Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset katsovat heti pois kun tulee katsekontaki?

M17
17.11.2020 |

Joo eli oon huomannut että esim ostarilla joku nainen katsoo minua eka sitten kun katson häntä niin pää kääntyy visusti pois ja katsekontakti katkeaa heti.

Tänään tuli 16-17v tyttö vastaan ja heti kun katsoin häntä niin käänsi katseensa pois heti. Mikä siinä on? Minä tein tuota samaa kun olin 13-14v poika mutta nyt en ole enää ujo pikkuteini.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan olet nuori sälli, niin tsemppiä! Sulla on aikaa perehtyä asiaan koko loppuelämä... Tytöt ovat ihan yhtä pihalla: ujoja ja pelkäävät poikia. Muistan, miten lukion ekalla mietin pöllästyneenä, että:"Pojatkin on ihmisiä, niiden kanssahan voi jutella siinä missä tyttöjenkin!" Mulla ei ollut veljeä enkä hirveästi poikien kanssa ollut tekemisissä muutenkaan. Lähinnä yläasteella pojat vaan kiusasivat meitä tyttöjä eri tavoin.

Sittemmin opin flirttailemaan ja toki tuollainen kuvaamasi tsekkailu saattaa sitäkin olla. Kyllä me tytöt hyvännäköisiä kundeja zoomailtiin koulun käytävillä ja ostoskeskuksissa. Ei vaan tiedetty, kuinka lähestyä niitä. Odotimme, että poika tekee aloitteen, tavalla tai toisella (tulee juttelemaan, kaivelee yhteystiedot ja soittaa/lähettää lapun jossa pyytää treffeille tms.). Ehkä ainoa tapa rohkaista poikia siihen on just se hymyily. Tosin nykyisin kai voidaan lähestyä somekanavienkin kautta, mene, tiedä. Mutta näin toimittiin ainakin silloin muinaisina aikoina :-) Ja joo, kotibileet, koulun diskot ja myöhemmin ravintolat ovat olleet niitä tyypillisimpiä paikkoja näihin siirtoihin. Pieni humala helpottaa paniikkia, you know.

Vierailija
102/110 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kotoperäisetkin miehet kuvittelee, että silmiin katsominen on merkki ihastumisesta. Siihen kun lisätään "vitsikäs" tapa puhua, kuten minulla on, niin väärinkäsitysten määrä räjähtää käsiin.

Toisaalta: mitä väliä tälläkin oikeastaan tässä maailmankaikkeudessa on? Elämme kerran ja jos jonakin hetkenä vastaan kävelee kiinnostava tyyppi, niin miksei nyt vaan ilmaise, että olisi kiinnostunut enemmänkin tutustumaan häneen? Tyhmintä, mitä voi tehdä, on antaa tilaisuuden mennä. Mutta ei tietenkään mitään metoo-tyyliä. Silleen hyvällä maulla.

Tietenkin epätoivoinen riippumaan jääminen on aika säälittävää. Liittyy kai jotenkin kasvojen menetykseen tms. häpeään. Tästäkin voisi yrittää päästä yli vähän kevyemmällä asenteella.

Minusta Suomessa saisi olla enemmän pilkettä silmäkulmassa tässä mielessä. Miksi me otamme niin vakavan tosissaan nämäkin asiat, miksei kepeämmin? Sellainen Etelä-Eurooppalainen ei-vakava flirtti on vain virkistävää! Eihän sen tarvitse mihinkään kihloihin ja avioon päätyä. Tai pettämiseen.

Sunnuntaina vastaani käveli kadulla komea mies, joka katsoi suoraan silmiini ja hymyili minulle. Hymyilin takaisin ja jotenkin jäin iloisena vielä pitkään miettimään, miten kivalta tuo tuntui, pelkkä hymy! Hymyillään suomalaiset enemmän, jooko? Kaamoksenkin kestää näin paremmin.

:-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl ne tulee ihan juttelemaan, kyselemään kuka olen ja kuinka voin. Sitten vähän niinku odottavat että pyytäisin vaikka pihville kotiini.

Vierailija
104/110 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
105/110 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
106/110 |
19.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
107/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten monesti jo kirjoitettu: katsekontakti antaa jostain kumman syystä miehelle luvan tulla kourimaan ja ahdistelemaan. Joku tässä miesten ja naisten kasvatuksessa menee mönkään kun ei naisille opeteta että jos mies katselee pitkään käy kimppuun vaan. Mutta jostain nämä miehet sen oppivat, katsekontakti =vapaata riistaa.

Parempi kun ei katsele ketään, saa olla enemmän rauhassa.

Suomalainen mies ei uskalla edes tervehtiä vaikka nainen tuijottaisi minuutteja samalla hymyillen.

Miksi nainen ei tule tervehtimään? Miksi nainen vain tujottaa minuutteja :D?

Vaikka pitäisi sua ihan kivan näköisenä niin ei sitä kaikkiin halua tutustua, herran jestas. Vain harvoihin ja yleensä jossain muualla kuin kadulla. 

Vierailija
108/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkän kuuman päivän kun jaksaa tuijottaa naisen haaroväliin, nii kyllä alkaa kostua ajan saatossa.

Tuo on ahdistelua ja hyvin häiritsevää. 

Vierailija
109/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biologiaa. Nainen katsoo poispäin ja mies katselee. Jos nainen tuijottaa sinua silmiin. Silloin tätä ei kiinnosta, voi olla jopa agressiivinen.

Eli nämä tuijottelevat tytöt sittenkin pitävät minua kiinnostavana?🤩

Jos nainen vilkuilee sua vaivihkaa aina välillä voi olla kiinnostunut. Tämä ei kuitenkaan tarkoita välttämättä, että haluaisi tutustua. 

Vierailija
110/110 |
25.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvää päivää. Ihmiset nyt voi katsoa toisiaan monista eri syistä eikä siitä kannata mitään ylianalysointia tehdä.

Vaikea se on myös olla katsomatta kehenkään kun tuolla yleisillä paikoilla menet. Helposti siis tulee tuollaisia katsekontakteja. Jäitä hattuun ja jätä varsinkin ne teinitytöt rauhaan herran jumala.