Tammivauvat 2015
Meille ei tullut touko, kesä, heinä, elo, syys, loka, marras eikä jouluvauvaa mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin aloittaa vuosi vauvalla :D Elikkä perustan nyt ihan itekseni tammivauvoista haaveileville ryhmän <3
Minusta on ollut mielenkiintoista seurailla missä vaiheessa mennään
jotenka laitan tähän:
Kp 4 Yk 9
Kommentit (275)
Eilen yöllä heräsin kovaan alavatsakipuun. Kovempaan mitä mennakivut yleensä. Kipua kesti noin 15 min jonka jälkeen vaimeni juilinnaksi. Tämän päivän aikana välillä juilinu kans. Nyt sit äskön tuli paperiin kirkasta veristä limaa (kaikkia kiinnostaa :P) niin jotenkin toiveet laski.. Olishan tää nyt liian aikainen tädin tulo mutta on musta liian myöhäinen kiinnittymisvuotokin. Dpo on nyt 10. Pitää vaan odotella ja seurailla. Koko ajan on sellanen tunne että kohta lorahtaa verta ja lujaa. Tosin äskön kun kävin tarkistamassa ei tullu...
Heippa kaikille! Täällä kp 4 vaihtumassa viidenneksi ja harmistuksesta alan olla toipumaisillani. Ottaa se aivoon vaikka ei nyt just tärppipäivään yritys osunut... mä aina masennun vähän, mietin elämän tyhjyyttä ja tarkoitusta. Tuntuu että tää elämä on vaan asioiden odottelua. Ensin opiskelu, valmistuminen, vakituinen työ, asunto, talon rakentaminen, vauvan yritys, onnistumisen odotus, kohta tää kaikki onkin jo ohi.. miten ihmeessä sitä oppii elämään hetkessä?? Mulla on varmaan nyt se kolmen kympin kriisi :D ihana sunnuntai-illan vuodatus.
Eli nyt yk 5 ja totinen yritys käynnistyköön, olisipa tämä meidän kuukausi. Taidan käydä ostaa greippimehut ja raskausvitamiinit :) lupaan etten usko yhtään oiretta enkä testaa etuajassa. Voi kun niitä menkkoja ei nyt tulisikaan!
Varpusella kuulostaa siltä miltä luulen kiinnittymisen olevan. Jos ovulaatio olisi vaikka päivän ovisplussan jälkeen, siitä munasolu hedelmöittyisi dpo 2 ja kuljeskelisi n. 7 pv kohtuun kiinnittymään niin eikö tuo voisi vielä olla sitä?
Onnea kaikille yritykseen! Kohta niitä plussia alkaa jo ropisemaan <3
Havu kp 4/24-34 yk 5
Voi kiitos havu vastauksesta. Alkukierron masennus on kyllä meille kaikille tuttua.. Kuitenkin onneksi meillä on mahdollisuus raskautua joka kuukausi. Kun vertaa muihin nisäkkäisiin. Toivottavasti tää kevät olis nyt se tän ketjun plussatuulahdus! Tsemppiä havu uuteen kiertoon ja ovulaation hyödyntämiseen!
Kylläpäs mieliala voi ailahdella yhden illan aikana! Taas on pientä toivoo, jota sit varjostaa pelko ennen jokaista vessareissua...
Hei Varpunen, kyllä kuulostaa ihan kiinnittymisoireilta, eikä ajankohta ole liian myöhäinen. Monissa lähteissä kerrotaan kiinnittymisen tapahtuvan n. 6-12 dpo. (esim. täällä http://www.countdowntopregnancy.com/tools/implantation_calculator.php "Implantation of a fertilized ovum is most likely to occur about 9 days after ovulation, but can range between 6 to 12 days.")
Pidetään sulle peukkuja! :)
Havu, tiedän tunteen. Häntä pystyyn ja uutta yritystä vaan! Koita haalia paljon kaikkea kivaa puuhaa, niin odottelu ei ole niin riipivää. Toimii ainakin osittain mulla (kp1 on kyllä aina kirotun epätoivon ja ketutuksen päivä, vaikka miten psyykkais itteensä...)
