Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teit elokuussa -95?

Vierailija
28.03.2014 |

Kerro mahdollisimman tarkkaan kaikki mitä muistat.

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa 1995 olin palannut kotiin Saksan vaihto-opiskelijavuoteni jälkeen, olin 24-vuotias. Elokuun asustelin vanhempieni luona, kävin töissä ja valmistelin muuttokuormaa takaisin opiskelupaikkakunnalleni (välimatka n. 600km). Muistelisin, että ihan elokuun viimeisinä päivinä hyppäsin junaan ja lähdin ison rinkan ja matkakassin kanssa kohti opiskelukaupunkia. Otin pyörän mukaan junaan. Oli kuuma ilma ja olin paistua matkalla asemalta opiskelija-asuntosäätiön toimistolle. Siellä tilasin taksin tavaroille ja polkaisin itse perässä opiskelija-asunnolle. Varsin vapauden huumaista aikaa oli se. Ja säät mahtavan lämpimät, jatkui muistaakseni ihan syyskuun puolellekin.

Vierailija
142/155 |
06.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeijassa ja kotiuduin elokuussa 1/95

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin elokuussa - 95 seitsemän vuotta. Aloitin koulun silloin syksyllä. Koulua varmaan jännittyneenä odotin. Muistan kun sain ekan oman koulurepun silloin, siinä oli leijonia ja se oli minusta hienoin reppu ikinä!

Vierailija
144/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku meni naimisiin. Oli ihan ekat häät missä olin vieraana. Ikää oli 12.

Vierailija
145/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
146/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistelin vanhempieni omakotitalon laajennusremonttia. Olin tuolloin kolmekymppinen työtön poikamies. Nyt olen enää poikamies.

Vierailija
147/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muuttokuormaa uuteen yliopistokaupunkiini kovassa helteessä. Ulkomaalainen miespuolinen ystäväni tuli avukseni ja ajoimme isäni uudella hienolla autolla uuteen kaupunkiini, josta en tuntenut ketään. Seurustelin erään ihanan pojan kanssa ja odotellessani yliopiston alkua, olin töissä siivoamassa. Täynnä odotusta ja nuoruuden virtaa. Matkalla kohti omaa elämää!

Vierailija
148/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielettömän kuuma. Muutin uuden työpaikan takia Helsinkiin ja minun piti ostaa uusia siistejä ja nättejä hellevaatteita, kun päivät olivat 30+. Illat olivat myös kuumia, hämärtyviä ja bilepitoisia.Ihana syksy!

Vierailija
149/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin eka työpaikkaani opiskelujen jälkeen ja siitä alkoi työurani. Merkittävä kuukausi siis.

Vierailija
150/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä Pietarissa, esikoinen mahassa. Työpäivät olivat pitkiä, yöt kuumia, ikkunat oli pakko pitää auki ja jossain naapurissa pari teinipoikaa soitteli kaiket yöt ärsyttävää teknoa ämyrit täysillä, ilmeisesti vanhempien ollessa mökillä. Kerrostalo oli suuri ja sokkeloinen, enkä saanut selville, mistä äänet tulivat. Muutaman viikon kuluttua yöllinen mökä loppui kuin seinään. Päättelin, että vanhemmat olivat palanneet mökiltä, luojan kiitos. En kestä vieläkään kuunnella teknoa.

Vierailija
151/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, vaikka mitä! Olimme silloisen poikaystävän, nykyisin aviomiehen kanssa ensimmäistä kertaa yhteisellä lomamatkalla ja muutimme yhteen asumaan, kun aloitimme opiskelut Tampereella. Eli myös uudet opinnot alkoivat. Se oli ihanaa aikaa, olimme niin nuoria ja onnellisia ja rakastuneita!

Vierailija
152/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidin esikoispoikaa (5 kk) kotona, suunniteltiin asunnonvaihtoa ja seuraavana keväänä muutettiinkin. Nyt tuo vauveli on jo 19-vuotias nuorukainen. Aika on mennyt niin nopeasti..

Vierailija
153/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri valmistumassa opinnoista, tein siivoushommia siinä sivussa. Meni huonosti avomiehen kanssa.

Vierailija
154/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin elämäni ja varmaan viimeisen virkani vastaan. Hoidin virkaa 6 vuotta kunnes palasin takaisin tänne landelle. Muistan aina kun 22 vuotiaana otin esimies viran vastaan, se muutosrinta vanhoilta eläkkeeltä jääviltä työntekijöiltä oli suuri. Olin juuri valmistunut koulun penkiltä, olisin halunnut lähteä tekee keikkaa / oikeita töitä Lappiin, mutt en voinnut sanoa ett en tule vakinaiseen virkaan.

Edelleen vähän kadun valintaani, voisiko sitä vielä 40 kymppisenä kokea sen Lapin riemun...

Vierailija
155/155 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, täytin syyskuussa 95 viisi vuotta. Muistan siltä vuodelta vain sen syntymäpäiväni. En muuta