Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkikseen 2015, tarvitsen sotasuunnitelman!

Vierailija
16.03.2014 |

Aion päästä sisään ensi vuonna. Opiskelen AMK:saa tällä hetkellä. Kannattaako mennä valmennuskurssille? Entä kannattaako pitää mielummin välivuosi kuin jatkaa? Miten paljon jaksaa tehdä töitä lukujen lomassa? Mistä aineesta kannattaa aloittaa vai käydä kaikkia samanaikaisesti?

Kaikista lääkisaineista minulla on ok pohjatiedot. Fysiikka tuottanee eniten vaikeuksia. Kertokaa mikä on oma sotasuunnitelmanne pääsykokeeseen!

P.S. Tiedän kyllä pääsykoeuudistuksesta, mutta en jaksa vaivata sillä päätäni vielä, sillä mikään ei ole varmaa.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opiskelen sairaanhoitajaksi ja pyrin tänä keväänä yliopistoon. Vika vuosi menossa ja meillä ainakin oli toukokuu lähes kokonaan vapaa opinnäytetyön tekemisen vuoksi ja muiden vapaavalintaisten kurssien sijoitusten vuoksi. Olen ollut tosi motivoitunut lukija ja ehtinyt lukea todella hyvin koko kevään. Ensi viikolla pääsykoe, joten peukut pystyyn! Minusta kannattaa käydä amk loppuun, ainakin jos se on jokin hyvin työllistävä ala. Itse aion keikkailla sairaanhoitajana yliopisto-opintojen ajan. 

Vierailija
22/66 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan eximialle mene! Rahanhukkaa. Opetus ei vastaa edes yläasteen opetusta saatika lukion. Opettajat ovat usein itsekin jotain fysiikan, kemian tai biologian laitoksen opiskelijoita jotka ehkä itse osaavat asia-alueensa mutta eivät osaa niitä eteenpäin opettaa. Ja ei en päässyt sisään, vaikka myönnän että omassa lukemisessa vika, mutta ei päässyt moni muukaan tosissaan oleva kurssilainen! Lukion oppitunneistakin saa paljon enemmän irti.

Nimimerkillä kokemusta on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene opetuksen vuoksi eximialle, vaan siksi että sieltä saa vertaistukea ja perseelle potkijan. Olen lukenut yksikseni pari vuotta ja aika raskasta puurtaa yksin, kun ei voi jakaa kenenkään kanssa kokemuksia. En tunne ketään lääkikseen hakijaa.

Vierailija
24/66 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä välivuosi, mutta älä irtisano nykyisistä opinnoista. Jos et pääse sisään, voit palata nykyisiin opintoihin. Kannattaa ensin opiskella itsenäisesti kaikki vaadittavat kurssit ja vasta sen jälkeen valmennuskurssille.

Vierailija
25/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Valmennuskurssi mikä valmennuskurssi, kaikissa on hyvät ja huonot puolensa. Kyllä, opetuksen taso riippuu paljon siitä millä tavalla opettaja opettaa asiansa.. Kuitenkin loppupeleissä SINÄ luet ja SINÄ sinne lääkikseen haluat, ei ole syyttämistä kurssissa sen enempää jos itse ei ole tarpeeksi motivoitunut lukemaan kunnolla. Valmennuskurssi ei takaa koskaan sisäänpääsyä, mutta kyllä, se potkii perheelle ja pistää sinut opiskelemaan. 

Olen tulevan kevään valmennuskurssin tuutori Eximialla, koska pääsin ekalla lääkikseen heidän kurssillaan ja aion saada osaltani Eximian maailmankartalle. Minua ärsyttää suunnattomasti että porukka omalla kurssillani oli asenteella "riittää että mä istun täällä tunneilla enkä kauheasti töitä tee kotona" ja siksi suurimmalla osalla paikka jäi saamatta vaikka potentiaalia olisi ollut. Ja tämän takia myös kantavat kaunaa eximialle. 

