Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö Hopen lahjoistusvaatimukset muita?

Vierailija
19.11.2020 |

Enää en edes yritä viedä sinne mitään lapsilta/teineiltä käytöstä poistunutta kun vain uudenveroinen ja ajanmukainen kelpaa. En ihan ymmärrä mikä idea on opettaa vähävaraiset perheet (ja lapset) siihen että pienikin tahra (siis pesty vaste mutta joku pieni täplä tai viiru tms) tai paikattu taskun sisävuori tms tekee vaatteesta roskan. Ja opetetaan taas yhdelle sukupolvelle että vaatteista saa kiusata ja muita kuin uudenkarkeita tamineita tulee hävetä. Ei vaan mene jakeluun!

Miljonääri voi valita että käyttää aina kertakäyttövaatteita; avustusten varassa elävä ei voi. Vien siis vaatteet muualle enkä yhtään kuuntele Hopen itkua siitä kuinka poikien vaatehyllyt ovat taas tyhjiä ja kovasti on apua tarvitsevia perheitä odottamassa apua.

Kommentit (313)

Vierailija
61/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi säätää noiden kanssa yhtään. Itsellä on ollut siistiä lastenvaatetta mutta ne ovat valitettavasti olleet ns.markettikamaa esim.Prismasta,,Lindexistä jne.Eivät ne kelpaa kermaperseille myytynä vaikka ovat ehjiä ja yhdellä lapsella olleita. Olen vienyt Uffiin ja Konttiin pusseissa. Ehkä joku niitä on käyttänyt. Energiajätteessä ne poltettaisiin lämmöksi, mikä olisi viisain ratkaisu.

Taas näitä jotka loukkaantuu kun omat lumput ei kelpaa "köyhemmille".

Kyllä itse olen saanut lindexin ym vaatteet erittäin hyvin kaupaksi.

Niissä sun vaatteissa on jotain mikseivät mene. Kuluneita, pilalle pestyjä tai rumia.

Itsekin ns vähävarainen mutta todellakin katson mitä lapsilleni puen. Vähävaraisuus ei ole sama asia kuin se että kaikki kelpaa mitä vaan annetaan. En halua täyttää kotiani enkä vaatekaappeja turhalla lumpulla ja roinalla. Aika harva haluaa.

Kaunista ja hyväkuntoista saa halvallakin.

Vierailija
62/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti vaihtelevia kokemuksia. Jouduin itse turvaamaan kerran hopeen yms. eräässä elämän vaiheessa. Lapsen saamat vaatteet eivät todellakaan olleet ajanmukaiset, lisäksi niissä oli pinttyneitä tahroja, olivat nukkaantuneet jne.

Lisäksi eräästä toisesta paikasta sain säkillisen roskia: rikkinäisiä keittiövälineitä, käyttyjä siivousvälineitä yms.

Roskia löytyi kyllä omastakin takaa, mutta kiitos vain :,D Eräästä ruokajakelusta sai mukaansa mm. Homeista leipää ja margariinia, sekä avattuja leikkelepaketteja.

En haluaisi olla kiittämätön, mutta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa saada lastensa vaatteet myytyä eteenpäin, niistä kannattaa pitää huolta. Jopa ne parjatut Hennesin ja Lindexin ym. vaatteet pysyy hyvänä, kun ne pesee ohjeiden mukaan. Ja ihan sitä huonointa laatua ei kannata edes mistään ostaa (Hennesillä ja varsinkin Ciraf-merkillä osa vaatteista on ihan kuraa). 

Meidän lasten vaatteet on menneet kirpparilla kaikki, ja ulkovaatteet varsinkin Torissa ihan hyvään hintaan joka kevät ja syksy. 

Minun mielestäni tässä tavarapaljouden ja yltäkylläisyyden länsimaassa köyhänkään ei tarvitse pukea lapselleen likaista vaatetta päälle, tai niin kulunutta että sen alkuperäistä väriä voi vain arvailla. Puhumattakaan "vähän rikkinäisestä". Minun mielestäni vika on siellä päässä, joka kuluttaa vaatteen hetkessä pilalle ja olettaa, että sen pitää silti kelvata kenelle vaan. 

