Tammivauvat 2015
Meille ei tullut touko, kesä, heinä, elo, syys, loka, marras eikä jouluvauvaa mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin aloittaa vuosi vauvalla :D Elikkä perustan nyt ihan itekseni tammivauvoista haaveileville ryhmän <3
Minusta on ollut mielenkiintoista seurailla missä vaiheessa mennään
jotenka laitan tähän:
Kp 4 Yk 9
Kommentit (275)
Onnea Mammanen!!
LMC tosi mielenkiintoista kuulla mitä hoidoissa tapahtuu. Ne ei ole oikein sellaisia asioita joista kehtaisi livenä kysellä.. kovasti tsemppiä, ei kuulosta kovin miellyttävältä..
Weebeelle kanssa jaksamisia ja kiitos listan loppuun tekemisestä ;) Ei auta kuin uskoa että joskus vielä. Ehkä kuumeilutauko tekee tosiaan hyvää kun syksyllä voi olla raskasta. Viettäisi vaan mukavan kesän murehtimatta mistään :) voi kun se onnistuisi täälläkin.
Onko kellään tarkempaa tietoa oviskivuista ja limoista ja munasolun irtoamisajankohdasta? Mulla ei mee kivut ja limat synkassa ja rupesin miettimään koska se oikein on. Eli nyt limavaroitus, mutta mikä pv kuvittelisitte irtoamisen tapahtuneen? Ma tosi vetistä vuotoa paljon, tuikkimista ja kramppailua vasemmalla, ti venyvämpää limaa melko paljon ja kevyitä kramppimaisia kipuja vasemmalla JA oikealla. Tänään järkyttävät limat ja enää kirvelee oikean lonkkaluun kohdalta. Siis häh? Eikö oviksen pitäisi tulla vasta limojen jälkeen? Mikäli vanhat merkit pitää paikkansa niin järkkylimailu jatkuu vielä huomisen. Eilen ja toissapv ei päästy puuhiin, joten meniköhän tämäkin taas ohi...
Tilastoplussia enää 1-2 tilauksessa jos 20% mahkut :( no otos on pieni ja edellisissäkin heitellyt :D
Havu kp 14/tällä kertaa ~28
Oho, tännehän on tullut jo paljon plussia! Onnea raskautuneille! :)
Tuli kans mieleen, että paljonkohan on niitä tilastoplussia ns. enää jäljellä, mutta Havullahan oli siihen vastaus ;)
Mulla on aikalailla ovisaika käsillä tai sitten se meni jo eilen. Vaikea sanoa, kun ei tikuttele. Mutta kävin gynellä kp11 ja silloin oli johtofolli 14mm ja siitä laskien irtoaminen olisi ollut eilen tai tänään. Eilen kyllä tunsin pari kertaa kovan vihlaisun munasarjassa ja sen jälkeen kyllä muu ovisjomottelu hälveni pois, että ehkä se oli irtoaminen. Talletuksia tässä on tehty ihan päivittäin, ettei siitä ainakaan pitäis olla kiinni... Valitin gynellä tuota weebeenkin mainitsemaa kylmän tunnetta, mutta ei lääkäri siihen osannut ottaa kantaa ja eikä mitään gynekologista vaivaa musta ainakaan löytynyt. Naisilla kuulemma näitä selittämättämiä tuntemuksia voi ajoittain olla. Itse ainakin luulen, että raskauden keskeytyminen ja kaavinta varmasti on vaikuttanut siihen, että paikat on ns. hellänä eikä oma kroppa tunnu omalta.
Raskausvitamiineja mä oon syöny jo jonkun kuukauden ja nyt gyne kirjoitti reseptin foolihappoihin, että niillä mennään nyt ainakin toistaiseksi. Ja olen kyllä harkinnut oviksen tikutteluakin, vaikka sen kyllä melko hyvin tunnistan.
Havu, jostakin oon lukenu, että ovis tapahtuis viimeisenä limapäivänä. Omalla kohdalla en kyllä täysin oo siitä varma. Nyt oletan, että ovis oli eilen (kivuista ja kp11 ultrasta päätellen), mutta tänäänkin on jonkun verran kirkasta limaa tullut. Käytätkös sä ovistikkuja?
Tsempit kaikille piinailijoille ja hauskaa vappua! :)
Relight kp16/28 yk3
Mitähän tämä on? Ovis ollut ainakin sunnuntaina kp13 (tikutettu), ehkä myös lauantaina kp12, mutta en sitä tikuttanut.
Eilen illalla oli vasemmanpuoleisen munasarjan kohdalla pistävää kipua, hieman sellaista, joka periaatteessa häiritsee, mutta ei ole mitenkään pahantuntuinen. Meni sitten nukkumisella ohi. Tänään kiinnitin huomiota, että yöllä oli pikkareihin tarttunut erittäin vaalean rusehtavaa vuotoa, mutta ei pyyhkiessä paperiin tarttunut mitään. Mitähän tämä on vai onkohan mitään? Mietin jo, et oonko pitänyt näitä pikkareita kun on menkat alkanut, mutta ei menkkajäljetkään ole ihan tuollaisia..
Toivottavasti TANN nuo oireet ja vuoto johtuisivat kiinnittymisestä :)
Mä täällä taas tikuttelen ovista. Viime kierrossa ovis tuli aikasin kp 11. Tässä kierrossa luultavasti myöhemmin sillä nyt (kp 9) ei tullu niin värillistä testiviivaa kun viime kierrossa samaan aikaan. Toivottavasti ei paljon pitenis.
Ihmeen paljon muuten valkkarin määrä vaihtelee kierroittain.. Ainakin mulla on nyt tosi runsasta ja viime kierrossa ei paljon mitään. Siis ennen ovulaatioo.
Relight: niin mäkin oon lukenut ja kun on ollut niin selvät limat niin en oo tikutellut. Nyt kun on ekaa kertaa ollut myös selvät kivut niin menin ihan sekaisin! Mutta kyllä se varmaan eilisen vuorokauden aikana oli.. onneksi eilen päästiin vielä tosi toimiinkin :) en varmaan ala tikuttelemaankaan, yhtä tarkastihan noista limoista sen kuitenkin tietää. Käsitin ettei se sitä päivälleen kerro?
Tann: ei kai sen pitäisi vielä kiinnittyä? Jos munasolu irtoaa n. 1-2 Vrk kuluttua ovis plussasta? Mutta eihän niistä koskaan tiedä, toivotaan parasta :) voihan sitä verta vähän tulla jos on ollut kovin villiä meininkiäkin ;)
Joku puhui että alkaa syömään foolihappoa raskausvitskujen lisäksi. Kannattaa varmaan tarkistaa ettei niissä vitamiineissa ole jo sitä. Mun vitamiineissa on.
Varpunen mä oon huomannut että kun syö vitamiineja niin tulee paljon enemmän limoja! Kai se on vaan hyvä vaikka vähän inhottavaa onkin...
Havu kp 15 / 28 (nyt vaan jännäillään)
Hauskaa vappupäivän iltaa! Nyt se on sitten virallisesti toukokuu ja esikoinen olisi jo syntynyt jos raskaus olisi alkanut heti kun sitä toivottiin ja yritettiin... Mutta ei, täällä sitä vaan kuumeillaan edelleen :) Kiitos listan päivittäjille!
Olikos täällä muita "lääkekiertolaisia"? Jos, niin oletteko saaneet lääkkeistä jotain oireita? Itselläni oli ensimmäistä kertaa clomit kp 3-7 - seurantaultria tai verikokeita ei ollut, mutta ovistikutin ja lämpötiloja seurasin ja ovis näytti ekaa kertaa olevan kp15!!!! Koko tänä vuonna en uskoakseni ole ovuloinut (taustalla joulukuun km) ja viime vuonnakin ovulaatiot tapahtuivat kp 19-21 eli tosi myöhään. Nyt onneksi oltiin talleteltu päivää ennen ja sitten vielä tuolloin o-plussatestipäivänä. Clomeista en saanut munasarjakipuilua ja alkukierron yöhikoilua pahempia oireita eli tosi vähällä pääsin, varsinkin jos vaivan palkkana oli kerrankin onnistunut ovis.
Kp:t 18-21 käytin sitten niin ikään ensimmäistä kertaa lugeihin verrattavaa crinone-geeliä tukemaan keltarauhasen toimintaa. Onko kukaan muu käyttänyt tätä valmistetta? Pelkäsin etukäteen pahoja sivuvaikutuksia mutta niitä ei ole ollut sitten mitään :O Ei vatsavaivoja, huonoa oloa tai näppylöitä, vain turvotusta jota sitäkään en voi varmuudella yhdistää tuohon valmisteeseen. Onkohan siis mahdollista että kehostani on oikeasti puuttunut riittävä hormonitaso aiemmin ja nyt kun hormonit ovat tasapainossa niin olen oireeton?! Edes rinnat eivät ole kipettyneet sen vertaa, kun mitä ennen keskenmenoa loppukierroissa. Onko teitä muita, joilla kierto on täysin oireeton? Ainoastaan aamulämpötiloista näen, että ovulaatio todennäköisesti tosiaan tapahtui tuolloin kp 15. Lisäksi kp 21 lämpötilassa tapahtui notkahdus, joka toiveajattelulla voisi johtua mahdollisesta hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisestä... mutta oireita ei siis ole minkäänlaisia.
Mitäs muille oviksen ohittaneille kuuluu? :)
Piinaviikkoterveisin,
Marjamiini kp 24/32 dpo9 (?) yk9
Wappuja.... tääll vappu mennyt aika flunssassa.. eilen oltiin kavereilla istumassa, mutta ajoissa kotona jo.. veto veks ja nuhistuttaa ja yskittää - viimeisetkin toivenrippeet rapisee :P Oikeella alavatsalla jomottelee hissukseen.. keltsi siellä vissiin kasvelee... vain kuihtuakseen pian pois :P Positiivinen asenne mulla :D Ehkä joo tauko on todella tarpeen.. Onneksi varattiin kesälomalle Lontoon reissu, saa ajatukset hetkeksi pois tästä ja kaikesta muustakin...
Noista ovislimoista... mulla alkaa ensin vähäisempänä ja sitten tulee yksi kunnon etanapäivä, jonka kanssa samoihin aikoihin asettuu oviskivut.. sitten tulee kuivempi kausi sinne saakka et menkat alkaa.. ennen menkkoja n. 1-2 päivää on kosteempaa taas.. Sen liman tarkoitus on ilmeisesti tehdä paikat simpoille oikein liukkahiksi ja auttaa niitä etiäpäin ja selviytymään paremmin.. Luonto on omituinen asia :D
Marjamiini mulla on aikalailla oireettomia kiertoja aina silloin tällöin.. oon ajatellut ne niin, et hormonitasot on vaan matalat niissä kuissa... voihan se olla, et ne on tai sitten ne on vaan muuten tasapainoisempia kiertoja... ehkä kaikki muukin vaikutaa`? Ravinto, uni, liikunta, stressitaso?
LMC, musta on kiva kanssa lukea miten sulla menee ja etenee... :) Pidän hurjana peukkuja!!
Päivittelen tuon listan taas.. niin ei jää roikkumaan.. :D Jos vaikka saatas viel tuonne plussalaisiin tilastollisia :D
Tsemp tsemp ja plussatuulia <3
Täällä jännäillään, meneillään kp 25/28-30. Ei mitään oireita, ei raskauteen tai kuukautisiinkaan viittaavia. Tosin koko tämä kierto on ollut aivan oireeton, ei ole ollut oviskipuja, ei -limoja tai lämmönnousua. Pikkasen on sellainen fiilis, että onko koko ovulaatiota edes tapahtunut. Kunhan kierto ei nyt hirvittävästi
venyisi. Mutta pieni toivonkipinä vielä on :)
Tsemppiä ja plussia kaikille! Hyvää vappupäivää :)
1.5.2014
Sillki kp 59/?? Yk4
Jonsteri kp 32 / ~32, yk yli 2v.
Voila kp 30/29 yk2
Anniina77 kp 30/28 yk9
Miiisu kp 27/?? yk8
Nienor kp 26 yk1
Rouva79, kp 26/30 yk6
Tunturi kp 26/24-25 yk10
Emilia89 Kp 26/28-40 yk 2v
Viivi1986 kp 24/~30, yk1
Marjamiini kp 24/32 yk9
Innu84 kp 22/28-34 yk10
Toivetta täynnä kp 21/30-32 yk8
Masc kp 221/31-39 yk19
Ellenwu kp 20/25, yk3
Promint kp18/31, yk3
Weebee kp 18/30 yk9
Relight kp 17/28 yk3
Tann kp 17/24-30? yk4
Tirppanen kp 16/28-35 yk5
Havu kp 15/24-34 yk5
Titityy kp 14/27-29 yk1
Toivoa täynnä kp 12/28-39 yk2
Anna Mai kp 12/30 yk6
Juliak kp 11 yk3
LMC kp11
Varpunen89 kp 9/23-30 yk3
Plussanneet:
Safia
Emmik1
Manita
Aapeli77
Mammanen2011
Tippuneet:
Blackpanther
Kiitos Weebee listan päivityksestä. :)
Mulla on listalla kp päivän jäljessä, jos joku vielä listaa päivittelee niin voi korjata jos muistaa. Tosin mulla taitaa ehtiä vaihtua kp 1 ennen sitä... Eilen kp 27/30 (dpo 10) aamulämmöt tipahti, lieviä menkkakipuja koko päivä ja illalla olin sitten havaitsevinani hyvin vaalean ruskeaa vuotoa. Aamulla preppasin itseäni tätipettymykseen ennen vessaan menoa. Mutta nyt ei näy mitään sen suuntaista ja aamulämmötkin oli nousseet uudelleen. No, mä en kyllä noihin aamulämpöihin voi luottaa, ei ne mulla ovistakaan paljastaneet. (MIKSI mä pölö edes mittaan aamulämpöjä???) Edelleen välillä epämääräistä menkkavihlontaa, joten luulen tädin kyllä saapuvan tänään, etuajassa. :( Ramppaan koko ajan vessassa tutkimassa tilannetta, ihan kun se jotenkin tilannetta muuttais. *huokaus*
Mullakin on ollut täysin oireeton kierto, enkä ovista bongannut limoista tai aamulämmöistä lainkaan. Ovistikkuun sain kuitenkin plussan tuttuun tapaan kp 16 ja kp 20 labrakokeen progesteronitasosta varmistui, että olen oikeasti ovuloinut ja keltarauhanen porskuttaa. Eli täysin oireettomassakin kierrossa voi ovuloida mallikkaasti! :) Epäilen samaa kuin Weebee, että ravinto, uni, liikunta, stressitaso jne. kaikki voi vaikuttaa ja lisäksi varmasti oma mielentila. Gynekologi sanoi mulle, että se on itse asiassa harvinaista, että kaikki kierrot menisivät saman kaavan mukaan. Varsinkin vauvakuumeisilla, kun kytätään joka oiretta ja tuntemusta erilailla kuin aiemmin. ;)
Mä oon nyt ollut pari kuukautta lähes limaton, kun lopetin greippimehun litkimisen. Tunsin oviksen selvemmin ja limoista myös tunnistin sen helposti greippimehukierroissa. Taidan siis ottaa greippimehun takaisin seuraavaan kiertoon! Ovistikut on loppu, ehkä en niitä enää tilaa lisää kun plussa on tullut niin säännöllisesti kp 16-17 viimeiset 5 kuukautta. Ne Gelee Royalet käyn tänään ostamassa, ehkä myös omenaviinietikkakapselit samalla. Kaikkea pitää kokeilla! Vaikka paras taktiikka olis varmasti olla miettimättä mitään rohtoja ja koko yritystä ja keskittyä täysin muihin juttuihin...muttaku ei vaan pysty!
