Jätin mieheni muutama kuukausi sitten ja hänellä on jo uusi parisuhde
En tiedä miten reagoisin, meillä meni jo pitkään huonosti ja sitten kesällä ehdotin, että otetaan avioero. Yhdessäolo tuntui niin raskaalta ja ilottomalta. Muutin omaan asuntooni teini-ikäisten lastemme kanssa ja avioeropaperit on laitettu eteenpäin. Olen ollut kiireinen töissä, joten en ole kovin ehtinyt miettiä eroa tai olla yhteyksissä ex-mieheeni. Nyt lapset kertoivat, että meidän entisessä kodissa asuu mieheni naisystävä ja he olivat tavanneet naisen, vaikutti ihan mukavalta ihmiseltä.
Erosta on nyt reilu kolme kuukautta niin ihmettelen mieheni nopeaa toimintaa. Nähtiin ohimennen kun mies haki lapset nyt täksi viikonlopuksi ja sanoin miehelle, että olen onnellinen hänen puolestaan.
En tiedä olenko vai en, mietin miltä minusta pitäisi tuntua, ehkä tuo nopea tahti ihmetyttää minua ja sitten kai mietin löydänkö itse ketään ja erottiinko me mistä syystä, mikä meillä oli vialla.
Miten te muut, oletteko olleet tässä tilanteessa, että entinen löytää nopeasti uuden ja itse jää jotenkin ihmettelemään elämän menoa. Ex-miehellä ei siis ollut suhdetta avioliittomme aikana vaan tapasi naisen kun olimme jo muuttaneet erillemme.
Kommentit (247)
Ap:n kaltaisessa tilanteessa, jossa hän on tehnyt aloitteen eroamisesta ja kerää lapsensa ja muuttaa pois, ymmärtäisin kyllä sitä miehenkin järkytystä.
Hänhän jäi yksin. Puoliso vei kaiken tärkeän: itsensä ja lapsensa. Kyllä silloin on herkkä uudelle ihmiselle, jolle kelpaa sellaisenaan. Ehkäpä kohtasi sen sielunkumppaninsa, kun sielu oli paljaimmillaan ja rikki.
Aphan tuossa paljastaa omat prioroteettinsa: "Olen ollut kiireinen töissä, joten en ole kovin ehtinyt miettiä eroa tai olla yhteyksissä ex-mieheeni."
- Säilöi siis miehen komeron hyllylle kuin jo kirpparille joutavan vaatteen, jos vaikka joskus tulisi tuolle jotain tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun vaimoni jättää minut, niin hommaan uuden kumppanin, ja häntä paljon nuoremman. Tämä on ihan selvä asia.
Käydään sitten yhdessä kaikissa paikoissa. Lenkillä, marjassa sienessä jne. Yhdessä nuorikon kanssa laitetaan kotia ja käydään ulkomaanlomilla.
Mies
Niin varmaan "hommaat" paljon nuoremman. Not.
Juu just viisikymppisenä eronnut tuttu mieskin istui kaiket aikansa koneella hommaamassa sitä nuorempaa...
Siitä on jo 20 vuotta aikaa eikä ole vieläkään homma hoitunut. Nyt ei kyllä enää hommailekaan kun on jossain laitoksessa itse hoidettavana.
Oman ikäisiään olisi kyllä ollut tarjolla ihan ilman nettihakujakin, mutta eihän niin vanhaa voinut... kun oli mielestään niin komeakin että saisi jonkun kaksvitosen...
Joten pää jäi vetävän käteen niin kuin sanotaan.
Velipoikakin eron jälkeen etsi ja vähän löysikin sitä itseään huomattavasti nuorempaa, mutta eipä onnistunut yhteiselämä. Nuorella naisella oli ihan eri tavoitteet elämässä kuin vanhenevalla miehellä. Sitten löysi oman ikäisensä ja siitä syntyi hyvä yhteiselämä, kiva ja iloinen naisihminen viimeinkin ja innokas touhuamaan asioita. Veli sanoi, että olisipa löytynyt tämä jo silloin nuorempana ennen sitä ensimmäistäkään, olisi mennyt elämä mukavammin ja helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi olla mieheni ex. Vaimo halusi eron, mies ei. Kun sitten mies löysi uuden, minut, eron harkinta-ajalla, oli piru irti. Kauhea pettymys, kun mies ei jäänytkään itkemään perään. Tuosta on jo kymmenen vuotta. Onneksi meno on jo rauhoittunut, vaikka kauan häneltä kesti tajuta, että mies ihan oikeasti meni eteenpäin eikä ex ollut enää ykkösprioriteetti.
Itsekin näiden "juuri eroamassa" "ero meneillään" "suhde on ollut jo pitkään kuollut" miesten vokottelemaksi tulemana olen kyllä todella ihmeissäni siitä, miten joku nainen lankeaa tuollaiseen. Mutta vain sellaisella etäisellä tasolla, sillä en halua liian lähelle hulluja.
Ei siinä ollut mitään lankeamista. Olin itsekin vastaeronnut. Ollaan oltu yhdessä nyt kymmenen vuotta ja edelleen kuin vastatakastuneita. Mitä sitä odottamaan, kun joku huipputyyppi tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu, että näitä asioita muutkin ihmiset miettivät erotilanteessa. Ei ex-mieheni pitäisi tehdä enää mitään minuun nähden mutta oudoltahan se tuntuu, että hänellä on uusi nainen minun entisessä kodissani, minkä minä olen sisustanut yms. Ja mietin löydänköhön itse uutta miestä koskaan ja ihmettelen miten mieheni löysi uuden niin nopeasti ja joko hän unohti minut kokonaan. Eikö nämä ole ihan normaaleja itsekeskeisiä ajatuksia mitä nyt erotilanteessa tulee pohdittua?
Ei mies halunnut erota eli kai hän minua rakasti mutta samalla sanoi ettei kestä meidän riitelyä enää kun mikään ei ole hyvin vaan kaikesta tuli aina riitaa ja loukkaantumisia. Ehkä poikkeusolot kiristivät pinnaa, ehkä meidän avioliitto tuli vain tiensä päähän.
Mietin miten tästä jatkaa ja voi
Polygamiseen haaremiin? Ei se ole polygamiaa, kun se ex on kodista ja parisuhteesta poistunut. Mikähän siinä on, että moni ex-vaimo luulee ex-miehensä olevan vielä hänelle kuuluva.
Laastarisuhde. Se helpottaa eroa.
Laastarit on ihan ok, jos se toinenkin osapuoli tietää olevansa laastari. Parhaassa tapauksessa molemmat on toisilleen. Siitä tuskin tulee silloin pysyvää, eikä tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Terveen miehen myös tekee seksiä mieli aika usein. Jos ei ole mitään moraalista syytä kärvistellä ilman, niin naisseura kyllä useimmille kelpaa, jos sitä on tyrkyllä. Jos mies on ilman naista, niin syy lienee siinä, että naista ei ole löytynyt vielä.
Eli ei tarvita edes mitään rakastumista tms. Kunhan nyt on joku suhteellisen ok nainen siinä vierellä, jotta itse saa säännöllisesti seksiä? Voi teitä, miehet. Huoh.
Ei minulla mitenkään mielessä kummittele entinen mieheni, tämä oli vain muistelu menneistä ajoista ketjun aiheeseen liittyen. Jollen muistaisi hänen koskaan olleen edes olemassa, olisin todennäköisesti dementoitunut.