Miksi naiset katsovat heti pois kun tulee katsekontaki?
Joo eli oon huomannut että esim ostarilla joku nainen katsoo minua eka sitten kun katson häntä niin pää kääntyy visusti pois ja katsekontakti katkeaa heti.
Tänään tuli 16-17v tyttö vastaan ja heti kun katsoin häntä niin käänsi katseensa pois heti. Mikä siinä on? Minä tein tuota samaa kun olin 13-14v poika mutta nyt en ole enää ujo pikkuteini.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuriin ei kuulu tuntemattomien tuijottaminen. Pitkällä katsekontaktilla viestitään kiinnostusta.
Miksi hän sitten katsoi minua ensin? Uskon että melko kauan kun sen vaa tuntee ku joku katsoo. Oliko vaan ujotyttö joka tykkäsi ulkonäöstäni?
Tai piti ulkonäköäsi tai käytöstäsi outona. Jos ja kun olet oikeasti 30 v mies joka on lähtenyt vaanimaan teinejä ostarille, niin ihan syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten monesti jo kirjoitettu: katsekontakti antaa jostain kumman syystä miehelle luvan tulla kourimaan ja ahdistelemaan. Joku tässä miesten ja naisten kasvatuksessa menee mönkään kun ei naisille opeteta että jos mies katselee pitkään käy kimppuun vaan. Mutta jostain nämä miehet sen oppivat, katsekontakti =vapaata riistaa.
Parempi kun ei katsele ketään, saa olla enemmän rauhassa.Suomalainen mies ei uskalla edes tervehtiä vaikka nainen tuijottaisi minuutteja samalla hymyillen.
Miksi nainen ei tule tervehtimään? Miksi nainen vain tujottaa minuutteja :D?
Olisko osa hajamielisyyttään jäänyt katsomaan, ja kun katsot takaisin, havahtuvat vasta omaan tuijottamiseensa.
Tuota katsekontaktin välttelyä kadulla on ihmetelty ennenkin. Miksi pitäisi ylläpitää katsekontaktia täysin tuntemattomaan ihmiseen?
Vierailija kirjoitti:
Tota tekee kaikki emakot t:mies38
Jos susta siellä sikolätissä tuntuu, että emakot lähettelee sulle silmillään viestejä, niin ehkä on parempi, että mietit jotain ihan muuta ammattia kuin sikopaimen.
Se katseen pois kääntö vieläpä pään kääntämällä toiseen suuntaan viestii ,että älä lähesty, ei kiinnosta. On se ihmeellistä että tällaisia ihan perus juttuja pitää aikuiselle? Ihmiselle selittää. Kannattaa niitä vuorovaikutustaitoja ja toisten lukemista harjoitella.
Ei toi oo vaan naisten tapa, IHMISET tekevät noin, KAIKKI.
Mun tekee mieli tuijottaa jotain tyyppi ilman et se tietää ja tuijottaa takas, nolostun jos katsee törmää ja jään kiinni mun kyyläyksestä. En tuijota ketään siinä mielessä, että oh mikä ihana haluun sen, oon jo aikuinen..
Ota sekin huomioon että jos roikut kovin monta päivää ostarilla ooglaamassa teinityttöjä, sulla on hyvin pian maine, jonka takia saat katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuuriin ei kuulu tuntemattomien tuijottaminen. Pitkällä katsekontaktilla viestitään kiinnostusta.
Miksi hän sitten katsoi minua ensin? Uskon että melko kauan kun sen vaa tuntee ku joku katsoo. Oliko vaan ujotyttö joka tykkäsi ulkonäöstäni?
Tai piti ulkonäköäsi tai käytöstäsi outona. Jos ja kun olet oikeasti 30 v mies joka on lähtenyt vaanimaan teinejä ostarille, niin ihan syystä.
En ole 30v mies joka vaanii tyttöjä ostareilla though
Katsovat sinua kun olet jotenkin oudon tai hassun näköinen ja kääntävät katseen pois kun tajuavat että olet huomannut heidän katsovan?
Ei ole kiinnostava, jos kiinnostaisi niin katsoisi
Naiset? Ja kuitenkin puhut teinitytöistä oikeasti.
Kohteliaisuussyistä. Ja siksi, ettei olisi pelottava, tai uhka kenellekään ei katsota ketään tuntematonta liian pitkään, intensiivisesti ja yhtäjaksoisesti.
Ihmislaji ei muutenkaan ole olemassaolonsa aikana harjoittanut mitään intensiivisesti pitkään kestävää tuijottamista.
Taustalla on siis joka tapauksessa psykologiset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Mun tekee mieli tuijottaa jotain tyyppi ilman et se tietää ja tuijottaa takas, nolostun jos katsee törmää ja jään kiinni mun kyyläyksestä. En tuijota ketään siinä mielessä, että oh mikä ihana haluun sen, oon jo aikuinen..
En minäkään katso jotai tyttöä ja ajatteli vitsi ku pääsis panee tota. Kuitenkin jos katselen häntä niin olen kiinnostunut enkä ole niin uko ettenkö voisi pitää katsekontakia jos katseemme kohtaavat. Ei siinä ole mitään noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten monesti jo kirjoitettu: katsekontakti antaa jostain kumman syystä miehelle luvan tulla kourimaan ja ahdistelemaan. Joku tässä miesten ja naisten kasvatuksessa menee mönkään kun ei naisille opeteta että jos mies katselee pitkään käy kimppuun vaan. Mutta jostain nämä miehet sen oppivat, katsekontakti =vapaata riistaa.
Parempi kun ei katsele ketään, saa olla enemmän rauhassa.Suomalainen mies ei uskalla edes tervehtiä vaikka nainen tuijottaisi minuutteja samalla hymyillen.
Ja tämä on pelkästään hyvä asia. Erottelee jyvät akanoista eli normaalit sosiaaliset taidot omaavat oudoista hiippareista.
Katsekontakti on kutsu tutustumaan, koettu on. Vaikka olen jo melkein 40v nainen, en edelleenkään katso miehiä koska en jaksa ketään sössöttäjää lähelleni.
Katseiden kohtaaminen kirjoitti:
Jos keskustelette tai tunnette, katsominen on normaalia. Myös tunnistamisen merkiksi nainen voi katsoa. Muuten katselu tietäen katseiden kohtaamisesta on yleensä jonkunlainen merkki avoimuudesta tutustua.
Jos esim. ruuhkassa tai tietä ylittäessä, yleensä vain kohtelias ohimenevä katseiden kohtaaminen.
Tutustua...❤❤
N-43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi kun ei katsele ketään, saa olla enemmän rauhassa.Joo-o, miehet käy käsiksi jos nainen ei het katso pois? Ehkä joku arabi mutta ei kyllä suomalaiset miehet.
Oi kyllä, ihan suomalaiset miehet on tuon minullekin opettaneet hyvin konkreettisesti. Pidempään voi katsoa vain ihmistä, johon voisi halutakin tutustua lähemmin.
Nimenomaan suomalaiset miehet. Ovatkin useammin kännissä ja ei usko mitä tarkoittaa ei. VARSiNKIN JOS OLET BAARISSA. On uskomattoman paljon miehiä, jotka ei voi vaan käsittää että KAIKKI ei mene baariin vain saadaksen seksiä, vaan voivat olla kaveriporukalla viettämässä iltaa. Toinen esimerkki on asiakaspalvelu, voisi omista ja naisystävien kokemuksista saada vaikka kuinka paljon juttua siitä, että jos vaikka kassalla on ystävällinen ja hymyilee, niin miesasiakas luulee että "flirttailet". Taas enemmän suomalaiset kuin muun maalaiset miehet.
Tietysti on naisiakin jotka on m u n a haukkoja, en sitä kiistä mutta miehet paljon herkemmin tulkistee jo pelkästä katseesta että nyt tulee p i l l u a.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään katso jotai tyttöä ja ajatteli vitsi ku pääsis panee tota. Kuitenkin jos katselen häntä niin olen kiinnostunut enkä ole niin uko ettenkö voisi pitää katsekontakia jos katseemme kohtaavat. Ei siinä ole mitään noloa.
Tästä omasta viestistäs pitäisi ymmärtää ettei se ole kiinnostunut susta. Jos minä hengaan jossain niin katson kyllä kaikki tilassa olevat miehet läpi. Jos mieheen tulee katsekontakti vahingossa, katson pois. Vain oikeasti kiinnostavaa lähtisin enemmän tuijottamaan.
Oi kyllä, ihan suomalaiset miehet on tuon minullekin opettaneet hyvin konkreettisesti. Pidempään voi katsoa vain ihmistä, johon voisi halutakin tutustua lähemmin.