Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulta kadonnut jotakin jäljettömiin? Mitä ja minne epäilet sen kadonneen?

Vierailija
20.11.2020 |

Minulta katosi rippilahjaksi saatu kallis kello eteisen pöydältä. Tämä tapahtui sen jälkeen kun lapsi oli avannut oven ja jehovantodistajat tulivat kutsumatta eteiseen. En mitään muutakaan selitystä keksi, kun että toinen heistä olisi ottanut sen. Mutta kehtaisikovat moista tehdä?

Kommentit (134)

Vierailija
21/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sen luotsiveneen....

Vierailija
22/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena yksi Nintendo64 pelini hävisi mystisesti kotelostaan, kaikki muut olivat nätisti omissaan mutta tämä peli katosi jälkiä jättämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena katosi yksi kirjaston kirja. Olin lähdössä reilaamaan ja vein sitä ennen kaikki kirjat takaisin kirjastoon. Joko yksi kirja putosi matkalla, joku otti sen palautuspöydältä (silloin ei ollut vielä automaatteja) tai kirjasto mokasi. Nimittäin muutin puoli vuotta sen jälkeen pois silloisesta asunnostani, eikä pakatessakaan kirjaa löytynyt mistään. 

Sen korvaamisen kanssa kävi muuten niin, että kun kerran menin kirjastoon lainaamaan jotain, virkailija ilmoitti, että mun pitäisi maksaa kirja ennen kuin voin ottaa uusia lainoja. Vakuutin, että olen maksanut sen jo, ennen joulua (tämä oli uudenvuoden jälkeen). Olin ihan varma, että olin maksanut. Virkailija sanoi, että ehkä tässä on sitten tapahtunut erehdys ja poisti maksun koneelta. Kun lähdin kirjastosta, mulle jysähti päähän epäilys, että ehkä en sittenkään ollut maksanut kirjaa ennen joulua... Olisin toki voinut tarkistaa asian tiliotteestani, mutten koskaan muistanut. En vieläkään tiedä, tuliko kirjaa maksettua vai ei :D 

Kirja oli Anja Kaurasen Kiinalainen kesä, jos jotakuta kiinnostaa.

Vierailija
24/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen pipo.

Oli paras pipo ikinä.

Luulen sen tippuneen, kun olin matkalla kotiin.

Vuosia tapahtuneesta.

Vierailija
25/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin minulle istuvat valkoiset housut. Muutin hetkeksi ulkomaille ja pakkasin ne muiden tavaroiden kanssa samaan paikkaan äitini asunnon varastohuoneeseen. Niitä ei koskaan enää löytynyt. Olen aika varma joku siskoistani varasti nämä housut, tietenkään kukaan heistä ei tunnustanut.

Vierailija
26/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulkaa. Minä olen niin hajamielinen, että jatkuvasti häviää tavaroita. Laspuudessa hävisi kokonainen kassillinen barbeja ja niiden tavaroita. Leikimme usein barbeilla kavereiden luona ja olin sen varmaan itse unohtanut jonkun kaverin luo (joka ei kertonut) tai ehkä olin poikennut leikkipuistoon kotimatkalla ja unohtanut sen sinne. Avaimia havisi lukemattomia lapsuudessa.

Aikuisena hävisi pieni mp3-soitin. Ei aavistustakaan minne.

Usein ”hävinneet” tavarat myöhemmin ilmestyvät jostain, kassista, kaapista, lajiteltu pyykistä vahingossa väärän perheenjäsenen kaappiin jne.

Tällä hetkellä minulta on kateissa yksi takki ja yhdet housut. Vielä on toivoa, että ne löytyvät.

Valitettavasti lasteni kohdalla omena ei ole pudonnut kauas puusta. Avaimia hukkuu jatkuvasti. Kerran lapsi ilmoitti, ettei ole nähnyt polkupyöräänsä kuukausiin (ei koskaan löydetty). Puhumattakaan pipoista, hanskoista jne. Tarvittavat koulukirjat ovat usein unohtuneet pulpettiin ja sitä rataa.

Vierailija
27/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten Leijona-rannekello ajalta, jolloin kaikki vielä käyttivät rannekelloja. Ei hajuakaan, missä on.

Pienet valkokultaiset timanttikorvakorut. Sain häälahjaksi. Pitäisi olla kotona, mutta ei löydy mistään. Ehkä joku varastanut vaikka en kyllä tiedä kuka, kun ei meillä juuri koskaan käy ketään.

Muumitalosta hävisi muovinen Hemuli. Se aiheutti pitkään murhetta. On varmaan siellä, missä kaikki kadonneet sukat ja muut kodin pientavarat.

Vierailija
28/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horroksessa ollut kotiloni. Silloin siinä ei ole sitä lima-osaa näkyvissä vaan se on kokonaan kuoren sisällä ja muodostaa suuaukkoon semmoisen kalvon.

Epäilen että silloinen kaveri, jolla oli taipumusta varasteluun, luuli sitä joksikin koristesimpukaksi ja otti sen. Siitä oli pitkään huoli ja paha mieli :(

Vierailija
29/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus, vuosia sitten. Tulin kotiin käsi takin taskussa ja hypistelin sormusta sormessani. Asetin takin olohuoneessa olleen nojatuolin selkänojalle ja menin keittiöön (olohuoneen vieressä) juomaan lasin vettä. Sitten huomasin, ettei sormus enää ollut sormessani. Eikä takin taskussa. Takki oli vuoriton ja tasku ehjä. Nojatuolistakin otin myöhemmin päällisen irti pestäväksi, ja tietysti tutkin olohuoneen ja keittiön. Edes muuttaessa sormusta ei löytynyt.

Toinen tapaus on myös mystinen, vaikka esine lopulta löytyikin. Ei siis kadonnut jäljettömiin, mutta kerron silti. Olin lähdössä viikoksi reissuun ja pakkasin tavaroita sängyn päällä. Meinasin ottaa mukaan mp3-soittimen, mutta tulin toisiin aatoksiin ja jätin sen sängyn päälle ja lähdin matkaan. Viikkoa myöhemmin palatessani soitin oli poissa. Mylläsin sängyn ja sängynalusen, mutta ei mitään... Pari kuukautta myöhemmin soittimen liittimen suojakuori (en tiedä oikeaa sanaa) löytyi sängyn vieressä olleen lipaston laatikosta. Muutaman vuoden päästä muutin, ja tyhjensin erästä kaappia, johon olin vain heittänyt kaikenlaista rompetta, kuten käsityötarvikkeita. Soitin löytyi rompekasan alta kaapin pohjalta.

Vierailija
30/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras nuoruuteni katosi paikalliseen kapakkaan.

M 48

Vierailija
31/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pari-kolme vuotta sitten paketin eri värisiä silikonisia kaulanauhoja antaakseni ne veljentyttärelleni nimipäivä- tms. lahjaksi. Muistan ajatelleeni, että laitan ne hyvään talteen, josta löydän sitten kun tarvitsen. Mutta ennen kuin veljentyttären nimipäivä koitti, olin unohtanut mihin nauhat laitoin. Jossain ne tässä asunnossa ovat, elleivät sitten ole menneet jonkin tyhjäksi luulemani pussin pohjalla roskiin.

Vierailija
32/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten Leijona-rannekello ajalta, jolloin kaikki vielä käyttivät rannekelloja. Ei hajuakaan, missä on.

Pienet valkokultaiset timanttikorvakorut. Sain häälahjaksi. Pitäisi olla kotona, mutta ei löydy mistään. Ehkä joku varastanut vaikka en kyllä tiedä kuka, kun ei meillä juuri koskaan käy ketään.

Muumitalosta hävisi muovinen Hemuli. Se aiheutti pitkään murhetta. On varmaan siellä, missä kaikki kadonneet sukat ja muut kodin pientavarat.

Hemuli karkasi timanttikorvisten ja rannekellon kera Muumilaaksosta. 🤭

Vierailija
33/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frisbeegolffatessa frisbee. Näin minne päin se lensi, mutta kohdalle päästyäni sitä ei löytynyt mistään. En pysty käsittää mihin ihmeeseen se on voinut pyörähtää. Nelin voimin sitä kiekkoa etsittiin.

Vierailija
34/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lelu hukkui mystisesti kun olin pieni. Leijonakunigas-leffan figuuri. Se vieri johonkin sohvan alle, eikä sitä löytynyt enää ikinä. Mystistä.

Oliko se Pumba? Löysin lapsena puistosta yksinäisen Pumban keinujen alta. Ketään muuta ei näkynyt puistossa joten otin sen itselleni. :/

Vierailija
35/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä pidettävät hammasraudat. Putsasin ne aamulla ja kun illalla olisin ottanut käyttöön, niitä ei enää ollut. Mitään muistikuvaa ei ole, että olisin laittanut ne jonnekin muualle... luultavasti epähuomiossa heitin roskiin :(

Vierailija
36/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaktus.

Kotiin tultuani mullat ja ruukku lattialla ja kaktusta ei näkynyt missään. Näytti vähän siltä, että koiruus on ollut asialla. Ihmettelin silloin miten ihmeessä koirani on saanut sen, kun kaktus ruukkuineen oli pöydän perällä.

Vierailija
37/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi lelu hukkui mystisesti kun olin pieni. Leijonakunigas-leffan figuuri. Se vieri johonkin sohvan alle, eikä sitä löytynyt enää ikinä. Mystistä.

Vanhassa asunnossani oli kylpyamme. Ilmeisesti sen alla asui mörkö, jonka lempiruokaa olivat lapseni tutit. Jonkun se suostui sylkemään takaisin, mutta aika monta hävisi lopullisesti.

Vierailija
38/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli vaippapöksy-leluja, sellaisia kovamuovisia dinosauruksia joiden vaippa muuttui kastuessaan joko siniseksi tai punaiseksi ja siitä näki onko lelu tyttö vai poika. Leikin niillä taloyhtiön hiekkalaatikolla ja kun käväisin kotona vessassa, koko sarja oli viety :( harmitti kyllä vietävästi.

Mä muistan noi! Tulipa surullinen olo pikku-sinun puolesta 😢

Vierailija
39/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tapahtuu usein niin että etsin jotain ja sitten esine onkin siinä paikassa, josta olen etsinyt. Ja olen ihan varma, että olen vaikka pöydältä esinettä etsinyt ja hetken päästä kun katson uudelleen, esine onkin pöydällä.

Mun miehelle käy juuri näin.

Ei varmasti löydä mitään vaikka olis nenän edessä.

Vierailija
40/134 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkokultainen rippiristi ja kultainen pyöreä laattakoru jossa oli kauris-horoskooppimerkki ja ympärillä kaikki muut merkit, harmittaa aivan sairaasti :( luulen että joku "ystävistä" korukaksikon saattanut napata.