Toivotko pahaa jollekulle?
Toivotteko että ihmisille joita ette voi sietää tapahtuu jotain pahaa? Jokin pieni nolo juttu tai jotain todella pahaa? Vai toivotteko hyvää inhottavillekin tyypeille?
(Kun olen saanut vastauksia niin kerron miksi kysyin.)
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
En toivo inhottaville tyypeille mitään muuta kuin parannusta ja oppimisen tietä. Minulle ei ole luonteenomaista toivoa kenellekään pahaa. Pahan ja jopa kuoleman toivominen toiselle on henkisesti kesken jääneen ihmisen keino reagoida omiin tunteisiinsa.
Tapp*ja tai raisk**jako on sitten henkisesti valmis, ihailemallasi tavalla kypsä ja seestynyt?
Ihminen ansaitsee tasan sen mitä on muille tehnyt.
Joo-o. Olisin äärimmäisen tekopyhä, jos sanoisin, etten ikinä toivoisi pahaa kenellekään. Mulla on hyvin pitkä pinna ja vaatii todella paljon, että olen siinä pisteessä, etten enää toivo toisen näkevän omia virheitään ja muuttuvan oppimalla niistä, mutta yksi ihminen on tän pisteen ohittanut viuhuen.
En mä hänellekään mitään erityisen pahaa toivo, mutta kun vuodesta toiseen katsot vierestä, kuinka kerta toisensa jälkeen historia toistaa itseään ja ystävyyssuhteet poltetaan niin, että jäljellä ei ole edes niitä savuavia raunioita, niin ei siinä enää oikein jaksa toivoa hänen muuttuvan. Joka ikinen kerta sama juttu, eikä tyyppi koskaan ymmärrä itse olevansa se yhdistävä tekijä kaikissa näissä pilatuissa ihmissuhteissa. Jos asian yrittää ottaa puheeksi suoraan ja tuo pöytään läjäpäin esimerkkejä tilanteista, joissa hän on toiminut väärin ja ilkeästi, joskus jopa lainvastaisesti, tämä vain kieltää kaiken. Mitään ei ole tapahtunut, hän ei koskaan ole tällaista sanonut/tehnyt ja muut ovat väärässä sekä huonoja. Esität täysin konkreettiset todisteet, vaikkapa screenshotteja hänen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön täyttävistä julkaisuista, niin ei. Ei hän ole mitään koskaan. Häntä jahdataan ja kiusataan.
Lisäksi on täysin sokea sille, ettei vastakkainen sukupuoli juuri piittaa hänestä. Jokainen on hänen mielestään aina niin ihastunut häneen ja hän vähän "kiusaa". Selän takana nää "kiusatut" sitten kavahtavat pelkästä tyypin nimen kuulemisesta ja avautuvat, kuinka yrittävät vältellä häntä viimeiseen asti. Kiusallisinta on todistaa näitä tilanteita livenä. Tää lääppii ja flirttailee (huonosti), käkättää jumalattoman kovaan ääneen ja toistelee itseään samalla kun kohdehenkilö yrittää kaikkensa joko paetakseen, tai jos se ei ole mahdollista (esimerkiksi töissä), jättääkseen tän oudon shown huomiotta.
Niinpä itsekin hylkäsi kyseisen tyypin, vaikka kymmenisen vuotta jaksoin yrittää. Mun jälkeen perässä seurasivat ne pari muuta pitkäpinnaista ja jopa hänen parisuhteensakin kaatui samaan jatkumoon. Joutui vaihtamaan käytöksensä takia työpaikkaa noin vuosi sitten, mutta ilmeisesti uudet työkaveritkin ovat kyllästyneet, vaikka aluksi olivat niin ihania ja parhaita. Nyt tän some on taas täynnä haukkumista, itsesääliä ja muiden parjaamista.
Toisaalta ei varmaan tarvitse toivoa hänelle mitään pahaa, näyttää osaavan sotkea elämänsä ihan itse omilla avuillaan. Mitään hyvää en hänelle silti toivo. Oisin aikoinaan itsekin voinut lähteä oikeuteen todistamaan yhden hänen uhrinsa puolesta, mutta tämä harmi kyllä ei lopulta jaksanut viedä asiaa eteenpäin.
Good fcking riddance. Hope to never see you again, you worthless pos.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 09:08"]
En toivo inhottaville tyypeille mitään muuta kuin parannusta ja oppimisen tietä. Minulle ei ole luonteenomaista toivoa kenellekään pahaa. Pahan ja jopa kuoleman toivominen toiselle on henkisesti kesken jääneen ihmisen keino reagoida omiin tunteisiinsa.
Sinä vain yrität ylentää itseäsi. Jotkut ihmiset tekevät pahaa tahallaan vuosikymmenestä toiseen eivätkä millään lailla pyri parempaan. Kuoleman toivominen tällaiselle henkilölle ei osoita toivojasta muuta kuin rehellisyyttä. Sovinnainen, pikkuporvarillinen kapeakatseisuus ei salli tällaisten ajatusten myöntämistä, mutta minulla ei ole taakkanani tällaisia ominaisuuksia.
Yksi palstan raskaimpia ihmisiä - muut aina YRITTÄVÄT jotain.
Hyväntahtoinen ihminenkin joka ohittaa asiat joita ei halua elämäänsäkin vaan yrittää jotain?
Siinä on oikein kaikkitietävä, kaltaisesi tulevat aiheuttaneeksi paljon pahaa, koska heillä on aina "muka oikeutus". Ei sellaista oikeutusta ole olemassakaan, tulet aina sohaisseeksi viattomia ihmisiä. Mutta sitähän sinä et edes ajattele. Itsekäs.
Todella toivon. Ensimmäistä kertaa elämässäni. Vaikka mitä shitholeja on tielle sattunut niin nyt tälle toivon.
Vierailija kirjoitti:
Joo-o. Olisin äärimmäisen tekopyhä, jos sanoisin, etten ikinä toivoisi pahaa kenellekään. Mulla on hyvin pitkä pinna ja vaatii todella paljon, että olen siinä pisteessä, etten enää toivo toisen näkevän omia virheitään ja muuttuvan oppimalla niistä, mutta yksi ihminen on tän pisteen ohittanut viuhuen.
En mä hänellekään mitään erityisen pahaa toivo, mutta kun vuodesta toiseen katsot vierestä, kuinka kerta toisensa jälkeen historia toistaa itseään ja ystävyyssuhteet poltetaan niin, että jäljellä ei ole edes niitä savuavia raunioita, niin ei siinä enää oikein jaksa toivoa hänen muuttuvan. Joka ikinen kerta sama juttu, eikä tyyppi koskaan ymmärrä itse olevansa se yhdistävä tekijä kaikissa näissä pilatuissa ihmissuhteissa. Jos asian yrittää ottaa puheeksi suoraan ja tuo pöytään läjäpäin esimerkkejä tilanteista, joissa hän on toiminut väärin ja ilkeästi, joskus jopa lainvastaisesti, tämä vain kieltää kaiken. Mitään ei ole tapahtunut, hän ei koskaan ole tällaista sanonut/tehnyt ja muut ovat väärässä sekä huonoja. Esität täysin konkreettiset todisteet, vaikkapa screenshotteja hänen kunnianloukkauksen tunnusmerkistön täyttävistä julkaisuista, niin ei. Ei hän ole mitään koskaan. Häntä jahdataan ja kiusataan.
Lisäksi on täysin sokea sille, ettei vastakkainen sukupuoli juuri piittaa hänestä. Jokainen on hänen mielestään aina niin ihastunut häneen ja hän vähän "kiusaa". Selän takana nää "kiusatut" sitten kavahtavat pelkästä tyypin nimen kuulemisesta ja avautuvat, kuinka yrittävät vältellä häntä viimeiseen asti. Kiusallisinta on todistaa näitä tilanteita livenä. Tää lääppii ja flirttailee (huonosti), käkättää jumalattoman kovaan ääneen ja toistelee itseään samalla kun kohdehenkilö yrittää kaikkensa joko paetakseen, tai jos se ei ole mahdollista (esimerkiksi töissä), jättääkseen tän oudon shown huomiotta.
Niinpä itsekin hylkäsi kyseisen tyypin, vaikka kymmenisen vuotta jaksoin yrittää. Mun jälkeen perässä seurasivat ne pari muuta pitkäpinnaista ja jopa hänen parisuhteensakin kaatui samaan jatkumoon. Joutui vaihtamaan käytöksensä takia työpaikkaa noin vuosi sitten, mutta ilmeisesti uudet työkaveritkin ovat kyllästyneet, vaikka aluksi olivat niin ihania ja parhaita. Nyt tän some on taas täynnä haukkumista, itsesääliä ja muiden parjaamista.
Toisaalta ei varmaan tarvitse toivoa hänelle mitään pahaa, näyttää osaavan sotkea elämänsä ihan itse omilla avuillaan. Mitään hyvää en hänelle silti toivo. Oisin aikoinaan itsekin voinut lähteä oikeuteen todistamaan yhden hänen uhrinsa puolesta, mutta tämä harmi kyllä ei lopulta jaksanut viedä asiaa eteenpäin.
Good fcking riddance. Hope to never see you again, you worthless pos.
Kamalaa, sä kuulostat ihan narsistilta! Ootko ikinä tehnyt narsismitestiä? Suosittelen!!
En enää. Sen aika on ohi. Helpotti, kun ymmärsin luovuttaa sen ”muihin käsiin”.
Onhan sitä pitkä musta lista henkilöistä jotka tehneet todella pahaa minulle ja lähiomaisilleni
Vierailija kirjoitti:
En enää. Sen aika on ohi. Helpotti, kun ymmärsin luovuttaa sen ”muihin käsiin”.
Toivon myös pian pääseväni tähän samaan tilaan. Tällä hetkellä tilanne on vielä niin ärsyttävä että TOIVON!
Toivon että Tegnell ja Löfven sairastuu vakavaan muotoon koronaviruksesta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sitä pitkä musta lista henkilöistä jotka tehneet todella pahaa minulle ja lähiomaisilleni
Mun lista ei oo pitkä. Mutta sitäkin toiveikkaampi. Kylöä se karma vielä niille osuu. Se aina osuu.
Kyllä. Karma is a.. joten kyllä toiveeni vielä toteutuu.
P osuu tuulettimeen anyway joskus
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toivon sille lääkärille kärsimystä, joka nukutuksen aikana tuhosi minua lukuisin eri tavoin.
Mistä sinä tiedät koska nukuit?
Anoppi on jo kuopattu joten ei tarvitse toivoa pahaa enään kenellekään
Rehellisesti sanottuna olen toivonut. Mutta kun viimein pääsin heistä eroon, niin toivominenkin loppui. Kunhan ei tarvitse enää olla missään tekemisissä, niin olen tyytyväinen.
Tavallaan toivon. Ajattelin sitä asiaa tänä aamuna.
Olin pari vuotta sitten haastavassa elämäntilanteessa ja köyhä. Olin traumojen ja uupumuksen ja masennuksen vuoksi työkyvytön ja kummallisessa tilanteessa, kun ei tiennyt, olinko sairas vai työtön (tai virastot eivät tienneet). Terapian jouduin lopettamaan taloussyistä. Silloin jouduin paljon asioimaan kelan ja sossun kanssa ja niistä ajoista on sisimpääni asumaan viha ja uusia traumoja.
Kostorukoukseni menee näin: toivon koko sydämestäni, että ne ihmiset, jotka ovat olleet tekemässä asioistani päätöksiä, tulevat vielä elämässään kohtaan, jossa saavat täsmälleen samanlaista kohtelua, kuin minä sain. Ei enempää, ei vähempää.
Maailmassa tulee olemaan aina ilkeitä ja itsekkäistä ihmisiä, jotka tuntuvat vain porskuttavan eteenpäin. Pahaa en toivo edes minua törkeästi kohdelleelle ihmiselle, mutta sen toivon, että itse opin kiertämään vastaisuudessa kyseiset persoonat kaukaa.
Toivon pahaa eksän nyksälle, lemmikille ja mahdolliselle pershedelmälle. Siksi, että eksä saisi kokea edes vähän aikaa sellaista tuskaa elämässään mitä mä koen varmaan koko loppuelämäni.
Tiedän että jotkut toivovat minulle pahaa joten toivon ihmisille sitä mitä he toivovat minullekin. Ilmeisesti siis pahaa. Ei pahoille voi toivoa hyvää. Vielä vähemmän silloin kun tiedät joidenkin toivovan sinulle pahaa. Jokaiselle arvonsa mukaan. Asiasta en avaudu enempää mutta näin.