Vierailija
64/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää Hopen piilomainonta tällä foorumilla.

Varsinkin kun se on naamioitu nolon siirappiseksi "minun sydäntä niin koskee kun mietin niitä köyhiä lapsia" -tyyliseksi tunteisiin vetoamiseksi. Todella läpinäkyvää.

Vierailija
65/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirmuisesti vaihtelevia kokemuksia. Jouduin itse turvaamaan kerran hopeen yms. eräässä elämän vaiheessa. Lapsen saamat vaatteet eivät todellakaan olleet ajanmukaiset, lisäksi niissä oli pinttyneitä tahroja, olivat nukkaantuneet jne.

Lisäksi eräästä toisesta paikasta sain säkillisen roskia: rikkinäisiä keittiövälineitä, käyttyjä siivousvälineitä yms.

Roskia löytyi kyllä omastakin takaa, mutta kiitos vain :,D Eräästä ruokajakelusta sai mukaansa mm. Homeista leipää ja margariinia, sekä avattuja leikkelepaketteja.

En haluaisi olla kiittämätön, mutta..

Pitää kyllä silti lisätä aloituksen eduksi, ettei aina tavaroiden kierrätyspaikoissa, hyväntekeväisyysjärjestöissä yms. Ei tunnu oikeasti olevan logiikkaa sen suhteen mitä tavaraa otetaan vastaan ja mitä hylätään.

Vierailija
66/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni saa lapsilisää noin 150€/kk ja ostan hänelle kuukausittain kivoja ulko- ja sisävaatteita, alusvaatteita ja kenkiä, vaikka saan itse vain toimeentulotukea.

Olen ostanut ystävämyynneistä ja kirpputorilta myös ns. merkkivaatteita, jotka ovat kestäviä ja laadukkaita.

Lapseni ei todellakaan ”larppaa”, vaan pukeutuu laadukkaasti ja hyvin, koska se on toisten huomioonottamista ja viisasta. Köyhällä ei ole varaa ostaa huonoja vaatteita tai kenkiä.

Reikäiset ja kuluneet vaatteet eivät ole ok!

Lapsilisä onkin vain lapsille tarkoitettua myös lapsen lääkkeisiin ruokaan pyörään suksiin kenkiin lapsen nenäniisto paperiin ja vaippoihin . Eikä aikuisille . Lapset tarvii sukkia vitamiineja uimapukuja . Lasten reppuja saa 5-10€ marketeista . Sukkia monta paria tai alushousuja 3-6€ . Kiitos kaikille jotka pitää huolta lapsistaan .

Vierailija
67/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan kauan kestää, ennenkuin loppuu lahjoittajat kokonaan .. ? ..

Luulis rajan tulevan vastaan jossain kohtaa sietokykyä, varsinkin näinä aikoina ..

Käytät sä oikeasti tahraisia vaatteita? Itse korjaankin vaatteita, mutta silti en laita tahraista ja rikkinäistä eteenpäin, tai oleta jonkun muun tarvitsevan niitä. Ehjiä ja siistejä riittää varmasti Hopenkin lahjoituksiin ja moni ostaa vaatteita niin paljon et eihän niitä kaikkia edes käytetä. Ei avustusjärjestöt halua profiloitua roskien jakajiksi, kyllä ne haluaa oikeasti auttaa.

Mikäli teen esim. kotona remonttihommia, tai jotain muuta, en vaivaudu katsomaan, ovatko päälläni olevat vaatteet kenties juuri pyykinpuhtaat, ja/tai silitetyt, löytyykö reikiä yms.

Pyrin kaikki vaatteeni käyttämään niin loppuun, kuin mahdollista, ennenkuin heitän pois.

Eipä nyt mistään roskasta, tai jätteestä ollut kyse, vaan tyyliin ehkä muutaman kerran käytetystä, puhtaasta, siististä, nukattomasta, reiättömästä vaatteesta, joita ihmiset myös paljon esim. Hopelle kuskaa, ja niidenkin kelpaamisen kanssa on ollut niin, ja näin, kun ei ole suoraan kaupasta, laput päällä olevasta vaatteesta ..

Jossain vaiheessa tulee raja vastaan, ja varsinkin, kun näinä päivinä ei ihmisillä itselläänkään välttämättä ole ..

Kuinka moni lapsi tarttee jotain remppavaatetta? Osaa enää itsekkään moisia kaivata kun pääasiassa tarve on siisteille vaatteille.

Vierailija
68/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lahjoita tai auta ketään sosssupummia :::D huuutista vaan näille lurjuksille!!!

Vierailija
69/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän toisaalta Hopen linjauksen, että ihmisillä on niin eri käsitys siitä, millainen on käyttökelpoinen tavara. Keräykeen tuodaan oikeasti rikkinäisiä ja likaisia kamppeita, jotka eivät menisi edes kirpputorilla kaupaksi. Puhumattakaan mahdollisista eläinten karvoista ja hilseestä tai homeesta. Näitä on huomattavasti todennäköisemmin käytetyissä kamppeissa, kuin uusissa. Toki erikseen uutta vastaavat lelut, kirjat ja muut, jotka menisivät melkein uudesta. 

Vierailija
70/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin kun se on naamioitu nolon siirappiseksi "minun sydäntä niin koskee kun mietin niitä köyhiä lapsia" -tyyliseksi tunteisiin vetoamiseksi. Todella läpinäkyvää.

Minun mielestäni tästä aiheesta pitää todellakin puhua. 

Ihmisillä on tavaraa liiaksi asti, ja sitten ei nähdä itse sen kierrättämisen vaivaa, vaan tavarat roudataan hyväntekeväisyysjärjestöjen kontolle. Ja kun näistä järjestöistä sitten aletaan aina vain tiukemmin sanoa, että ei rikkinäistä, ei kulunutta, ei pahasti ajan jalkoihin jäänyttä tavaraa, niin alkaa hurja valitus että köyhille pitää riittää ihan mikä vain. 

Ensinnäkin, kaikki kirppareita ja kierrätyskeskuksia kiertelevät eivät ole köyhiä. Toiseksi varsinkin jälkimmäiset saavat tuloja myös yhteiskunnalta maksusitoomusten muodossa. Kaikki tulot vähenevät, jos myytävän tavaran laatu on heikkoa. 

Ihmisten pitäisi ihan jokaisen miettiä, tarvitseeko jotakin tavaraa, ja sitten jos tarvitsee, siitä täytyisi pitää hyvä huoli. Ja kun ei enää tarvitse, se pitäisi asianmukaisesti joko lajitella oikeaan jäteastiaan, kuskata itse kaatopaikalle tai sitten myydä/lahjoittaa se itse pois. Minun mielestäni köyhien oletettua vaatemakua ja - vaatimusta suurempi ongelma on kerskakulutus, jonka ylimielisyyden osoitus on juuri tämä, että "minä voin ostaa mitä vain, mutta tuolle tuossa pitää kelvata mikä vain". 

Vierailija
71/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te jotka valitatte, ettei "hyväkuntoinen" käytetty kelpaa, niin lahjoittakaa aikaanne ja menkää auttamaan niiden rojuvuorten seulomisessa. On todella silmiä avaava kokemus. Ihmiset lahjoittaa ihan hirveää kuraa muka hyväkuntoisena. (Tämä on ongelma muillakin hyväntekeväisyysjärjestöillä esim. Pelastusarmeija on ihan pulassa jätemaksujensa kanssa, kas kun nykyään roskista täytyy maksaa..). Ja miksi ihmeessä ne käytetyt tavarat täytyy juuri jouluna sinne Hopeen viedä, kun ne kelpaavat mainiosti sen 300 muuta päivää vuodessa. (Jos ovat oikeasti hyvökuntoisia). Tiedän koska olen itsekin vienyt esim. hyväkuntoisia ulkovaatteita ja aina ovat kelvanneet. Ne polvista puhkikuluneet kuuluu edelleen roskikseen.

Jokainen ostaa kaupasta mitä tarvii ja työllistää myyjiä näin nousee Suomi . Asiakas maksaa myyjien palkat . Köyhään aikaan kyllä polvissa olevat reiät on ommeltu umpeen molemmin puolin laitettavalla kankaalla jos joku osaa ommella koneella . Vetoketjun voi uusia ja lapaset kutoa . Sukat voi ommella . Ennen oli joka kodissa parsin neulat ja virkkuu koukut . Vanhoista verhoista ommeltiin tyynyliinoja . Ettei nyt olisi vaan ahneudesta kyse .

Vierailija
72/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ketju siitä kuinka "köyhille" pitäisi kelvata kaikki paska mitä "rikkaat" kaapeistaan antaa.

Muistan kun itsekin sain ensiasuntooni kuluneita pyyhkeitä sukulaiselta. Pistin pois.

Oikeesti lajitelkaa itse omat jätteenne. Jos ne ei kelpaa teille niin miksi muillekaan?

Ja yleensä nämä köyhiä avustavat rikkaatkaan eivät mitään varakkaita ole eli ne jotka ilmaiseksi annetaan on oikeasti juurikin sitä lumppua. Kulahtanutta, risaa ja vanhanaikaista.

Harvemmin kukaan tuo esim hopeen mitään oikeasti hyväkuntoista ja nykyaikaista vaatetta. Ne myydään itse ja ne mitä kukaan ei suostu kirpparilla ostamaan viedään hopeen tai muuhun vastaavaan. Sitten ollaan naama näkkärillä kun niitä lumppuja ei "ne köyhät" halua.

Auta armias jos teille sattuisi tilanne että joutuisitte avustusten varaan. Tuskin huolisitte itsekään niitä rääsyjänne.

Enkä ymmärrä miksi lasten täytyy tuntea huonommuutta jos vanhemmilla elämänhallinta hukassa? Suomessa ei oikeasti ole sellaisia köyhiä mitä jossain kehitysmaissa näkee.

Köyhyys johtuu elämänhallinnasta. Rahaa ei osata käyttää, se menee päihteisiin tai muuhun.

Jos oikeasti haluatte auttaa niin viekää se lumppukassi vaikka h&m:lle jossa saatte oliko 30% alekoodin. Ostakaa sillä vaikka yksi uusi vaate ja viekää mieluummin se sinne keräykseen.

Ja en ole itse avustusten varassa elävä.

Osaan vain samaistua heidän tilanteeseen ja kuvitella kuinka innoissani itse olisin kassillisesta "pikkuvikaisia" vaatteita.

Vierailija
73/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän toisaalta Hopen linjauksen, että ihmisillä on niin eri käsitys siitä, millainen on käyttökelpoinen tavara. Keräykeen tuodaan oikeasti rikkinäisiä ja likaisia kamppeita, jotka eivät menisi edes kirpputorilla kaupaksi. Puhumattakaan mahdollisista eläinten karvoista ja hilseestä tai homeesta. Näitä on huomattavasti todennäköisemmin käytetyissä kamppeissa, kuin uusissa. Toki erikseen uutta vastaavat lelut, kirjat ja muut, jotka menisivät melkein uudesta. 

No juuri tuo, että kun niitä lahjoitusvaatteita ei välttämättä ole edes pesty. Tai ne on pesty todella voimakkaan hajuisilla pesunaineilla (tällaisia vaatteita on itsekään osta kirpparilta). 

Järjestöt toimivat vapaaehtoisvoimin, joten aika paljon olisi vaadittu että vaatteet pestään, kuivataan ja silitetään ja sitten vasta pystytään katsomaan, että onko niistä mikään kelvollinen eteenpäin annettavaksi. 

Vierailija
74/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tästä aiheesta pitää todellakin puhua. 

Ihmisillä on tavaraa liiaksi asti, ja sitten ei nähdä itse sen kierrättämisen vaivaa, vaan tavarat roudataan hyväntekeväisyysjärjestöjen kontolle. Ja kun näistä järjestöistä sitten aletaan aina vain tiukemmin sanoa, että ei rikkinäistä, ei kulunutta, ei pahasti ajan jalkoihin jäänyttä tavaraa, niin alkaa hurja valitus että köyhille pitää riittää ihan mikä vain. 

Ensinnäkin, kaikki kirppareita ja kierrätyskeskuksia kiertelevät eivät ole köyhiä. Toiseksi varsinkin jälkimmäiset saavat tuloja myös yhteiskunnalta maksusitoomusten muodossa. Kaikki tulot vähenevät, jos myytävän tavaran laatu on heikkoa. 

Ihmisten pitäisi ihan jokaisen miettiä, tarvitseeko jotakin tavaraa, ja sitten jos tarvitsee, siitä täytyisi pitää hyvä huoli. Ja kun ei enää tarvitse, se pitäisi asianmukaisesti joko lajitella oikeaan jäteastiaan, kuskata itse kaatopaikalle tai sitten myydä/lahjoittaa se itse pois. Minun mielestäni köyhien oletettua vaatemakua ja - vaatimusta suurempi ongelma on kerskakulutus, jonka ylimielisyyden osoitus on juuri tämä, että "minä voin ostaa mitä vain, mutta tuolle tuossa pitää kelvata mikä vain". 

Ei oo köyhiä kaikki avustusta varaa ahmivatkaan vaan kerää ilmaistuotteita ja myyvät niitä . Moni on miljonääri kotimaassaan pyörittää asunto ja myyntibisnestä . Kaikki ilmaistavara käy myyntiin myös lelut ,käytettyjen lelujen myynti kauppoja on meillekin tullut näistä ilmaistavaroista jopa niin että leluja varastetaan .

Vierailija
75/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulis rajan tulevan vastaan jossain kohtaa sietokykyä, varsinkin näinä aikoina ..

Käytät sä oikeasti tahraisia vaatteita? Itse korjaankin vaatteita, mutta silti en laita tahraista ja rikkinäistä eteenpäin, tai oleta jonkun muun tarvitsevan niitä. Ehjiä ja siistejä riittää varmasti Hopenkin lahjoituksiin ja moni ostaa vaatteita niin paljon et eihän niitä kaikkia edes käytetä. Ei avustusjärjestöt halua profiloitua roskien jakajiksi, kyllä ne haluaa oikeasti auttaa.

Mikäli teen esim. kotona remonttihommia, tai jotain muuta, en vaivaudu katsomaan, ovatko päälläni olevat vaatteet kenties juuri pyykinpuhtaat, ja/tai silitetyt, löytyykö reikiä yms.

Pyrin kaikki vaatteeni käyttämään niin loppuun, kuin mahdollista, ennenkuin heitän pois.

Eipä nyt mistään roskasta, tai jätteestä ollut kyse, vaan tyyliin ehkä muutaman kerran käytetystä, puhtaasta, siististä, nukattomasta, reiättömästä vaatteesta, joita ihmiset myös paljon esim. Hopelle kuskaa, ja niidenkin kelpaamisen kanssa on ollut niin, ja näin, kun ei ole suoraan kaupasta, laput päällä olevasta vaatteesta ..

Jossain vaiheessa tulee raja vastaan, ja varsinkin, kun näinä päivinä ei ihmisillä itselläänkään välttämättä ole ..

Kuinka moni lapsi tarttee jotain remppavaatetta? Osaa enää itsekkään moisia kaivata kun pääasiassa tarve on siisteille vaatteille.

Eipä ollut kyse mistään lasten remppavaatteesta. 😂🤦‍♀️

Ihan oli kyse ehkä muutaman kerran käytetystä, puhtaasta, siististä, nukattomasta, täysin ehjästä vaatteesta, jonka senkin olisi pitänyt olla suoraan kaupan hyllyltä, lappuineen.

Olen ystäväni apuna käynyt tarkkaan läpi hänen kanssaan kaikki hänen lahjoittamansa vaatteet, joukossa myös ihan käyttämättömiä mm. peruspaitoja pojille, heittäen kaiken likaisen, rikkinäisen ym. epäkelvon pois, mutta siltikään ei Hopelle kelvannut.

Päätyivät roskikseen koko läjä.

Eikä sen jälkeen ole ystäväni viitsinyt vaivautua.

Anti olla tasaraha.

Vierailija
76/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,, en vie sinne mitään,, siitä tietää onko todellinen hätä, jos ei kelpaa niin sitten ei ole oikeasti perheellä hätä,, ja kysymys ei ole siitä että tuote olisi likainen, kulunut, ruma, vaan esim peruskuntoinen, siisti, nätti vaatekerta, joka ei kuitenkaan kelpaa kun ei ole satoja euroja maksava uusinta uutta, sama pätee laitteisiin, jos ei ole uusinta iPhonea tms, niin alkaa rutina

Kerroin aikaisemmin keskustelussa että vanhukset, yms yksinäiset, ei perheelliset unohdettu tai ei huomioida koska eivät ole näitä "köyhiä lapsiperheitä"

Ei ajatella että sille yksinäiselle köyhälle vanhukselle kelpaisi, ja ovat kiitollisia pienimmistäkin asioista

Samoin sille muutenkin yksinäiselle, mielenterveys kuntoutujalle tai vaikka sille pienituloiselle yksinhuoltajalle, masentuneelle tms

Vierailija
77/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole osallistunut hyväntekeväisyyskeräyksiin sen jälkeen, kun kuulin ja näin, että lahjoituksilla muun muassa ostettiin kalliita i-phoneja ja "luksuslaukkuja" "köyhien" perheiden lapsille. Totesin, että jos lahjatoiveet ovat tuollaisia, perhe ei taatusti kärsi köyhyydestä.

Hyväntekeväisyysjärjestöjen muihinkaan keräyksiin en osalistu, koska lähes poikkeuksetta siellä on ylipaisunut johtosektori, jonka kaikki jäsenet ajelevat kalliilla autoilla ja elävät luksuselämää. Kertoo siitä, että lahjoitusvaroista suurin osa menee johtoportaan elämän kustantamiseen, ei oikeasti köyhille.

löysin sitten lopulta väyliä, jolla voin kohdentaa rahani mahdollisimman kokonaisvaltaisesti oikeasti köyhille lapsille, ei haittaa, että se on usein sitten afrikkaan tai muualle kehitysmaihin, kunhan rahani menee oikeasti käyttöön eikä jonkun elitistisuvun lompakoihin.

kaikki vanhat vaatteet ja tekstiilit lahjoitan lumpuiksi tai sitten löytöeläintaloille käyttöön. Osista teen itse valmiita tuotteita kodittomille koirille ja kissoille, esim. pehmeitä makuupaikkoja/pesiä yms.

Vierailija
78/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontissa tetissä yläkoulussa olleena huomasi kyllä että jotkut kantaa sinne kaiken paskansa. Omalle kohdalle ei onneksi sattunut ihan sitä itseään, kuten joillekin muille.

Muistan silti monta tavaraa jota "ystävällisesti lahjoitettiin". Verhot joihin oli aikalailla keskelle palanut iso kämmenen kokoinen reikä, muovisia pöytäliinoja jotka oli jotenkin sulaneet toisiinsa kiinni, yksittäisiä kertakäyttöaterimia, kenkiä joista oli pohja kulunut läpi ja sisäpuolelta kantapää.. Kiitollinen olisi tietysti pitänyt olla, vai mitä..

Roskat roskiin.

Vierailija
79/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut kyse mistään lasten remppavaatteesta. 😂🤦‍♀️

Ihan oli kyse ehkä muutaman kerran käytetystä, puhtaasta, siististä, nukattomasta, täysin ehjästä vaatteesta, jonka senkin olisi pitänyt olla suoraan kaupan hyllyltä, lappuineen.

Olen ystäväni apuna käynyt tarkkaan läpi hänen kanssaan kaikki hänen lahjoittamansa vaatteet, joukossa myös ihan käyttämättömiä mm. peruspaitoja pojille, heittäen kaiken likaisen, rikkinäisen ym. epäkelvon pois, mutta siltikään ei Hopelle kelvannut.

Päätyivät roskikseen koko läjä.

Eikä sen jälkeen ole ystäväni viitsinyt vaivautua.

Anti olla tasaraha.

Ainakaan oman paikkakuntani Hopella ei ole aina tarvettakaan ihan kaikelle. Jotain voi olla hyllyssä paljonkin, ja kun sitä tilaa ei oikeasti ole kuin rajallinen määrä, ei kaikkea voida ottaa vastaan. 

Tyhmää oli suuttua ja heittää roskiin. Miksi ei sitten SPR:n tai UFF:n laatikkoon? Miksi roskiin?!

Vierailija
80/313 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kun henkkilökunta nappasee parhaat päältä.Tottahan niiden nyt pitää saada uutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi