Mies suuttui kun pyysin voiko vihdoin näyttää FB kaverit
Ollaan oltu yhdessä muutaman kuukauden. Herra toitotti omaa rehellisyyttään ja avoimuuttaan alussa, mutta kuitenkin FB kaverilista oli piilotettuna ja Whatsapp lukukuittaukset ja paikallaolo pois kytkettynä, mikä vienosti on tässä häirinnyt.
Kysyin saanko vihdoin nähdä FB kaverinsa ja vastaus oli jyrkkä ei. Lopulta suuttui ja hermostuneena antoi mun katsoa kaverinsa välillä kytäten mitä nyt teet. Hermostui aivan tolkuttomasti sen jälkeen ja viskeli puhelintaan ja paiskoi ovia. Syystä että minä epäilen ja alkoi syyttämään mua luottamuksen puutteesta. Minä vain kysyin saanko vihdoin nähdä kaverinsa ja mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa niitä näyttää jos ei mitään salattavaa.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh..mitä merkitystä sulla on jollain miehen FB-kavereilla? Miksi sun piti ne nähdä? Olet vähän hassu ap.
Sivusta annan vinkin, että siellä listalla saattaa hyvinkin olla nainen, jonka oleminen siellä herättää epäilyksiä. Ap:lla lienee syytäkin olla huolissaan.
Selitä vähän. Miehelläni on ystävissään joitakin kymmeniä naisia. Miksi ja miten joku heistä herättäisi minussa epäilyksiä ja mistä tarkalleen ottaen minun pitäisi olla huolissaan?
eri
No ylipäätään se, että hän ei ole kovin halukas näyttämään kaverilistaansa.
Outoa oli ap:n vaatimus nähdä kaverilista ja ylimitoitettu oli myös miehen reaktio.
Ensin mainittu hoituu normaalisti ihan ilman vaatimuksia jossain luontevassa kohtaa jos nyt pitää ylipäätään kaverilistoja nähdä, ja jälkimmäinen eli reaktion voimakkuus kielii kyllä jostain negatiivisesta.
Summa summarum, molemmissa vikaa. Varmaan luottaisin vaistooni että jotain on pielessä, mutta hoitaisin asian toisin kuin ap.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan normaalia jossain vaiheessa seurustelua kysyä/näyttää, keiden kavereiden kanssa yleensä on tekemisissä. Sitähän se seurustelu on, että ollaan myös hiukan perillä siitä, missä piireissä kumppani aikaansa viettää. On myös ihan normaalia, että Facebookissa on kaverina useampikin exä tai ihastuksen kohde, mutta niistä ei sen enempää kannata uuden kumppanin kanssa puhua. En silti ymmärrä, mitä piilotettavaa kaverilistassa voi olla, ellei sieltä löydy paljon jotain yleisesti tunnettuja pedareita.
Minä en taas ymmärrä miksi se kaverilista pitäisi olla näkösillä. Mulla on ihan tavallisia kavereita, mutta pidän listan vain näkösillä itselleni. Kyllähän ne kaverit sitten näkee, jos kommentoivat jotain päivityksiin.
Olen salasuhteessa naimissa olevaan perheenisään. Hänen kaverilistansa ei näy ainakaan minulla, vähän epäilen että tuskin näkyy vaimollekaan. Aikaisemmin se oli näkyvillä. Olen käräyttänyt miehen kerran, silloin emme olleet fb-kavereita. Myöhemmin salasuhteemme alkoi uudestaan ja meistä tuli taas fb-kavereita. Ilmeisesti se vaimo ei vaadi miestään näyttämään listaa, koska muutenhan hän varmaan olisi nostanut haloon siitä että olen taas hänen kaverilistallaan (nainen siis tiesi että mies oli joskus poistanut minut). Kaiken lisäksi se nainen on laittanut minulle eston fb:ssä, eli hän ei pystyisi kuitenkaan näkemään minua miehensä listalla. Onko tuo vähän niin kuin tyhmyyden huipentuma? Hän siis estää itse itseään näkemästä tosiasioita.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kaikille: En oikeen luotakaan ja siihen on syynsä. En vaadi paikallaoloa ja lukukuittauksia mutta haluan avoimen ihmisen niin kuin itse olen. Mulla on kaikki kortit pöydällä ja mielestäni avointa ihmistä voi lukea kuin avointa kirjaa. Ja toisaalta hänen reaktionsa antoi mulle jo vastauksen. Hänessä on jotain mistä olen vieläkin epävarma, sellaset vibat tulee että kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Ap
Et vaadi lukukuittauksia mutta kuitenkin vaadit tietää, miksei kuittausta oo?
