Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos synnytit sektiolla, mikä oli syy?

Vierailija
23.03.2014 |

Oliko syynä esim synnytyspelko (kuten yhdellä mun tutulla), hätäsektio vai joku muu syy?

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:06"]Mikä ihmeen pakko niitä lapsia on tehdä, jos tarvitsee sektion pelon takia? Jos pelkää naisen elämässä noin normaalia tapahtumaa eikä siksi voi synnyttää alakautta, pysyköön lapsettomana. Toinen on nämä, joilla on liian ahdas lantio. Jos lantio on jäänyt pikkutyttömäisen kapeaksi eikä sieltä vauva mahdu ulos kuten normaalin naisen lantiosta kuuluisi, niin älkää tehkö lapsia, koska teitä ei ole tarkoitettu siihen. Sille on syynsä, miksi naisen lantio on leveämpi kuin miehen. Entisaikaan ei varmasti ollut tällaisia ongelmia, koska naisellakin sai olla naisen lantio ja miehet pariutuivat hyvien synnyttäjien kanssa. Nyt sitten vinksahtuneiden kauneusihanteiden aikana kun naisen pitää olla laiha ja muodoton, ei edes synnytys onnistu.
[/quote]
Ei se lantion koko kerro mitään siitä mahtuuko sieltä lapsi syntymään. Se on se tila mitä siellä luitten vuoksi on. Lihavilla naisilla on iso perse lantio mutta kappas vain heillä on enemmän komplikaatioita kuin normaalipainoisilla. Ei siihen lantion kokoon nainen itse voi vaikuttaa.Niin ja tiedoksesi: Entisaikaan synnytys epäonnistui hyvin usein. Niin lapsi kuin äitikin kuoli tai vammautui. Sektio pelastaa nykyään monta. Vai haluaisitko itse olla väkisynnytyksen vammauttava kun v...u täällä ei leikata?

Vierailija
42/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 18:06"]

Mikä ihmeen pakko niitä lapsia on tehdä, jos tarvitsee sektion pelon takia? Jos pelkää naisen elämässä noin normaalia tapahtumaa eikä siksi voi synnyttää alakautta, pysyköön lapsettomana. Toinen on nämä, joilla on liian ahdas lantio. Jos lantio on jäänyt pikkutyttömäisen kapeaksi eikä sieltä vauva mahdu ulos kuten normaalin naisen lantiosta kuuluisi, niin älkää tehkö lapsia, koska teitä ei ole tarkoitettu siihen. Sille on syynsä, miksi naisen lantio on leveämpi kuin miehen. Entisaikaan ei varmasti ollut tällaisia ongelmia, koska naisellakin sai olla naisen lantio ja miehet pariutuivat hyvien synnyttäjien kanssa. Nyt sitten vinksahtuneiden kauneusihanteiden aikana kun naisen pitää olla laiha ja muodoton, ei edes synnytys onnistu.

[/quote] Mites kun mun lantio murtui pienenä auton alle jäätyäsi, luutuessaan jäi ahtaaksi ja kolme lasta on nyt mulla sektiossa synnytettynä? Olisiko pitänyt jättää synnyttämättä, kolarissa olin 12v. lapsena syytön jalankulkija. [/quote]

Sektio ei ole synnytys. Lapsi voi syntyä sektiolla, mutta äiti ei synnytä, vaan lääkäri leikkaa vauvan ulos.

Ja pelkosektiolehmät on alinta kastia luusereita. Erityisesti ne pillunsuojelijat. No, tuollaiset arvot onneksi kertoo elämästä muutenkin, joten ei ole kovin hääppöistä elämä heillä. 

[/quote]
Jos täällä jonkun elämä ei ole hääppöistä niin kyllä se olet sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
07.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi oli perätilassa ja lantio kuvattiin. Lääkäri päätti, että on suunniteltu sektio, kun kääntäminen ei onnistunut.

Toinen oli hyvässä tarjonnassa, joten edettiin normaalisti alatiesynnytykseen. Sitä kesti noin 24 tuntia, kunnes yhtäkkiä aloin vuotaa verta. Oli ilmeisesti pelko istukan repeämisestä, joten mentiin kiireelliseen sektioon.

Vierailija
44/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alkoi 40+0, hätäsektio seuraavana aamuna. Sektion syy oli mun voimien loppuminen, mutta siellä vasta selvisi, että lapsi oli aivan väärässä tarjonnassa (kasvot vatsaan päin, ja vielä kasvot edellä yritti tulla), ei siis olisi alakautta tullut millään. 

Vierailija
45/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11, ehkä ymmärtäisit paremmin jos sinulla olisi vaikkapa sama kokemus kuin minulla. Yksi alatie ja sen jälkeen kaksi pelkosektiota. Ja voin kertoa että sektiosta toipuu paljon nopeammin kuin alatiesynnytyksestä jossa kaikki menee pieleen.

Katsos kun aina ei kaikki ole itsestä kiinni.

Vierailija
46/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 20:43"]Oliko syynä esim synnytyspelko (kuten yhdellä mun tutulla), hätäsektio vai joku muu syy?

[/quote]

Synnytin sektiolla koska vauvalla oli virheasento, eli olisi tullut naama edellä, eikä näin olisi mahtunut ulos, sekä se että vauvan verenpaineet alkoi laskea. Synnytys kesti 35h.

Vierailija
47/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys. Viisi päivää yritettiin ensin käynnistää, lopulta leikattiin.

Vierailija
48/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun toimimattomuus ja näiollen kaikki kuusi sektiolla.

Vierailija
49/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että about 98% varmuudella olisin kuollut alatiesynnytyksessä. Kelpaako? :)

Vierailija
50/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alatiesynnytystä oli takana pikkuisen vajaa 20 tuntia kun vauva kääntyi epäedulliseen asentoon, eikä suostunut kääntymään oikeaan asentoon vaikka lääkäri+kätilö yrittivät kääntää vatsan päältä useampaan kertaan. Vauvan sydänääniä ei pystytty seuraamaan kun vauva ei halunnut oikeaan asentoon. Lääkäri teki päätöksen sektiosta. (en siis itse pyytänyt/halunnut eikä mieskään)

Vierailija
51/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelko" oli syynä. Oikeasti en halunnut pilata alapäätäni. Tätähän ei ääneen saa sanoa, mutta nimettömänä voin tunnustaa sepittäneeni itselleni sektion kolme kertaa. Kannatti!

Vierailija
52/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 16

Itseni tuntien jos kävisi noin en varmasti sen jälkeen lapsia tekisi. Ei siis henkilökohtaista, en varmaan vain itse uskaltaisi. Lähinnä tarkoitin niitä ketkä huvikseen haluavat "pelkosektion" kun eivät halua ala kautta synnyttää.

Tuollaisen tilanteen ymmärrän täysin kun trauma takana.

Nro 11

Vierailija
53/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunsuu ei auennut kuin muutaman sentin, useampi vuorokausi yritettiin kaikin keinoin. Leikkaussaliin lähdettiin siinä vaiheessa hätäsektioon kun vauvan arvot alkoivat romahtaa.

Vierailija
54/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva väärinpäin ja ei olisi mahtunut tulemaan, lantion takia. Viimeiseen asti halusin normaalin synnytyksen, kävin magneettikuvaukset ja yritettiin kääntää, mutta lopulta lääkäri sanoi, että ei ole muuta mahdollisuutta. Olin aika katkera, mutta pääasia, että vauvalla kaikki hyvin. Jääpäpäinen vauveli muljautti itsensä takaisin, kun lääkäri yritti kääntää:).

Vierailija
55/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka hätäsektio,koska vauva olikin n.5kg ei vaan mahtunut ja lopulta kärsi hapenpuutteesta,toinen myös normisektio,koska synnytys ei käynnistynyt normaalisti,vaikka reilusti yliaikainen eikä käynnistystä saa tehdä aiemman sektion takia,koska silloin on repeytymisvaara.

Vierailija
56/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys nopea alatie. Kätilö sanoi etukäteen, että mun vartalo on  kuin luotu synnyttämään. Että mun lantion jos sais lasikaappiin näytille...No  itsevarmuutta uhkuen sitten kohti toista synnytystä.

Laskettua päivää edellisenä iltana  vuosinkin äkisti rajusti verta...

Hätäsektio. Istukka oli irronnut.

Leikkauksen  jälkeen selvisi myös, että napanuora oli kiertynyt useamman kerran  vauvan kaulan ympäri...

Onneksi ollaan kaikki elossa!

Vierailija
57/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys nopea alatie. Kätilö sanoi etukäteen, että mun vartalo on  kuin luotu synnyttämään. Että mun lantion jos sais lasikaappiin näytille...No  itsevarmuutta uhkuen sitten kohti toista synnytystä.

Laskettua päivää edellisenä iltana  vuosinkin äkisti rajusti verta...

Hätäsektio. Istukka oli irronnut.

Leikkauksen  jälkeen selvisi myös, että napanuora oli kiertynyt useamman kerran  vauvan kaulan ympäri...

Onneksi ollaan kaikki elossa!

Vierailija
58/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla kerroilla: vauvan sydänäänten lasku ja hapenpuutteen uhka -> kiireelliseen sektioon. Näiden kahden jälkeen todettiin lantion yläosan ahtaus, en tule koskaan pukertamaan vauvaa alakautta.

Vierailija
59/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2014 klo 21:08"]

"Pelko" oli syynä. Oikeasti en halunnut pilata alapäätäni. Tätähän ei ääneen saa sanoa, mutta nimettömänä voin tunnustaa sepittäneeni itselleni sektion kolme kertaa. Kannatti!

[/quote] no täällä sama, en halunnut alapään repeävän ja feikkasin onnistuneesti synnytyspelkoa esikoisen kohdalla ja kahden seuraavan kohdalla ei enää edes tarvinnut kun papereissa oli jo merkintä pelkopotilas. Koen myös että ehdottomasti kannatti kun kuuntelen alakautta synnyttäneiden kavereiden vaivoja ja kertomuksia lääkärireissuista ja revenneistä pilluista, hui apua!

Vierailija
60/148 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka peitti täysin kohdunsuun koko raskauden ajan. 36+1 leikattiin suunnitellusti, sitä ennen jo olin ollut muutaman päivän sairaalassa kun lääkäri pelkäsi synnytyksen käynnistyvän kotimatkalla autossa.