Kehtaanko synnyttää kunnon tuheron kanssa?
Sama koskee säärikarvoitusta... Minulla kun sattuu olemaan tumma ja tuuhea karvoitus.
3 viikkoa sitten sain siistittyä viimeksi ja sekin oli jo vaivalloista. Välittääkö lääkärit ja kätilöt tuollaisesta?Entä oletko itse synnyttänyt alapää ns.luonnontilassa?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:16"]
Meillä esikoinen saatettiin maailmaan imukupilla, niin siinä vaiheessa hoitsu otti gilleten ja raapas isoimmat karvat pois äkkisiltään ja dadaa, mulla on lapsi ja sitten mua vietiinkin leikkuriin ja isä jäi lapsen kanssa.
Karvat on tuossa kompinaatiossa ihan toisarvoinen juttu. Säilyttiin hengissä koko porukka.
[/quote]
Juuri tuon takia karvat ajettiin 70-luvulla jo ennen saliin menoa. Jotkut naiset vain kokivat asian nöyryyttävänä.
[/quote]
Nojoo, minä kokisin tuon karvojen ajelun nöyryyttävämpänä. Nyt voi sentään itse päättää omista karvoistaan.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:34"]Voi hyvä tavaton, huoli se on pienikin huoli, kun muita isompia huolia ei ole... Mä en oikeasti välillä ymmärrä mun sukupuoleni edustajia. Ehkä sitten olen itse outo, mut mun mielestä tää on todella kummallinen huoli.
[/quote]helppo olla sika, mua hävettää sun puolesta, raskaus ei ole sairaus, pitää olla nainen loppuun asti
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:50"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:43"]
Meillä esikoinen saatettiin maailmaan imukupilla, niin siinä vaiheessa hoitsu otti gilleten ja raapas isoimmat karvat pois äkkisiltään ja dadaa, mulla on lapsi ja sitten mua vietiinkin leikkuriin ja isä jäi lapsen kanssa.
Karvat on tuossa kompinaatiossa ihan toisarvoinen juttu. Säilyttiin hengissä koko porukka.
[/quote]
Juuri tuon takia karvat ajettiin 70-luvulla jo ennen saliin menoa. Jotkut naiset vain kokivat asian nöyryyttävänä.
[/quote]
Nojoo, minä kokisin tuon karvojen ajelun nöyryyttävämpänä. Nyt voi sentään itse päättää omista karvoistaan.
[/quote]
Silloin 70-luvulla synnytykseen suhtauduttiin kuin johonkin hätätilanteeseen eikä luonnollisena tapahtumana
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:50"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 01:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Silloin 70-luvulla synnytykseen suhtauduttiin kuin johonkin hätätilanteeseen eikä luonnollisena tapahtumana
Mulle sanottiin neuvolassa, ettei hirveän lähellä synnytystä enää saisi ajella alapään karvoja tulehdusriskin takia..
Ei tuheron kanssa synnyttämään.Laittavat sulle pihkatapin ja lähettävät kotiin.
Tuo karvojen ajelu on aiemmin ollut kai aika rutiinijuttu muutenkin. Äitini oli suonikohjuleikkauksessa 80-luvun puolivälissä ja leikkaukseen häneltä ajeltiin sairaalassa häpykarvat! Vaikka " ylin" suonikohju oli ihan hiukkasen polven yläpuolella takareidessä. Muistan, että äiti valitteli asiaa, kun ei tykännyt yhtään olla karvattomana.
Mä en kehdannut mennä ihan posliinina synnyttään. :D
Luulisi että ainakin häpyhuulilla tai välilihassa oleva tiheä majava haittaa ompelua, jos sellainen tulee eteen. Miksi pitää yrittää sheivata? Osta Veetiä ja läiski sitä sinne, suurin piirtein saa kaiken pois vaikkei alas pääse kurkkaamaankaan.
Synnytin 80-luvulla. Täällä kyllä kätilö ajeli karvat ennen synnytystä. En osannut pitää sitä nöyryyttävänä. Luulin, että se ilmanmuuta kuuluu asiaan. Tähän asti luulin myös, että niin tehdään nykyisinkin. Milloinkahan tavasta luovuttiin?
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 09:15"]Ei tuheron kanssa synnyttämään.Laittavat sulle pihkatapin ja lähettävät kotiin.
[/quote]
Ei mikään ihme, että muijat sit valittaa , että mies käy vieraissa, ensin oli nainen, sit naisesta tuli karvainen äijä. Hyi
Mul meni lapsivedet, menin saman tien valmistautumaan, kaikki sileäksi vaan, vähän meikkiä , ja synnyttää:) enkä tee sitä muiden takia vasn itseni takia, onhan se mukavempaa tehdä työtä siistin ihmisen kas kun likaisen , yök
Ilman muuta posliiniksi. Se nypityn kanan näköinen alapää herättää riemua kätilöiden kahvihuoneessa :)
Karvat ja meikittömyys = likainen. Hyvä yritys 30. :D Minusta taas meikki naamalla synnytyksessä olisi likaa.
Et voi mennä karvojen kans synnyttämään. Sanovat siellä synnärillä, et tuuppa takas puolen vuoden päästä, karvojen vuoksi et voi synnyttää mitään.
Eihän kukaan ole karvoineen synnyttäny tässä kymmentuhatvuotisen ihmisen historian aikana.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 09:50"]Luulisi että ainakin häpyhuulilla tai välilihassa oleva tiheä majava haittaa ompelua, jos sellainen tulee eteen. Miksi pitää yrittää sheivata? Osta Veetiä ja läiski sitä sinne, suurin piirtein saa kaiken pois vaikkei alas pääse kurkkaamaankaan.
[/quote]
Mulla oli elämäni tuuhein ja pisimmäksi kasvanut karvotus alapäässä synnyttäessäni. Kaksi repeämää tuli, joista toinen häpyhuuleen ja silti kummasti tikkaus onnistui ilman sheivaamista. Eihän ne karvat kasva kuin ulkosissa häpyhuulissa.
Mutta on tää maailma kummallinen, kun OMAN LAPSEN synnytyksen yhteydessä suurimmat murheet liittyy ulkonäköön ja siihen mitä kätilö tuumaa. Huh huijaa..
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:56"]
Mä kävin sokeroimassa sääret ja looran ennen synnytystä:) suosittelen muillekkin.
[/quote]
Tätä en kyllä tajua. Ei kehdata näyttää alapään karvoja kätilölle, joka näkee niiden erilaisten karvojen lisäksi verta, paskaa ja kyyneleitä. Ne karvat käydään kuitenkin esittelemässä jollekin kosmetologitypykälle, jolla on parin päivän koulutus kuumavahan tai sokerin käyttöön. Tuskinpa ne kätilöt jaksavat kauheasti työpäivän jälkeen asiakkaiden karvoitusta pohtia, mutta sokerointeja tekevien tyttösten voisin hyvinkin kuvitella naureskelevan asiakkailleen kahvitauolla.
Karvat voivat haitata synnytyksessä ja etenkin tikkaamisessa, jossa lääkäri sössi mulla viimeksikin, joten todellakin sheivaan entiseen tapaan kaikki karvat (paitsi pienen tupsun jätän eteen. Muutenkin sheivaan ihan hygienia- ja mukavuussyistä, en seksin/miehen takia (ei ole seksiä nykyään). Ajamattomat karvat jäävät ikävästi väliin liikkuessa jne. ja karvainen alapää hikoaa ja haisee toisin kuin ajeltu.
http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2014011717940115_se.shtml
"Ärtynyt iho on sukupuolielinten lämpimässä ja kosteassa ympäristö oiva kasvualusta bakteereille. Gibsonin mukaan esimerkiksi streptokokit ja stafylokokit viihtyvät näissä olosuhteissa, ja voivat aiheuttaa esimerkiksi ihon infektiosairauksia."
Yäk.
Sit teidän laiskojen miehet kirjoittaa palstalla:
Mieluummin sitä pikkuposliinia panee kun vaimon pöheikköä
[/quote]