Tsempit kaikille! Ja LMC höpöhöpö, kuulut porukkaan ihan niinku kaikki muutkin, kiva kun oot täällä! :) Kaikillahan meillä on täällä omanlainen tilanne, mutta kuitenkin sama haave. <3
Rouva79, kp 28/30 (dpo 11) yk6
Heippa kaikille,minä tipahdin eilen tästä jonosta :/ Käyn lukemassa teidän kuulumisia kuitenkin. Tsemppiä kaikille ja paaaaaljon plussatuulia :)
ANNIINA77
Nega testattu :( kp 27/25-28. Ovulaatio oli kp 14, joten kiertokin piteni. Kierukan jälkeen ollut todella lyhyt ja 28 on aina ollut mut ei tärppiä taaskaan!!!! Menkat alkaa viim su ja eikun uuteen kiertoon ja helmikuisten pinoon. Onnea muille.
Pahoittelut Anniina ja Tunturi!
Mun piti tulla tänne ihmettelemään kun on joku superhormoonikierto! Ensin ihan jäätävät limat monta päivää! Eka pari päivää tosi runsasta ja sitten vielä lisäksi kammo-ovislimoja 2pv. Oli selviä ovis tuntemuksia joita ei tässä mittakaavassa oo ennen ollut. Tissit tuli välittömästi kipeäksi, vaikka normaalisti tulee n vko oviksesta. Lisäksi parmesaanin ja rahkan haju oli niin järkyttävää että meinasin yrjöö.. mulla on siis ollut aiemminki vastaavia ihan normaalisti, muttei sentään kaikkea kerralla:D taidan olla vähän herkkä hormooneille. Eli kyllä nää kierrot on vaan niiiin erilaisia!
Mulla on kanssa toi päiväkirja käytössä. Helpottaa ettei rupee vauhkoomaan kun siitä voi hyvin tarkistaa että ai, mullahan oli ihan sama oire samana päivänä 2 kk sitten :) pysyy paremmin maanpinnalla
Havu kp 16/28 yk 5. 13 jäljellä ja sitten tulos tai ulos :D
Heissan,
täällä punktiosta selvitty. Tuloksena 8 munasolua, vasurista 6 ja laiskasta oikeasta 2. Itse toimenpide meni hyvässä lääkityksessä enkä ole ollut niin kipeä kuin kuvittelin olevani. Vasuria juilii mutta panadolilla pärjää. Hieman väzy ja oksu olo, mutta ei pahasti.
Jos hedelmöittyminen ja jakautuminen onnistuu niin siirto on maanataina. Lääkärin mukaan tällaisella saaliilla päästään siirtoon yli 90% varmuudella, mutta ainahan jotain häikkää voi olla tai tulla. Itse toivon vain, että päästäisiin siirtoon ja saataisiin edes jotain pakkaseen. Nyt toivotaan, ettei klinikalta soiteta, ja siis siirtoon päästään.
Pahoittelut negan ja/tai tädin yllättämille. Voimia kaikille.