Vierailija kirjoitti:
Olen salasuhteessa naimissa olevaan perheenisään. Hänen kaverilistansa ei näy ainakaan minulla, vähän epäilen että tuskin näkyy vaimollekaan. Aikaisemmin se oli näkyvillä. Olen käräyttänyt miehen kerran, silloin emme olleet fb-kavereita. Myöhemmin salasuhteemme alkoi uudestaan ja meistä tuli taas fb-kavereita. Ilmeisesti se vaimo ei vaadi miestään näyttämään listaa, koska muutenhan hän varmaan olisi nostanut haloon siitä että olen taas hänen kaverilistallaan (nainen siis tiesi että mies oli joskus poistanut minut). Kaiken lisäksi se nainen on laittanut minulle eston fb:ssä, eli hän ei pystyisi kuitenkaan näkemään minua miehensä listalla. Onko tuo vähän niin kuin tyhmyyden huipentuma? Hän siis estää itse itseään näkemästä tosiasioita.
Mies ainakin on tyhmyyden huipentuma, kun on ottanut sinut fb-kaveriksi. Kuka ääliö pitää salasuhteita fb-kavereina. Vaimo ei halua tietää oletteko mahdollisesti taas salasuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kaikille: En oikeen luotakaan ja siihen on syynsä. En vaadi paikallaoloa ja lukukuittauksia mutta haluan avoimen ihmisen niin kuin itse olen. Mulla on kaikki kortit pöydällä ja mielestäni avointa ihmistä voi lukea kuin avointa kirjaa. Ja toisaalta hänen reaktionsa antoi mulle jo vastauksen. Hänessä on jotain mistä olen vieläkin epävarma, sellaset vibat tulee että kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Ap
No erotkaa sitten, kun ei selvästi näkemykset kohtaa. Miehelle varsinkin suosittelisin eroa. Ap vaikuttaa kamalalta kyylältä.
T. 17 v yhdessä eikä mitään tietoa puolison fb-kavereista kumminkaan päin. Ei ole mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ainakin on tyhmyyden huipentuma, kun on ottanut sinut fb-kaveriksi. Kuka ääliö pitää salasuhteita fb-kavereina. Vaimo ei halua tietää oletteko mahdollisesti taas salasuhteessa.
Vaimo on ”perhekeskeinen” alistettu lapanen vaikka lapset ovat jo aikuisia:
Siinä on kaksi kaltaista löytäneet toisensa.
Vierailija kirjoitti:
Öh..mitä merkitystä sulla on jollain miehen FB-kavereilla? Miksi sun piti ne nähdä? Olet vähän hassu ap.
Ei ole hassu vaan sairas ja emeettinen nauta. Mietipä jos narratiivi olisi miehen. Hänhän tervattaisiin täällä höyhenten kera, jos olisi niin röyhkeä, että haluaisi tyttöystävänsä fb-kaverit plarata läpi. Ole hyvä ja astu naulaan sinä kaksinaismoralismissa pyörivä pallokala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta annan vinkin, että siellä listalla saattaa hyvinkin olla nainen, jonka oleminen siellä herättää epäilyksiä. Ap:lla lienee syytäkin olla huolissaan.
Selitä vähän. Miehelläni on ystävissään joitakin kymmeniä naisia. Miksi ja miten joku heistä herättäisi minussa epäilyksiä ja mistä tarkalleen ottaen minun pitäisi olla huolissaan?
eri
No ylipäätään se, että hän ei ole kovin halukas näyttämään kaverilistaansa.
