Tammivauvat 2015
Meille ei tullut touko, kesä, heinä, elo, syys, loka, marras eikä jouluvauvaa mutta mikäs olisikaan ihanampaa kuin aloittaa vuosi vauvalla :D Elikkä perustan nyt ihan itekseni tammivauvoista haaveileville ryhmän <3
Minusta on ollut mielenkiintoista seurailla missä vaiheessa mennään
jotenka laitan tähän:
Kp 4 Yk 9
Kommentit (275)
moikka.
Mä tuun tänne kans haaveilemaan tammivauvasta, oon ollut viimeksi mukana, reilu vuosi sitten, ja edelleen meillä toista lasta haaveillaan. Minä 25 ja mies 27 ja esikoinen 5v pitkään on kestänyt tämä meidän toinen vauva projekti eikä loppua näy, mutta jospa vuosi 2015 olisi sitten onnen vuosi.
kp 6/28-40 yk 2vuotta
Safia, ihana <3 Minkäikäinen sun esikoinen on?
Täyttää parin viikon päästä 4 :)
Se kaipaa kyllä niin kovin sisaruksia. Aina höpöttelee niistä ja haluaa hoitaa kavereiden pikkusisaruksia. Olisin toivonut paljon pienempää ikäeroa, mutta toisin kävi
ON: Ovis on nyt tod.näk ohi. "Kuivakausi" näyttää alkaneen ja eilen tikutin huvin vuoksi ja hyvin hyvin hailakka haamu tuli. Talletuksia tehtiin tällä viikolla ti ja ke. Toivottavasti riittää.
Safia 18/28-30 yk 9(?)
Tulin ilmottautuun tänne ku joulukuisista putosin.. Tämän kierron kuitenki luultavasti enemmän taustailen, mut käyn aina välillä lukemassa kuulumisia ja mahollisesti ilmottelemassa itestäni :)
Tänään kp 3/30-32 yk 8
Joulukuisista tulin.. kierto kellontarkkuudella kp 30 -> kp1. Yk 9 alkoi. Ya 3/13, km 8/13.
Ollaan kolmenkympin korkeemmalla puolella ja esikoista tehdään... tekemistä tää jo alkaa olemaan.. :( Kesällä ollaan menossa perhesuunnitteluun, kerran jo oltiin, mutta laittoivat odottamaan vielä että on vuosi keskenmenosta... hoitoihin varmaan joudumme, koska mulla vuosien lapsettomuustausta - selvittämätön sellainen. :(
Olo on kertakaikkiaan ***** ja pelottaa, ettei meistä koskaan tule vanhempia.. :(
Weebee kp1, yk 9
Täällä ovulaation bongaaminen CB digitestillä aloitettu. Luulen, että hymiö pärähtää ruutuun joko ke tai to? Talletuksetkin on aloitettu. Voi kumpa meitäkin onnistaisi ♥
Nyt hyppäsin minäkin joulukuisista tänne tammikuisiin :) Eli helou kaikille!
Meillä vasta "kunnon" yritystä helmikuusta, joten kierros nro 3 on menossa nyt. Mulla ollut todella epässäännöllinen kierto, joka on omalla tavalla vaikeuttanut, mutta nyt lääkärissä käyty ja kiertokin tässä kuussa 31pv, että ei muuta kuin vihreetä valoa vauvalle :)
Promint kp1/31, yk 3
Hei kaikille ja etenkin Jonsterille ja Blackpantherille joiden kanssa yhteistä taivalta olen jo ehtinyt jakaa. Palstatauon jälkeen halusin taas tulla kuumeilemaan kanssanne.
Takana siis yritystä heinäkuusta 2013 lähtien ja keskeytynyt keskenmeno joulukuulta, joka johti noin rv10 lääkkeelliseen tyhjennykseen ja myöhemmin vielä kaavintaan. Yritystä jatkettiin heti ja nyt takana jo kolmet kuukautiset km:n jälkeen. Tutkimuksissa olen käynyt aktiivisesti, ongelmaa ollut mm. kilpirauhasessa, myöhäisessä ovulaatiossa ja lyhyessä luteaalivaiheessa + tuhruttelussa. Nyt lisäksi todettu että ovulaatio ei tapahdu kunnolla, toisin sanoen munasoluja kehittyy jollain lailla mutta laatu ei ole riittävä hedelmöittyiseen (ilmeisesti viime vuoden keskeytynyt keskenmeno johtui "viallisen" munasolun hedelmöittymisestä).
