Kehtaanko synnyttää kunnon tuheron kanssa?
Sama koskee säärikarvoitusta... Minulla kun sattuu olemaan tumma ja tuuhea karvoitus.
3 viikkoa sitten sain siistittyä viimeksi ja sekin oli jo vaivalloista. Välittääkö lääkärit ja kätilöt tuollaisesta?Entä oletko itse synnyttänyt alapää ns.luonnontilassa?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:56"]
Mä kävin sokeroimassa sääret ja looran ennen synnytystä:) suosittelen muillekkin.
[/quote]
Tätä en kyllä tajua. Ei kehdata näyttää alapään karvoja kätilölle, joka näkee niiden erilaisten karvojen lisäksi verta, paskaa ja kyyneleitä. Ne karvat käydään kuitenkin esittelemässä jollekin kosmetologitypykälle, jolla on parin päivän koulutus kuumavahan tai sokerin käyttöön. Tuskinpa ne kätilöt jaksavat kauheasti työpäivän jälkeen asiakkaiden karvoitusta pohtia, mutta sokerointeja tekevien tyttösten voisin hyvinkin kuvitella naureskelevan asiakkailleen kahvitauolla.
[/quote]
Kyse ei ollut turhamaisuudesta, sääret sokeroin muutoinkin ja ihan puhtaasti ajattelin että kynitty alapää parantaisi näköyhteyttä synnyttäessä. Siihen päälle vielä mahdolliset tikkaukset.. Normaalisti sokeroin vain bikinirajan.
Itseasiassa pidän karvoituksestani.
T. Se jota lainasit
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:26"]Epäsiistimmän näköinen aikuisen naisen ajeltu alapää on kuin se ajelematon. Posliini varsinkin on oikein wt-merkki.
[/quote]
Mutta kun mies tykkää siitä:)
Ihan hyvin voit. Eiköhän ne siellä näe jos jonkinlaista värkkiä. Tuskin jakelevat tyylipisteitä ;)
Itsekin olen synnyttänyt luontaisen haarovälikarvoituksen kanssa, ei käynyt edes mielessä siistiä.
Mulla ne synnytykset ovat molemmilla kerroilla alkaneet ennenaikaisesti ja nopeasti, eipä ole tullut mieleenkään siinä tilanteessa joku karvoitus! Enpä loppuvaiheessa juurikaan ajellut karvoja, enkä usko että se kätilöitä hetkauttaa.
Itse olen synnyttänyt kolme kertaa täysin luonnontilassa (eikä minullakaan ole mikään harva karvoitus). Eivät kätilöt ainakaan päin naamaa nauraneet ;)
Tottakai voi. Uskon että ne näkee jos jonkin moista. Itselläni on jonkun sortin karvafobia ja sheivasin juuri ennen yliaikaiskontrolliin (jossa käynnistettiin) menoa sekä sääret että alakerran :D vaikeaa oli mutta kyllä se onnistui. Turhamaistahan se on mutta jostain syystä vihaan ihokarvoja ja sheivaan vaikkei kukaan näkisi niitä, joten tuntui epämiellyttävältä mennä vinne kun tiesin sen alueen olevan pääroolissa :D
ennen synnytystä tuhero ajettiin paljaaksi 1970 luvulla vieläpä annettiin peräruiske :)412
Voi hyvä tavaton, huoli se on pienikin huoli, kun muita isompia huolia ei ole... Mä en oikeasti välillä ymmärrä mun sukupuoleni edustajia. Ehkä sitten olen itse outo, mut mun mielestä tää on todella kummallinen huoli.
7:lle vastaus, aiheesta hieman poiketen: Huono itseluottamus - kyllä. Jatkuvastihan ihmisillä on paineita ulkonäöstään...Pinnallinen maailma. Huomaahan sen usein täällä av-palstallakin. Ihmisten katseet ja arvostelu on se miksi jätän suosiolla uimarannat ja kylpylätkin väliin. Häpeän itseäni, ja tunnen etten kelpaa tällaisena... Minusta se ei ole pieni huoli, jos se vaikuttaa jokapäiväiseen elämään... Alapäätäni nyt harvoin esittelenkään ulkopuolisille, mutta synnytyksessä se tulee olemaan todella isossa osassa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:49"]
7:lle vastaus, aiheesta hieman poiketen: Huono itseluottamus - kyllä. Jatkuvastihan ihmisillä on paineita ulkonäöstään...Pinnallinen maailma. Huomaahan sen usein täällä av-palstallakin. Ihmisten katseet ja arvostelu on se miksi jätän suosiolla uimarannat ja kylpylätkin väliin. Häpeän itseäni, ja tunnen etten kelpaa tällaisena... Minusta se ei ole pieni huoli, jos se vaikuttaa jokapäiväiseen elämään... Alapäätäni nyt harvoin esittelenkään ulkopuolisille, mutta synnytyksessä se tulee olemaan todella isossa osassa.
[/quote]
Eiköhän kätilön huomio ole ihan muissa asioissa kuin karvoissa =)
Mä kävin sokeroimassa sääret ja looran ennen synnytystä:) suosittelen muillekkin.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:34"]Voi hyvä tavaton, huoli se on pienikin huoli, kun muita isompia huolia ei ole... Mä en oikeasti välillä ymmärrä mun sukupuoleni edustajia. Ehkä sitten olen itse outo, mut mun mielestä tää on todella kummallinen huoli.
[/quote]
Tuskin nyt karvoitus synnytyksen aikana kenenkään AINOA huoli on. Mutta on se kumma että aina näihin viestiketjuihin tulee pakostikin vähintään yksi ulisija. Anna ihmisten kysellä!
Mulla hetkellisesti kävi myös karvat mielessä ennen synnytystä, mutta kun ison mahan ja selkäkipujen takia ei sheivaamisesta tullut yhtään mitäön, päätin ettei tuommosella oo mitään merkitystä. Ja sitten tosiaan synnytyksen aikana ei ois voinu vähempää kiinnostaa, mitä kätilö mun karvoistani tuumi. Tuskin mitään. Nolompaahan, ainakin ajatuksen tasolla, on vääntää tortut siinä kätilön edessä ponnistusvaiheessa, mutta eipä sitäkään tullut mieleenkään alkaa häpeilemään siinä vaiheessa, kun on saattamassa omaa lastaan maailmaan.
En kehtaa sheivata synnytystä varten. Mun mielestä liian noloa mennä esittelemään kynittyä värkkiään kätilöille.
Sheivaa ihmeessä! Nimittäin mulla sheivattiin sairaalassa jollakin tylsän juustohöylän tapaisella... ja pissaaminen pari viikkoa yhtä tuskaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:41"]
Sheivaa ihmeessä! Nimittäin mulla sheivattiin sairaalassa jollakin tylsän juustohöylän tapaisella... ja pissaaminen pari viikkoa yhtä tuskaa.
[/quote]
Tuskin se pissaamisvaikeus siitä höyläämisestä johtui... Eiköhän joku muu juttu, mitä siellä tapahtui, vaikuttanut vähän enemmän.
Meillä esikoinen saatettiin maailmaan imukupilla, niin siinä vaiheessa hoitsu otti gilleten ja raapas isoimmat karvat pois äkkisiltään ja dadaa, mulla on lapsi ja sitten mua vietiinkin leikkuriin ja isä jäi lapsen kanssa.
Karvat on tuossa kompinaatiossa ihan toisarvoinen juttu. Säilyttiin hengissä koko porukka.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:27"]Tottakai voi. Uskon että ne näkee jos jonkin moista. Itselläni on jonkun sortin karvafobia ja sheivasin juuri ennen yliaikaiskontrolliin (jossa käynnistettiin) menoa sekä sääret että alakerran :D vaikeaa oli mutta kyllä se onnistui. Turhamaistahan se on mutta jostain syystä vihaan ihokarvoja ja sheivaan vaikkei kukaan näkisi niitä, joten tuntui epämiellyttävältä mennä vinne kun tiesin sen alueen olevan pääroolissa :D
[/quote]
Eiköhän se syntyvä lapsesi ole pääroolissa eikä sun vittusi karvat. MIETI.
Ei ole! Itse hommasin sinne permanentin ja värjäsin vaaleiksi. Kyllä kätilöt kehuivat ja vielä lähteissäkin sanoivat käsipäivää ja kiittelivät kun oli niin nätiksi laittauduttu.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:26"]
Epäsiistimmän näköinen aikuisen naisen ajeltu alapää on kuin se ajelematon. Posliini varsinkin on oikein wt-merkki.
[/quote]
Minä en edes kehtaisi aikuisena naisena esiintyä ilman karvoitusta. Siistin kyllä vähän bikinirajaa ym., jos lähden rannalle tai uimahalliin (tai vaikka sekasaunaan), mutta en haluaisi, että kätilö pitää minua niin turhamaisena, että alapääkin pitää "hoitaa". Hyvinhän tuo on miehillekin kelvannut, vaikka yksikin näki minut ensi kerran alasti juuri sekasaunassa (meitä oli paljon) ja tiesi, mitä oli odotettavissa.