Ja olen samaa mieltä, pidä mielummin välivuosi. Kävin itsekin töissä 1 krt viikossa pääsykokeisiin lukiessa ja tuntui että aika ei riitä "sen liuoslaskun" harjoitteluun tarpeeksi, saati jos olisi käynyt jotain koulua ohella ...

Vierailija
26/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö yo:lla keväällä kemian ja fysiikan kursseja? Ja meneekö avoimessa samat kurssit???

Vierailija
27/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjääkö sellaisella peruslaskimella kemiassa/fysiikassa?

Vierailija
28/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion syventävät kemia, fysiikka, biologia ja pitkästä matematiikasta ei ole haittaa. Mielellään vähintään een tasoa ja pääsykurssit niin aika varmaa sisäänpääsy. Se tarkoittaa että osaat fykeä ja kemiaa ja osaat hyvin laskea. Muuten aivan mahdotonta päästä. 

Vierailija
29/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:20"]

Meneekö yo:lla keväällä kemian ja fysiikan kursseja? Ja meneekö avoimessa samat kurssit???

[/quote]  poika kirjoitti kemian nyt syksyllä ja pari muuta ja keväällä pitkä matematiikka, äikkä ja fysiikka. eli voi kirjoittaa syksyllä ja keväällä.

Vierailija
30/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kanssa kuullut, että kysymykset pohjautuu aina lukiotietoihin. Eli jos kysymykseen ei tunnu löytyvän vastausta lukiotiedoista, niin sitten siinä on joku juju. Nyt tänä keväänä oli ainakin johonkin hankalaan löytynyt avut materiaalista, kun eka ajatus oli, ettei asiaa voi lukiopohjalta tietää.

Ja ap:lle suosittelisin kemian ja fysiikan opintoja yliopistossa. Ne ei yksin riitä vaan pitää osata myös lukionäkökulma, mutta kummasti syvemmät opinnot helpottaa lukioasioiden ymmärtämisessä. Ts. luet ko. aineita yliopistossa ja samalla tankkaat lukiokirjoja.

Vierailija
31/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:06"]

Aion päästä sisään ensi vuonna. Opiskelen AMK:saa tällä hetkellä. Kannattaako mennä valmennuskurssille? Entä kannattaako pitää mielummin välivuosi kuin jatkaa? Miten paljon jaksaa tehdä töitä lukujen lomassa? Mistä aineesta kannattaa aloittaa vai käydä kaikkia samanaikaisesti?

Kaikista lääkisaineista minulla on ok pohjatiedot. Fysiikka tuottanee eniten vaikeuksia. Kertokaa mikä on oma sotasuunnitelmanne pääsykokeeseen!

P.S. Tiedän kyllä pääsykoeuudistuksesta, mutta en jaksa vaivata sillä päätäni vielä, sillä mikään ei ole varmaa.

[/quote]  pohjatiedot? nykyään tarvitaan lukion syventävät kemiassa, biologiassa, fysiikassa ja pitkästä matematiikasta ei ole haittaa. Auttaa laskurutiineihin. 

Vierailija
32/66 |
23.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista päästä puolen vuoden lukemisella sisään ?? Vielä en ole aloittanut:/

Vierailija
33/66 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennuskurssit ihan ok. Opettajien video-höpötykset voi jättää väliin. Valmennuskurssien materiaalit, tehtävät, vastaukset tärkeitä.

Näillä paketeilla pääsi poikani lääkikseen. Soittele 0400 689892 / Harald

VALMENNUSKURSSIMATERIAALIT LÄÄKETIETEELLISEEN TIEDEKUNTAAN 

Epione valmennus v. 2014

Fysiikka
85,00

Kemia
85,00

Biologia
85,00

Harjoituskokeet
50,00

Yhteensä
305,00

Tampereen lääketieteen valmennuskurssi

Fysiikka
65,00

Kemia
65,00

Yhteensä
130,00

Valmennuskeskus, sisältää vuodet 2013 ja 2014

Fysiikka
140,00

Kemia
140,00

Biologia
140,00

Harjoituskokeet
100,00

Yhteensä
520,00

Yhteensä
955,00

Vierailija
34/66 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 20:06"]

[/quote] osata fysiikka on ihan olennainen pyrittäessä lääkikseen kuten kemia ja biologia. 

Vierailija
35/66 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 17:51"]

Onko mahdollista päästä puolen vuoden lukemisella sisään ?? Vielä en ole aloittanut:/

[/quote] uskoisin joka on kirjoittanut pitkän matematiikan L:n ja yleensä he kirjoittavat myös fysiikan, kemian ja biologian. Sinä joka et ottanut lukiossa ottanut kun pakolliset ja ei oo matikkapäätä niin todella todella kova työ ja tuskin onnistuu

Vierailija
36/66 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] uskoisin joka on kirjoittanut pitkän matematiikan L:n ja yleensä he kirjoittavat myös fysiikan, kemian ja biologian. Sinä joka et ottanut lukiossa ottanut kun pakolliset ja ei oo matikkapäätä niin todella todella kova työ ja tuskin onnistuu

Vierailija
37/66 |
05.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/66 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 16:38"]

Mä olen kanssa kuullut, että kysymykset pohjautuu aina lukiotietoihin. Eli jos kysymykseen ei tunnu löytyvän vastausta lukiotiedoista, niin sitten siinä on joku juju. Nyt tänä keväänä oli ainakin johonkin hankalaan löytynyt avut materiaalista, kun eka ajatus oli, ettei asiaa voi lukiopohjalta tietää.

Ja ap:lle suosittelisin kemian ja fysiikan opintoja yliopistossa. Ne ei yksin riitä vaan pitää osata myös lukionäkökulma, mutta kummasti syvemmät opinnot helpottaa lukioasioiden ymmärtämisessä. Ts. luet ko. aineita yliopistossa ja samalla tankkaat lukiokirjoja.

[/quote] miten pääsee yliopistoon kun kemia ja fysiikka on tankkauksessa, heh, järki käteen

[/quote] yliopistoon opiskelemaan kemiaa ja fysiikkaa, ilmeisesti käynyt lukion mutta etkö tajunnut ottaa noita aineita syventäviä, et pääse yliopistoon jos noi aineet takkuaa

Vierailija
39/66 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 12:53"]

Mitäs luulette monta vuotta menee saavuttaa tarpeeksi hyvä pohja pääsykoetta ajatellen: Fysiikasta 8-9 arvosanoja Kemiasta 7-9 Biologiasta 9-10 ja kirjoituksista E. Pitkä matikka käyty keskiarvolla 6. Kirjoituksista lyhyestä matikasta E?

[/quote]olet suorittanut syventävät? Kirjoititko nuo aineet?? Pisteitä saa jos hyvin kirjoittaa. Aika hyvät mahikset.

Vierailija
40/66 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 12:29"]

Pidä välivuosi, mutta älä irtisano nykyisistä opinnoista. Jos et pääse sisään, voit palata nykyisiin opintoihin. Kannattaa ensin opiskella itsenäisesti kaikki vaadittavat kurssit ja vasta sen jälkeen valmennuskurssille.

[/quote] on se kummallista että lukiossa olevia fy-ke-bi aliarvostetaan siis syventäviä. Kaikista paras että älyää ottaa jo lukiossa syventävät pitkää matematiikkaa unohtamatta. Valmennuskursseillahan mennään hurjaa vauhtia eteenpäin ja siinä oleva hyöty esim keskitasoa paremmalle on se että siellä on kokeita niin näkee ajankäytön miten menee ja paineensietokyvyn.  Ne jotka ei ole ottaneet kun pakolliset niin tippuu valmennuskursseilla kun baskat rattaalta. Eli vaatii todella kotona vielä tunteja syventyä fysiikkaan ja kemiaan.