Jätin mieheni muutama kuukausi sitten ja hänellä on jo uusi parisuhde
En tiedä miten reagoisin, meillä meni jo pitkään huonosti ja sitten kesällä ehdotin, että otetaan avioero. Yhdessäolo tuntui niin raskaalta ja ilottomalta. Muutin omaan asuntooni teini-ikäisten lastemme kanssa ja avioeropaperit on laitettu eteenpäin. Olen ollut kiireinen töissä, joten en ole kovin ehtinyt miettiä eroa tai olla yhteyksissä ex-mieheeni. Nyt lapset kertoivat, että meidän entisessä kodissa asuu mieheni naisystävä ja he olivat tavanneet naisen, vaikutti ihan mukavalta ihmiseltä.
Erosta on nyt reilu kolme kuukautta niin ihmettelen mieheni nopeaa toimintaa. Nähtiin ohimennen kun mies haki lapset nyt täksi viikonlopuksi ja sanoin miehelle, että olen onnellinen hänen puolestaan.
En tiedä olenko vai en, mietin miltä minusta pitäisi tuntua, ehkä tuo nopea tahti ihmetyttää minua ja sitten kai mietin löydänkö itse ketään ja erottiinko me mistä syystä, mikä meillä oli vialla.
Miten te muut, oletteko olleet tässä tilanteessa, että entinen löytää nopeasti uuden ja itse jää jotenkin ihmettelemään elämän menoa. Ex-miehellä ei siis ollut suhdetta avioliittomme aikana vaan tapasi naisen kun olimme jo muuttaneet erillemme.
Kommentit (247)
En myöskään enää ikinä mene naimisiin. Seurustelen kyllä, en muuta yhteen enkä mene naimisiin. Yksi kerta riitti sitä lajia.
Ei miehet oikeastaan kiinny naisiin yksilöinä, joten ei niillä ole mitään ns. Ylipääsemisaikaa. Ainoa tunne, jonka tuntevat on pelko yksin jäämisestä ja siitä, että seksi ei ole enää päivänselvyys. Ne jotka voi hakee vain uuden tilalle ja jatkavat niinku mitään ei ois tapahtunu. Ne jotka eivät ole parin kuukauden päästä suhteessa uuden kanssa eivät joko kelpaa tai haluavat panna ympäriinsä. Ei siksi, että ne ikävöis tai itkis tapahtunutta. Älä oota miehiltä jotain, mitä niillä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei miehet oikeastaan kiinny naisiin yksilöinä, joten ei niillä ole mitään ns. Ylipääsemisaikaa. Ainoa tunne, jonka tuntevat on pelko yksin jäämisestä ja siitä, että seksi ei ole enää päivänselvyys. Ne jotka voi hakee vain uuden tilalle ja jatkavat niinku mitään ei ois tapahtunu. Ne jotka eivät ole parin kuukauden päästä suhteessa uuden kanssa eivät joko kelpaa tai haluavat panna ympäriinsä. Ei siksi, että ne ikävöis tai itkis tapahtunutta. Älä oota miehiltä jotain, mitä niillä ei ole.
Miehet kiintyy naisiin mutta voi panna ilman tunteita. Se että on uus nainen ei kerro mitään.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät kestä negatiivisia tunteita, koska heille on aina siloiteltu kaikki. Siksi ottavat heti eron jälkeen uuden, muuten voi ehtiä huomaamaan että on paha olla. Ei hän sitä uutta rakasta tietenkään, kunhan nyt joku pitää olla jotta "voittaa" ja pääsee ikäviä tunteita pakoon.
Ei se aina noin ole. Vaimoni otti eron ja hyvä niin. Minä en edes rakastanut häntä enää ja olin helpottunut erosta. Uusi nainen tuli 4kk erosta. Silti sain syyttelyitä. Minun elämä tämä on ja jos olen onnellinen, niin mitä se muille kuuluu. Nykyisen kanssa olen ollut 9 vuotta yhdessä ja meillä menee hyvin ja tämä on se oikea kumppani. Tämä kumppani puhuu asioista ja hänen kanssaan voi puhua asioista niinku aikuiset. Exän kanssa ei puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Jos minun vaimoni jättää minut, niin hommaan uuden kumppanin, ja häntä paljon nuoremman. Tämä on ihan selvä asia.
Käydään sitten yhdessä kaikissa paikoissa. Lenkillä, marjassa sienessä jne. Yhdessä nuorikon kanssa laitetaan kotia ja käydään ulkomaanlomilla.
Mies
Ne paljon nuoremmat eivät ehkä kiinnostu sun marjastus- ja sieniretkistä.
Ehkä noi ulkomaanmatkat vielä vois toimia.
Peilin kautta kannattaisi lähteä sitä paljon nuorempaa etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni sukset ristiin vaimon kanssa ja hän halusi avioeron. Nyt hän on kuitenkin vihainen minulle kun järjestelen eroon liittyviä asioita, kysyn kumpi jää asuntoon ja ottaa lainan, miten tavarat jaetaan ja ihan kaikki käytännön asiat ovat vaikeita sopia hänen kanssaan. Hän saa asua väliaikaisesti sisarensa asunnossa kun sisarensa asuu poikaystävänsä luona mutta minä haluan asiat selviksi, en halua elää tässä välitilassa. En tiedä onko hänellä joku suhde, ei ainakaan myönnä.
Miten tällaisessa tilanteessa pääsee eteenpäin kun vaimo haluaa erota, muuttaa pois mutta ei omalta osaltaan osallistu yhtään käytännön asioiden järjestämiseen?! Onneksi ei ole lapsia, oma vaimo, tuleva ex-vaimo taas on taantunut teini-ikäiseksi. Jos tämä tästä selviää niin ei ikinä enään naimisiin!!
Olen ollut samassa tilanteessa. Minä tein niin, että hoidin aluksi vuokrakämpän itselleni, kun ex vaimo ei hoitanut noita samoja asioita mitä sun vaimos. Sitten keräsin omat vaatteet, läppärin tärkeät paperit. Loput jätin sinne asuntoon. En ottanut irtaimistoa yhtään. Sitten ilmoitin hänelle, että annan 1kk aikaa hoitaa selvityksen minulle, että jäätkö asuntoon tai pannaanko asunto myyntiin. Jos et ilmoita 1kk aikana, niin seuraavaksi sinuun ottaa yhteyttä lakimies ja sitten mennään käräjien kautta. Mulle oli selvä heti, että minä en jää asuntoon, koska sitä säätämistä en kestä. Se oli asunto myyntiin tai vaimo jää ja hoitaa mulle osuuteni asunnosta. Kummasti tuli liikettä sille naiselle. Se osti mut pois siitä. Sitten ostin itse oman asunnon ja lopetin vuokralla asumisen. Naimisiin en ole enää ikinä menossa enkä ole ikinä enää yhteen muuttamassa. Se elämä on nyt nähty.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet tunnekylmä etkä kykene aitoon rakkauteen niin se ei tarkoita että kaikki muut miehet olisivat kaltaisiasi
Siis olitte pitkään naimisissa ja yhdessäolo alkoi tuntua raskaalta ja ilottomalta.
Et tehnyt mitään sen ilottomuuden eteen, koska eihän sitä kuulu tehdä mitään vaan kuuluu vaan syyttää siitä ilottomuudesta "huonoa suhdetta".
Sitten ilmoitit yksipuolisesti haluavasi erota, koska niin kuuluu toimia, jos elää "huonossa suhteessa".
Sitten kulutit aikaasi töissä etkä ryhtynyt käsittelemään eroa, koska eihän se nyt kuulu tapoihin. Et käsitellyt eroa itsesi etkä ex-miehesi kanssa. Asiat jäivät kesken ja auki.
Nyt sitten miehesi onkin yhtäkkiä löytänyt uuden, vaikka asiathan ovat kesken! Ex-miehesi, jonka sinä jätit yksipuolisella päätökselläsi, ei tajuakaan että eron jälkeen kuuluisi olla yksin, vaikkei hän ole sitä yksinoloa valinnut. Nyt sinua ihmetyttää, että miten se exäsi voikin mennä menojaan. Et voi mitenkään ymmärtää, että mies joka ei halunnut erota eikä olla sinkku, haluaakin olla parisuhteessa. Miksi tuo mies toimii kuten haluaa eikä kuten kuuluu?
Sanot kuitenkin olevasi onnellinen exän puolesta, koska niin kuuluu sanoa. Tyhjiä sanoja vailla tarkoitusta.
Nyt olet itse ihan ulalla, koska ei se oma ilottomuutesi mihinkään hävinnyt. Sinulta hävisi vaan se "huono suhde", joka toimi hyvänä syynä ilottomuuteesi.
Vierailija kirjoitti:
Toiset on nopeempia, kun toiset. Se on ihan okei 😊. Me naiset eron jälkeen olemme pidempään yksin. Ja keskitymme itseemme ja lapsiimme. Mä asustelin 8-9v eron jälkeen lapsille eläen.
No, minä voin olla nopea siinä kun hidaskin. Jos kohdalle sattuu se johon ihastuu, mikä nyt on aika harvinaista, niin miksi pitäisi kävellä onnensa ohi mahdollisesti. Olen vaihtanut lennosta parissa viikossa, toisella kertaa ollut sinkkuna vuosikymmenen.
En pidä mitään pakollisia "suruaikoja".
Vierailija kirjoitti:
Siis olitte pitkään naimisissa ja yhdessäolo alkoi tuntua raskaalta ja ilottomalta.
Et tehnyt mitään sen ilottomuuden eteen, koska eihän sitä kuulu tehdä mitään vaan kuuluu vaan syyttää siitä ilottomuudesta "huonoa suhdetta".
Sitten ilmoitit yksipuolisesti haluavasi erota, koska niin kuuluu toimia, jos elää "huonossa suhteessa".
Sitten kulutit aikaasi töissä etkä ryhtynyt käsittelemään eroa, koska eihän se nyt kuulu tapoihin. Et käsitellyt eroa itsesi etkä ex-miehesi kanssa. Asiat jäivät kesken ja auki.
Nyt sitten miehesi onkin yhtäkkiä löytänyt uuden, vaikka asiathan ovat kesken! Ex-miehesi, jonka sinä jätit yksipuolisella päätökselläsi, ei tajuakaan että eron jälkeen kuuluisi olla yksin, vaikkei hän ole sitä yksinoloa valinnut. Nyt sinua ihmetyttää, että miten se exäsi voikin mennä menojaan. Et voi mitenkään ymmärtää, että mies joka ei halunnut erota eikä olla sinkku, ha
Se tyypillinen tarina. Joka johtaa naisen katkeroitumiseen kun se yllätysero ei tuonutkaan sitä kuplivaa omannäköistä elämää kolmine rakastajineen.
Minunkin exäni otti ensimmäisen naisen ketä nyt tinderissä suostui hänet ensimmäisenä tapaamaan. Sanoi että kai sitten jossain vaiheessa häneen rakastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä olet tunnekylmä etkä kykene aitoon rakkauteen niin se ei tarkoita että kaikki muut miehet olisivat kaltaisiasi
Oon kylläki nainen ja niin taidat olla sinäki päätellen tuosta naiiviudesta. Pistä 25v miuku pyörittään omaa miestäs ja katso kuinka nopeasti se "aito rakkaus" sua kohtaan karisee. Miehille rakkaus on yhtä kuin seksi ja jos sen saa sievemmässä paketissa niin ne kyllä lähtee. Naisesta itsestään välitetään yhtä paljon kuin tekopers**stä. Se vain vaihdetaan uuteen kun aika on, mutta ei sen perään haikailla tai itketä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tullut vähän samaan lopputulokseen. Niitä harmittaa palvelijan menettäminen ja että joutuvat näkemään vaivaa uuden palvelijan etsimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kylläki nainen ja niin taidat olla sinäki päätellen tuosta naiiviudesta. Pistä 25v miuku pyörittään omaa miestäs ja katso kuinka nopeasti se "aito rakkaus" sua kohtaan karisee. Miehil
🤣🤣🤣🤣🤣😭
Jos haluaa jättää toisen ihmisen taakseen, niin miksi enää seuraa hänen elämäänsä? Erottiin vaimoni ksnssa kymmenen vuotta sitten, eikä ole yhtään kiinnostanut sen jälkeen. Aikuisilta lapsiltani olen saattanut kysyä jonkun kohteliaisuuskysymyksen liittyen merkkipäiviin, siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et halunnut jatkaa hänen kanssa ja hän otti sitten ensimmäisen kiinnostuneen asumaan luokseen. Se on tapa selvitä erosta ja hyvin tyypillinen toimintatapa miehille. Sanotaan että erossa mies löytää uuden naisen ja nainen löytää itsensä. Keski-ikäinen parisuhdekelpoinen mies on kuin maahan pudonnut 100 euron seteli jonka joku heti nappaa. Toki saatat itsekin vielä löytää jonkun jos olet nätti ja sinulla on mukava luonne.
Tuo on masentavaa kun hyvät vapaat miehet on niin harvinaisia keski-iässä.
Ei kannata masentua, koska tuo on aikamoinen myytti. Itselleni oli keski-iässä toisella kierroksella paljon helpompi löytää hyvä mies kuin nuorena. Voi tuntua, että keski-ikäiset hyvät miehet ovat harvinaisia kun mielessä on oma eksä tai kavereiden puheet eksistään tai pahimmillaan vaikkapa palstalaisten puheet eksistään. Mutta vaikka ne miehet olisi olleet huonoja edellisissä suhteissaan niin yleensä kyse on vain siitä etteivät he ole sopineet yhteen.
Mä tapasin keski-iässä deittaillessani tosi monta hyvää keski-ikäistä miestä, joiden kanssa olisin voinut aloittaa suhteen. Valitsin parhaan. Hänkin on eksänsä mielestä varmasti aivan toivoton tapaus, minulle ihan kultakimpale.
Vierailija kirjoitti:
Meillä meni sukset ristiin vaimon kanssa ja hän halusi avioeron. Nyt hän on kuitenkin vihainen minulle kun järjestelen eroon liittyviä asioita, kysyn kumpi jää asuntoon ja ottaa lainan, miten tavarat jaetaan ja ihan kaikki käytännön asiat ovat vaikeita sopia hänen kanssaan. Hän saa asua väliaikaisesti sisarensa asunnossa kun sisarensa asuu poikaystävänsä luona mutta minä haluan asiat selviksi, en halua elää tässä välitilassa. En tiedä onko hänellä joku suhde, ei ainakaan myönnä.
Miten tällaisessa tilanteessa pääsee eteenpäin kun vaimo haluaa erota, muuttaa pois mutta ei omalta osaltaan osallistu yhtään käytännön asioiden järjestämiseen?! Onneksi ei ole lapsia, oma vaimo, tuleva ex-vaimo taas on taantunut teini-ikäiseksi. Jos tämä tästä selviää niin ei ikinä enään naimisiin!!
Hän on todella katkera mennestä vuosista. Mitä noin pahaa hänelle teit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun vaimoni jättää minut, niin hommaan uuden kumppanin, ja häntä paljon nuoremman. Tämä on ihan selvä asia.
Käydään sitten yhdessä kaikissa paikoissa. Lenkillä, marjassa sienessä jne. Yhdessä nuorikon kanssa laitetaan kotia ja käydään ulkomaanlomilla.
Mies
Ne paljon nuoremmat eivät ehkä kiinnostu sun marjastus- ja sieniretkistä.
Ehkä noi ulkomaanmatkat vielä vois toimia.
Peilin kautta kannattaisi lähteä sitä paljon nuorempaa etsimään.
Noita on paljon, niin naisissa kuin miehissä. Ei mitään ymmärrystä oman tason suhteen.