Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko koskaan ajatelleesi koulussa, että mitä ihmeen hyötyä tästä muka on oikeassa elämässä? Muistatko, mitkä olivat näitä hyödyttömimpiä oppeja?

Muistoja!
24.11.2020 |

Omalla kohdallani hyödyttömin oli ehkä se, kun kotitaloustunnilla opeteltiin, miten sisäelimistä (siis muistakin kuin maksasta) tehdään ruokaa. Ikinä ei ole tullut mieleenkään valmistaa kieltä tai sydäntä ruoaksi.

Myös kemialliset merkit ovat jääneet hyvin vähälle käytölle.

Kommentit (467)

Vierailija
1/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä saatoin lapsena ajatella noin koulussa. Nyt aikuisena olen tajunnut, ettei opetussuunnitelmaa ole laadittu juuri sellaiseksi, että se olisi kaikilta osiltaan hyödynnettävissä juuri minun kohdallani ns. oikeassa elämässä.

Vierailija
2/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku matematiikan derivaatta. Ikinä en ole koulun ulkopuolella sitä tarvinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No historian opiskelua ihmettelin. Että miksi näitä asioita pitää opetella ulkoa. Enkä ole koskaan niitä tietoja tarvinnut.

Vierailija
4/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole niitä tarvinnut, mutta moni muu kylläkin.

Vierailija
5/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantieto, historia ja kemia.

Vierailija
6/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksaa en ole koskaan tarvinnut, ranskaakin todella vähän.

Vierailija
7/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarijärven reitin järvet ja suomalaisten lintujen tyypilliset munamäärät.

Vierailija
8/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut mistään muusta että olisi turhaa, kuin vapaavalintaisesta kielestä. Meni ihan hukkaan ne opinnot kun ei oikeasti kiinnostanut, menin vaan kun kaveritkin meni.

Vierailija
9/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ja mitään niistä en olekaan todella tarvinnut :D algebra, kasvit latinaksi (edes opettajat ei enää kaiketi opiskele niitä) ja mitä näitä epäkiinnostavia hömppiä nyt oli.

Vierailija
10/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Siika Pyhä Kala... Mihin olen tätä tarvinnut? En niin mihinkään.

Vierailija
11/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roomalaisten/kreikkalaisten pylvästyyppien opettelu. Unohtui kyllä melkein heti kokeen jälkeen

Vierailija
12/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No historian opiskelua ihmettelin. Että miksi näitä asioita pitää opetella ulkoa. Enkä ole koskaan niitä tietoja tarvinnut.

Kun opiskelee historiaa, on helpompi ymmärtää sitä, miksi asiat ovat nykyään sellaisia kuin ne ovat, siis minkä takia ne ovat kehittyneet sellaisiksi. Monet aatesuuntaukset ja tapahtumat ovat myös ihan samanlaisia kuin menneisyydestä, ja menneisyyden tapahtumista voi oppia, kun suhtautuu tämän päivän tapahtumiin.

Vierailija
13/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi.

Vierailija
14/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon opetus (joka ainakin tuolloin oli selllaista, että opettaja uskoi oikeasti noin tapahtuneen).

Itse olin jo nuo jutut saduksi tajunnut, mutta kuten 99,99% lapsista siihen aikaan niin minut oli pakkoliitetty kirkkoon kasteessa. 

Vierailija
15/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanottuna, minusta tuntuu, etten oppinut peruskoulussa mitään muuta kuin lukemaan ja kirjoittamaan. Tämä ei tietenkään johdu koulusta, vaan minusta. Ihan fiksu aikuinen minusta tuli ja koska olen aina lukenut paljon, en onneksi ihan mikään sivistymätönkään ole. 

Ehkä järjettömin asia (pl. uskonnon opetus) oli kuitenkin kertotaulujen ulkoaopiskelu. Vieläkään en ole ymmärtänyt miksi ne pitäisi osata ulkoa.

Vierailija
16/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskontoa 12 vuotta. Vähempikin olisi riittänyt.

Vierailija
17/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ne jokireitit tms. Meillä oli aina kartalla koe niistä. Ja Suomen vuorista ja muista. Piti osata sijoittaa oikeaan paikkaan. Mitä sellaisellakin tiedolla tekee?

Vierailija
18/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanojen taivutusmuodot, nominatiivi, genetiivi, ellatiivi, inessiivi...en ole näillä tiedoilla tehnyt mitään vaikka ne piti koulussa muistaa ulkoa.

Vierailija
19/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään tiedä, mitä teen uuden testamentin sisällysluettelolla. Ei ole tullut edes pubivisassa kysymystä. Mattesusmarkusluukasjohannesapostolitroomkorkorgaleffilkol...

Vierailija
20/467 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rehellisesti sanottuna, minusta tuntuu, etten oppinut peruskoulussa mitään muuta kuin lukemaan ja kirjoittamaan. Tämä ei tietenkään johdu koulusta, vaan minusta. Ihan fiksu aikuinen minusta tuli ja koska olen aina lukenut paljon, en onneksi ihan mikään sivistymätönkään ole. 

Ehkä järjettömin asia (pl. uskonnon opetus) oli kuitenkin kertotaulujen ulkoaopiskelu. Vieläkään en ole ymmärtänyt miksi ne pitäisi osata ulkoa.

Kertotaulut opetellaan ulkoa, jotta ei tarvitse joka kerta laskea päässä, mitä on vaikka 8+8+8+8+8+8.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän