Tammivauvat 2015
Meille ei tullut touko, kesä, heinä, elo, syys, loka, marras eikä jouluvauvaa mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin aloittaa vuosi vauvalla :D Elikkä perustan nyt ihan itekseni tammivauvoista haaveileville ryhmän <3
Minusta on ollut mielenkiintoista seurailla missä vaiheessa mennään
jotenka laitan tähän:
Kp 4 Yk 9
Kommentit (275)
Terve! Ajattelin kans liittyä tähän ryhmään, ollaan yritetty pikkukakkosta jo monta kuukautta, toivottavasti tärppää tällä kierolla. Pikkukakkosta ollaa nii toivottu. Nyt ois laskelmieni mukaan menossa dpo 7, kierto on ollut vähän sekaisin niin jääpä nähtäväksi. Plussasin viime kierrossa, mikä valitettavasti meni kesken varhaisessa vaiheessa sen takia jännittää entistä enemmän.
Esikoisesta tulin raskaaksi tokassa yrityksessä ja nyt jo 7 kk yritydtä takana.
Rouva täällä taas jatkaa omanapaista yksinpuhelua... ;) Tänään siis hermoja raastavan jännittävä "tulos tai ulos"-päivä kp 30/30 dpo 13. Aamulämmöt edelleen ylhäällä ja menkkakivut edelleen lieventyneet tai oikeastaan loppuneet. Ilta meni "tennispallo virtsarakossa"-fiiliksissä ja yöllä palelin kahden peiton alla, vaikka oli päällä kollegehousut ja kaksi pitkähihaista paitaa. Valitettavasti tuo ei mulla merkkaa mitään, koska palelen aina loppukierrosta, vaikkakaan en yleensä noin pahasti.
Aamulla kärvistelin vartin sängyssä ja preppasin itseäni tädin kohtaamiseen ennen kuin uskalsin nousta vessaan. :D Oli valtava helpotus kun vuotoa ei näkynyt. Viiden kuukauden kokemuksella odotan karvaan pettymyksen tulevan kuitenkin vielä tämän päivän aikana. Illalla testaan jos ei pilvilinnani ole romahtanut ennen sitä. Ekat kolme kuukautta testailin jo jostain dpo 10-11 alkaen, sen jälkeen en ole testejä tehnyt vaan odottanut kiltisti menkkoja. Jotain järkeä siis tullut päähän. Mutta jostain syystä tässä kierrossa olen kyllä taas aivan tulisilla hiilillä, kuin pikkulapsi jouluaattona. Kumpa pukki ei toisi risuja!!!
RVA79, oijoi miten jännään täällä sun takia :) Toivotaan parasta!
Täällä taas alkaa nousemaan odotusjännitys, vaikka kuinka sanoin itselleni (ja täällä) etten tässä kuussa asiaa liiaksi miettisi :) Niin paljon vauvojakin joka puolella nyt tai ainakin vauvauutisia. Olisi ihana kertoa myös omiauutisia... :) Ehkä joskus vielä, eihän tässä nyt kauvaa tietysti olla yritettykkään omaa nyyttiä.
Tosin nyt oli kyllä erittäin lievä ovis, jos sitä olikaan. Limoja tosi niukasti, ei tullut sitä kaikista limastinta päivää ollenkaan, nippailua ja maha tuntemuksia oli kyllä enemmän kuin yleinsä, eikä rinnat vieläkään niin kipeät kuin yleinsä heti oviksen jälkeen. Tosin kovasti kyllä yritettiin kierron puolessa välissä joten saas nähä tosiaan.. :)
Mutta jännäillen etiäppäin !
Promint 21/30, yk 3, dpo 5 ehkäpä?
Rouvalle tsemppiä!! Täällä jännitetään sun puolesta :) oon psyykannut jostain syystä itseäni myös sun negaan :D kevyet empatiakyvyt... tuli vaan mieleen että jos sulla on kierto 30 pv eikö menkkojen pitäisi alkaa huomenna? Voi kun saataisiin susta plussa, se olisi ihan mahtavaa! Tuu sitten heti kertomaan kun testaat :)
Täällä alkoi taas valkkari vaikka dpo on vasta 4... ja aavistuksen nippailee kohtua. normaalisti nämä alkaa dpo 10-11. No nyt on ollut sellaiset hormoonimyrskyt että en ihmettele enää mitään :D silti se aina mieleen juolahtaa, oisko...? Toivottavasti nämä megaovikset jotenkin helpottaisi asiaa..
Havu kp 18/28 dpo4 (tai 5?)
4.5.2014
Sillki kp 62/?? Yk4
Jonsteri kp 35/ ~32, yk yli 2v.
Voila kp 33/29 yk2
Rouva79, kp 30/30 yk6
Miiisu kp 30/?? yk8
Nienor kp 29 yk1
Emilia89 Kp 29/28-40 yk 2v
Viivi1986 kp 27/~30, yk1
Marjamiini kp 27/32 yk9
Innu84 kp 25/28-34 yk10
Toivetta täynnä kp 24/30-32 yk8
Masc kp 24/31-39 yk19
Ellenwu kp 23/25, yk3
Promint kp21/31, yk3
Weebee kp 21/30 yk9
Relight kp 20/28 yk3
Tann kp 20/24-30? yk4
Tirppanen kp 19/28-35 yk5
Havu kp 18/24-34 yk5
Titityy kp 17/27-29 yk1
Toivoa täynnä kp 15/28-39 yk2
Anna Mai kp 15/30 yk6
Juliak kp 14 yk3
LMC kp14
Varpunen89 kp 12/23-30 yk3
Honeysoul dpo 7, yk7
Plussanneet:
Safia
Emmik1
Manita
Aapeli77
Mammanen2011
Tippuneet:
Blackpanther
Anniina77
Tunturi
Tervetuloa Honeysoul! :)
LMC: mukava tulos, täällä kaikki sormetvarpaat ristissä, että kaikki lähtis
jakaantuu ja saisitte siirtokelpoisia kavereita ja pakkasukkojakin vielä :) Jaksuja!!!!
ANNA MAI: tärppionnee!
TANN: mulla on kanssa raskausvitskut, mut lisäksi viel foolihappoa söin - ja pitäs ostaa uus purkki, mulla on lääkitys jo joka vaatii lisä foolit, niin senkin takia.. oon yrittänyt lukea netistä, että mikä ois sellainen ns. liian iso annos, mutten oikeen selkeetä vastausta ole saanut, raskautta suunnitteleville suositellaan n.800 yksikön annosta. Minisunin mama'ssa joita itse syön on se 400 yhdessä pöllerissä... ruoasta sitä toki saa kanssa, mutta pitäydyn minäkin lisäpöllerissä ihan purkista.. ja syön edelleen Kellog's all brania :D Siin on kans foolihappoa lisättynä - tosin se on muutekin ihan törky hyvää :P
RVA79: !!!! Hirveeeesti plussatuulia sinne, kuulostaa todella lupaavalle! :D Pakko juosta täällä nyt kurkkimassa jokojokojoko!! Huih!!
HAVU: musta tuntuu, ettei mikään oo niin normaalia täs puuhas ko epänormali ja poikeeava :D
Mistä tulee omannavankaivelua momentti: jos ovis on kaikenjärjen mukaan - ja kalenterin mukan (joka toinen kuu toinen, joka toinen toinenpuoli munis irtoo..) niin sen sijaan, että oikealla olisi sellaisia tuntemuksia kuin pitäisi, niin ne onkin vasemmalla. Onkohan mulla tuolla vasurissa joku kystakylläinen, joka aina tässä vaiheessa - oviksen aikaan ja siitä eteenpäin - aktivoituu.. murrr.. tosin en usko ees ovuloineeni.. ei oo tissit kipeet tms. joskaan ei nekään aina oo samanlailla joka kierrossa - nekään! PMS vidutus nostaa päätään vaan... rähisyttää ja nälättää ja palelee.. tosin flunssakin paleluttaa.. Plaah. Mulla tän homman unohtelu onnistuu aina sinne oviksen huudeille saakka..ja sit alkaa se taas jyllää päässä ko puolukka *****ssa. Huoh. Mutta se tästä näin.. piinikset jatkuu kunnes loppuu, tsemppii kaikille ja plussaisia päiviä!!
Päivittelin taas listan.. onko siinä viel korjailun varaa? :)
..mun on pakko vielä narista teille, anteeksi, yhdestä asiasta... mä en voi mitenkään sanoa olevani parempi, koska itsekin poltan, en hirveän paljon, mutta lähestulkoon joka päivä 1-5 tupakkaa.. mutta: kun viime heinäkuussa plussasin, lopetin polttamisen seinään. Se_vaan_loppui. Mun ei käynyt mielessäkään jatkaa sitä. No, yksi mun kaveri on raskaana, nyt 9+1, ja on tiennyt siis jo viikkoja... ja edelleen sauhuttelee täyttähäkää.. kysyin reilut pari viikkoa sitten, että joko alat vähentelee niin sanoi et joo ja sit lopettaa.. vaan edelleen sauhuaa hullun lailla.. mä en haluaisi ajatella näin, mutta.. musta on saatanan itsekästä polttaa raskaana ollessa... Joku sanonut, että kun tulee raskaaksi ja tupakoi, ei pitäisi heti lopettaa, että stressi voi aiheuttaa keskenmenon?? Ei mitään tietoa tuon faktaperäisyydestä, mutta eikö sitten myös kaikki muu stressi pitäisi laittaa pannaan ja vaikka ei lopettaisikaan heti samantien, niin ei voi olla liian stressaavaa esim. vähentää siitä n.20 tupakasta ensin 2 pois, sitten taas 2.. joka päivä muutama pois.. ja sitten poltella vaikka 5 tupakkaa päivässä, sitten 4.. ja muutama viikko plussasta on se yököttävä asia lopetettu? Yököttävää tupakointi on kaikkiaan - sanon rehellisesti näin, vaikka poltankin - mutta raskaana oleva tupakoitsija tekee mulle kyllä tosi pahaa katsella.. kyse ei ole enää ITSESTÄ vaan myös pienestä elämänalusta.
UGH, olen puhunut. Kiitos ja anteeksi jos pahoitin jonkun mielen :( En halua arvostella niinkään, mutta ilmaista mielipiteeni.. Anteeksi.
Valtavasti kiitoksia tsempeistä ja sitä samaa myös teille kaikille! <3
Promint, minä olin tässä kierrossa limaton ja oireeton oviksen aikaan, mutta labrakoe todisti, että mallikkaasti olen ovuloinut silti. Etköhän Sinäkin! :) Peukkuja pidän.
Weebeelle kiitokset jälleen päivityksestä. Mä yleensä ovuloin vuoroin oikeelta ja vasemmalta, mutta viimeiset kaksi kiertoa peräkkäin oikealta (gynellä varmistui, että omat tuntemukset tästä asiasta piti paikkansa).
Havu, mä oon laskenut kiertoni pituuden silleen, että se on 30 päivää pitkä, kun menkat alkaa kiertopäivänä 30. Eli nimenomaan tänään on The day. Olen nähnyt kumpaakin laskutapaa, en tiedä kumpi on "oikea", mutta pääasia on kai että pysyy itse kärryillä ja laskee joka kuu samalla logiikalla. Tsemppiä piinailuun siullekin, toivotaan että valkkari ja nippailut olis hyvä enne! :)
Arvoisat palstakamut, nyt mä en kestä enää tätä odotusta, joten seuraavasta pissistä teen halpistestin! Vähän aikaa yritän vielä hautoa, ettei olis liian laimeeta... Tulen raportoimaan tänne heti kun saan tuloksen. Hui kamalaa miten jännää, en haluis pettyä taas kerran. Vaikka onhan niitä paljon useamminkin pettyneitä, joten kestän sen kyllä kuin nainen! ...eli luultavasti vollaamalla loppupäivän ;)
IIIK ja KÄÄK, kupla ottassa kasvaa...! Kohta se on menoa...
Jaaha. Menkat alkoi sillä samalla hetkellä kun pissin purkkiin. Säästyi siis yksi halpistesti (jihuu). Puolen vuoden rajapyykki ylitetty. :( Minä synkistelen hetken ja alan sitten taas nuolla haavojani.
Kiitti vielä kaikille tsempeistä. Toivon plussaa teille joka ikiselle! On tämä toistuva pettymys kyllä niin syvältä. Ja pahalta tuntuu huomata miehenkin pettymys, vaikka sen niin urheasti koittaa peittää mua lohdutellessaan. :(
Moikka ajattelin liittyä joukkoonne :)
elikkä minulla on jo kaksi poikaa 2010 ja 2012 Syntyneet ja nyt yritys tehdä se kolmas. Jännät ajat käsillä ja vaikka mitä tuntoja jo(ehkä kuvittelen)
nyt siis
kp 18/26-28 yk7
Aloitan avautumalla näistä tuntemuksista.... Itelläni siis aina ollu aika selkee ovis ja oon sen huomannut ilman mitään tikkuja ja mittailuja. tammikuussa meni varhain kesken plussa siis kp26/26 ja sit vuoto alkoi kp 31. :(
tammikuun raskauden tiesin heti kiinnittymisestä(alkoi jomotus vihlonta "menkkakivut") nyt on todella pelottava tilanne sillä "menkkajomo" on päällä kp vasta 18. On siis ehkä mahdollista että kiinnittymisestä johtuu kipuilu, mutta tiedä nyt sitten. Ja valovuotoakin on ollu koko ajan oviksen jälkeen kun normaalisti siis kuiva kausi tulee jos ei oo tärpänny. Nyt vaan hermoilen sitten vielä piiiiiiiitkän viikon :/
onko muilla esim Havu sinulla mitään tuntemuksia katoin että suunnilleen samoja aikoja elellään?
Lueskelin tilanteitanne, en ole itse aijemmin kirjoitellut mihinkään, nyt kuitenkin tuntuu että tarvii muita jotka on samassa tilanteessa. (= Olen 95 ja mieheni 92 yritystä takana 6kk, ensimmäinen tärppi tuli ja viikkoja nyt 5. Neuvola varattu ja ekaan ultraan soittelen viikon päästä. Itellä pientä tiputtelu vuotoa raskaudesta huolimatta, kävin yksityisellä ultrassa ja siellä näytti kaikki hyvältä, mitään kipuja ei ole ollut, silti pelottaa että mitä jos kaikki ei olekkaan hyvin.. laskettu aika olisi noin 3.1.2015. Te jotka olette plussanneet niin onko ollut veristä vuotoa ollenkaan?:0
Voi ei Rouva! Kurjuuksien kurjuus! Tylsä homma :( just noin aina käy... äää!! Ei auta muu kuin laittaa leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, suuret pahoittelut!
Tittura plussaneille on oma ketju, sieltä varmasn löytyy parempaa vertaistukea:)
Vauva3: kuulostaa lupaavalta, toivotaan että johtuu kiinnittymisestä ;) mulla taas on aina kaikkia oireita ihan oviksenkin takia vaan.. mutta tänään alkoi eri oire kuin ennen. Välillä sellaisia pystysuoria viiltovihlontoja keskellä kohtua. Ehkä mulla on pissa tulehdus:D mä kyllä tiedän että mulla milään oire ei tarkoita mitään.. oon kyllä tosi herkällä näiden kuulostelujen kanssa...
Promintilla on kanssa 10 pv jännättävää :) ollaan kaikki samassa veneessä!
Havu kp 18/nyt 28
Havu mullaki on käyny kaikki pissatulehus ja kystat ja muut taas mielessä :D
no toivottavasti en kuvittele tätä vaan ois tosi kyseessä :) ei voi muutaku ootella.
ja toivottavasti jos plussa tulee niin se myös pysyy.
