Mitä teit elokuussa -95?
Kerro mahdollisimman tarkkaan kaikki mitä muistat.
Kommentit (155)
Odottelin opiskelun alkamista, olin päässyt yliopistoon opiskelemaan ekalla yrityksellä kirjoitusten jälkeen, ja lukukausi alkoi vasta syyskuussa. Oli kuuma kesä ja huoneeni lapsuudenkodin vintillä oli hiostava. Shoppailin opiskelupaikan aloituksen kunniaksi Vero Modasta ihanan kukkamekon ja mokkaliivin, ne oli tosi hienot yhdessä :D menin ne päällä sitten ekana päivänä yliopistolle, josta en tuntenut ketään.
Pääsin ripiltä. Näin ensimmäisen kerran pojan, josta tuli muutaman kuukauden päästä ensimmäinen poikaystäväni ja jota rakastin ihan mielettömästi. Muistan vieläkin sen paikan ja hetken, jossa hänet näin. Muistan jopa sen, mitä ajattelin sillä hetkellä. :) Ei juteltu, ohimennen vain näin.
No tuota öö :D
Täytin neljä vuotta. Muuta en muistakaan. Elämä oli silloin sitä peruselämää, perhepäivähoidossa kävin päivät... mitää erikoista en muista tolta kuulta.
Kellein kohdussa seitsemättä kuukautta.
Rakastin miestäni ja suloista vauvaani. Vuokrasimme mökin. Olin onnellinen. Tuo mies on kuollut kauan sitten. Rakastan häntä yhä.
Oikeesti. Ikävä ysäriä.
Tai ehkä sit ei kuitenkaan.
Mut oli se onnellista aikaa.
Jotenkin huoletonta.
Aloitin lukion uudella paikkakunnalla.
Mä odotin esikoista. Mies oli armeijassa ja mua oksetti kokoajan. Olin töissä vanhainkodissa ja ne mummot oli aivan mahtavia ja ymmärsivät , kun naama kalpeena jaon ruokaa ja autoin niitä pesulle. Mulle on jäänyt mieleen ne vanhat naiset , kun ne kertoivat omista raskauksistaan sota-aikana .
Viikonloput sitten makasin kullan kainalossa ja haaveiltiin vauvasta ja omasta kodista. Asuttiin tuolloin miehen vanhempien vinttikamarissa , tilaa n. 14 neliötä.
Siellä oli kuuma ja tunkkainen ilma , mutta sitä oli niin nuori ja rakastunut , ettei mikään haitannut.
Ihania muistoja, lisää kiitos :)
ap
Olin perheeni kanssa lomalla Norjassa, odotin yläasteelle menoa. Kuuntelin radiosta Me&My -bändin dub-i-dub -biisiä. Haaveilin yhdestä kevaripojasta, jonka kanssa itse asiassa viisi vuotta myöhemmin seurestelinkin hetken. Ihanaa ysäriä..
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:08"]Kerro mahdollisimman tarkkaan kaikki mitä muistat.
[/quote] olin 15 ja ammattikoulu alkoi. Seurustelin itseäni muutaman vuoden vanhemman miehenalun kanssa. Kävin Ankkarokissa ja istuin poikaystävän kyydissä tiksinmunkilla.
Pääsin myös ripiltä tuolloin, ihana kesä oli :)
Menin töihin uuteen paikkaan, vaikka työmatka oli tosi pitkä ajallisesti ja matkallisesti. tuossa kuussa sain myös keskenmenon, raskaus oli jo puolivälissä. Yuli siis heti sairausloma.
Muistan yhden kirjan, jonka esikoiseni sai lahjaksi tuolloin. Luulin sitä aivan typeräksi, mutta siitä tulikin lapsen lempikirja. Luin sen muuten pari viikkoa sitten yhdelle toiselle lapselle, kirja on siis säilynyt tallessa!
Odotin esikoista. Olin pitkää toivonut lasta ja vihdoin raskaana. Esikoinen täytti juuri 18v
Ihana ketju, kiitos ap!
Ja todellakin tässä tajuaa todellakin miten monen ikäistä porukkaa täällä on. Eri elämäntilanteiden kuvaus kertoo sen paljon paremmin, kuin pelkkä syntymävuosi.
-11-
Olin kesätöissä vielä elokuun. Olin oman alan töissä ja siitä aika polleana (tuolloin lama-aikana oli tosi vaikea saada kesätöitä). Aloitin syyskuussa kolmannen vuosikurssin oikiksessa. Päätin mennä Painonvartijoihin ja aloitin sen juuri tuolloin elokuussa. Olin onneton poikaystäväni/avomieheni kanssa, erosimme sinä syksynä ja laihduin 13 kg jouluun mennessä.
Otin loparit toista. Lahdin opiskelemaan 25 vuotiaana. Mahtavat fiilikset. Paljon suomipoppia ja olutta... Oi niita aikoja...
Surin huhtikuun alussa kuolleena syntynyttä esikoista. Elokuussa saimme ruumiinavaustulokset ja kuolisyytä ei löytynyt. Laihdutin ja yritin tulla raskaaksi.
Oli, se kesä oli todella lämmin!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 23:17"]
Esikoinen oli 2v ja seuraava oli kohdussa kasvamassa , syntyi lokakuussa. kuskasin esikoista pyörällä hoitoon toiselle puolelle kaupunkia aina ennen töihinmenoa, mies sitten haki tytön. Ostimme ensiasunnon ja remontimme sitä pikkuista ihanaa kolmiota innolla. Olimme jotenkin tosi onnellisessa vaiheessa elämää. Ai niin , esikoinen sairastui vesirokkoon elokuun lopussa ja oli rakkuloiden peitossa ja kuumeili . olin kovasti huolissani , kun en itse ole sairastanut vesirokkoa, mutta onneksi en sitten kuitenkaan sitä raskaanaolevana saanut.
Oli muuten kesäinen ja lämmin elokuu.
[/quote]