Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua ärsyttää, kun lasten annetaan kiipeillä kaupungin puistojen puissa.

Vierailija
16.05.2014 |

Olen todella vihainen, kun ulkoilen päivittäin leikkipuistossa lapseni kanssa ja siellä kanssamme on useampi päiväkoti yhtä aikaa. PK:n lapset kaivelevat multaa puiston puiden ja syreenipensaiden juurelta ja pitävät istutuksia kiipeilypuina. Hoitajat eivät sano mitään, katselevat vain tyyninä sivusta. Puiston puista on jo muutama kuollut pystyyn ja loputkin kaljuuntuvat, kun oksia katkeilee lasten riippuessa.

Ihmettelen, pitäisikö  kaupungin puisto- osaston alkaa laskuttaa ko. päiväkoteja tuhoista? Minne tästä voisi asiallisesti valittaa, hoitajille vai? Olen yrittänyt kieltää muksuja, mutta eivät usko vierasta tätiä, tuijottavat suu auki ja alkavat leikkinsä uudelleen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiukuttaa, kun en enää pääsee kiipeämään puihin. En oikein kehtaa keskellä kaupunkia yrittääkään.

Vierailija
2/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan niille tädeille sanoa, että puut kärsivät, kiipeilyteline on tuollapäin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kiipeän lasten kanssa sinne puuhun jos oikein hyvän näen. Ne hyvät kiipeilypuut ovat yleensä vanhoja ja oikein hyvin hengissä vaikka näkyy että paljon on kiivetty.

Vierailija
4/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sun napaa kaivaa että joku puiston puu kuolee tai nurmikko katoaa? Ei se sun ole.

Vierailija
5/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:40"]

Mitä se sun napaa kaivaa että joku puiston puu kuolee tai nurmikko katoaa? Ei se sun ole.

[/quote]

No mutta minähän ja kaikki muut veronmaksajat se maksetaan yhdessä. Muutenkin puisto näyttää rumalta jos syreenien oksat katkotaan eikä kukkia ole. Tai puiden juuret kaivetaan mullasta esiin ja puu kuolee.

Vierailija
6/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä usko miten terveellistä on, että nykyajan lapset kiipeilevät puissa. 

Ennen se oli aivan normaalia ja lapselle terveellistä. Nytkö se on epänormaalia ja puille epäterveellistä?

Vierailija
7/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:44"]Et sinä usko miten terveellistä on, että nykyajan lapset kiipeilevät puissa. 

Ennen se oli aivan normaalia ja lapselle terveellistä. Nytkö se on epänormaalia ja puille epäterveellistä?

[/quote]

Jonkun muun omaisuuden tuhoamisessa ei ole mitään hurraamista. Komentakaa niitä kakaroitanne!!

Vierailija
8/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaanpa, että oma esikoislapsesi on korkeintaan 1 v eikä vielä edes kunnolla kävele?

Vierailija
9/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:44"]

Et sinä usko miten terveellistä on, että nykyajan lapset kiipeilevät puissa. 

[/quote]

Jos oksat katkeavat, niin on valittu väärä puu. Pitää valita puu, joka kestää kiipeilyn. Mutta mutta..nehän voivat olla pelottavan isoja kermapeffoille. 

Vierailija
10/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitvit? Jos leikkipuistossa on kiipeilyteline sitä varten, niin miksi puita saa raiskata? Tykkäisitkö itse, jos omalla pihallasi naapurin penska kaivelisi puidenjuuria tai katkoisi oksia niin, että puut kuolee? Jos oksiakin katkeilee, niin eikö ne lapset voi katkaista niskansa ja päiväkoti vastuussa? Hoitaja vaan seisoo juoruamassa selin toisen samanlaisen kanssa. Kivaa maksaa nämäkin puistotyöt veroissaan.

Vierailija
11/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kaupungin puisto-osastolla töissä ja mua vitutti myös nähdä, miten vanhoja kauniita puita kuoli kun niissä kiipeiltiin.

Toki kiipeileminen on ihmisille hyväksi, mut puistopuut kärsivät kaupungissa rasitusta muutenkin (mm. saasteet, lumiauran tms. kolhut, ilkivalta, usein kasvavat esteettisistä syistä paikoissa, joissa puulla ei ole kovin hyvä olla, mm. ei tarpeeksi tilaa juurille ja juuret kärsivät vaurioita muutenkin, monet puut ovat kasvaneet mu6alla ja siirretty paikalleen vasta kohtalaisen isoina, mikä on puulle aikamoinen rasite) ja hyvissä ikivanhoissa kiipeilyyn soveltuvissa puissa niitä kiipeilijöitä on vaan liikaa, lasten lisäksi humalaisia aikuisia.

Mikä vika kiipeilytelineissä on? Ne on tehty kestämään kiiprilyn aiheuttamaa rasitusta vaurioitumatta. Oon mäkin kiipeillyt kotipihan puissa mut tiedän, että jos sama kahden lapsen hyvin satunnaisen kiipeilyn kestävä puu olis sijainnut vilkkaassa leikkipuistossa, se ei todellakaan olisi ollut niin hyvässä kunnossa. Kuoren vaurioituminen voi tappaa koko puun ja kaikki oksien repeämät altistavat sitä kasvitaudeille.

Vierailija
12/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2014 klo 22:03"]Olen todella vihainen, kun ulkoilen päivittäin leikkipuistossa lapseni kanssa ja siellä kanssamme on useampi päiväkoti yhtä aikaa. PK:n lapset kaivelevat multaa puiston puiden ja syreenipensaiden juurelta ja pitävät istutuksia kiipeilypuina. Hoitajat eivät sano mitään, katselevat vain tyyninä sivusta. Puiston puista on jo muutama kuollut pystyyn ja loputkin kaljuuntuvat, kun oksia katkeilee lasten riippuessa.

Ihmettelen, pitäisikö  kaupungin puisto- osaston alkaa laskuttaa ko. päiväkoteja tuhoista? Minne tästä voisi asiallisesti valittaa, hoitajille vai? Olen yrittänyt kieltää muksuja, mutta eivät usko vierasta tätiä, tuijottavat suu auki ja alkavat leikkinsä uudelleen.

[/quote]

Mene suoraan hoitajien puheille ja kysy missä ovat töissä. Sitten asiallista mutta tiukkaa palautetta työpaikalle

Vierailija
13/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet puut eivät terveistä kiipeilijöistä kuole, eikä toisinkaan päin. 

Niitä joita ärsyttää, ärsyttää oma paha olonsa.

Vierailija
14/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole mitenkään paha olo. Tykkään myös kiipeilystä, mutta osaan tehdä sen ympäristöäni vahingoittamatta.

Voisiko joku selittää, miksei ne kiipeilytelineet kelpaa, jos tahtoo kiipeillä?

Vierailija
15/16 |
16.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on kai epäselvää, että metsä ja kaupungin puisto ovat eri asioita. Totta kai metsässä voi kiipeillä niin korkealle kuin sielu sietää ja puita riittää, mutta istutettu puisto on eri asia.

Vierailija
16/16 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisesti kiipeilevät  ärsyttää vielä enemmän!  Lapset on lapsia ja heillä kova tarve liikkumiseen sen kyllä ymmärtää.