Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos synnytit sektiolla, mikä oli syy?

Vierailija
23.03.2014 |

Oliko syynä esim synnytyspelko (kuten yhdellä mun tutulla), hätäsektio vai joku muu syy?

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio. Vauva vaarassa. Hyvin meni. Kiitos naistenklinikan. Terveen pojan sain 44-vuotiaana. Oli ensimmäinen ja ei lapsettomuushoitoja.

Vierailija
22/148 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ettei konkurssikypsässä Suomessa sektiota voi valita jo ihan kustannussyistä, mutta miksi helvetissä EML lähti pois, vielä 2006 sai valita sektion jos maksoi ja etsi lääkärin itse? Mikä oli syy tähän EML poistamiseen?! Minulla kaksi pelkosektiota, ja olisin kyllä maksanut sen erotuksen itse jos se olisi ollut mahdollista, ettei olisi tarvinnut kenellekään selitellä mitään ja eritellä pelkojaan tuntemattomille. Tietääkö joku miksi EML poistettiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspelko. Loputkin vauvat syntyy sektiolla, en koskaan aio synnyttää alakautta.

Vierailija
24/148 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:06"]

Mikä ihmeen pakko niitä lapsia on tehdä, jos tarvitsee sektion pelon takia? Jos pelkää naisen elämässä noin normaalia tapahtumaa eikä siksi voi synnyttää alakautta, pysyköön lapsettomana. Toinen on nämä, joilla on liian ahdas lantio. Jos lantio on jäänyt pikkutyttömäisen kapeaksi eikä sieltä vauva mahdu ulos kuten normaalin naisen lantiosta kuuluisi, niin älkää tehkö lapsia, koska teitä ei ole tarkoitettu siihen. Sille on syynsä, miksi naisen lantio on leveämpi kuin miehen. Entisaikaan ei varmasti ollut tällaisia ongelmia, koska naisellakin sai olla naisen lantio ja miehet pariutuivat hyvien synnyttäjien kanssa. Nyt sitten vinksahtuneiden kauneusihanteiden aikana kun naisen pitää olla laiha ja muodoton, ei edes synnytys onnistu.

[/quote] Mites kun mun lantio murtui pienenä auton alle jäätyäsi, luutuessaan jäi ahtaaksi ja kolme lasta on nyt mulla sektiossa synnytettynä? Olisiko pitänyt jättää synnyttämättä, kolarissa olin 12v. lapsena syytön jalankulkija. [/quote]

Sektio ei ole synnytys. Lapsi voi syntyä sektiolla, mutta äiti ei synnytä, vaan lääkäri leikkaa vauvan ulos.

Ja pelkosektiolehmät on alinta kastia luusereita. Erityisesti ne pillunsuojelijat. No, tuollaiset arvot onneksi kertoo elämästä muutenkin, joten ei ole kovin hääppöistä elämä heillä. 

[/quote]Onneksi sä pimppisynnytyslehmä olet korkeinta kastia. Ammmuuuuuuh.

Vierailija
25/148 |
13.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:06"]

Mikä ihmeen pakko niitä lapsia on tehdä, jos tarvitsee sektion pelon takia? Jos pelkää naisen elämässä noin normaalia tapahtumaa eikä siksi voi synnyttää alakautta, pysyköön lapsettomana. Toinen on nämä, joilla on liian ahdas lantio. Jos lantio on jäänyt pikkutyttömäisen kapeaksi eikä sieltä vauva mahdu ulos kuten normaalin naisen lantiosta kuuluisi, niin älkää tehkö lapsia, koska teitä ei ole tarkoitettu siihen. Sille on syynsä, miksi naisen lantio on leveämpi kuin miehen. Entisaikaan ei varmasti ollut tällaisia ongelmia, koska naisellakin sai olla naisen lantio ja miehet pariutuivat hyvien synnyttäjien kanssa. Nyt sitten vinksahtuneiden kauneusihanteiden aikana kun naisen pitää olla laiha ja muodoton, ei edes synnytys onnistu.

[/quote] Mites kun mun lantio murtui pienenä auton alle jäätyäsi, luutuessaan jäi ahtaaksi ja kolme lasta on nyt mulla sektiossa synnytettynä? Olisiko pitänyt jättää synnyttämättä, kolarissa olin 12v. lapsena syytön jalankulkija. [/quote]

Sektio ei ole synnytys. Lapsi voi syntyä sektiolla, mutta äiti ei synnytä, vaan lääkäri leikkaa vauvan ulos.

Ja pelkosektiolehmät on alinta kastia luusereita. Erityisesti ne pillunsuojelijat. No, tuollaiset arvot onneksi kertoo elämästä muutenkin, joten ei ole kovin hääppöistä elämä heillä. 

[/quote]

Älä sä vähättele ihmisten pelkoja. Kyllä se pelkokin on ihan lääketieteellinen syy siinä missä muutkin. Todellinen pelko pitää erottaa normaalista jännittämisestä jota on kaikilla äideillä. Mutta kyllä se pillun kuntokin on aika tärkeä asia ja repeämisen pelkokin ihan aiheellinen. 

t.Eräs jonka pillu repesi peräaukkoon asti synnytyksessä ja seuraava tulee sektiolla

Vierailija
26/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio koska aikanaan onnettomuudessa selkä ja lonkka murtuneet ja kärsin runsaasta verenvuodosta jolloin olin sairaalakierteessä jossa paareilla kannettiin ja pyörätuolissa työnneltiin. Lisäksi lantion ahtaus. Lukeuduin siis riskisynnyttäjiin ja koko raskaus olikin yhtä kiputuskaa jolloin pieninkin fyysinen rasitus johti siihen että pystyin kulkemaan vain 2cm askeleita tuskissa ja jouduin jatkuvasti soittamaan apua että pääsisin työpäivän jälkeen edes kotiin :(

Vierailija
27/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kotimaassani on tavallista, että nainen saa lapsen sektiolla. Myös mies on enemmän naisen mukana raskaudessa ja tukee. Syy on se koska tulee paljon vaurioita normaalisti synnyttää. Seksielämä loppuu. Miksi vahingoittaa omaa vartaloa kun lapsin voi saada helpommin, ilman vaurioita. Suomessa naiset vihaavat naisia jotka saavat sektion ja mielestä hän ei edes ole oikea nainen kun ei synnytä. Suomalaiset naiset ilkeitä ja itsekkäitä, epänaisellisiakin.

Vierailija
28/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kiireellinen sektio. Vauvan sydänäänten lasku, ei ylettynyt imukupilla repimään vauvaa, koska ei ollut laskeutunut.

2. Hätäsektio. Napanuoran prolapsi ja vauvan hengenvaara heti lapsivesien mentyä. Istukkakin tosin jouduttiin lopulta leikkaamaan irti ja meinasin vuotaa kuiviin istukan aiheuttaman verenvuodon vuoksi, joten maha olisi pitänyt leikata auki joka tapauksessa.

3. Suunniteltu sektio, koska kaksi sektiota takana. Olisi ollut kyllä muutenkin sektion paikka, koska vauva olikin kohdussa kylki/lonkkatarjonnassa (!), minkä kylläkin huomasivat synnärillä vasta, kun maha oli auki :o 

Kaikista sektioista toivuin nopeasti ilman mitään sektiosta johtuvia komplikaatioita. Vain ensimmäinen vauva joutui tehohoitoon, koska alatiesynnystä yritettiin väkisin niin pitkään.

Vierailija
29/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdas lantio,kaksosraskaus

ja molemmat perätilassa.

Vierailija
30/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli pillukarvajankkauspäivä, tänään sektio vs. alatiesynnytys riehunta. Aika monta sektioketjua pitäny kaivaa tuohon etusivulle. No kunnon tappelu päivässä virkistää, vai mitä av-kollegat.

Vierailija
31/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta teitä synnytyspelkoa vinkuvia ämmiä!Olisi parasta olla hankkiutumatta raskaaksi jos lasta ei uskalla synnyttää kuten normaalit naiset!
Jos saisin päättää, sektiota ei koskaan, ei koskaan saisi sillä perusteella vaan ainoastaan jos lapsen tai äidin terveys on vaarassa.

Vierailija
32/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäsektio. Meinattiin kuolla molemmat.

Vierailija
33/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä... meinattiin kuolla molemmat koska viimeseen asti yritettiin synnyttää ns. Luonnolisesti joskus päätöksiä vois tehd. Nopeammin.

Vierailija
34/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hätäsektio, raskausmyrkytys

Vierailija
35/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää vesien menosta ei vieläkään ollut avautumista tarpeeksi ja lapsen pulssi meinasi hidastua joten leikkuuulle mentiin.

Vierailija
36/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 20:46"]Ahdas lantio, tosi siro olen muutenkin. Raskauksissa ei muuten ongelmia,lapset reilu 3kg kaikki kolme olleet, kaikki sektoitu.
[/quote]
No ei se siitä siroudesta ole kiinni vaan siitä miten lantion sisällä on tilaa. Itsekin tosi siro ja mahtui kyllä.

Vierailija
37/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:06"]

[/quote]
No ne kutsumasi pillunsuojelijat on kyllä ajanhernolla kun vaativat sektion. Täälläkin saa koko ajan lukea löysäpilluistwn naisten haukkumista. Eli teet niin tai näin niin aina vöäärin päin. Jäitkö itse väljäksu kun täällä siitä keuhkoat? Jos jonkun arvo on omistaa tiukkapillu niin ei se ole sinun asiasi.Eikä se huonoa vanhempaa tee. Päin vastoin kun äiti on onnellinen niin on lapsikin.

Vierailija
38/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asfyksia foetus imminens
uhkaava hapenpuute. Lääkäri päätti mun puolesta ja olin salissa leikattava ennen kun tajusinkaan. Mies ei edes päässy mukaan oli niin kiire. Kiiresektio. Vauvalla kaikki hyvi,n.itsellä tuli traumat. Koskaan en ole pelännyt niin paljon kun silloin!

Vierailija
39/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Sektio on synnytys. Siinä syntyy lapsi. Ikävää että et sitä onnistunut saamaan. Tiesitkö että sektio tehdään myös siksi ettei äidin sukupuolitauti tarttuisi lapseen. Mitäs näiden äitien arvoista olet mieltä?

Vierailija
40/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio verisen lapsiveden ja vauvan liian tiheän sykkeen takia.