Kehtaanko synnyttää kunnon tuheron kanssa?
Sama koskee säärikarvoitusta... Minulla kun sattuu olemaan tumma ja tuuhea karvoitus.
3 viikkoa sitten sain siistittyä viimeksi ja sekin oli jo vaivalloista. Välittääkö lääkärit ja kätilöt tuollaisesta?Entä oletko itse synnyttänyt alapää ns.luonnontilassa?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 10:00"]Ilman muuta posliiniksi. Se nypityn kanan näköinen alapää herättää riemua kätilöiden kahvihuoneessa :)
[/quote ei kun sun karvainen pillu!
Paksu ja pitkä karvoitus aiheuttaa hikistymistä ja hajua ja jää inhottavasti väliin. Pakko ajella.
Karvoilla ja karvattomuudella ei ole mitään tekemistä hygienian ja siisteyden kanssa. Se on aivan harhaluulo. Alapäätä kannattaa pestä, oli niitä karvoja, tai ei.
Karvoja ajeltiin aikaisemmin, koska miellettiin, että tikkauksen vuoksi karvat voisivat olla tiellä. Tästä on luovuttu, koska on huomattu, etteivät karvat vaikuta tikkauksen lopputulokseen.
Et tietenkään voi. Pyydä miestäsi tekemään tuheroon ranskanletit molempiin häppäreihin.
Voisit sen tehdä kyllä, mutta minä en todellakaan pystyisi! Synnytyksen hetkellä ei ehkä ehdi ajatella moista, mutta ennen synnytystä ehtii. Minä pidin karvoituksen raskaanaollessa siistinä kuten ilman raskauttakin pidän.
Ja sanokaa mun sanoneen... vaikka ne lääkärit ja kätilöt ja hoitsut on nähnyt kaikenlaista, niin kyllä niillä silti saattaa joku inhottava ajatus moisesta olla, että rämemajava vastassa.
synnytin ihanalla 90-luvulla ja minulta ajeltiin karvat ensin hyvinkin alhaalta "mahdollisen epparin ompelun" helpottamiseksi, ilmeisesti ettei karvat jäisi arpeen kasvamaan? kun sitten mentiinkin pienellä kiireellä leikkaukseen, minulta sheivattiin vatsalle kiivenneet karvat. jep, olen harvakarvainen mutta niitä on sitten sitäkin leveämmällä alueella.. :/
kätilöt tai hoitsut ei juuri symmetriaa tai estetiikkaa siinä ehdi katselemaan joten siihen välimaastoon kasvamaan jäänyt karvoitukseni oli hyvin erikoisen näköinen synnäriltä lähtiessäni :D
Fiilistele vanhalla perukilla. Laita ensin vuorokaudeksi muhimaan käytetty yöside sen nuken päähän, pää perukin sisään. Poista side ja laita pää takaisin perukkiin. Leikkaa halkio perukkiin ja kisko nukke päästään ulos siitä halkiosta.
Mielestäni ei ole pinnallista miettiä tuollaista asiaa, kaikkeahan tässä käy mielessä..:D
Ja samaa mieltä, pitkät karvat alapäässä vaikuttavat ainakin nyt raskausaikanam ielestäni hygieniaan (vaikka pesee päivittäin), siistitty alapää on helpompi pitää puhtaana ja "hajuttomana", ts. karvoihin ei tartu hajut.
Itse kylla siistisin paikat - ihan senkin vuoksi ettei tule merkintoja potilaspapereihin. Toisekseen olen kuullut etta sairaala voi tehda ls-ilmoituksen jos paikat eivat ole siistittyna synnytyksesssa. Se on niiden osoitus siita ettei kotonakaan voi olla paikat siina kunnossa etta lapsi voi elaa siella turvallisessa ymparistossa.
Mistä lähtien alapään karvat on ollut nolo asia?! Voi hyvää päivää.
Kolme lasta olen synnyttänyt ja ei ole käynyt mielessäkään, että tuota alapäätä pitäisi sheivailla. Kohta varmaan kulmakarvatkin on tosi tosi kauheeta ja noloa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:23"]Ihan hyvin voit. Eiköhän ne siellä näe jos jonkinlaista värkkiä. Tuskin jakelevat tyylipisteitä ;)
Itsekin olen synnyttänyt luontaisen haarovälikarvoituksen kanssa, ei käynyt edes mielessä siistiä.
[/quote]
Älä höpötä! Mistä sä kuvittelet että sanonta 10 pisteen vauva tulee... ei ne ääneen kehtaa sanoa että puhutaan ihan muusta:D
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 09:54"]
Synnytin 80-luvulla. Täällä kyllä kätilö ajeli karvat ennen synnytystä. En osannut pitää sitä nöyryyttävänä. Luulin, että se ilmanmuuta kuuluu asiaan. Tähän asti luulin myös, että niin tehdään nykyisinkin. Milloinkahan tavasta luovuttiin?
[/quote]
Vielä ainakin 2003 multa ajeltiin, kun tikattiin. Tai muistaakseni se epparin tikkaus oli syynä, kun kätilö sanoi, että haittaako jos vähän höylällä tästä poistan. Myöhemmissä synnytyksissä ei ole tikkailtu, eikä ajeltu. Tai ainakaan siitä ajelusta ei ole kukaan mitään maininnut, että ihan varma en ole (eikä ole tapana peilailla tuota alapäätä synnytysten jälkeen).
Eikä ollut minustakaan nöyryyttävää silloin 2003. 2009 tehty suolihuuhtelu/peräruiske/mikä se on oli nöyryyttävämpää.
Itse synnytin 2011 ja kyllä vaan tuolloin vähän höylällä siistittiin kätilön toimesta. Suolihuuhtelukin tehtiin pyynnöstäni jopa kaksi kertaa. Synnytys käynnistettiin, joten oli pari päivää joutilasta aikaa :) Ja aivan ihana "vanhanaikainen" kätilö!
Miten meikki on kauhea asia synnytyksessä? Mulla ainakin synnytys käynnistyi keskellä päivää ja yleensä nyt on meikkiä naamassa - en tietenkään pessyt niitä pois ennen laitokselle lähtöä!
Ja karvat toki ajellaan aina, oli synnytys tulossa tai ei.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 11:32"]Karvat voivat haitata synnytyksessä ja etenkin tikkaamisessa, jossa lääkäri sössi mulla viimeksikin, joten todellakin sheivaan entiseen tapaan kaikki karvat (paitsi pienen tupsun jätän eteen. Muutenkin sheivaan ihan hygienia- ja mukavuussyistä, en seksin/miehen takia (ei ole seksiä nykyään). Ajamattomat karvat jäävät ikävästi väliin liikkuessa jne. ja karvainen alapää hikoaa ja haisee toisin kuin ajeltu.
[/quote]
Kiitos! Täysin samas mieltä sun kaa, ne muut on niin laiskoja , aina sama syy, en jaksa on iso maha, kaikilla on , mutta toiset huomehtii itsestä
"Karvat voivat haitata synnytyksessä". :D Olikohan ennenvanhaan vastasyntyneiden kuolleisuus siksi paljon korkeampi, kun ei vielä älytty sheivailla alapäätä?
Just joo. Keksikää parempia selityksi.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:09"]Miten meikki on kauhea asia synnytyksessä? Mulla ainakin synnytys käynnistyi keskellä päivää ja yleensä nyt on meikkiä naamassa - en tietenkään pessyt niitä pois ennen laitokselle lähtöä!
Ja karvat toki ajellaan aina, oli synnytys tulossa tai ei.
[/quote]nimenomaan. Mul menee tasan 2 munsaa sheivaamiseen. Helppo pitää itseni siistinä.
Minun römppäni ainakin alkaa haista (ei ehkä epämiellyttävä, mutta haju kuitenkin) karvattomana. Silloin hikoilee myös ja esim pyöräily on mahdotonta. Kyllä niillä karvoilla on ihan oma tarkoituksensa siellä pimperossa. Hiivaa minulla ei ole ollut koskaan.
Epäsiistimmän näköinen aikuisen naisen ajeltu alapää on kuin se ajelematon. Posliini varsinkin on oikein wt-merkki.
Että kasvata sinä viidakkoasi!