Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko koskaan ajatelleesi koulussa, että mitä ihmeen hyötyä tästä muka on oikeassa elämässä? Muistatko, mitkä olivat näitä hyödyttömimpiä oppeja?

Muistoja!
24.11.2020 |

Omalla kohdallani hyödyttömin oli ehkä se, kun kotitaloustunnilla opeteltiin, miten sisäelimistä (siis muistakin kuin maksasta) tehdään ruokaa. Ikinä ei ole tullut mieleenkään valmistaa kieltä tai sydäntä ruoaksi.

Myös kemialliset merkit ovat jääneet hyvin vähälle käytölle.

Kommentit (467)

Vierailija
361/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskan salmien osaamisesta ei ole ollut mulle hyötyä. Olen sairaanhoitaja.

Mä olin kerran jossain pubivisassa, jossa kysyttiin Kattegatia ja Skagerrakia, niin ei mennyt hukkaan tämäkään tieto :D

Musiikin tunneilla jonkun triangelin soitto, kun en epämusikaalisena muuhunkaan kelvannut, oli kyllä melko turhaa.

Vierailija
362/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

inessiivi, elatiivi, illatiivi, allatiivi, adessiivi, ablatiivi... mitä hyötyy??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miten monen mielestä uskontoa ei tarvi mihinkään. Tai Raamatun tuntemus olisi turhaa. Kyllähän meille on valtavasti hyötyä siitä, että mm. Ymmärrämme maailman ihmisiä ja kulttuureja paremmin. Suurin osa maailman ihmisistä kuuluu johonkin uskontokuntaan kuitenkin, ja toisiin se vaikuttaa suurestikin. Raamattu on maailman käännetyin ja luetuin kirja, kulttuurihistoriallisesti arvokasta.

Myös omassa kulttuurissamme on paljon uskonnon perustaa. Raamatusta ja kristinuskosta on lähtöisin niin useat kirosanamme, sanontamme, länsimainen oikeusjärjestelmä, monet juhlat, käsitys oikeasta ja väärästä, etiikka ylipäätään...

PS. Ite oon yläkouluope (en uskonnon) ja jos saisin euron joka kerta, kun joku vinkuu että MIHIN TÄTÄ MUKA IKINÄ TARTTEE, niin olisin miljonääri. :D

Vierailija
364/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa pelata joka päivä Primetime-livetietovisaa puhelimessa, niin tulee kaikki turhaksi luultu nippelitieto tarpeeseen. (Ei ole maksettu mainos. )

Vierailija
365/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sitä kaikista aineista, mitä hyötyä tästä on? en vaan yhtään ajatellut mikä musta tulisi isona. Kun lukio päättyi mulla ei ollut mitään ajatusta mikä musta tulisi.

Vierailija
366/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konekirjoitus. En valinnut, koska en ikinä tarvitsisi sitä taitoa. 😂

Vierailija
367/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se on osoittautunut erittäin hyödylliseksi. Opin kymmensormijärjestelmän ja olen nyt nopea ja tarkka kirjoittaja. Tietysti sen olisi voinut milloin tahansa opetella ihan itse, mutta oppiminen tapahtui nopeasti, koska olin nuori ja innokas oppimaan ja opettaja oli hyvä. Omin päin myöhemmin olisi ollut vaivalloista.

Vierailija
368/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt et sitten ainakaan ole tietokonehommissa, kun ei 10-sormijärjestelmä pelitä. Ei riitä, että osaa koodata, nopeudellakin on väliä.

Vierailija
369/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijamuotojen nimet! Muistan kysyneeni opettajalta miksi nämä pitää opetella nimeltä. Ymmärrän, että kaikki sijamuodot kuuluu tunnistaa, mutta täyttötehtävät, jossa pitää kirjoittaa sanan kissa ablatiivi: What's the point?

Käsi ylös se joka vielä muistaa ulkomuistista miten taipuu inessiivi, elatiivi ja illatiivi?

Kissassa, kissasta, kissaan

Vierailija
370/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koululaisilta kysytääb, 98 prosenttia peruskoulun oppimäärästä on sellaista, ettei sitä tule koskaan tarvitsemaan. Mä toivoisin tietäväni tosi monesta lusmuilemastani aineesta enemmän!

Vierailija
371/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kieli.

Asun itärajan tuntumassa...

Vierailija
372/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto, kokonaisuudessaan. Erosinkin kirkosta heti kun pystyin. Ihmettelin jo ala-asteella että uskovatko ihmiset tosissaan näihin selkeästi sepitettyihin satuihin. Hyvä bisneshän se toisaalta on ollut jo pitkään. Hölmöjä riittää.

Vierailija
373/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanojen taivutusmuodot, nominatiivi, genetiivi, ellatiivi, inessiivi...en ole näillä tiedoilla tehnyt mitään vaikka ne piti koulussa muistaa ulkoa.

Meidän ei jostain syystä tarvinnut opetella, mutta nyt "seniorina" opiskelen kieliä yliopistolla, ja taivutusmuodot olisi kyllä kiva osata. Jouduin kyselemään mieheltä niitä muistirimpsuja.

Vierailija
374/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja otti satunnaisen virren virsikirjasta ja kaikkien piti opetella se ulkoa. Tämä tapahtui 2000-luvun alussa Hämeessä eli ei missään lestakunnassa :D

Vierailija
375/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunnit yleensä. Syksyllä juoksutettiin Coopperi ja keväällä uudestaan ja kovasti ihmeteltiin miksi ei edistystä ollut tapahtunut. Kas kun kukaan ei OPETTANUT miten juoksemisessa kehittyy. Arvosana perustui vain siihen oliko oppilas alunperin urheilullinen (oliko vanhemmilla rahaa kustantaa jääkiekko/jalkapallo/ratsastus/taitoluistelut) . Tämä siis 1980-luvulla. Toivottavasti tähän asiaan on tullut muutos. Liikunta oppiaineena on muuten erittäin hyvä ja tuntimääriä voisi vaikka lisätä. Arvostelun pitäisi vaan olla tasapuolinen kaikille.

Vierailija
376/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edelleenkään tiedä, mitä teen uuden testamentin sisällysluettelolla. Ei ole tullut edes pubivisassa kysymystä. Mattesusmarkusluukasjohannesapostolitroomkorkorgaleffilkol...

Vain uudwn testamentin sisällysluettelo?

Meidän piti opetella koko Raamatun sisällysluettelo. Minusta on mukavaa, kun osaan ne.

Vierailija
377/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettaja otti satunnaisen virren virsikirjasta ja kaikkien piti opetella se ulkoa. Tämä tapahtui 2000-luvun alussa Hämeessä eli ei missään lestakunnassa :D

Itkin, kun kansakoulussa piti ekalla ja tokalla opetella virsiä ulkoa.

Kaverini oppi ne hetkessä, mutta minulla meni aivan koko ilta ja itkin ja ahdistuin!

(olin ahkera koululainen ja oli hyvät numerot. Mutta tuo oli mulle mahdotonta.

Syynä eniten se, että sanat olivat 70-luvulla niin vaikeatajuisia ja kuvainnollisia virsikirjassa, etten moisia ollut aiemmin kuullut. (ne eivät olleet mitään tuttuja virsiä kuten enkeli taivaan tai suvivirsi tms)

Katkelman muistan vieläkin: "niin puhdistuupi sielumme sanassa kirkkahassa..."

Vierailija
378/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa paitsi lukemisen taito. Erityisesti matematiikka on osoittautunut kaikista turhimmaksi taidoksi.

Joskus raamatun aikaan matematiikka todennäköisesti tarjosi ennustamisen taidon, mutta nykyään se on pelkkää paskaa. Kaikki on ennustettavissa ja laskutaitoa ei tarvita. Ei tarvitse edes muistaa puhelinnumeroita ulkoa.

Matematiikasta on tullut lähinnä testi päästä lääkikseen ja muihin paikkoihin.

Sen jälkeen silläkään ei tee mitään. Kaikki on automatisoitua.

Toki kunnioituksesta vanhaa tieteen alaa kohtaan matematiikkaa pitää edelleen päntätä päästäkseen aitojen yli yhteiskunnallisessa arvoasteikossa.

Parhaiten matematiikkaa osaa narkkarit ja diilerit ja muut harmaan alueen harjoittajat (ihmiskauppa).

Lienee ehkä mahdollisuus että matematiikka elää edelleen kaikilla elämän likaisilla alueilla, joissa harjoitetaan alhaista ahneutta ja petosta elämän edellytyksenä.

Vierailija
379/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten monen mielestä uskontoa ei tarvi mihinkään. Tai Raamatun tuntemus olisi turhaa. Kyllähän meille on valtavasti hyötyä siitä, että mm. Ymmärrämme maailman ihmisiä ja kulttuureja paremmin. Suurin osa maailman ihmisistä kuuluu johonkin uskontokuntaan kuitenkin, ja toisiin se vaikuttaa suurestikin. Raamattu on maailman käännetyin ja luetuin kirja, kulttuurihistoriallisesti arvokasta.

Myös omassa kulttuurissamme on paljon uskonnon perustaa. Raamatusta ja kristinuskosta on lähtöisin niin useat kirosanamme, sanontamme, länsimainen oikeusjärjestelmä, monet juhlat, käsitys oikeasta ja väärästä, etiikka ylipäätään...

PS. Ite oon yläkouluope (en uskonnon) ja jos saisin euron joka kerta, kun joku vinkuu että MIHIN TÄTÄ MUKA IKINÄ TARTTEE, niin olisin miljonääri. :D

Annapa nyt malliksi yksikin juhla joka on kristinuskosta lähtöisin, siis sellainen jota joku oikeasti juhliikin. Joulu ja pääsiäinen eivät kelpaa, ne ovat paljon kristinuskoa vanhempia.

Vierailija
380/467 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että kaikesta on ollut hyötyä. Harmittaa välillä, kun niin paljon on jo pääsyt unohtumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä