Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sammui auton rattiin. Auto jatkoi ajoa.

Vierailija
28.07.2025 |

Hienoa tekniikkaa nykyautoissa. Mihinkähän asti olisi ajanut ellei poliisi olisi pysäyttänyt. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne osaa itse pysähtyäkin jos jotain eteen tulee.

Vierailija
2/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää mikä auto kyseessä koska yleensä tällaista aktiiviset kaista-avustimet tarkkailevat kuljettajaa ja jos tämä ei reagoi pistävät ennemmin tai myöhemmin auton parkkiin ja hätävilkut päälle.

Vierailija
4/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.

Vierailija
5/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin pari kertaa herännyt mökin pihasta kun auto ilmoittaa että ollaan perillä. Ei pitäs lähtee kännissä ajaan mökille, mutta hyvin on auto osannut aina perille.

Paitsi ettet ole.

Vierailija
6/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiinnostavaa tietää mikä auto kyseessä koska yleensä tällaista aktiiviset kaista-avustimet tarkkailevat kuljettajaa ja jos tämä ei reagoi pistävät ennemmin tai myöhemmin auton parkkiin ja hätävilkut päälle.

Minulla ainakin lopettaa avustamisen jos kädet ei ole ratissa. Ehkä mies oli sammunut ratin päälle?

Vierailija
7/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran ottanut liftaritytön kyytiin.  Oli kusaissut penkille, heräsin ja kysyin miksi niin teki.  Vastasi että "oli hätä etkä avannut ovia lukosta vaikka jo tunti oltu parkissa.

Vierailija
8/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin lopettaa avustamisen jos kädet ei ole ratissa. Ehkä mies oli sammunut ratin päälle?

Saa olla aika taitavasti sammuttu. Monissa autoissa myös kamera tarkkailee kuljettajaa ja alkaa varoitella jos kuljettaja ei näytä tarkkaavaiselta.

Vierailija
9/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin hankittava tuollainen auto,voi olla kunnon hönössä autoillessakin..

Vierailija
10/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettet ole.

Mistä sinä kaikkien tekemiset muka tiiät?  

Vierailija
11/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se onkin hankittava tuollainen auto,voi olla kunnon hönössä autoillessakin..

Ja hyvin voi katsella maisemia ajaessa. Ei tarvitse niin keskittyä liikenteeseen. Näppärä avustin. 

Vierailija
12/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa olla aika taitavasti sammuttu. Monissa autoissa myös kamera tarkkailee kuljettajaa ja alkaa varoitella jos kuljettaja ei näytä tarkkaavaiselta.

Kyllähän tuo ukkokin uhkailee ja varoittelee vaikka mistä.  En vaan ole kuulevinaankaan.

Vierailija
13/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettet ole.

Tiedän ettei yhtään missään ole vielä autoa joka suoriutuisi SAE tason viisi ajamisesta.

Vierailija
14/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei ole itse ajanut niin eihän silloin voida syyttää humalassa ajosta.

Vierailija
15/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettet ole.

Kun sellaista autoa ei ole olemassa.

Vierailija
16/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole monesta autosta kyse vaan yhdestä jossa homma toimii jollain tietyllä tavalla. 

Vierailija
17/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin. Jos esimerkiksi siirtyy apukuskin puolelle ryyppäämään, niin kuka se rattijuoppo on? 

Vierailija
18/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että nykyauton alkolukon rajan saa säädettyä näin loma-aikana 3 promilleen haittaamasta lomanviettoa. 

.

Vierailija
19/19 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi jos auton valmistaja ei ole markkinoinut itsestäänajavaa ominaisuutta SAE 3-5 tasolla.

Toistaiseksi ainoastaan Mersulla on erittäin rajattu SAE 3 ajoavustin, joka käytännössä avustaa moottoritieruuhkassa mateluvauhdilla. SAE 3 tarkoittaa että jos avustin päällä jotain sattuu niin auton valmistaja on juridisessa vastuussa ajamisesta sillä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi