Millä tavoilla olet vanhanaikainen?
Itse en ole koskaan tilannut woltista mitään, ostan junalippuni ärrältä ja ikävöin aikaa, kun ratikkalipun pystyi ostamaan tekstarilla.
En pidä nykyisestä sovelluksien maailmasta ja vihaan nykymusiikkia autotuneineen. En ole whatsappissa enkä instagramissa. Lista jatkuisi vaikka kuinka.
Entä te?
Kommentit (338)
-Treella en käytä ratikkaa. En pysty tekemään neitsytmatkaa sillä. Aion pidätellä sillä matkustamattomuutta niin kauan kuin mahdollista.
-Ei ole mikroa. Haluan tavallisen hellan. Ei ole muitakaan vipstaakeja. En katso televisiota.
-Ristikkolehtiä on varalla kotona.
-En ole somessa kuten Insta, tiktok, pikaviestimet, fb yms. Yritän keksiä kuville alustaa muualta. Pidän mielelläni puhelinta kaapissa tai jopa kiinni.
-Olen tullut osittain luontohulluksi.
-Villa kiinnostaa, se lämmittää.
En tykkää lukea tekstiä näytöltä, vaan luen kaikki kirjat paperisina. Kaikki erityisen tärkeät työtekstitkin, joita kirjoitan, printtaan ja luen läpi paperilta. Huomaan sillä tavalla virheet ja tekstin kökköydet paljon helpommin.
Tykkään keräillä talvivarastoja. Säilöä erilaisilla menetelmillä ja sitten talven mittaa hyödyntää niitä.
Tykkään normaalista seksistä. Vaniljasta. -M
Ei ole profiilia missään somessa.
Pidän nahkakengistä ja pikkutakeista.
Sama täällä, minä olen sitten myös vanhanaikainen.
Vierailija kirjoitti:
-Treella en käytä ratikkaa. En pysty tekemään neitsytmatkaa sillä. Aion pidätellä sillä matkustamattomuutta niin kauan kuin mahdollista.
-Ei ole mikroa. Haluan tavallisen hellan. Ei ole muitakaan vipstaakeja. En katso televisiota.
-En ole somessa kuten Insta, tiktok, pikaviestimet, fb yms. Yritän keksiä kuville alustaa muualta. Pidän mielelläni puhelinta kaapissa tai jopa kiinni.
Muuten kannatan, paitsi että mikro on enkä ole luontohullu. Tykkään luonnosta mutta en kannata vihreitä missään nimessä.
Kasvatan osan omasta ruoastani, käytän isoäidiltäni saamiani vaatteita (joita tarvittaessa korjaan), teetän vaatteet mieluummin kuin ostan kaupasta.
En käytä tiktokia enkä instagramia.
Ärsyttää kun kaikkeen on joku sovellus, lataan niitä vain harkiten.
En kuuntele äänikirjoja vaan tykkään lukea oikeasta kirjasta.
En käytä mobilepayta.
Olen naimisissa ensirakkauteni kanssa, jo 18 vuotta onnellista avioliittoa takana. Olimme molemmat neitsyitä mennessämme naimisiin.
Välttelen julkisia kulkuneuvoja, kuljen fillarilla. Talvea vihaan, kun joutuu pakosti kulkemaan bussilla. Kerään kukkien siemenet, istutan ne keväisin, saan ilmaiseksi valtavan määrän kukkia. Olen pihi, käytän vaatteeni loppuun, leikkaan ja raidoitan hiukseni itse. En kuulu mihinkään someen, ap on ainoa someni. Olen melko erakko, ikisinkku. Kudon villasukkia talvisin, kun ei ole puutarhatöitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä kaipaan VR:n lippuhallia 🤗
Ai niin, sekin on poissa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista saada iät näihin vastauksiin.
T. Yli 5-kymmentä
Vierailija kirjoitti:
Oli kätevä. Jos ja kun konnari ei tarkastanut lippua kun olin nukkuvinani. Lipun hinnan sai takaisin kun sanoi luukulla "pääsinkin kaverin kyydillä"
Vierailija kirjoitti:
Mä en. Kuljin paljon aikoinaan junalla ja niin paljon helpompaa on nykyään kännykkälippu netistä. Junat on myös mukavampia.
En ymmärrä tätä nakuilu kulttuuria. Mun mielestä on kohteliasta olla suht järkevästi pukeutunut, kun ollaan julkisilla paikoilla. Eikä kulkea käytännössä per## paljaana. Kesäisin näkee naisilla melkosia viritelmiä, esim. läpinäkyvän tyllihameen läpi paistavat kannikat stringeineen. Eikä kyse oo mistään kehokateudesta. En vaan ymmärrä tarvetta nakuilla kaikille. Menkööt sitten vaikka nakurannalle itteään esittelemään, jos tarvetta kokee.
Luen mielellään ihan perinteisiä kirjoja, näytöltä lukeminen on ärsyttävää. Silmät väsyy eikä siitä tule sitä "kirjan fiilistä". Toisaalta oon nyt alkanu kuunnella äänikirjoja, koska tarinan ohessa voi sitten keskittyä neulomiseen.
Vastaukset jäävät jotenkin tyhjiksi, jos ei anna lisäinfoa.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään normaalista seksistä. Vaniljasta. -M
🥰
Käytän todella vähän puhelinta soittamisen ja Whatsappin käytön lisäksi, en esimerkiksi halua käyttää mobiilipankkisovelluksia vaan hoidan verkkopankkiasiat tietokoneella.
Kaikenlainen muunsukupuolisuus, sukupuolettomuus ym. on minulle täysin huuhaata.