Kehtaanko synnyttää kunnon tuheron kanssa?
Sama koskee säärikarvoitusta... Minulla kun sattuu olemaan tumma ja tuuhea karvoitus.
3 viikkoa sitten sain siistittyä viimeksi ja sekin oli jo vaivalloista. Välittääkö lääkärit ja kätilöt tuollaisesta?Entä oletko itse synnyttänyt alapää ns.luonnontilassa?
Kommentit (79)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:21"]
Minun römppäni ainakin alkaa haista (ei ehkä epämiellyttävä, mutta haju kuitenkin) karvattomana. Silloin hikoilee myös ja esim pyöräily on mahdotonta. Kyllä niillä karvoilla on ihan oma tarkoituksensa siellä pimperossa. Hiivaa minulla ei ole ollut koskaan.
[/quote]
Ei ole mullakaan ollut hiivatulehduksia ikinä ollut ja olen ajellut vuosikausia karvat pois.
Sitä aina ajattelee, ettei turhia kysymyksiä olekaan, mutta kyllä tämän miettimininen on minusta sellainen.
menetkö hammaslääkäriinkin pesemättä hampaita ennen käyntiä? tai hierojalle heti töiden jälkeen? Peru siisteys ihmisellä pitää olla / Varsinkin naisella? Oletko nainen?
Miksi alapeukutatte aloitusviestiä?
Minä ainakin ymmärrän ap:n ajatukset, itsekin nuorena ensisynnyttäjänä pohdin samaa asiaa, kun jossain vaiheessa en enää yltänyt siistimään alakertaa. Eikä todellakaan käynyt mielessä pyytää mieheltä apua!
Niinpä mulla oli synnytyksessä jo aikamoinen tuhero, mutta ei sitä kukaan kommentoinut mitenkään. Kaikenlisäksi se olisi todella epäammattimaista kommentoida alakerran karvoitusta.
Huoletta meet ap synnyttää just sellaisena kuin olet! Noista asioista voit sitten huolehtia, kun olet toipunut synnytyksestä!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 13:41"]
Mistä lähtien alapään karvat on ollut nolo asia?! Voi hyvää päivää.
Kolme lasta olen synnyttänyt ja ei ole käynyt mielessäkään, että tuota alapäätä pitäisi sheivailla. Kohta varmaan kulmakarvatkin on tosi tosi kauheeta ja noloa.
[/quote]
Juuri näin! Reps*
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:37"]
menetkö hammaslääkäriinkin pesemättä hampaita ennen käyntiä? tai hierojalle heti töiden jälkeen? Peru siisteys ihmisellä pitää olla / Varsinkin naisella? Oletko nainen?
[/quote]
Pesen hampaani ennen hammaslääkäriin menoa kuten myös alapääni ennen gynelle menoa. Se on sitä perussiisteyttä.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:38"]
Miksi alapeukutatte aloitusviestiä?
Minä ainakin ymmärrän ap:n ajatukset, itsekin nuorena ensisynnyttäjänä pohdin samaa asiaa, kun jossain vaiheessa en enää yltänyt siistimään alakertaa. Eikä todellakaan käynyt mielessä pyytää mieheltä apua!
Niinpä mulla oli synnytyksessä jo aikamoinen tuhero, mutta ei sitä kukaan kommentoinut mitenkään. Kaikenlisäksi se olisi todella epäammattimaista kommentoida alakerran karvoitusta.
Huoletta meet ap synnyttää just sellaisena kuin olet! Noista asioista voit sitten huolehtia, kun olet toipunut synnytyksestä!
[/quote]
Eikö kukaan todellakaan kommentoinut mitään? :O Olis luullu niiden pitelevän yrjöä ja pyytävän sut sivummalle siistittäväksi. Not!
Nro 61, joo ihan oikeesti kukaan ei kommentoinu mitenkään.
Mikä sulla on ongelma?
Mulla eka imukupilla eikä kätilö mitään karvoja ajanut vaikka luonnontilassa olin.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:46"]
Nro 61, joo ihan oikeesti kukaan ei kommentoinu mitenkään.
Mikä sulla on ongelma?
[/quote]
Ärsyttää nämä bling bling -naiset joiden päässä liikkuu se, miltä alapää näyttää synnytyksessä. Häpeävät luonnollisia karvojaan ja vielä pohtivat, että ehkä kätilö tuomitsee ajelettoman alapään karvoituksen. Mietityttää ihmisten maalaisjärjen taso - missä muussa se horjuu jos tässä?
Koska ihan maalaisjärjellä - jos karvat pitäisi ajella, se kyllä kerrottaisiin etukäteen.
64
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:21"]
Minun römppäni ainakin alkaa haista (ei ehkä epämiellyttävä, mutta haju kuitenkin) karvattomana. Silloin hikoilee myös ja esim pyöräily on mahdotonta. Kyllä niillä karvoilla on ihan oma tarkoituksensa siellä pimperossa. Hiivaa minulla ei ole ollut koskaan.
[/quote]
Ei ole mullakaan ollut hiivatulehduksia ikinä ollut ja olen ajellut vuosikausia karvat pois.
[/quote]
Niin, tämä oli varmaan vastaus siihen kuinka joku aina jaksaa väittää että karvat ovat tautisia ja saat hiivan.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 14:21"]
[/quote]
[/quote]
Mites se pyöräily? ;-)
Nro 64
Onneksi sinä olet niin viisas, ettei sinulla koskaan käy mielessä yhden yhtä turhanpäiväistä ajatusta.
Maalaisjärjellä minäkin totesin, että se ei hoitohenkilökuntaa liikuta millainen rämemajava mulla on. Ensisijaista oli, että synnytys sujuu mahdollisimman ongelmitta.
Vähän taidat ylireagoida jos sua niin ketuttaa, kun joku hetkellisesti saattaa unohtaa maalaisjärkensä, ja miettiä onko sopivaa synnyttää luonnollisella puskalla vai ei.
Enemmän mä kyseenalaistan maalaisjärjen puuttumista näiltä, jotka puunaa ittensä viimeisen päälle synnyttämään lähtiessä.
Eräskin nainen kävi vahauksessa poistattamassa karvansa, manikyyrissä laittamassa glitterkynnet, kampaajalla hiustenlaitossa ja ottamassa ripsienpidennykset, kaiken kukkuraksi päivä ennen suunniteltua sektiota piti saada ruiskurusketus. Suunniteltu sektio, koska ei halunnut alapäänsä menevän runnelluksi, eikä aikomustakaan imettää, koska rinnat menevät pilalle..
Tämä äärimmäisenä esimerkkinä, mutta ei se naista pahenna, jos haluaa olla siistitty!
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 15:19"]
Nro 64
Onneksi sinä olet niin viisas, ettei sinulla koskaan käy mielessä yhden yhtä turhanpäiväistä ajatusta.
Maalaisjärjellä minäkin totesin, että se ei hoitohenkilökuntaa liikuta millainen rämemajava mulla on. Ensisijaista oli, että synnytys sujuu mahdollisimman ongelmitta.
Vähän taidat ylireagoida jos sua niin ketuttaa, kun joku hetkellisesti saattaa unohtaa maalaisjärkensä, ja miettiä onko sopivaa synnyttää luonnollisella puskalla vai ei.
Enemmän mä kyseenalaistan maalaisjärjen puuttumista näiltä, jotka puunaa ittensä viimeisen päälle synnyttämään lähtiessä.
Eräskin nainen kävi vahauksessa poistattamassa karvansa, manikyyrissä laittamassa glitterkynnet, kampaajalla hiustenlaitossa ja ottamassa ripsienpidennykset, kaiken kukkuraksi päivä ennen suunniteltua sektiota piti saada ruiskurusketus. Suunniteltu sektio, koska ei halunnut alapäänsä menevän runnelluksi, eikä aikomustakaan imettää, koska rinnat menevät pilalle..
Tämä äärimmäisenä esimerkkinä, mutta ei se naista pahenna, jos haluaa olla siistitty!
[/quote]
No sittenhän me ollaan ihan samaa mieltä. Siitä se alkaa, kun miettii sitä mitä ap...
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2014 klo 00:41"]
Sheivaa ihmeessä! Nimittäin mulla sheivattiin sairaalassa jollakin tylsän juustohöylän tapaisella... ja pissaaminen pari viikkoa yhtä tuskaa.
[/quote]
Tuskin se pissaamisvaikeus siitä höyläämisestä johtui... Eiköhän joku muu juttu, mitä siellä tapahtui, vaikuttanut vähän enemmän.
[/quote]
No ihan näin kävi, että iho oli niin vereslihalla, että pissa siihen osuessa kirveli.
Huhhuijaa, onneksi ei ole tarvinnut olla raskaana, ja varsinkaan synnyttää! Karmeita juttuja nuo kaikkine tikkauksieen... Pyörryn jo ajatuksesta jos pitäisi synnyttää, hrr...
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 23:29"]ennen synnytystä tuhero ajettiin paljaaksi 1970 luvulla vieläpä annettiin peräruiske :)412
[/quote]
Mulle annettiin kuule Oysissa peräruiske vuonna 2010,
En uskaltaisi enää ajella, todennäköisesti lopputulos olisi karmeampi kuin luonnontila. t. 38+6.