Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulta kadonnut jotakin jäljettömiin? Mitä ja minne epäilet sen kadonneen?

Vierailija
20.11.2020 |

Minulta katosi rippilahjaksi saatu kallis kello eteisen pöydältä. Tämä tapahtui sen jälkeen kun lapsi oli avannut oven ja jehovantodistajat tulivat kutsumatta eteiseen. En mitään muutakaan selitystä keksi, kun että toinen heistä olisi ottanut sen. Mutta kehtaisikovat moista tehdä?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lapseni kanssa vauvamuskarissa rauhallisella, ns. hyvällä alueella. Kerran alkutalvesta taas mentiin rattaiden kanssa muskariin, parkkeerasin rattaat vaunukatokseen, otin lapsen ympäriltä vanhan sukulaistädin virkkaaman peiton rattaiden alaosaan ja riisuin valkoiset nahkarukkaseni, että sain näppärämmin otettua lapsen syliini. Sisälle naulakoille mentyämme huomasin, että rukkaseni olivat jääneet rattaisiin, mutta en lähtenyt hakemaan niitä. Kun muskarin jälkeen palasimme vaunukatokselle, lapsen peitto sekä rukkaseni olivat tiessään. Ei tuullut, joten edes teoriassa ne eivät olisi voineet vahingossa lennähtää pois rattaista. Eikä niitä näkynyt missään pihapiirissä. Ei kai tuossa muuta vaihtoehtoa ole kuin että joku oli ne ottanut. Rukkaset olivatkin nätit ja peittokin, mutta etenkin peiton kohdalla ihmetyttää, miten joku sellaisen haluaisi varastaa?! Harmitti kyllä siksi, että se peitto oli vanhan sukulaisen viimeinen käsityö, jonka hän pystyi vielä tekemään, ja teki sitä pitkään ja sisukkaasti. En ole koskaan hennonut kertoa hänelle peiton kohtalosta.

Vierailija
102/134 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin ommella tädilleni kankaiset ruokapöytätabletit. Onnistuin tallettamaan toisen kankaan johonkin sellaiseen säilöön kotonani, etten ole enää sen jälkeen löytänyt sitä. Olen tapauksen jälkeen muuttanut kolme kertaa, eikä sitä ole ilmestynyt. Tosin, aikaisemmat kodit ovat olleet ns. "väliaikaisia koteja" takaraivossa, ja osa muuttolaatikoista on saattanut jäädä purkamatta. Nyt olen asettunut pysyvään kotiin, joten kaikki muuttolaatikot tulee toivottavasti purettua lopullisesti vuosien aikana. Ehkäpä kangas vielä löytyy jostain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen muuttoa olin käynyt pesemässä maton ja sijauspatjan, viimeinen muistikuva on kun olin viemässä niitä kellarikomeroon odottamaan muuttopäivää, uuteen kämppään ne eivät koskaan päätyneet. Todennäköisesti olen laskenut ne kellarin lattialle, kääntänyt selkäni raivatakseni komeroon tilaa, innostunut sitten siivoamaan vähän kauemmin ja unohtanut ne siihen käytävälle josta joku ne sitten on korjannut talteen. Mulla on onneton näkömuisti - jos en näe jotain, sitä ei ole. Aiheutan jatkuvasti ruokahävikkiä kun ruoka unohtuu kauppakassiin tai jääkaappiin, ja pienempiä tavaroita on koko ajan hukassa, mutta en uskonut että kykenisin hukkaamaan tuon kokoluokan esineitä.

Vierailija
104/134 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkakuppi kuistin pöydältä sillä välin, kun hain sisältä kahvia. Oudointa on että asumme maalla eli ei voinut olla kukaan tupakkavastainen naapurikaan! Ja eläin ei saa kuljetettua suhteellisen painavaa tuhkista. Jollakin tontulla tai maahisella on salainen pahe ja tumppailee nyt kotikolossaan minun tuhkikseeni? :D

Vierailija
105/134 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minulta katosi rippilahjaksi saatu kallis kello eteisen pöydältä. Tämä tapahtui sen jälkeen kun lapsi oli avannut oven ja jehovantodistajat tulivat kutsumatta eteiseen. En mitään muutakaan selitystä keksi, kun että toinen heistä olisi ottanut sen. Mutta kehtaisikovat moista tehdä?"

Ei se uskonto tee ihmisestä automaattisesti viatonta. Minulla oli lapsena lestadiolainen kaveri joka varasteli sekä kavereiltaan että kaupoista.

Ohis, mutta havaintojen perusteella uskonto tekee lähes automaattisesti kaikkea muuta kuin viattomaksi.

Oikeestiko noi jehova- ja lessuviestit oli poistettu?

Vierailija
106/134 |
13.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on muutama lapsuuden kirja hävinnyt johonkin, mm. legendaarinen Noidan käsikirja. Epäilen, että ne ovat olleet samassa laatikossa, ja koko laatikko on esim. muuton yhteydessä hävinnyt. Ärsyttää todella paljon, erityisesti Noidan käsikirja oli lapsuuden paras kirja.

Vierailija
107/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
108/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa katoilee pieniä tavaroita silleen, että laitan ne varmaan talteen. Semmoiseen, josta sitten varmasti löydän tarvittaessa. Eli en löydä. Siksi oon oppinut varomaan sitä ajatusta, että laitan jotain hyvään talteen. Mutta koska tavaroita ei voi jättää hujan hajankaan, oon oppinut painamaan mieleeni tarkasti, että tänne paikkaan laitoin nyt jotain todella tärkeää. Niitä sitten putkahtelee esiin, joskus sattuu oikea esine löytymään oikeaan aikaan, toisinaan löytyy talvirukkaset juuri juhannukseksi. No, sopii toki suomalaiseen juhannukseen.

109/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sellainen näkijä lukisi täällä että kertoisi missä minun kassakaapin avaimet on. 

Vierailija
110/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka monta tälle palstalle tekemääni aloitusta on kadonnut.

Vierailija
111/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävältäni on kadonnut uunin pelti ja ritilä. Ei ihan pieniä tavaroita. Hän on vieläpä ärsyttävän järjestelmällinen, ei kadottele asioita. Pieni asunto ja sen kellari on tarkistettu, ei vaan löydy. Kellarikomerossa on saanut olla ihan rauhassa mm. telkkari ja työkaluja, tuskin uunipeltiä on kukaan varastanut. Kissa osaa kyllä uskottavasti näytellä syytöntä...

Vierailija
112/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin roskienviemisreissulla vahingossa kädessäni olleen puhelimen jätekassin kanssa jäteastiaan. Heti kohta kotona tajusin tapahtuneen, mutta jäteauto oli juuri käynyt. Ja tämä tapahtui silloin, kun halpispuhelin maksoi kuukauden palkan.

Vierailija
113/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa kadonnut uunipelti! Oli ärsyttävää kun piti sitten pärjätä yhdellä pellillä. En tajua mihin tuommoinen voi kadota

Vierailija
114/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä katosi myös toinen uunipelti - JA SE LÖYTYI parin vuoden päästä sieltä uunin alla olevasta laatikosta! Siis sieltä samasta missä peltiä muulloinkin säilytetään, oli vain pudonnut sinne vetolaatikon alle. Lattian ja vetolaatikon väliin. Piti vetää uuni pois paikoiltaan että siihen pääsi käsiksi.

Vierailija
115/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin juuri muuttanut uuteen asuntoon ja asensin hyllyä seinälle, kun ruuvi lipesi käsistäni. Kuulin selvästi sen PING-pingpingping-äänen kun se osui lattiaan ja pongahti jonnekin poispäin. En hemmetti soikoon löytänyt sitä ruuvia enää ikinä! Konttasin koko huoneen jokaisen neliömetrin läpi mutta ruuvi oli ilmeisesti singonnut toiseen ulottuvuuteen. Se ei enää koskaan ilmestynyt, edes poismuuttaessa muuttosiivouksen yhteydessä.

Tällaisissa tapauksissa joskus auttaa se, että pudottaaa samanlaisen esineen samasta kohdasta / korkeudelta ja katsoo, minne se menee.

116/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka kuinka monta tälle palstalle tekemääni aloitusta on kadonnut.

Niin ei täällä saa kirjoittaa muusta kuin ällöjä asioita seksistä ja kakasta. Vuodoista , naimisesta , ihan tosi rajoitettua. 

Vierailija
117/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yöllä pidettävät hammasraudat. Putsasin ne aamulla ja kun illalla olisin ottanut käyttöön, niitä ei enää ollut. Mitään muistikuvaa ei ole, että olisin laittanut ne jonnekin muualle... luultavasti epähuomiossa heitin roskiin :(

Meillä koira söi sellaisen yöllä pidettävän oikomishammastukeni.

Vierailija
118/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kadotin paperit missä lukee onko huomenna ja perjantaina 1.4-2.4 työpajat auki, hemmetin kuntouttava työ.

Onko kenelläkään tietoa

Vierailija
119/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluna oltiin jätetty lahja-säkki ulko-oven taakse ja hetken päästä kun meidän lasten ne piti hakea sieltä niin sitä säkkiä ei enää ollut :(

Ajatus oli, että pukki jättäisi sinä vuonna vierailematta ja jättänyt lahjat oven taakse.

Tilaisuus tekee varkaan.

Vierailija
120/134 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole vitsi, mutta anaalitappi. Kirjaimellisesti eräänä päivänä oli vaan kadonnut jonnekin, minne aurinko ei paista...

Kiva oli ensin seurailla lasten leikkejä, että millon löytyy uusi mielenkiintoinen lelu jostain sängyn alta, ja myöhemmin luovuttaa asunto seuraavalle vuokralaiselle tietäen, että se tappi saattaa putkahtaa jostain kylppärin viemäristä tmv...

Tästä tuli mieleeni, meillä löytyi omakotitalon apukeittiön lattiaviemäristä kananluita edellisen asukkaan jäljiltä.