Rouva79, kp 17/30 yk6
Hei! Voisin ilmoittautua mukaan :) Olen 27v. ja mies 29v., esikoista aloitetaan nyt tosimielessä yrittämään. Nyt on kierron puoliväli menossa ja odottelu alkaa :) mä oon aika pesunkestävä pessimisti, joten odotukset ei oo kovin korkealla. Oon jo jotenkin henkisesti valmis pitkään yrittämiseen, mutta toivottavasti oon väärässä :p
Eli yk1 kp 16
Heips kaikille! Täällä 23v. esikoisesta haaveileva nuori nainen, mies 25v. Takana kaksi yrityskiertoa pillereiden poisjättämisen jälkeen, juuri tänään siis päättyi pettymykseen tuo yk2. Mutta toivotaan että kolmas kerta toden sanoo. ;)
Tänään todella alkoi sitten yk 3 ja kp 1. Masentava päivä, mutta nyt ei vaan auta murehtia, täytyy luottaa siihen, että kyllä tää onnistuu ja vielä ollaan kuitenkin suht alkuvaiheessa näiden yrityskertojen suhteen. Tsemppiä kaikille ja plussatuulia :)
Kiitos Varpunen ja Rva tsempeistä :) ihanaa kun tietää että muut ymmärtää. Onneksi alkaa kevät koittamaan, täytyy yrittää ajatella vaan jotain muuta. Eli nyt psyykkaan itseni pysymään pois palstalta. Palailen asiaan kun ovikset on ohi ja alkaa taas todenteolla JÄNNITTÄMÄÄN!!
Kivaa kevätviikkoa koko sakille!
Havunen kp 5/24-34 yk5
Oho! Ylläriplussa dpo 12!! Selkee ovis 10.4 mutta petipuuhat jäi hyyyvin vähiin sen tienoilla joten siksi täälläkään en ole kuin sivusta kuumeillut... todella ihmeissäni olen! La oli ihan siellä vuoden ekoina päivinä, ehkä 2.1? :) Mutta saattaapi aiemminkin pullahtaa jos on siskoonsa tullut :) Olo on tosi ihmeinen <3
anita 3+4
Hurjasti onnea manita!! :) ja tarrasukkia matkaan!
On: pakko oli munkin hätähousuissani testailla jo tänään (dpo 12) mutta ihan selvä nega tuli.. En nyt kuitenkaan viä lannistu vaan odottelen tätiä saapuvaks torstaina ja jos ei niin teenkin seuraavan testin heti perjantaina :)
Voisin minäkin tähän ketjuun liittyä. Kuumeilin yli vuoden ketjussa vauva vuodelle 2014 mutta eipä onnistunut. Ikää mulla 27 ja miehellä puolitoista vuotta vähemmän, minä oon vauvakuumeillut vuosia ja syksyllä mieskin viimein suostui yritykseen. Sinisilmäisesti kumpikin kuviteltiin että ei tää niin vaikeeta voi olla, mutta nyt just lähti yrityskierto nro 6 käyntiin joten ei se ilmeisesti niin helppookaan ollut. Mutta se hyvä puoli tässä on ollut kun ei ihan heti oo tärpännyt, että miehen alun suostumus asialle on muuttunut kiinnostukseksi, ja tätä nykyä hänkin on pettynyt kun sitä vauvaa ei vieläkään tuu. Eli on ehtinyt kypsyä ajatukseen.
Suvussa on viimeisen kuukauden aikana tullut kolmet vauvauutiset ja vaikka oonkin niistä hirveän onnellinen, itken kyllä kotona sitä että miksi muut mutta en minä. Vähän jännittää että jos ei vieläkään oo lasta siinä kohtaa kun noi loppukesästä/syksyllä syntyy niin en kestä sitä ku aletaan kysellä että eikös näistä tuu vähän ees vauvakuumetta. Varsinkaan miehen suvun puolella ei olla ihan niin hienotunteisia kuin toivoisin...
Anna Mai kp 3/30 yk6
Täältä tullaan taas, kun joulukuisista tiputtiin! Menkat hakee oikein urakalla paikkaansa, jes.. Täti tuli kylään 15.4 26pv kiertopäivän jälkeen. Odotin, että olisivat alkaneet vasta perjantaina 30pv kiertopäivän mukaan, mutta mitä sitä turhia odottelemaan liikoja. Menkat kyllä kestää aina sen 5pv, se on jännä juttu. Ehkä jotain toivoa joskus on?
Saas nähä, onnistunko saamaan tammivauvaakaan, tuo mies sitä tahtoisi kovasti ja on kysellytkin, että miksei meille tule vauvaa.. No eihän tässä superihmiseksi voi ryhtyä! :D Mies siis jo ennestään kahden lapsen isä.
Oon lähinnä taustailija, yritän olla ottamatta stressiä tästä koko jutusta, vaan päivä kerrallaan mennään. Ovis taas taitaa osua miehen yövuoroviikolle ja itselläkin alkaa työt, missähän välissä sitä taas pupultaisiin..?
Jos aloittais taas raskausvitamiinit, vaan eihän nekään ihmettä tee..
Jos nyt jostain kumman syystä tärppää, la ois 19.1.2015
Pillerit oon lopettanut siis 27.12, ahkeran 6v käytön jälkeen. Viimeisin pillerimerkki oli zoely, sitä ennen kokeiltu mercilonia, yazia, yasminellea.. Neljännen kerran tuli nyt täti kylään, eli periaatteessa ei mitään paineita pitäisi olla.. Ja kohta alkaa tuntua siltä, että aloitan pillerit uudelleen, niin ei tarvitse miettiä!
tann kp 8/24-30? yk4
Anteeksi ketjulaiset tuo lista on nyt jäänyt päivittämättä mutta lupaan sen tämän tai huomisen päivän aikana laittaa kuntoon :) pääsiäinen meni semmoisessa hulinassa tyttären synttäreitä juhliessa etten ole ehtinyt käymään täällä ollenkaan! Pongailin tuossa ovista viime viikon maanantaina ja talletuksia oli tullut tehtyä kivasti ennen ja siinä aikanakin kyllä.
Pohdiskelin tuossa että mitä kaikkia syitä oikein on miksi nainen ei tule raskaaksi jos siis olosuhteet ovat niinsanotusti kunnossa. Eli siis kun meilläkin on jo yksi lapsi ja yksi keskenmeno. Pystyn siis tulemaan raskaaksi ja tallettelut osuu kohdilleen ja oviksen bongaan? Ni mikä hemmetti siinä klikkaa.
Luin jonkun kuun ketjusta että sekundäärisestä lapsettomuudesta kannattaisi mennä aikaisemmin tutkimuksiin. En nyt muista onko tässä ketjussa joku jolla olisi sama tilanne ja olisi jo harkinnut taikka hakeutunut hoitoon??
Heippa!
joulukuisista tippuneena siirryn nyt tänne tammikuisiin kuumeilemaan :) ikää mulla on 24, mies 29. Meillä on yksi lapsi ja toista kuumeillaan. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaa, joten saa nähdä kuinka se vaikuttaa raskautumiseen.. Toivottavasti mahdollisimman monella tärppäisi tästä kierrosta! :) Aurinkoista päivää kaikille!! :)
kp 3/28-39 yk 2
Hei kaikille!
Aattelin kans tänne liittyä teitä hetken jo sivusta seurailleena.
Olen 35-vuotias ja ensimmäistä ollaan yrittämässä. Aiemmin emme ole olleet valmiita, mutta nyt on jonkin aikaa tuntunut oma nyytti voisi tulla ja päätettiin ryhtyä mekin yrittämään.
Ollaan jo varauduttu siihen, että joudutaan ehkä yrittämään pidempään, koska ikää jo hieman enemmän..
kp 5/27-29 yk1
Täällä viestittelen Blackpanterille plussatsemppejä ja nopeasti päivitän omia uutisiani. Vihdoin 4kk km:n jälkeen testi näytti viime viikolla (kolme) selkeää plussaa. Jouluun nyt tähdätään - seitsemäs raskauteni, toivottavasti kolmas lapsi...
Mihinkään ryhmään en ennen rv 16+ uskalla liittyä, ennen kun edellinen km on taas ylitetty.
Nyt ihmetellään ja odotellaan tätä kummaa.
Valtavasti pitkämielisyyttä, kauniita ajatuksia, mielenrauhaa ja ennen kaikkea plussaonnea kaikille piinailijoille - erityisesti Blackpantherille.
(ja anteeksi kun tulin tukkimaan tätä ryhmää tällaisella huhuilulla, mutten taida Pantteria muutoin tavoittaa)
Oi ihanaa eka plussa! ONNEA MANITA!
Onnea myös AAPELILLE!!
Uusiakin ropisee kivaa tahtia! Tervetuloa mukaan!
Mammanen mä oon viimeaikoina lukenu paljon juttuja sekundäärisestä lapsettomuudesta ja miettiny ihan noita samoja juttuja ku sä. Et mikä ihme nyt voi muka mennä pieleen??
Meillä esikoinen sai alkunsa ihan vahingossa ja koko raskaus meni ilman ongelmia ja vaivoja. Synnytys sujui täydellisesti oppikirjan mukaan ilman puudutuksia jne. Mulla oli sen jälkeen jotenkin niin vahva luotto siihen että mun kroppa osaa tän homman! Nyt tuntuu vaan siltä että tää kroppa vaan vittuilee!
Vajaa vuoden yrittämistä on edeltäny jo yli vuoden kuumeilu ja yrityksen aloittamisen odottaminen. Tuloksena on vaan kaks keskenmenoo. Nyt alkaa jotenkin usko loppua! ja katkeruus nousee yhä useammin pintaan.
Kp 28/28-30 odotan suosiolla niitä menkkoja ja testaan vasta la aamuna. En voi testata viikolla ennen töihin menoa, koska jo pelkkä töihin raahautuminen on niin vastenmielistä saati että mukana olis vielä pettymys negatestistä.
Moikka!
Kai sitä mukaan täytyy hypätä kun edellisistä jälleen tipahdettu. Ollaan 25-vuotiaita tuon miekkosen kanssa ja esikoista yritetään. Ympärillä paljon vauvauutisia ja vauvamasuja yms.. enkä voi kieltää etteikö välillä pieni kateuskin iske mutta eiköhän meidänkin vuoro joskus ole. Mies tuntuu hermoilevan jo aikalailla kun ei tärppää, pyysi ettei puhuta vauvajutuista. Haluaa siis edelleen yrittää innolla mutta pyysi jos oon muutaman kuukauden iha hissukseen koko asiasta ! En ihmettele, mulla kun on tapana aina menkkojen ilmaantuessa vetää hirveet itkupotkuraivarit ja "me-ei-ikinä-saada-omaa-lasta" huudot.. :( Mutta joo, eiköhän nautita keväästä!
Tirppanen kp 7/28-35 yk 5
Kiitos onnitteluista! Tässä saa nnyt testailla pari viikkoa että miten viivat vahvistuu ku iso kasa testejä kaapissa... että jotain käyttöä niille keksittävä :D
Innoissani tuolla jo raskauspuolella pistin tammikuun pinoa pystyyn, toivottavasti sinne mahdollisimman moni täältä löytäisi, plussatuulia!!! :)
Kiitos Aapeli77 ja tosi isot onnittelut sulle!
Onnea myös muille plussanneille :)
Ja ON: Joudun poistumaan tästä ketjusta. Eilen oli jälkitarkastus sen joulukuisen keskenmenon jälkeen ja yllättäen sainkin leikkausajan 21.5. Vasemmasta munasarjasta löytyi joku kysta, luultavasti dermoidi, yli 6 cm halkaisijaltaan... Ovat onneksi "lähtökohtaisesti hyvälaatuisia" kuten lääkäri asian ilmaisi. Vasen munasarjakin voidaan luultavasti säästää ja vaikka jouduttaisiinkin poistaa, niin yhdelläkin voi tulla raskaaksi, koska raskautumisessa ei ole aiemminkaan ollut ongelmia. Just sen takia kun on nämä vauvahaaveet, niin laittoivatkin leikkauksen kiireellisyysluokaksi 1 eli pääsen tosiaan jo noin nopeasti sinne. Saa sitten nopeammin jatkaa vauvantekoa :)
Täällä tuli myös ovisplussa, tasan oletettuna ajankohtana kp 16. Nyt vaan odottelen miestä kotiin, että pääsen hyökkäämään sen kimppuun! ;D Toivottavasti limis on ehtinyt paksuuntua tuon viikon puolivälissä olleen masentavan ultran jälkeen...
Rouva79, kp 16/30 yk 6