Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivotko pahaa jollekulle?

Vierailija
03.04.2014 |

Toivotteko että ihmisille joita ette voi sietää tapahtuu jotain pahaa? Jokin pieni nolo juttu tai jotain todella pahaa? Vai toivotteko hyvää inhottavillekin tyypeille?

(Kun olen saanut vastauksia niin kerron miksi kysyin.)

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:08"]

En toivo inhottaville tyypeille mitään muuta kuin parannusta ja oppimisen tietä. Minulle ei ole luonteenomaista toivoa kenellekään pahaa. Pahan ja jopa kuoleman toivominen toiselle on henkisesti kesken jääneen ihmisen keino reagoida omiin tunteisiinsa.

[/quote]Sinä vain yrität ylentää itseäsi. Jotkut ihmiset tekevät pahaa tahallaan vuosikymmenestä toiseen eivätkä millään lailla pyri parempaan. Kuoleman toivominen tällaiselle henkilölle ei osoita toivojasta muuta kuin rehellisyyttä. Sovinnainen, pikkuporvarillinen kapeakatseisuus ei salli tällaisten ajatusten myöntämistä, mutta minulla ei ole taakkanani tällaisia ominaisuuksia.

[/quote]Toivon myös sinulle oppimisen tietä. Solvaat henkilökohtaisesti minua, heti ensimmäisessä kirjoituksessasi. Sinuna miettisin miksi. Miksi ilkeilet minulle, anonyymille kirjoittajalla, minua tuntematta?  Et tiedä kokemuksiani, jotka ovat johtaneet ajattelutapaani. Elämäni on ollut rankkaa, silti en toivo pahaa heille, jotka ovat minua kohdelleet kaltoin. Se mikä sinusta on "pikkuporvarillista kapeakatseisuutta" on minusta humaaniutta ja hyväntahtoisuutta myös itseäni kohtaan. En myrkytä omaa mieltäni olemalla ilkeä tai toivomalla pahaa, siitä tässä on kyse enemmän kuin mistään muusta.

[/quote]

Kuulostaa hienolta. Olet hieno ihminen, enkä sano tätä piruillakseni.

Kysyn kuitenkin, jos tilanne ei olisi kohdaltasi ohi ja ikävät asiat, vaan joku olisi päättänyt pyhittää elämänsä sinun riepottelemiseen, suhtautuistko samoin?

[/quote]Kiitos. Tilanne ei ikävä kyllä ole ohi ja silti ajattelen näin.Tämä on minun selvitymiskeinoni. Jos vielä kaiken lisäksi vihaisin ja haluaisin pahaa toiselle, kuolisin henkisesti pois. Yritän ymmärtää häntä, se helpottaa pahaa oloani.

[/quote]

Entä jos ei vihaa vaan ymmärtää mutta myöntää että jos sormia napsauttamalla saisi pahan pois, sen tekisi?

Vierailija
22/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:48"]

En toivo inhottaville tyypeille mitään muuta kuin parannusta ja oppimisen tietä. Minulle ei ole luonteenomaista toivoa kenellekään pahaa. Pahan ja jopa kuoleman toivominen toiselle on henkisesti kesken jääneen ihmisen keino reagoida omiin tunteisiinsa.

[/quote]Sinä vain yrität ylentää itseäsi. Jotkut ihmiset tekevät pahaa tahallaan vuosikymmenestä toiseen eivätkä millään lailla pyri parempaan. Kuoleman toivominen tällaiselle henkilölle ei osoita toivojasta muuta kuin rehellisyyttä. Sovinnainen, pikkuporvarillinen kapeakatseisuus ei salli tällaisten ajatusten myöntämistä, mutta minulla ei ole taakkanani tällaisia ominaisuuksia.

[/quote]Toivon myös sinulle oppimisen tietä. Solvaat henkilökohtaisesti minua, heti ensimmäisessä kirjoituksessasi. Sinuna miettisin miksi. Miksi ilkeilet minulle, anonyymille kirjoittajalla, minua tuntematta?  Et tiedä kokemuksiani, jotka ovat johtaneet ajattelutapaani. Elämäni on ollut rankkaa, silti en toivo pahaa heille, jotka ovat minua kohdelleet kaltoin. Se mikä sinusta on "pikkuporvarillista kapeakatseisuutta" on minusta humaaniutta ja hyväntahtoisuutta myös itseäni kohtaan. En myrkytä omaa mieltäni olemalla ilkeä tai toivomalla pahaa, siitä tässä on kyse enemmän kuin mistään muusta.

[/quote]

Kysyn kuitenkin, jos tilanne ei olisi kohdaltasi ohi ja ikävät asiat, vaan joku olisi päättänyt pyhittää elämänsä sinun riepottelemiseen, suhtautuistko samoin?

[/quote]Kiitos. Tilanne ei ikävä kyllä ole ohi ja silti ajattelen näin.Tämä on minun selvitymiskeinoni. Jos vielä kaiken lisäksi vihaisin ja haluaisin pahaa toiselle, kuolisin henkisesti pois. Yritän ymmärtää häntä, se helpottaa pahaa oloani.

[/quote]

Entä jos ei vihaa vaan ymmärtää mutta myöntää että jos sormia napsauttamalla saisi pahan pois, sen tekisi?

[/quote]Haluaisin tietyenkin pahat teot pois, haluaisin, että tämä ihminen muuttuisi. En toivo hänelle itselleen kuitenkaan pahaa. Vaikea selittää. Näen hänen kärsimyksensä, joka johtuu pahuudestaan. Hän kärsii enemmän kuin minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luen uutisia silmittömästä väkivallasta ("potkivat uhriaan kymmeniä kertoja päähän" tms.), näille tekijöille toivon vaan ja ainoastaan pahaa. 

Vierailija
24/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset eivät tajua tekoaan, eivätkä kärsi. On ihmisryhmä, joka kohtelee muita, läheisiäänkin, todella huonosti, katsoo vierestä,e i auta, vaikka kuuluisi siihen lähipiiriin, jonka olettaisi auttavan. Vaikkapa puoliso. Puoliso on kipeä, ei jaksa, sairas, tarvitsee apua ja tukea ja toinen osapuoli jättää yksin. Selittää kaikki itselleen edullisesti. Puhuu muttei toimi.

Ei ota vastuuta mistään.

Ja sitten astuu ovesta ulos, kodin ulkopuolella on niiin hyvä ja upea olento, tekee, auttaa, tukee. Mutta oman puolison jättää selviämään itsekseen.

Eikä edes tajua mitä on tehnyt ja kun se piirretään hänen eteensä, laistaa vastuustaan, ei näe, ei halua eikä kykene näkemään itseään sellaisena kuin todella on, vaan rakentaa itselleen, itsestään, kuvaa jollainen kuvittelee olevansa. pelkästään hyvä ihminen,. Ja jos ei ole, se johtuu siitä toisesta, on kuin nurkkaan ajettu eläin, vain puolustautuu, vaikka lähtöasetelma ei ole ollut tällainen.

Ymmärrätkö mitä tarkoitan.

Vierailija
25/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:55"]Stop stop. ;) En ole tuntemasi henkilö. Tuntuu nyt siltä, että kohdistat häntä kohtaan kokemasi kiukun nyt minuun, mikä ei tunnu kovinkaan reilulta. Toisaalta en loukkaannu nettikirjoitteluista, täällähän ei voi tuntea toista ihmistä ja hänen elämäntarinaansa. En ilkeillyt vaan totesin, että kun ihminen kasvaa henkisesti (tämä on siis minun näkemykseni) hän ei vello vihan tunteissa, koska ne eivät satuta vihan kohdetta vaan sitä vihaavaa ihmistä itseään. Minäkin velloin ennen vihassa ja viha tuhosi minua. Minusta on avarakatseisuutta hyväksyä erilaiset näkemykset. Hyväksyn tapasi ajatella, sinä et minun. Katson vain, että näkemyksesi kääntöpuoli on se, että aiheutat pahaa itsellesi. Ymmärrätkö mitä tarkoitan?

[/quote]Sinä olet nyt hakoteillä. Mikä "tuntemasi henkilö"? Minun kirjoitukseni oli vastaus ilkeilyyn sinun kirjoituksessasi, kuten ihan selvästi kirjoitin. Yrität nyt kovasti ympätä minuun jotain vihassa vellomista ja jeesustelua tämän teeman ympäriltä. Olen kirjoittanut vain, että maailma olisi parempi paikka ilman tiettyä pahantekijää, ja että minulla ei ole psyykkisiä esteitä myöntää että ajattelen näin. En ole kirjoittanut, että "velloisin vihassa", ja valitettavasti myös tuo ajatus pahan aiheuttamisesta itselleni elää vain sinun näppikselläsi, jostain sinun tarpeistasi nousten.

Vierailija
26/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo koskaan. En edes mitään noloa tai muutakaan ikävää tapahtumaa. En uskalla, koska what goes around comes around.

Enkä muutenkaan toivo koskaan kenellekään mitään pahaa.

Vierailija
27/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:58"][quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:48"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärtäminen vie myös tilaa/oikeutuksen omilta tunteilta, vihalta yms

Vierailija
28/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä (paljon kirjoittanut) 16/17 jne. myös tuo 22?

Vierailija
29/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
30/60 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kauan sitten toivoin minua satuttaneelle henkilölle pahaa. Olin todella vihainen ja pettynyt häneen. Myöhemmin tyyppi sai kroonisen sairauden ja kuoli sananmukaisesti kituen. Toivomukseni kävi toteen. Tämän jälkeen olen ollut varovainen siinä, mitä ihmisille toivon. Joskus sattuman kautta voi saada sen minkä haluaa, silloin voi kysyä itseltään olinko minä se, joka tätä toivoi. Elämä on kummallista.

Vierailija
31/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon. Ihan suoraan sanottuna toivon että nämä kaksi ihmistä saisivat koronan vakavamman version. Todella, todella toivon sitä. Ehkä ymmärtäisivät tämän myötä että he eivät ole voittamattomia. Jos kuulisit miksi toivon heille tätä niin ymmärtäisitte. En kuitenkaan kerro tunnistettavuiden vuoksi.

Vierailija
32/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toivon sille lääkärille kärsimystä, joka nukutuksen aikana tuhosi minua lukuisin eri tavoin. 

Vierailija
33/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa toivon että meidän kerhon asekersantti törttöilee pyörän kanssa ja joku muu valitaan siihen hommaan, ehkäpä jopa minä. Sitten olisin nro.2 enkä enään mikään mr. nobody.

Vierailija
34/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella vihamielinen ihminen välillä. Olen fantasioinut vaikka mitä pahaa yläkerran naapurille joka joskus soittaa bassoa aamukahdeksalta viikonloppuna. Fantasiat helpottavat kiukun tunnetta tilanteessa, jossa ei ole perusteltua syytä pyytää toista olemaan hiljaa: kerrostalon hiljaisuus päättyy seitsemältä.

Siinä mielessä olen aivan eri luokkaa kuin nämä jotka mielestäni oikeutetusti toivovat pahaa piinaajilleen. Minä toivon pahaa ihmiselle, joka ei ole tehnyt minulle mitään pahaa.

Joskus myös kateuden vuoksi haluan pahaa joillekin ihmisille, jotka ovat vaikka kauniimpia tai menestyneempiä kuin minä. No, ajatuksia ne vain ovat, mitä niitä ottamaan liian vakavasti, mutta jotakin terapiaa voisin tarvita.

Vierailija
35/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En toivo koskaan. En edes mitään noloa tai muutakaan ikävää tapahtumaa. En uskalla, koska what goes around comes around.

Enkä muutenkaan toivo koskaan kenellekään mitään pahaa.

Huu, ihan sama juttu. Haluaisin toivoa pahaa useallekin tyypille, mutta en minäkään uskalla, koska kun aiemmin olen näin tehnyt, on kalikka kalahtanutkin omaan nilkkaan. En tajua miksi näin on. Yrittääkö universumi opettaa minulle jotain.

Vierailija
36/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä vain yrität ylentää itseäsi. Jotkut ihmiset tekevät pahaa tahallaan vuosikymmenestä toiseen eivätkä millään lailla pyri parempaan. Kuoleman toivominen tällaiselle henkilölle ei osoita toivojasta muuta kuin rehellisyyttä. Sovinnainen, pikkuporvarillinen kapeakatseisuus ei salli tällaisten ajatusten myöntämistä, mutta minulla ei ole taakkanani tällaisia ominaisuuksia.

Itse jos mietin ketä tahansa pahantekijää, en vain pysty toivomaan heidän kuolemaansa. Miksi toivoisin? Muuttaisiko se yhtään mitään? Toivon ainoastaan, että ihminen saa rangaistuksen tai/ja seurauksen toimiensa mukaan (vankeutta, hoitoa). 

Pahuutta tulee aina olemaan maailmassa. Se on meihin ihmisiin sisäänrakennettua. Joissakin yksilöissä se ponnahtaa esiin erityisen paljon. Kaikkein tehokkain keino hillitä ja vaimentaa tällaista suurta pahuutta on muun populaation yhteinen hyvyyden rintama, jossa pidetään tiukasti kiinni yleisistä hyveistä ja korkeasta moraalista yhteiskunnan toiminnan pohjana. Se tarkoittaa myös sitä, että pahantekijä nähdään oman pahuuden äärimmäisenä ilmentymänä.

En koskaan kannata kostoa. Voi olla, että jossain henkilökohtaisessa traumassa tai tapahtuman seurauksena saattaisin toivoa sitä kostoa, mutta silloin yhteiskunnan tehtävä on asettua tuomitsijan rooliin. Oikeusjärjestelmän tehtävä on toimia objektiivisena, yhteisöllisenä tuomarina, jonka harkinta pitää silloinkin, kun yksilön tunteet ottavat vallan.

Vierailija
37/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti toivo kellekkään pahaa, mutta joka iltarukouksissani kerron ikävät tapahtumat mitkä sillä hetkellä harmittaa ja uskon, että Jumala näitä ihmisiä haluaa jollakin tapaa opettaa miten muita ihmisiä kohdellaan! Joillekin se ei mene vanhempien, koulujen kautta kaaliin, mutta kohtalon kautta se opitaan varmasti...!

Vierailija
38/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo pahaa, mutta toivon, ettei tarvitse enää koskaan nähdä tai kuulla parista tyypistä. Ja toive on onneksi toteutunut.

Tiettyjen rikostentekijöiden kohdalla toivon, että pitäisivät loppuelämänsä lukkojen takana. Mutta en tiedä onko se pahan toivomista, koska ei tuollaiset siitä taida kovin paljon kärsiä. Ainakin vankilapsykiatri sanoi niin haastattelussa, joka oli tehty työhuoneessa, missä näkyi noiden hyvin vaarallisten tyyppien sellit valvontakamerassa. Lääkäri sanoi, että he näyttävät viihtyvän oikein.

Vierailija
39/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo.

Aikamoisia pahanilmalintuja tuossa ketjun alussa, huh. 

Vierailija
40/60 |
21.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikein, juuri näin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi