Ärsyttääkö Hopen lahjoistusvaatimukset muita?
Enää en edes yritä viedä sinne mitään lapsilta/teineiltä käytöstä poistunutta kun vain uudenveroinen ja ajanmukainen kelpaa. En ihan ymmärrä mikä idea on opettaa vähävaraiset perheet (ja lapset) siihen että pienikin tahra (siis pesty vaste mutta joku pieni täplä tai viiru tms) tai paikattu taskun sisävuori tms tekee vaatteesta roskan. Ja opetetaan taas yhdelle sukupolvelle että vaatteista saa kiusata ja muita kuin uudenkarkeita tamineita tulee hävetä. Ei vaan mene jakeluun!
Miljonääri voi valita että käyttää aina kertakäyttövaatteita; avustusten varassa elävä ei voi. Vien siis vaatteet muualle enkä yhtään kuuntele Hopen itkua siitä kuinka poikien vaatehyllyt ovat taas tyhjiä ja kovasti on apua tarvitsevia perheitä odottamassa apua.
Kommentit (313)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää Hopen piilomainonta tällä foorumilla.
Varsinkin kun se on naamioitu nolon siirappiseksi "minun sydäntä niin koskee kun mietin niitä köyhiä lapsia" -tyyliseksi tunteisiin vetoamiseksi. Todella läpinäkyvää.
Ihan tosissasi meinaat että vapaaehtoisilla työntekijöillä on aikaa ja jaksamista käydä piilomainostamassa jossain vauvapalstalla?
No en ole tuo jolle kommentoit, mutta olen vapaaehtoinen juurikin vaatteiden lajittelija ja täällä notkun lähes joka päivä eli miksi meillä ei olisi aikaa olla täällä?
on se kumma jos keräykseen ei kelpaa siisti,puhdas ehkä jopa korjattu vaate. Itse olen joskus jopa vaihtanut vetoketjun takkiin tai huppariin ennen eteenpäin laittamista, jos vaate on ollut muuten hyvässä kunnossa.
Mitä tulee lasten ja nuorten vaatteiden kuntoon..niin näyttää äkkiseltään siltä että mitä revitympää,rispaantuneet resorit,liian pienet/ liian isot yms. -hyvätuloisten lapsilla. Mut hei,nehän on muotia ja ovat olleet uutena sellaiset. Jos pitäis pukeutumisen perusteella arvioida vanhempien tulot, niin saattais monella mennä pieleen.. :)
Itse käyn Hopella ja tänänkin syksynä jo käynyt. Otan sieltä perheelleni vaatetta ja tavaraa. Minua ei haittaa markettivaate tai pieni tahra, jos vaate muuten ok. Hopella on nykyään paljon uusia lahjoutuksia, viimeksi oli REIMAN uusia pipoja ja sormikkaita, otin useamman lapselleni joka saa niistä iloa useaksi vuodeksi. Silloin en edes katsonut käytettyjen asusteiden laariin kun uutta oli tarjolla.
Tänä vuonna Hope EI ANNA lapsille joululahjoja, joten hieman lahjattomampi joulu siis tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun se on naamioitu nolon siirappiseksi "minun sydäntä niin koskee kun mietin niitä köyhiä lapsia" -tyyliseksi tunteisiin vetoamiseksi. Todella läpinäkyvää.
Ihan tosissasi meinaat että vapaaehtoisilla työntekijöillä on aikaa ja jaksamista käydä piilomainostamassa jossain vauvapalstalla?
No en ole tuo jolle kommentoit, mutta olen vapaaehtoinen juurikin vaatteiden lajittelija ja täällä notkun lähes joka päivä eli miksi meillä ei olisi aikaa olla täällä?
Olen itse sen verran monta vuotta vapaaehtoistyötä tehnyt että silloin ei ollut aikaa notkua missään. Meitä oli niin vähän että tehtiin hommia niska limassa eikä silti pystytty auttamaan kaikkia. Mahtavaa jos nykyään/Suomessa on eri meininki! Se takaa että saadaan lisääkin auttajia kun kaikkia ei polteta loppuun.
En ymmärrä ajatusta, että käytetty ei kelpaa. Mulla ja miehellä molemmilla vuositulot on noin 100000€ luokkaa, enkä oikein edes muista, koska olisin ostanut lapselle vaatteita uutena. Osa vaatteista saadaan ystäviltä useamman lapsen käyttämänä, osan ostan nettikirppiksiltä. Lapsi on silti kauniisti ja säänmukaisesti puettu ja hyvin kelpaa meille vaatteet ekologisesti käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sen verran monta vuotta vapaaehtoistyötä tehnyt että silloin ei ollut aikaa notkua missään. Meitä oli niin vähän että tehtiin hommia niska limassa eikä silti pystytty auttamaan kaikkia. Mahtavaa jos nykyään/Suomessa on eri meininki! Se takaa että saadaan lisääkin auttajia kun kaikkia ei polteta loppuun.
Tuskin olet vapaaehtoistyötä tehnyt tauotta vuorokaudet ympäriinsä....
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ajatusta, että käytetty ei kelpaa. Mulla ja miehellä molemmilla vuositulot on noin 100000€ luokkaa, enkä oikein edes muista, koska olisin ostanut lapselle vaatteita uutena. Osa vaatteista saadaan ystäviltä useamman lapsen käyttämänä, osan ostan nettikirppiksiltä. Lapsi on silti kauniisti ja säänmukaisesti puettu ja hyvin kelpaa meille vaatteet ekologisesti käytettynä.
Etkö oikeasti ymmärrä vapaaehtoisuuden ja pakon eroa? Jos on pakko olla käytetyissä on eri asia kuin se että voi valita sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi että opiskelin yliopistossa tein täysiä päiviä, joskus 6pv viikossa naisten turvatalolla/raiskauskeskuksessa (ei Suomessa) koska auttajia ei riittänyt tarpeeksi. Kyllä siinä joskus kahvitaukoja pidettiin, mutta harvemmin ehdin netissä istuksimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi että opiskelin yliopistossa tein täysiä päiviä, joskus 6pv viikossa naisten turvatalolla/raiskauskeskuksessa (ei Suomessa) koska auttajia ei riittänyt tarpeeksi. Kyllä siinä joskus kahvitaukoja pidettiin, mutta harvemmin ehdin netissä istuksimaan.
Ok, kaikki ei ole yhtä aktiivisia kuin sinä olet ollut.
Oletko sitä ikäluokkaa milloin kouluun hiihdettiin aina ja lunta oli kainaloon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö oikeasti ymmärrä vapaaehtoisuuden ja pakon eroa? Jos on pakko olla käytetyissä on eri asia kuin se että voi valita sen.
Puhutaan lasten vaatteista. Joku päiväkoti-ikäinen ei valitse vaatteitaan missään perheessä.
Lahjoitin ennen paljonkin, mutta tämän hallituksen hurskastelupolitiikan seurauksena en halua antaa näille hyväntekeväisyysjärjestöille enää mitään.
Pyytäköön hallitukselta jos syytää miljardin kehitysmaa-apuun, niin sillä rahalla voi hoitaa Suomen köyhät sen sijaan.
Feissarit pitäisi kieltää myös, sen sitä vihreitten aivopesua viattomien ohikulkijoiden kustannuksella. Samalla aivopeseytyy ne nuoret. Nämä järjestöt rekrytöi muuten nykyään mämyjä, mutta yhteiskunta niille palkan maksaa sosiaalietuina. Feissaushan on palkatonta, siitäbei tule verotulojakaan valtion kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Likaisen vaatteen voi pestä, oletteko sellaisesta ikinä kuulleet? Rikkinäinen toki asia erikseen.
Miksi tämän vuoden joulukeräyksessä kelpaavat vain uudet tavarat?
Haluaisitko sinä edes tuoda kotiisi käytetyn vaatteen joka on likainen, ties missä pyörinyt? Minä en. Ostan aika paljon vaatteita kirpputoreilta, ja likaisia en osta vaikka ne voisikin pestä.
Vierailija kirjoitti:
Saattaahan se teikäläisistä empatia kyvyttömistä sosiopaateista tuolta vaikuttaa, me normaalit ihmiset emme ole tuollaista huomanneet...
En tiedä kuinka paljon Hopella on meno muuttunut lähiaikoina, mutta itse olen muutaman kerran hakenut vaatetta sieltä, viimeisimmästä kerrasta on aikaa reilu vuosi. Silloin ainakin siellä oli vaatteita, joissa oli jokin pieni huomaamaton reikä tai tahra ja olen kyllä niitäkin meille kelpuuttanut. Siksi ihmetyttää tämä ketju todella. Ehkä riippuu paikkakunnasta sitten. Kiitos kaikille, jotka viitsivät tehdä Hopelle lahjoituksia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Hope haluaa, että köyhien lapset larppaavat "edes yhden kerran elämässään" hyvin toimeentulevia? Siis että mitä se käytännössä hyödyttää? Joo, siinä sulle kallis vaate, onneksi olkoon. Nyt on kaikki hyvin?
Myös vaatimukset tietokoneiden suhteen ovat kovemmat kuin monella aikuisella, yli 5 vuotta vanha ei kelpaa.
Kyllä jokaisella perheellä on Suomessa varaa ostaa lapsilisällä merkkicollege ja hyvät kengät!
Itse olen ns. köyhä, mutta lapselleni on aina kauniit vaatteet ja kengät.
Ite en oo köyhä mutta brändeistä en maksa niin pysynkin pois köyhyydestä. Ei kulje lapsetkaan missään merkkivaatteissa. Käyttöesineenä noissa ei ole mitään parempaa. Joutuvatpahan rakentamaan itsetuntonsa jonkun muun kuin rinnassa komeilevan kuvan varaan. Se ei nimittäin kestä.
Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Mitä enemmän hyysätään, sen enemmän ruokitaan täyttä toimettomuutta ja "joku muu maksaa"-ajatusmallia. Myös lapset omaksuvat sen kun seuraavat vanhempien ahneutta. Köyhyyden kierre katkaistaan tekemällä jokavuotinen porsiminen kannattamattomaksi. Lapsilisää ja muita tukia max kolmesta ja loput omaan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
En viitsi säätää noiden kanssa yhtään. Itsellä on ollut siistiä lastenvaatetta mutta ne ovat valitettavasti olleet ns.markettikamaa esim.Prismasta,,Lindexistä jne.Eivät ne kelpaa kermaperseille myytynä vaikka ovat ehjiä ja yhdellä lapsella olleita. Olen vienyt Uffiin ja Konttiin pusseissa. Ehkä joku niitä on käyttänyt. Energiajätteessä ne poltettaisiin lämmöksi, mikä olisi viisain ratkaisu.
Oletko kokeillut lahjoittaa facebookin paikallisen "roskalava"-ryhmän tai "annetaan"-ryhmän (tai mitä näitä nyt on) kautta? Itse olen laittanut sitä kautta kiertoon kaikki meille jääneet lastenvaatteet. Perheessä on 2 poikaa, joten kun vaatteet jää pienemmälle pieneksi, on niissä usein pientä kulumaa ja pesunukkaa vaikka ehjiä olisivatkin. Roskalava-ryhmässä on aina löytynyt ottaja ja minulle on jäänyt sellainen olo, että menevät tarpeeseen jollekulle, joka niitä arvostaa. Kun omakin taloustilanne on tiukka, laitan oman vähänikin mieluiten kiertoon muille, sen sijaan että heittäisin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, kaikki ei ole yhtä aktiivisia kuin sinä olet ollut.
Oletko sitä ikäluokkaa milloin kouluun hiihdettiin aina ja lunta oli kainaloon?
En sentään. Ihan kolmekymppinen olen. Nuorempana jaksoi, ei tässä perheenäitinä ole ainakaan itselläni ollut jaksamista tehdä vapaaehtoishommia. Siksi ennemmin lahjoitan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan lasten vaatteista. Joku päiväkoti-ikäinen ei valitse vaatteitaan missään perheessä.
Kouluikäinen kuitenkin ymmärtää jo enemmän. Lapsia hekin.