Miksi naiset katsovat heti pois kun tulee katsekontaki?
Joo eli oon huomannut että esim ostarilla joku nainen katsoo minua eka sitten kun katson häntä niin pää kääntyy visusti pois ja katsekontakti katkeaa heti.
Tänään tuli 16-17v tyttö vastaan ja heti kun katsoin häntä niin käänsi katseensa pois heti. Mikä siinä on? Minä tein tuota samaa kun olin 13-14v poika mutta nyt en ole enää ujo pikkuteini.
Kommentit (110)
Se katseen kääntö tarkoittaa, en ole kiinnostunut, mene pois. Ja sen takia minä en miehiä tuijottele takaisin, koska jos siihen katseeseen vastaa, niin suomalainenkin tulee juttelemaan/luulee että flirttailet yms. Vaikka alunperin olisit katsonut, että onpa miehellä hassu hattu/onkohan tuo vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi oo vaan naisten tapa, IHMISET tekevät noin, KAIKKI.
Mun tekee mieli tuijottaa jotain tyyppi ilman et se tietää ja tuijottaa takas, nolostun jos katsee törmää ja jään kiinni mun kyyläyksestä. En tuijota ketään siinä mielessä, että oh mikä ihana haluun sen, oon jo aikuinen..
En minäkään katso jotai tyttöä ja ajatteli vitsi ku pääsis panee tota. Kuitenkin jos katselen häntä niin olen kiinnostunut enkä ole niin uko ettenkö voisi pitää katsekontakia jos katseemme kohtaavat. Ei siinä ole mitään noloa.
Tästä omasta viestistäs pitäisi ymmärtää ettei se ole kiinnostunut susta. Jos minä hengaan jossain niin katson kyllä kaikki tilassa olevat miehet läpi. Jos mieheen tulee katsekontakti vahingossa, katson pois. Vain oikeasti kiinnostavaa lähtisin enemmän tuijottamaan.
Mutta ehkä se oli vain ujo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten monesti jo kirjoitettu: katsekontakti antaa jostain kumman syystä miehelle luvan tulla kourimaan ja ahdistelemaan. Joku tässä miesten ja naisten kasvatuksessa menee mönkään kun ei naisille opeteta että jos mies katselee pitkään käy kimppuun vaan. Mutta jostain nämä miehet sen oppivat, katsekontakti =vapaata riistaa.
Parempi kun ei katsele ketään, saa olla enemmän rauhassa.Suomalainen mies ei uskalla edes tervehtiä vaikka nainen tuijottaisi minuutteja samalla hymyillen.
Miksi nainen ei tule tervehtimään? Miksi nainen vain tujottaa minuutteja :D?
Ehkä häntä vaan naurattaa eikä tosiaan halua tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Se katseen kääntö tarkoittaa, en ole kiinnostunut, mene pois. Ja sen takia minä en miehiä tuijottele takaisin, koska jos siihen katseeseen vastaa, niin suomalainenkin tulee juttelemaan/luulee että flirttailet yms. Vaikka alunperin olisit katsonut, että onpa miehellä hassu hattu/onkohan tuo vaarallinen.
Hitto. Luulin että jotkut tytöt saattaisivat tykätä ulkonäöstäni kun olen mielestäni ihan semi komea mutta kaikki kai tulkitsee minut vaaralliseksi. Elämä aivan pilalla :(
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ovat naisia?
Tämä.
Elämme vaatallista aikaa.
Vilkaisevat pikaisesti lompakon koon/vehkeen koon ja jos ei kumpikaan pullota housuissa riittävästi niin kiinostus lakkaa siihen. Tämä näytetään sillä että katse kääntyy em. arviovilkaisun jälkeen toisaalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tekee mieli tuijottaa jotain tyyppi ilman et se tietää ja tuijottaa takas, nolostun jos katsee törmää ja jään kiinni mun kyyläyksestä. En tuijota ketään siinä mielessä, että oh mikä ihana haluun sen, oon jo aikuinen..
En minäkään katso jotai tyttöä ja ajatteli vitsi ku pääsis panee tota. Kuitenkin jos katselen häntä niin olen kiinnostunut enkä ole niin uko ettenkö voisi pitää katsekontakia jos katseemme kohtaavat. Ei siinä ole mitään noloa.
Tästä omasta viestistäs pitäisi ymmärtää ettei se ole kiinnostunut susta. Jos minä hengaan jossain niin katson kyllä kaikki tilassa olevat miehet läpi. Jos mieheen tulee katsekontakti vahingossa, katson pois. Vain oikeasti kiinnostavaa lähtisin enemmän tuijottamaan.
Mitä hyötyä tästä jankutuksesta on? Seuraavan kerran kun näet hänet mene juttelemaan. Sittenhän se selviää. Paitsi jos oikeasti olet se 30 v. Siinä tapauksessa, mene hoitoon.
Tykkäävät tosi paljon tai eivät lainkaan. Joko-tai. Otapa siitä sitten selvää.
Mistä syystä itse halusit katseen keston jatkuvan...?
Ja miksi tämä asia, ap, että joku kääntää katseensa, kun itse katsot jotakin silmiin, on sinulle jokin ongelma?
Itse en näe esille tuomassasi aiheessa mitään kummallista, outoa, tai ihmeteltävää.
Miksi jäädä moista sen enempää miettimään ja pohtimaan?
Edellä on annettu lukuisia hyviä vastauksia ja vaihtoehtoja, miksi ihmiset eivät vain halua jäädä tuijottamaan toista ihmistä samalla tavalla, kuin joku ehkä tekee.
Joku kuittaisi koko asian olankohautuksella. Jatkaisi tekemisiään, eikä antaisi asian vaivata yhtään pidempään.
Tässä kohtaa poispäin katsominen kertoo kiinnostuksen puutteesta ja halua välttää hyökkäys.
https://www.google.com/amp/s/mielenihmeet.fi/katsekontaktin-tulkintaa/a…
Vierailija kirjoitti:
Niin eli voi olla että tyttö on vain ujo mutta tykkää muuten tai sitten ei pidä ollenkaan. Kaikki täällä poissulkee tuon ujouden mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä tästä jankutuksesta on? Seuraavan kerran kun näet hänet mene juttelemaan. Sittenhän se selviää. Paitsi jos oikeasti olet se 30 v. Siinä tapauksessa, mene hoitoon.
En mä jamkuta vaan oon järkyttynyt että muka jokainen tyttö joka minua tuijottaa pitää minua kuvottavan vaikka olen ihan semi komea omasta mielestäni ainakin.
Taas on mammat täynnä vihaa heti alkuviikosta. Huhhuh. Nuori kysyi ihan asiallisen kysymyksen, ja vastauksesi saanut toistaiseksi pelkkää vit. ttuilua. Varmaan kohtelette lastenne kavereitakin samalla antipatialla.
Itse aiheesta sen verran, että jos vastaantulevan naisen katse menee maahan kantsekontaktinne aikana, se on eläinmaailmassa alistumisen merkki. Nainen siis pitää sinua viehättävänä alitajunnassaan ja osoittaa alistumisen tällä pienellä eleellä. Lisää aiheesta löytyy sosiaalipsykologiaan painottuneilta youtube-kanavilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä jamkuta vaan oon järkyttynyt että muka jokainen tyttö joka minua tuijottaa pitää minua kuvottavan vaikka olen ihan semi komea omasta mielestäni ainakin.
Minua vaivaa keskustelussa hyökkäävä ja vähättelevä asenteesi tyttöä kohtaan. Onko sulla ketään kavereita joiden kanssa tutustua tyttöihin, vai onko tämä vihamielisen oloinen tuijottelu ostarilla yleinenkin toimintamoodi?
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeasti se kolmekymppinen reppana joka yrittää nyt teiniä. Ne katsoo pois koska et ole kiinnostava, edelleenkään. Kertoo kaiken susta ap että kuvittelet jonkun teinilikan kiinnostuvan susta ostarilla. Joko olet lievästi kehitysvammainen tai pahasti autismin kirjolla. Joka tapauksessa jätä nuoriso rauhaan ja hanki ammattiapua.
Parempi varmaan, että menet takaisin nukkumaan
Biologiaa. Nainen katsoo poispäin ja mies katselee. Jos nainen tuijottaa sinua silmiin. Silloin tätä ei kiinnosta, voi olla jopa agressiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli voi olla että tyttö on vain ujo mutta tykkää muuten tai sitten ei pidä ollenkaan. Kaikki täällä poissulkee tuon ujouden mahdollisuuden.
Koska muu kehon kieli kertoo selkeästi kiinnostuksen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vaivaa keskustelussa hyökkäävä ja vähättelevä asenteesi tyttöä kohtaan. Onko sulla ketään kavereita joiden kanssa tutustua tyttöihin, vai onko tämä vihamielisen oloinen tuijottelu ostarilla yleinenkin toimintamoodi?
Lisäksi aloituksesta huokuu se häiriintynyt idea, että tyttö on sulle velkaa katsekontaktin ja kiinnostumisen.
Itse yleensä välttelen katsomasta ketään ihmistä silmiin.
Paitsi keskustellessa ja tavatessani esim. lääkärin.
Mutta en pidä sellaisesta yhtäjaksoisesta silmiin tuijottamisesta.
Ujo saatan olla. Ja ehkä heikkoitsetuntoinen.
Suvussamme ei ole koskaan tehty niin. Itse koen silmiin tuijottamisen uhkaavana käytöksenä, varsinkin pitkäkestoisen sellaisen.
Koen sen vaivaannuttavana.
Eikä minulla ole ainakaan mitään autistin diagnoosia.
Katseen vältteleminen ja silmiin tuijottaminen lienevät yksilöllisiä ominaisuuksia.
Sekä kaiken käyttäytymisen taustalla ovat jo perinnölliset, kulttuurelliset, tai psykologiset taustatekijät.