Tammivauvat 2015
Meille ei tullut touko, kesä, heinä, elo, syys, loka, marras eikä jouluvauvaa mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin aloittaa vuosi vauvalla :D Elikkä perustan nyt ihan itekseni tammivauvoista haaveileville ryhmän <3
Minusta on ollut mielenkiintoista seurailla missä vaiheessa mennään
jotenka laitan tähän:
Kp 4 Yk 9
Kommentit (275)
Minä tein tänään positiivisen raskaustestin :) Ehkäisy jätettiin pois 1.1. ja muutama kuukausi meni sen jälkeen kuukautiskierron tasaantumiseen. n. 3kk jälkeen tärppäsi. Nyt vaan jännittää pysyykö kaveri mukana!
Tulin heti ovulaation jälkeen kipeeksi,kuume nousi ja oli voimaton olo. Nännit kipeytyi kuten yleensäkkin oviksen aikaan mutta ihmettelin kun turvotus ja arkuus jatkui vaan kierron loppuun saakka. Lämpö pysynyt myös 37 pintaan.
Vauva on meidän ensimmäinen. Minä 30v, mies 40v.
Tää ei voi olla todellista!! Tänään esikoisen synttäripäivän kunniaksi PLUSSA!!
Kädet tärisee ja on niin epätodellinen olo!
Kaks peräkkäistä keskenmenoo kummittelee kyllä niin vahvasti että uskallan vasta ekan ultran jälkeen sanoa olevani raskaana.
En tosiaan tiedä mitä ihmekapseleita noi gelee royalit on, mutta tää on nyt jo toka kerta kun heti niitten alottamisen jälkeen tulee plussa!?
Paljon onnea plussista Emmik1 ja Safia! :) toivotaan että kaikki menee hyvin!
Itsellä on aika varma fiilis, että tämä kierto on ihan floppi. Toki on tässä vielä vajaa viikko ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Ei ole mitään oireita suuntaan jos toiseen. Mutta odotellaan :)
Heippa!
Kuumeilin vauvaa viime vuoden loppuun, tokalla yk oli kemiallinen raskaus, pidettiin 4kk paussi ja nyt taas uudestaan yritellään. :) Kolmonen toiveissa, lapset 4 ja 2v.
Tässä kuussa oli vain yksi yhdyntä heti menkkojen jälkeen mutta epäilen että oli aikainen ovis. Noin viikko sitten kp 10 alkoi kovat menkkamaiset alavatsakrampit jotka parin päivän sisällä muuttui sellaiseksi pistelyksi ja alaselkäkivuksi, sitten tuli väsymys ja nyt kipeät rinnat ja parina päivänä on ollut hieman sellaista paksua valkoista hieman makealta tuoksuvaa vuotoa (sori! :-P) mitä oli siinä mun kemiallisessa. Outoa koska mulla ei yleensä koskaan ole kramppeja ennen menkkoja mutta vaikuuttaa tosi aikaiselta ollakseen kiinnittymisoirekaan. Nyt kp 16/25 menossa ja en tiedä missä mennään. Tein tänään hätähousuna ekan testin joka tietenkin oli nega.
Tsemppiä kaikille!
Ellenwu kp 16/25, yk3
Ovulaatio bongattu tikuttamalla tänään kp13. Ainakin siltä osin mä oon toimiva! :D Eilen touhuiltu, jos vielä tänään ja ehkä huomenna jos vain kerkeää?
Ihanaa, että keksin paikan, mihin voi tulla kuumeilemaan. :) Olen 28-vuotias ja mies 31-vuotias ja ensimmäinen lapsi olisi kyseessä. Jätin pillerit pois jo syksyllä 2012 ja siitä asti menty keskeytetyllä tai laskemalla päiviä. Hyvin on toiminut. ;)
Tämä on ensimmäinen kierto, jossa ei olla ehkäisty mahdollista raskautta millään tavalla. Olen kyllä tietoinen, että tämä projekti voi kestää, mikä on kärsimättömälle luonteelleni vähän koettelevaa. ;) Ennen sitä pelko siitä, että tulisi raskaaksi on vaihtunut pelkoon, että entä jos ei tulekkaan raskaaksi..
kp 20/~30, yk 1
Hei täällähän on plussia tullut!! Onnea kaikille :) ihanaa <3
Viivi1986: ootkohan mun kaksoisolento? Meillä oli ihan sama meininki, paitsi todellinen tärppipäivien välttely loppui vuoden vaihteessa vahinkoon ja hirmuisiin vauvatoiveisiin :) pikaista tärppiä teille!
Tannille ihania peitonheilutuspäiviä ja onnea!
Safia: no aikamoista sattumaa ois jos ne ei todella vaikuttaisi!! Pitääkin itse kokeilla jos tämä yritys alkaa kestämään pidempään. Tarrasukkia kovasti teille :)
On: täällä ihme pieniä vatsa tuntemuksia ollut koko kierron. Ovis taitaa olla parin päivän päästä, tänään alkoi tooosi vetiset olot. Harmi että mies reissussa, täytyy yrittää jotenkin venyttää ajankohtaa :D no on talletuksia varalla jos nyt sattuisikin etuajassa:) eilen taas näin ihania pikkulapsia ja voi että kun tuli surku ja ulkopuolinen olo... ehkä vielä joskus meilläkin juostaan pienien täystuhojen perässä <3
Havu kp 12/24-34
Onnea kaikille plussista :) olen surkea aloittaja mutta tuon listan päivittäminen on jäänyt ja taitaa jäädäkkin kun taidan lopettaa kuumeilun palstoilla vähäksi aikaa. Täti on tulossa kylään tänään taikka huomenna oireista ei voi erehtyä. Väsyttää koko homma. Menen tutkimuksiin heinäkuussa ni ennen sitä ei kannata kauheesti miettiä koska en kerran tule raskaaksi vaikka kuinka osuis kohdaalleen ovikset ja talletukset sun muut. Ihmisen kroppa on perseestä ku petttää.
Heippa kaikille!
Hyppään mukaan pinoon kun nyt on vaan saatava tätä vertaistukea ja virtuaaliavautumista =). Jos kaikki menisi hyvin ja onnistuisi, laskettu aika olisi ihan tammikuun lopussa.
Meillä on takana pitkä tie ja olen näissä kuukausipinoissa palstaillut vuosia enemmän ja vähemmän aktiivisena. Pitkä tie on nyt vienyt IVF:ään ja pistokset aloitettiin viime viikon tiistaina. Tänään ultrassa nähtiin yhteensä seitsemän munasolua, joista yksi lienee pienempi eikä ehdi mukaan. Mutta kuutta kasvatellaan perjantaihin saakka, jolloin on punktio. Jos punktion jälkeen homma sujuu kuten pitäisi, siirto olisi maanantaina.
Kyllä mua nyt alkaa jännittää. Olen vähän pettynyt tuohon munasolujen määrään, mutta lääkäri tietenkin rauhoitteli, että näin hän se juuri pitäisikin olla. Ei ole hyperin vaaraa ja kaikki näyttää oikein hyvältä...Mutta jos siirtoon ei kuitenkaan päästä? Jos pakkaseen ei saada mitään ja kaikki tää kalliiden myrkkyjen kroppaan mättäminen on turhaa...?
Tuntuu niin uskomattomalle, että tämä on nyt totta. Että me ollaan ihan oikeasti keinohedelmöityksessä. Meillähän on perheessä jo kolme lasta mun edellisestä liitosta. Mutta miehelläni ei ole yhtään omaa lasta ja kaipuu on hänellä kova. Minustakin olisi ihanaa se yksi yhteinen saada, joten siksi tässä nyt ollaan. Luomuna emme onnistu, todennäköisyys luomutärppiin on sama kuin lotossa voittaisi. Joten koska ikää alkaa olla (minä 36, mies 32) niin tämä on nyt ainoa tie. Vaikka jännittää, pelottaa ja vähän ahdistaakin.
Terve siis tutuille ja onnea jo plussanneille.
LMC (kp8, pistospäivä 7)
Heippa taas, täällä ei kyl hajuakaan kiertopäivistä. Mies oli viikon lomalla pääsiäisen jälkeen ja reissailtiin alkuviikko. Sit miulle iski ihan puskista vatsatauti varmaan joskus teininä ollu viimeksi Ihan tuommonen kunnollinen. Oviksestakaan ei Varmaa tietoa, viime perjantaina juili aika kivasti alaselkää ja alavatsaa ( ja oli kyl limaisuuttakin aika runsaasti, et tän puolesta ois voinu ainaki luulla), mut tiedä sitten oliko ovis vaiko vielä vatsataudin jälkivaivoja kun nukuin niin huonosti ja vieläpä sohvalla sen edellisen yön. Kierto ainaki jäis aika sopivan pituiseksi nyt jos ovis ois ollukkin jo viime viikolla.
Odotukset ei oo kyl kovinkaan korkealla, eikä tässä nyt ees juurikaan yritetä. Kaipa se sieltä tulee kun sen oikean lapsen on aika syntyä. Työtki alkaa tässä perjantaina osa aikasesti toukokuun ja sit kesäkuussa ihan koko päiväsenä, niin ehkä se ei haittaa jos ei nyt ihan heti tartteis kärsii aamupahoinvoinneista, kun herätyksetki on siinä 4 aikaan aamusella :D pääsis edes vähän rytmistä kiinni, esikoisesta kyl onnistuin sillee hyvin et oksensin ennen töihin lähtöö ja sit kun töistä tulin kotiin suoraan vessaan oksentamaan, et enemmä keskitty iltapäivää/iltaan pahin pahoinvointi,
Tintti
Anna Mai kp 9/30 yk6
Mammanen2011 kp26 yk9
Voila kp 24/29 yk2
Varpunen89 kp 6/23-30 yk 3
LMC kp 8
Havu kp 12/24-34 yk5
Viivi1986 kp 21/~30, yk 1
Ellenwu kp 17/25, yk3
Tann kp 14/24/30? Yk4
Nienor kp 23 yk1
Tirppanen kp 13/28-35 yk 5
Titityy kp 11/27-29 yk1
Toivoa täynnä kp 9/28-39 yk 2
Anniina77 kp 27/28 yk 9
Miiisu kp 24/?? Yk 8
sillki kp 56/?? Yk4
Jonsteri kp 27 / ~32, yk yli 2v.
tunturi kp 23/24-25 yk10
innu84 kp 19/28-34 yk10
emilia89 Kp 23/28-40 yk 2v
toivetta täynnä kp 18/30-32 yk 8
weebee kp 14/30 yk9
Promint kp14/31, yk 3
Marjamiini kp 21/32 yk 9
Relight kp13/28 yk3
Masc kp 18/31-39
Rouva79, kp 24/30 yk6
juliak kp 7 yk 3
Plussanneet:
Safia
Emmik1
Manita
Aapeli77
Tippuneet:
Blackpanther
Mä tein sen!! Joku muu saa jatkaa. En uskaltanut enää järkkää noita kun pelotti että häviää. Ja tuo sössi yhden rivin, mutta siitä on hyvä jatkaa :)
Oi kiitos Havu. Arvatkaa mitä, heti ku sanoin että tämä kuumeilu loppu tähän ni sain aamulla haalean plussan!! Siis ajatttelin että jaa ei alkanu menkat vielä että teenpä ton viimosen testin tosta ja pirulauta siihen tuli haalee testiviiva!!! isäntä sano ettei hän mitään viivaa nää mutta varmana oli :D
Harmi ku tähän ei saa liitettyä kuvaa että joku vois kertoo että oonko ihan pimee vai onko kahta viivaa :D:D
Kiitos havu listasta, oikein hyvä siitä tuli! :) ja onnittelut plussanneille, mammanen2011 tuoreelle tapaukselle myös! :)
Täällä limailusta päätellen ovis on aikalailla käsillä, toissa iltana oli todella outoa maha nippailua, ihan kuin oisi maha puutunut. Olen nyt pitänyt omaa "päiväkirjaa" fiiliksistä koneella, ja aikalailla vaikuttais olevan oireet samat ku kahessa edellisessä kierrossa. Oviksen jälkeen on rinnat ana kipeytyny tosi kipeiksi, niin ei oo vielä käyny, joten ei kai ovista vielä ole tullut. Epäilen josko toi nippailu/puutumisen tunne ois ollu irtoaminen, siksi eilen heiluteltiin peittoja ;)
TOSIN lupasin ettten nyt itselleni enää stressiä ota, vaan rauhassa toivotaan ja odotellaan ja kirjoittelen tonne omaan "päiväkirjaan" fiiliksiä. Helpompi ehkä sitten huomata jos onkin tärppi tullut.. Miehellä kova kuume kyllä! Nyt kun itsekkin innostuin, on mies entistä innostuneempi ja suunnittelee kovasti tulevaisuutta asian suhteen :) Ihanaa kuultavaa! Miten muiden miehet? Joko siellä pelataan jalkapalloa tulevan pojan kanssa tai vahitaan tulevan tyttären poikaystävä ehokkaita? ;) Varsinkin näin esikoisen kohalla tämä tuntuu olevan voimakasta.
Ja oikein ihanaa vappua kaikille, nyt paljon vappuvauvojenalkuja ;) !
Promint kp16/30, yk3
Kiitos havu listasta, oikein hyvä siitä tuli! :) ja onnittelut plussanneille, mammanen2011 tuoreelle tapaukselle myös! :)
Täällä limailusta päätellen ovis on aikalailla käsillä, toissa iltana oli todella outoa maha nippailua, ihan kuin oisi maha puutunut. Olen nyt pitänyt omaa "päiväkirjaa" fiiliksistä koneella, ja aikalailla vaikuttais olevan oireet samat ku kahessa edellisessä kierrossa. Oviksen jälkeen on rinnat ana kipeytyny tosi kipeiksi, niin ei oo vielä käyny, joten ei kai ovista vielä ole tullut. Epäilen josko toi nippailu/puutumisen tunne ois ollu irtoaminen, siksi eilen heiluteltiin peittoja ;)
TOSIN lupasin ettten nyt itselleni enää stressiä ota, vaan rauhassa toivotaan ja odotellaan ja kirjoittelen tonne omaan "päiväkirjaan" fiiliksiä. Helpompi ehkä sitten huomata jos onkin tärppi tullut.. Miehellä kova kuume kyllä! Nyt kun itsekkin innostuin, on mies entistä innostuneempi ja suunnittelee kovasti tulevaisuutta asian suhteen :) Ihanaa kuultavaa! Miten muiden miehet? Joko siellä pelataan jalkapalloa tulevan pojan kanssa tai vahitaan tulevan tyttären poikaystävä ehokkaita? ;) Varsinkin näin esikoisen kohalla tämä tuntuu olevan voimakasta.
Ja oikein ihanaa vappua kaikille, nyt paljon vappuvauvojenalkuja ;) !
Promint kp16/30, yk3
Oih, onnea mammaselle =)
Tsemppiä kaikille limailijoille - jospa vappuna olis hyvät ja tulokselliset tsäänssit joka osoitteessa.
).( Tänään on viimeinen pistospäivä noita lääkkeitä. Hurjaa, minusta pistoksien jännääminen alkoi juuri ja nyt se jo loppuu. Edessä sit huomenna kaksi pistosta, jarru aamulla ja irrotus myöhään illalla.
Alavatsa on mulla kyllä niin turvoksissa, että pahaa tekee. Housuja ei voi laittaa, kaikki puristaa. Niinpä mennään legginsit + hame -asustuksella ja peitellään turvonnutta mahaa katseilta. Olo on myös perin huono, lievästi oksettaa ja väsyttää.
Tämä meneilään oleva hoito on saanut mut miettimään tosi paljon muita IVF-tien kulkijoita, eritoten omaa sukulaistani, joka ei ole onnistunut yli 8 vuoden lapsettomuuden aikana saamaan elävää lasta. Niin monet joutuvat näihin hoitoihin ja liian moni joutuu pettymään aina vaan uudestaan. Jotenkin usko omaan onnistumiseen on kortilla: miksi me onnistuisimme kun niin moni muu ei? Tiedän erään kaverini olevan myös hoidoissa vaikka emme ole asiasta puhuneet koskaan. Emme ole niin läheisiä, että asia olisi luontevaa puhuttavaa. Näin hänet kuitenkin klinikalla eräänä päivänä ja katseemme kohtasivat. Se riitti kertomaan, että samassa veneessä ollaan, ikävä kyllä. Olen myös miettinyt paljon palstatuttujen kuulumisia, eritoten Marjanaa. Toivon, että heillä on kaikki mallillaan.
No, nää on näitä mun paniikkimietteitä. Päivä kerrallaan.
LMC (ent Roxymamma) kp9, pistospäivä 10
Kiitos Havu listan päivityksestä! :)
Paljon Onnea plussanneille! <3 Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee liittymään teidän onnekkaiden seuraan. Tsempit kaikille kanssapiinaajille, ovistelijoille ja vasta ovista odottavillekin! LMC:lle tärppirikasta hoitoa ja jaksamista ikävänkuuloisten sivuvaikutusten kanssa!
Kuulostaa niin tutulta monen kertomukset stressistä, hermoilusta, hermojen menetyksestä ja epätoivosta. Mä sain lietsottua itseni ihan paniikkiin ja murehdin yökaudet, että jospa mä en ovuloikaan lainkaan (kun aamulämmöissä ei MINKÄÄNLAISTA nousua ovisplussan jälkeen) ja jospa mun limis on sen vuoksi niin ohut ja menkat niin niukat. No, sain puhuttua (itkeä tihrustaen) itselleni lääkäriltä lähetteen progesteronin mittaukseen. Tänään sain tuloksen ja sen mukaan ovis on tapahtunut ja keltarauhanen hyvin toiminnassa. Huh mikä helpotus! Tekisi mieli hyppiä riemusta kattoon. :D Aamulämmöt on edelleen täysin samalla tasolla kuin ennen ovista, mutta luotan kyllä tohon S-PROG tulokseen. Täytyy koittaa relata ja heittää kuumemittari hiiteen! ;) Nyt piinailua mahdollisimman coolisti tämän viikon loppuun saakka ja seuraavaan kiertoon otan sitten ne Gelee Royalet kokeiluun! Koitan hämätä itseltäni loppuviikosta tulevaa tätipettymystä pienemmäksi laittamalla uskoni noihin "ihmetabuihin"... Se ei kyllä selvästikään estä mua analysoimasta joka ikistä pikkunipistystä ja aavistuksenomaista tuntemusta maha-tissiakselilla... I'm hopeless!!! :D
Mukavaa viikkoa ja hauskaa vappua kaikille kanssapalstalaisille! Kirjoitelkaa ahkerasti kuulumisianne, on niin mukavaa lukea samassa (vaikkakin omanlaisessa) tilanteessa olevien ajatuksia ja tapahtumia. :)
Rouva79, kp 25/30 yk6
Onnea plussalaisille! Toivottavasti pysyy kaikki matkustajat matkassa mukana :)
Piinistelijöille peukkuja :)
Mulle ei kuulu ei niin mitään.. kierto etenee ja mikään ei tunnu miltään.. mun piti tässä(kin) kuussa tikutella ovista, mutta se vaan aina _jää_ ja nyt taitaa olla liian myöhäistä.. tässä kuussa oikealta ois tapahtuvan jotain, jos tapahtuu..ainoa miltä tuntuu on se kylmyys oikeella.. lämmöt oli eilen 36,8 eli ois vaikka voinut jo tapahtua.. mitään hirveen selkeetä en muista.. oisko ollut vaikka ovuloimaton kierto.. huooh. Mä oon jotenkin päättänyt luovuttaa tässä kohtaa, panostan sinne syksyyn sitten.. kun toivottavasti pääsemme sinne tarkempiin tutkimuksiin.. kesäksi tein vitskulistan.. pitäs ostaa jo olemassa olevien lisäksi foolihappoa, sinkkiä, kalkkia, e-vitamiinia ja jos niitä gelee royaleja kokeilis.. tosin noita pitäs vissiin muistaa ottaa, et hyötyy olis :P Mutta siis kesä noilla ja tähtään ens kevään, kesään vauvaan...
Päivitin muuten tuon listan, laittelin ne kp järkkään ja yk järkkään... toivottavasti saan ton tohon alas nätisti.. :P Helppo jatkaa tuon päivittelyä sitten. :) Kiitos vain Havu, että teit sen :)
Weebee kp 17/30 yk 9
30.4.2014
Sillki kp 58/?? Yk4
Jonsteri kp 31 / ~32, yk yli 2v.
Voila kp 29/29 yk2
Anniina77 kp 29/28 yk9
Miiisu kp 26/?? yk8
Nienor kp 25 yk1
Rouva79, kp 25/30 yk6
Tunturi kp 25/24-25 yk10
Emilia89 Kp 25/28-40 yk 2v
Viivi1986 kp 23/~30, yk1
Marjamiini kp 23/32 yk9
Innu84 kp 21/28-34 yk10
Toivetta täynnä kp 20/30-32 yk8
Masc kp 20/31-39 yk19
Ellenwu kp 19/25, yk3
Promint kp17/31, yk3
Weebee kp 17/30 yk9
Relight kp 16/28 yk3
Tann kp 16/24-30? yk4
Tirppanen kp 15/28-35 yk5
Havu kp 14/24-34 yk5
Titityy kp 13/27-29 yk1
Toivoa täynnä kp 11/28-39 yk2
Anna Mai kp 11/30 yk6
Juliak kp 10 yk3
LMC kp10
Varpunen89 kp 8/23-30 yk3
Plussanneet:
Safia
Emmik1
Manita
Aapeli77
Mammanen2011
Tippuneet:
Blackpanther
Blackpanther olipas hyvä että saatiin kysta löydettyä ja että pääsee leikkaukseenkin nopeasti :) tsemppiä odotteluun, toipumiseen ja vauvayritykseen entistä ehommalla keholla :)
Täällä pärähtikin tänään kp 1 käyntiin kierron jäädessä vain 23 päivän mittaiseksi. Kumma kyllä ei oo niin pettynyt olo kun olisin luullu. Jotenkin oli aavistusta ettei tärpänny vaikka mitälie ne "kiinnittymisoireet" sit oli. Ehkä siä oli kiinnittymisen yritystä mut irtos? Uusi kierto uudella tarmolla :) edelleen ajattelin oviksen tikuttaa. Niin ja pysyn viä tässä ketjussa sillä vaikka olis pitkäkin kierto niin menee viä tammikuuhun la jos nyt tärppäis.
kp 1/23-30 yk 3 (kolmas kertako toden sanoo? :) )