja? Voiko olla kaksi ovista yhdessä kierrossa?  Jos mennään viimeisimmän oviksen mukaan nii olis menossa vasta  dpo4. 

134/275 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tulen mukaan, toista yritetään, ykkönen täytti juuri vuoden ja sektion jälkeen saatiin nyt alkaa yrittämään. Ovistestiin olen saanu nyt parina päivänä vahvaa plussaa ja tänään se meni vielä enemmän plussaksi -_- Ota tästä nyt selvää. Kun ekaa yritettiin niin kävin vahingossa päivä oviksen jälkeen gynellä ja hän väläytteli vähän pco:n mahdollisuutta ja että muksuja voi olla hankala saada. Esikoinen kuitenkin tärppäsi kerrasta vaikka lääkäri sanoi että tästä kierrosta ei ainakaan mitään tule.

kp 27/n.34 yk 2

135/275 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä myös yksi plussaa odotteleva, mukava löytää joku paikka jossa voi jännittää, ekakierto pillereiden jälkeen, ei suuria odotuksia, mutta pakkohan sitä on hieman jossakin hössöttää. =P siksi nämä tämän hetken oireilut ovat olleet täysin sivuseikkoja, eli paineen tunne vatsassa ja närästys, josta yleensä en kärsi. Laskettu aika menee siis tammikuun puolen välin jälkeen. 

Kp 23/31? (kierrosta en voi varmaksi sanoa, kun pillereitä söin pari liuskaa kerrallaan, mutta oviksen tunnistin ja siitä laskettuna voisi epäillä)

136/275 |
06.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä tiputtiin tänään kun kp29 vaihtui kp1. Clomi- ja crinonelääkkeillä kierto oli oppikirjan mukainen 28pv ja luteaalivaihe 14pv. Raskausoloja ei ollut koko oireettomassa kierrossa mutta silti olen pidätellyt itkua koko päivän tädin tultua. Ovis kuitenkin hyödynnettiin tallettelemalla ennen ovisplussaa ja plussapäivänä ja jos nämä lääkekierrot eivät tuota tulosta, niin edessä rankemmat hoidot :(

Tsemppiä plussaaville ja muiden kanssa nähdään sitten helmikuisissa...

Marjamiini (ya 7/13, kkm 12/13)

137/275 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piina jatkuu.... kivut, jomotukset ja muut on hävinneet.  Ei siis mitään oireita enää. mitä lie olikaan :/

Kiva ku on tullu uusia jännääjiä joukkoon :) 

138/275 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet :) onnea yritykseen!

Marjamiini ja muut tippuneet: kovasti pahoittelen:( se on aina vaan niin ahterista!

LMC: tosi jännää ja ihmeellistä! Tuuthan kertomaan tuntemuksia ja fiiliksiä! Mä en ole jotenkin tajunnut miten rankkoja ne hoidot on fyysisesti... nyt toivomme pikaista takertumista!

Vauva3: mä just tarkistin "päiväkirjoistani" niin  mulla on useimmiten kivut ja jomotukset hävinneet nännikipuja lukuunottamatta dpo 7 :( sitten dpo 9-10 alkaa valkovuoto, dpo 13 menkkatuntemukset ja dpo 15 menkat.. Toivottavasti sulla ei enteile samaa!!

Honeysoul: mulla on vissiin käynut joskus niin että munis ei oo irronnutkaan vaikka on ollut ovistuntemuksia (kroppa on valmistautunut siihen) ja sitten kroppa kehittää uudet oireet ja oviksen ja sitten vasta se irtoaakin oikeasti.. Silloin toiveikkaana googlailin että samat fiilikset voisi saada aikaan kiinnittyminenkin, mutta turhat oli toiveet...

).( eli täällä nyt tuo dpo 7.. tuli kauhean tylsä olo: ei tästä tainnut tulla mitään tälläkään kertaa! Mulla on edelleen ihan tosi vähän viivamaisia tuntemuksia ihan keskellä mahaa, mutta en usko että tarkoittaa mitään muuta kuin että kuulostelen liikaa... Samoin on nyt vähän valkkaria ollut väärään aikaan, mutta se voi johtua mistä vaan.. ääää! Miksi tästä ei tuu mitään??

Havu kp 21/28 dpo 7

139/275 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Kiitos Havu ja muutkin tsempeistä, kyllä niitä vaan niin kovasti tarvitaan.

Koska meillä on ensimmäinen näin "rankka" hoito, niin en minäkään osannut oikein mitään odottaa. Tiesin lähinnä muiden kokemuksiin perustuen odottaa vain kaikenlaista hankaluutta töissä poissaoloista valehtelusta lähtien...

Punktioon asti olo oli aika kumma, fyysisesti rankka ja pelokas. Punktiosta toivuin nopeammin kuin olin asennoitunut enkä ollut niin kipeä kuin olin pelännyt muiden kokemuksia lukeneena.

Aika punktiosta siirtoon oli hermoja raastavaa, pelkäsin koko ajan, että puhelin soi. Toki se helpotti, että välissä oli viikonloppu ja tiesin, että viikonloppuna he eivät soita vaikka mikä olisi. Mutta maanantain jännitin ihan vatsa kuralla =).

Siirto sitten... No, täysin kivuton, en tuntenut mitään. Uutiset hämmensivät ja saivat itkemään pettymyksestä mutta nyt olo on jo seesteinen. Luget aiheuttaa lievää pahoinvointia, rintojen särkyä ja koko koktail yhdessä tekee sellaista oloa, että voisin hyvin olla raskaana. Siksipä näihin oloihin ei vaan voi mitenkään luottaa, on vaan jaksettava malttaa odottaa ja testattava sitten 19.5.

Nyt vaan toivomme, rukoillemme aivan, että alkio löytäisi sopivan kolosen ja suonen tuolta kohdusta, johon tarttua tiukasti kiinni. Olen ehkä hiukkasen hölmö, mutta juttelen alkiolle päivittäin ja pyydän, että jäisit luoksemme, tarttuisit kiinni, sillä se tekisi meistä onnellisimmat ikinä. Myös mies silittelee mahaani ja höpöttää sille... Hassu.

Näissä tunnelmissa siis nyt. Olen onnellinen ja seesteinen enkä aio ressata mitään. En kesken olevia tutkintopapereita, en työkiireitä, en harrastuskuvioita, en lasten asioita, en mahdollisesti edessä olevaa raakaa nega-pudotusta... en mitään. Olen vain ja elän toivossa. Ja nautin miehen hellyyden osoituksista =)

Tsemppiä ja plussatuulia kaikille sydämestäni. Toivottavasti tienne on hieman iisimpi kuin meidän.

LMC pp2

140/275 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille jännäilijöille :) Itsellä vähän ristiriitaiset tunnelmat. Laskeskelin, että kp 31/28-31 ois menossa, valkovuoto on vähentynyt eikä mahakaan oireile niin paljon. Tilalle on tullut menkkamaiset jomotukset, eikä rinnatkaan oo ollut kipeet koko aikana. Välillä oon ollu ihan varma raskaudesta, ollut siitä ikionnellinen, välillä panikoinut :p nyt olen taas satavarma etten ole raskaana. Ajattelin huomenna tai viimeistään perjantaina testata, jos kuukautiset eivät ole siihen mennessä alkaneet.

Pahoittelut tippuneille, ei muuta kuin uuteen yritykseen. Tsemppiä ja plussia, varsinkin LMC:ole! Peukut pystyyn.