Mies sammui auton rattiin. Auto jatkoi ajoa.
Hienoa tekniikkaa nykyautoissa. Mihinkähän asti olisi ajanut ellei poliisi olisi pysäyttänyt.
Kommentit (19)
Olisi kiinnostavaa tietää mikä auto kyseessä koska yleensä tällaista aktiiviset kaista-avustimet tarkkailevat kuljettajaa ja jos tämä ei reagoi pistävät ennemmin tai myöhemmin auton parkkiin ja hätävilkut päälle.
Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.
Paitsi ettet ole.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa tietää mikä auto kyseessä koska yleensä tällaista aktiiviset kaista-avustimet tarkkailevat kuljettajaa ja jos tämä ei reagoi pistävät ennemmin tai myöhemmin auton parkkiin ja hätävilkut päälle.
Minulla ainakin lopettaa avustamisen jos kädet ei ole ratissa. Ehkä mies oli sammunut ratin päälle?
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.
Mulla oli kerran ottanut liftaritytön kyytiin. Oli kusaissut penkille, heräsin ja kysyin miksi niin teki. Vastasi että "oli hätä etkä avannut ovia lukosta vaikka jo tunti oltu parkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa tietää mikä auto kyseessä koska yleensä tällaista aktiiviset kaista-avustimet tarkkailevat kuljettajaa ja jos tämä ei reagoi pistävät ennemmin tai myöhemmin auton parkkiin ja hätävilkut päälle.
Minulla ainakin lopettaa avustamisen jos kädet ei ole ratissa. Ehkä mies oli sammunut ratin päälle?
Saa olla aika taitavasti sammuttu. Monissa autoissa myös kamera tarkkailee kuljettajaa ja alkaa varoitella jos kuljettaja ei näytä tarkkaavaiselta.
Se onkin hankittava tuollainen auto,voi olla kunnon hönössä autoillessakin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.
Paitsi ettet ole.
Mistä sinä kaikkien tekemiset muka tiiät?
Vierailija kirjoitti:
Se onkin hankittava tuollainen auto,voi olla kunnon hönössä autoillessakin..
Ja hyvin voi katsella maisemia ajaessa. Ei tarvitse niin keskittyä liikenteeseen. Näppärä avustin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa tietää mikä auto kyseessä koska yleensä tällaista aktiiviset kaista-avustimet tarkkailevat kuljettajaa ja jos tämä ei reagoi pistävät ennemmin tai myöhemmin auton parkkiin ja hätävilkut päälle.
Minulla ainakin lopettaa avustamisen jos kädet ei ole ratissa. Ehkä mies oli sammunut ratin päälle?
Saa olla aika taitavasti sammuttu. Monissa autoissa myös kamera tarkkailee kuljettajaa ja alkaa varoitella jos kuljettaja ei näytä tarkkaavaiselta.
Kyllähän tuo ukkokin uhkailee ja varoittelee vaikka mistä. En vaan ole kuulevinaankaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.
Paitsi ettet ole.
Mistä sinä kaikkien tekemiset muka tiiät?
Tiedän ettei yhtään missään ole vielä autoa joka suoriutuisi SAE tason viisi ajamisesta.
Mutta jos ei ole itse ajanut niin eihän silloin voida syyttää humalassa ajosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.
Paitsi ettet ole.
Mistä sinä kaikkien tekemiset muka tiiät?
Kun sellaista autoa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiinnostavaa tietää mikä auto kyseessä koska yleensä tällaista aktiiviset kaista-avustimet tarkkailevat kuljettajaa ja jos tämä ei reagoi pistävät ennemmin tai myöhemmin auton parkkiin ja hätävilkut päälle.
Minulla ainakin lopettaa avustamisen jos kädet ei ole ratissa. Ehkä mies oli sammunut ratin päälle?
Saa olla aika taitavasti sammuttu. Monissa autoissa myös kamera tarkkailee kuljettajaa ja alkaa varoitella jos kuljettaja ei näytä tarkkaavaiselta.
Ei tässä ole monesta autosta kyse vaan yhdestä jossa homma toimii jollain tietyllä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei ole itse ajanut niin eihän silloin voida syyttää humalassa ajosta.
Just näin. Jos esimerkiksi siirtyy apukuskin puolelle ryyppäämään, niin kuka se rattijuoppo on?
Kiva että nykyauton alkolukon rajan saa säädettyä näin loma-aikana 3 promilleen haittaamasta lomanviettoa.
.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos ei ole itse ajanut niin eihän silloin voida syyttää humalassa ajosta.
Kyllä voi jos auton valmistaja ei ole markkinoinut itsestäänajavaa ominaisuutta SAE 3-5 tasolla.
Toistaiseksi ainoastaan Mersulla on erittäin rajattu SAE 3 ajoavustin, joka käytännössä avustaa moottoritieruuhkassa mateluvauhdilla. SAE 3 tarkoittaa että jos avustin päällä jotain sattuu niin auton valmistaja on juridisessa vastuussa ajamisesta sillä hetkellä.
Eiköhän ne osaa itse pysähtyäkin jos jotain eteen tulee.