Tässä kierrossa aloitin clomit kp 3-7 tukemaan munasolujen tuotantoa. Mieliala on odottava - negatiivisia sivuvaikutuksia lääkkeistä ei ole tullut, mutta pieniä tuntemuksia munasarjoissa on joten toivo elää. Ehkä plussa tulisi tässä kuussa, jossa odotin lapsemme jo syntyvän (joopa joo, silloin yrityksen aloituksen aikana kun kuvittelin raskautuvani saman tien...) :)
Ja ikää on siis vajaat 30 ja esikoinen toiveissa miehen kanssa. Tsemppiä kaikille!
Marjamiini kp 7/32 yk 9 (ya 7/13, kkm 12/13)
Hei vaan uudet ja vanhat tutut!
Ei tullut vauvaa meille tälle vuotta ja sekös surettaa. Laskettuaika mulla oli tämän vuoden tammikuussa, mutta raskaus päättyi lokakuussa hieman liian aikaisin eli viikolla 24. Suuresta surusta on jotakuinkin päästy eteenpäin ja uudelleenyritys aloitettu helmikuussa ja nyt siis käynnistyy yk3.
Olemme 30+ pariskunta ja esikoinen olisi haaveissa...
Relight kp1/28 yk3 (yritystä 10/2012 alkaen)
Tullaan sit takas palstailemaan kun ei tuosta stressivapaasta ja palstailuttomasta kuukaudesta ollu mitään hyötyä. Toista kuumeillaan, 1v6kk nyt yritetty.. toiselle annettiin heti lupa tulla kun olin ekasta synnytyksestä toipunut, koska esikoistakin kerettiin yrittää vähän vajaa 3vuotta. Kaksi aikaista keskenmenoa viime vuodelta takana. Poden pahaa raskauskateutta ja jotenkin vaan tuntuu niin surkeelta, kun meidän suvussa on varsin nopeasti tullu lapset muilla paitsi miulla näemmä. Noh, onneksi ensikuussa palailen taas töihin, joten jospa se auttais ja saisin muutakin ajateltavaa. Odotan kyllä jo melkoisen kovasti töihin paluuta! Pitää vaan koittaa nyt ottaa ilo irti tästä tulevasta kesästä ja siitä että vielä pääsee melko helposti omille menoilleenkin, jos huvittaa, kun esikoiselle hoitopaikkoja useampiakin, kahden kanssa sit onkin jo erilaiset sumplimiset.
Vuosi sitten vappuna oli eka keskenmeno, että vetää sekin vähän mielen matalaksi varmaan. Noh, jospa tästä kierrosta tulis parasmahdollinen äitienpäivälahja ;)
kp 5/31-39 (viime kieto oli just tuo 39) pikkusen meinaa venyä välillä, jospa nyt vähän tasaantuisi. Yk 19 tää vissiin olis nyt
Tintti
Noivoihan miten tyhmä olo tuli kun lueskelin noita aikaisempi.. Relight, voi suru sentään, on ollu varmasti rankka kokemus, voin vaan kuvitella, valtavasti voimia ja tsemppiä ja kaikkea mahdollista, mitähän tähän osaa edes sanoa, toivottavasti pian saatte uuden ihmeen alulle ja kaikki sujuu hyvin ja uskallat nauttia siitä ilman pelkoja <3
weebee ja marjamiini tsemppiä ja plussaonnea <3
itse olen 23v unohtui tuosta aikaisemmasta.