kiva jännittää täällä muitten samassa jamassa olevien kanssa :)
Morjens! Tervetuloo uusille ja pahoittelut tippuneille :(
Täällä kp 29/28-31 ja ei vielä mitään vihjeitäkään kuukautisista. Ajattelin kuitenkin vielä pari päivää odottaa ennen kuin testailen. En halua pettyä :/ Yksi outo "oire" kylläkin on ollut normaalia runsaampi valkovuoto, joka muistuttaa lähinnä ovulaation aikaista limaa. Anteeksi tämä kuvailu, muuta tänään lima oli aivan samanlaista, venyvää, kuin ovuloidessa. Kerkesin jo googlata, ja Se saattaisi olla ihan hyvä merkki :)
Mulla ei vaan tässä kierrossa ollu selvää ovulaatiota, niin mietin että jos Se vaan on pari viikkoa myöhässä? Mut jos mä malttaisin odottaa vielä sen pari päivää testausta, kun aiemminkin menkat on ollu myöhässä ja oireita oon kuvitellut vaikka sun mitä :)
Voi RVA79 :((((((((((((( Mitä tässä voi sanoa.. kuin että uuteen kiertoon... parempaan sellaiseen! Tosi ****** juttu :(
Uusille tervestuloa, laitan teidät huomiseen listaan.
Mä täällä lukenut lapsettomuudesta ja siihen liittyvästä tunteja... jokapaikassa hoetaan et 35 v on ihan hyvä ikä viel tulla äidiksi... 40 kans.. mun oma äiti sai pikkusiskoni ollessaan 39.. en tiedä... hirvee kiukku ja masennus päällä - selkee pms. Räyh.
Weebeellä on ihanat loppukierron sekoilut :D sulta on tullut monta tunteikasta viestiä, kovasti onnea piinailuun. Koita kestää :) mulla muuten tuntuu aina pääasiassa oikealla. Välillä ihan vähän nippaa vasemmalle, mutta kirvelyn ym tunteet heijastuu aina oikealle. Tuskin kuitenkaan ovuloin aina oikealta?
Voisiko joku pliis kertoa että juuri tällaisia oireita on aina normi kierrossa vaikkei olisi raskaana. Tarvitsen tiputuksen maan pinnalle ja äkkiä!! Oli pakko tulla kertomaan kun tajusin miltä tuntuu: ihan siltä kun otettaisiin Papa-koetta 10 min välein.. mitä ihmettä?? Siihen meni taas tämä rauhallinen piinailu... voihan perjantai.. eihän mikään kiinnittyminenkään ihan näin aikaisin voi tulla? Munis irtosi ti tai ke tai sillä välillä :) HUOHH...
Iltaa kaikille, täällä jyllää PMS pahimmillaan, meinaa pinna katketa yhtenään neiti uhmailijan kanssa, yleensä kyllä hyvin jaksan ja kestän ne kiukuttelut, mutta tuo pirullinen PMS kyl lyhentää pinnaa reilusti ja kun nää alkaa just tällee reilua viikkoa ennen niin kotona on aika kiukkunen äiti :( . Hyvin tietää et menkat saapunee äitienpäivän kunniaksi vissiin. No, eipä ole ollu odotukset korkeella ja makkarissaki vähä hiljasempaa sairastelujen takia, plus yks helsingin reissu olis enskuulle jo luvassa työporukalla niin vähän ehkä toivonki et en vielä raskaudu ennen sitä, tommosii reissuja harvemmin tulee ja pääsee vähän rentoutumaan ja irti normi arjesta, tekis hyvää tämmöselle stressipallolle kun minä.
Paljon onnea raskautuneille ja tsempit pudonneille sekä piinaajille, plussatuulia :)
Tintti
Pahoittelut jo pudonneille ja onnea seuraavaan yritykseen! Täällä odotellaan ovista, tiistaina laskujen mukaan on oikee päivä mutta yritystä tietysti jo ennen ja jälkeenkin. Toisin sanoen minä jännitän vasta ihan loppukuusta... Tavallaan toiveet ihan hirveän korkealla mutta samalla pessimisti takaraivossa huutelee että miksi se nyt onnistuisi kun ei aiemmissakaan.
Stressi vaivaa täälläkin, mutta vauvastressin olen kyllä saanut aika hyvin häivytettyä - gradustressin taakse. No, kahden viikon kuluessa pitäisi tämänkin helpottaa.