LMC (ent. Roxymamma)
Joo, ei ollut kiinnittymisvuotoa, ei ihan ole normaalia, että ovis on ollut kp13 ja ovis ois sit kp15.. :D Eikä oltu edes seksiäkään harrastettu kyseisenä päivänä, veikkaan, et tais olla ihan ovisvuotoa, sellaista saattaa joskus tulla. Mulla kyllä ovis turvottaakin, ennen ja vielä pitkään jälkeenkin, yleensä aina tädin tuloon saakka.
LMC, pidän lujasti peukkuja, että kaikki sujuu kuten pitääkin!
Mä syön nyt raskausvitamiineja ja foolihappoa, jota on myös greippimehussa. Tosin tuntuu, et pitäis heittää pois tää stressi, tai en stressaa, mutta ajatuksissa on kuitenkin päivittäin. Pitäis vaan antaa olla ja mennä niinkuin menee, sillähän se tärpppäis, kun ei laske päiviä ja odota malttamattomana, että alkaako ne menkat nyt kiertopäivänä 26, 28 vai 30.. On mullakin ilot. 14.5 tulee kp30 täyteen, sitä siis odotellessa, kun en muutakaan keksi.
Mulle ainakin foolihappoa määrättiin lisäksi vielä sikiön rakennepoikkeavuuksien takia. Ja sitä tulee melkoisesti enemmän kuin mitä noissa raskausvitamiineissa on. Jos tässä ei tärppiä ala kuulumaan niin varmasti tulee tuota "kilpavarustusta" lisättyä.
Relight kp19/28
Menkat alkoi. Siirryn helmikuisiin.
Pahoittelut pudonneille. Seuraan varmaan perässä viimeistään huomenna, niitä menkkakipuja on tosiaan ollut jo torstaista saakka. Tää on todella piiiinaaaavaaaa, kun menkkakipujen takia ei saa ajatuksia lainkaan pois tästä tilanteesta. Aamulämmöt laski jo torstaina ja samana iltana bongasin aavistuksen vaalean rusehtavaa vuotoa (loppui siihen). Eilen perjantaina aamulämmöt oli nousseet takaisin ja tänään edelleen samalla tasolla. Iltalämmöt nousi tavallista korkeemmiksi eilen. Varmaankin johtuu tästä mun stressaamisesta! ;) Menkkakivut lieventyneet eilisestä. Fiilikset aaltoilee suurista toiveista suureen epätoivoon, jatkuvaa vuoristorataa...ja jotenkin tiedän tämän rääkin kuitenkin päättyvän kohta alkavaan ruskeaan tihutteluun. Äh!!! No, huomenna viimeistään tiedän tasan missä mennään. Yleensä vuoto alkaa jo dpo 12 (=tänään).
Mitäs muille loppuhetken piinakavereille kuuluu, kellään samanlaista sekoilua kun täällä? ;)
Positiivisia uutisia odotellen... :D
Hulluuden partaalla oleva Rouva79, kp 29/30 yk6
Kiitti listasta Weebee ja tsemppiä aatoksien kanssa. Toivoahan on niin kauan kuin ei vuotoa, joten nautihan keväästä, auringosta ja vaikka vapusta kevein askelin =).
).( Minusta tuntuu, etten jotenkin kuulu tuolle listalle, mutta ollaan nyt mukana kuitenkin. Tämä on niin kovin erilaista nyt. Tänään pistin aamutuimaan jarrun ja illalla sitten irrotellaan munikset. Eilen oli viimeinen gonal+jarru-pistossetti ja kyllä teki ihan saatanan kipeää. Mahaa turvotti kunnolla ja köllötin vaan sohvalla lasten kummastellessa... Nyt tuo jarrukin teki häijyä, kävelykin tuntuu ikävälle. Onneksi enää jokunen päivä ja on turvotukset takana ja olo paranee.
Mukavaa vappua kaikille, kuka sitä sitten miten viettääkään. Piinailijoille isosti tsemppiä.
LMC (ent. Roxymamma) kp10, pistospäivä 9