Tintti
Hei Masc, älä suotta tunne oloasi tyhmäksi! Olen kuitenkin sitä mieltä, että jokaisella on omat vastoinkäymisensä eikä niitä pidä/ tarvitse laittaa mihinkään järjestykseen. Mukavaa, kun on tällainen palsta, missä voi mieltänsä purkaa. On kuitenkin niin vähän ihmisiä "siviilissä" kenelle näistä viitsii puhua. Eikä kukaan varmaan jaksaisi/ pystyisi edes kuuntelemaan kierto toisensa perään mm. limojen koostumuksista ;)
Kiitos kuitenkin tsempaavista sanoistasi! Ihanaa, että on pääsiäinen ja aurinkoisia päiviä tulossa! Toivotaan, että kevät toisi toivotun uutisen meille jokaiselle! <3
Relight
Moikka
Ihan vaan omaa napaa,sori......Ovis ihan käsillä eilen ja tänään liuskatesteillä tummaa viivaa,nyt menossa kp15 ja talletuksia kp 13 ja kp 15. Nyt siis piinaviikot alkaa,jännääääääää ;)
Täällä sairasteltu kuukauden ajan,parit kovat flunssakuumeet kaksivuotiaalla ollut,ekassa taudissa kuume kohosi 40 asteeseen pariksi päiväksi ja 5 päivää yhteensä kuumetta :/ ja tietty jälkitautina korvatulehdus molemmissa korvissa! Sitten kun siitä selvittiin niin tuli uusi tauti,kolme päivää kesti kuume,onneks pysy alle 38 asteen. Hurja nuha ja yskä,säälittää raukka parka :( Tarharyhmässä 2/11 lasta pikkuisten puolella hoidossa eli tehokkaasti tauti kaatanu lapsia!
Nyt jo paranemaan päin,ei tänään tarvinu koko ajan olla pyyhkimässä nenää. Josko tänä yönä saisi nukkua,pikkasen univelkaa,kun lapsi yskinyt öisin niin kovasti. Tuntuu ettei mikään konsti oo auttanut,paras tähän mennessä vicks vaporuk(vai mikä se nyt oli) siveltynä selkään. Korvat katsottiin eilen ja toinen oli rajatapaus,anto varuiksi reseptin jos kuume nousee takasin tai oireilee lisää,ei tarvitse pyhinä jonotella päivystyksessä. Kävin hakemassa lääkkeet jo valmiiksi,niin pitkä matka päivystävään apteekkiin.
No johan tässä olikin vuodatusta kerrakseen,melkein romaanin verran ;D
Hyvää Pääsiäisen aikaa kaikille ja kevättä! Oikein kovasti plussatuulia toivottelen!!!
Jos oikein muistan ni pitäisi olla kp15/29 ja yk 8
ANNIINA77
Dodii jä vanhalla s.postilla tulin sisään sitte,entinen sonle ja nyt ANNIINA77
Heippa vaan kaikille ja pakko toivottaa MUNARIKASTA pääsiäistä... äääh, kun vanha vitsi :P
Mieli on kyllä matalalla.. ja mietin ihan hirveenpaljon sitä, että miten tästä koskaan lasta saadaan... mä en usko enää yhtään, että mä raskautuisin normaalisti :( Missä vika, mene ja tiedä.. odotan vaan et tääkin kuukausi kulus, et sais palata sinne PeSuun.. Positiivinen asenne mulla :P HUOH!
Yritän uskotella itselleni, että tässä kuussa teen asioita toisin... vähennän kahvia, en syö ibuprofeiinipitoisia lääkkeitä, syön tupla foolihapot, seison päälläni kolme tuntia seksin jälkeen ja pesen hampaani vain maksapasteijalla tms.. :P
Kauheeta. Mä tulin tänne vain valittamaan. :O
Vaan tosissaan, paljon tuttuja tässäkin ketjussa.. toivotaan PLUSSAAAA kaikille, viime ketjusta tuntui tippuvan kun käpyjä puusta...
Päivittääkö joku listaa? :) Ekalla sivulla oli jonkinlainen, mutten muista kenen kirjoittama ja ja ja... :P
Weebee kp4/30, yk9.. hiphurraa.. :P
Heippatirallaa!
Rouva79 liittyy seuraanne haaveilemaan tammikuun vauvasta. Pahoittelut kovia kokeneille, toivottavasti nyt on teidän onnenkuunne! <3 Ja meidän kaikkien :)
Uusille tuttavuuksille lyhyt esittely: 35v pariskunta, ekaa yhteistä lasta (miulle esikoista) ollaan yritetty viime marraskuusta saakka. Miulla kierukan poiston jälkeen olleet kiusana tosi niukat kuukautiset ja sittemmin ultralla todettu ohut kohdun limakalvo ja viimeisessä ultrassa myös pco-tyyppinen vasen munasarja. :( Oikealla kuitenkin johtofolli löytynyt kummallakin ultrauskerralla ja koska kierto on säännöllinen ja ovisplussan saan joka kuukausi, niin gyne ei mitään apukeinoja tarjonnut ohueen limakalvoon. Pelkään pahoin, että hukkaan menee yritykset tuolla ohuella limakalvolla, mutta ei tässä muu auta kuin yrittää pysyä positiivisena ja toivoa parasta. Follikkeli oli 16 mm viikon puolivälissä eli ovis on piakkoin käsillä. Talletuksia eilen ja tänään ja seuraavaksi sunnuntaina. Ovistikkuun on plussa pärähtänyt aina kp 15-17, nyt on tikut tosi vähissä joten katsotaan onnistunko oviksen bongata kahdella tikulla.
Seuraavaan kiertoon ajattelin kokeilla Gelee Royalea. Onko jollain teillä noista Lifen kapseleista kokemuksia? Omegat ja raskausvitskut mulla on ollu käytössä jo useemman kuukauden, greippimehu välillä (lisäsi ainakin limoja mulla). Tässä kierrossa oon popsinut myös sinkkiä tohon limakalvoon ja vähähiilarisen dieetinkin aloitin. Kaikki keinot kokeiltava!!! :D
Ei muuta kuin kivaa ja onnekasta pääsiäistä kaikille! Toivotaan, että pääsiäispupu tekee taikojaan ja saadaan monta monta ihanaa tammivauvaa. :)
Rouva79, kp 14/30 yk6
Tervetuloa uusille ja oikein onnekasta pääsiäistä kaikille!
Rouva79 mä söin yhden kierron noita Gelee Royaleja viime syksynä ja siitä kierrosta myös plussasin! Se tosin meni sitten kesken rv8. Tiedä sitten oliko noilla "ihmekapseleilla" vaikutusta, mutta tähän kiertoon olen ne myös ottanut käyttöön :) Tuskin niistä haittaakaan on. Mitään muuta vaikutusta en kyllä ole huomannut, vaikka älyttömän pitkä lista niiden positiivisista vaikutuksista on tehty...
ON: Ei mitään oireita.. Paitsi alkuviikosta tuli kaks päivää hyvin laihaa valkkaria PALJON ihan yhtäkkiä. Olin töissä kun hulahti ja pakko oli kipittää äkkiä vessaan kun tuntu että housut kastui läpi. Ei kaukana ollu! Mitä tollanen voi olla? Gelee Royaleista?? Nyt ei taas oo tullu kun ihan ihan vähän.
Safia kp 24/28-30 yk9
Safia, tuosta "vaivasta" on moni maininnut plussakierrossa (voi liittyä esim. kiinnittymiseen) eli nyt pidetään kovasti peukkuja, että sulla olis kyse juurikin siitä! :)
Ja minä taidan tosiaan ens kiertoon hakea ne Gelee Royalet, en kai siinä mitään häviä jos kokeilen. Joku tosin mainitsi toisella palstalla, että ne olivat hänellä nopeuttaneet munasolujen kypsymistä ja munasolut olikin sitten jotenkin ylikypsiä oviksen aikaan. En tiedä onko tuossa mitään todellisuusperää, mutta mulla gyne epäili jossain vaiheessa, että mun munasolut voi olla jotenkin "raakoja" LH-piikin aikaan, ni ehkä Gelee Royalet vois mulla auttaa munisten kypsyttämisessä ja sitä kautta limakalvon kasvattamisessakin... Tällaista epätoivoista kotilääkärifilosofiaa täällä lauantaiaamuun. :D
Mukavaa päivää kaikille ja tsemppiä ja kärsivällisyyttä jokaiselle omaan kierron vaiheeseen! Toivotaan, että ihana kevätaurinko ja luonnon herääminen auttaa siivittämään myös meidän ihmisnaaraiden kropat hedelmällisimmilleen! :)
Rouva79, kp 15/30 yk6
Hymiö ilmestyi ovulaatiotestiin eilen ja talletuksia on tehty heti eilen ja tänä aamuna, joten piinaviikot alkakoot :)
Mukavaa lankalauantaita!
Moi kaikille! Joulukuisista pudonneena päätin tulla tammikuisiin haaveilijoihin. Meillä nyt yk10. Menossa kp2/28-37. :)