Kyse voi olla vallasta ja periaatteista. En minäkään näyttäis puhtaasti siitä syystä, ettei se toiselle kuulu. Tietty riippuu vähän miten asia esitetään myös. Jos toinen vaatimalla vaatii ja kyttäämällä kyttää, en varmana näytä. Jos muuten vaan haluaa tietää ohimennen, niin sitten voin ollakin halukas yhteistyöhön. Kertaakaan en ole pettänyt lähes 20 vuoden parisuhteessa. Eikä ole edes mielessä käynyt
Vierailija kirjoitti:
KEnen luottamus on kiinni jostain Facebookin kaverilistasta?! Haloo, nyt valoja päälle! :D
Jep, ihan kuin se pettäminen näkyis facen kaverilistasta.
Niin no... Mun exällä on paikallaolo ja lukukuittaukset pois koska toinen ex on mustasukkainen. Joko exän muut naiset tai minä olen vihan kohde. Ei se halua kenenkään tietävän milloin se siellä säätää. Tietenkään miehellä ei ole puhtaat jauhot pussissa ja siksi suuttui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hassu vaan sairas ja emeettinen nauta. Mietipä jos narratiivi olisi miehen. Hänhän tervattaisiin täällä höyhenten kera, jos olisi niin röyhkeä, että haluaisi tyttöystävänsä fb-kaverit plarata läpi. Ole hyvä ja astu naulaan sinä kaksinaismoralismissa pyörivä pallokala.
Pahoin pelkään, että olet oikeassa. Tällaiseksi maailma on mennyt. Ei ole samat säännöt kaikille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KEnen luottamus on kiinni jostain Facebookin kaverilistasta?! Haloo, nyt valoja päälle! :D
Ei tietenkään näy.
Kaverilista voi kyllä kertoa paljon kaikkea muuta ihmisestä. Esim. minkätyyppisistä ihmisistä pitää, millaisia ihailee jne.
Jos näkisin esim. oman kumppanin listalla jotain strippareita, paljon ulkomaalaisia, paljon hänelle tuntemattomia (satoja, tuhansia kavereita) tms. niin rehellisesti sanottuna kiinnostus vähenisi reilusti.
Sun kannattaisi enemmin miettiä teidän suhdetta kuin toisen fb kavereita ja lukukuittauksia. Itse en viihtyisi suhteessa, jossa minulle tulisi pakottava tarve nähdä nämä asiat. Niiden näkeminen ei tuntemuksiasi muuta, mutta ehkäpä pohtiminen siitä että miksi tuolta tuntuu ja sen asian työstäminen voisi helpotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun luottamus olisi kiinni siitä, että toinen saa tuon luokan aggressiokohtauksen kun kysyn keitä hänellä on Fb-kavereina. Tänään tavaroiden ja ovien paiskomista, vuoden sisällä turpaan. Kokeiltu on ja never again. Joo, epäluuloisuus on hanurista, mutta se ei tapa kumppania. Väkivaltainen luonne sen sijaan voi tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja kyllä tulee äkkiä ylitettyä raja netissä. Siellä on niin helppoa kirjoittaa vihjailevia ja flirttailevia viestejä naisille ja lähettää emojeja. Ja siihen jää koukkuun. En minäkään halua että avovaimo näkee mitä teen
Näin se on minullakin. Olen myös ajautunut tästä tykkäilystä intiimimpään sananvaihtoon ajankulukseni. Se ei merkkaa mitään, mutta sotahan siitä syttyisi. Tykkään huomiosta ja huomioida kauniita naisia, joilla on kohdallaan juuri ne minua visuaalisesti kiihottavat seikat.
Sinulla on oikeus antaa omat laitteesi toisen tutkittaviksi, mutta toisen laitteiden tutkiminen tai sen vaatiminen on digitaalista väkivaltaa.
Meillä on itsestäänselvyys, että molemmilla on laitteissaan salasanat. Työlaitteissa työnantajakin edellyttää sitä. Ikinä ei oma kännykkä tai älyranneke ole niin kaukana, että olisi tarve toisen kännystä katsoa kelloa. Siinä toisen kännyssä ei liioin ole omien ystävien tai sukulaisten puhelinnumeroita, joten ei sillä heille soitella "kun omasta on akku loppu" tai "se on kaukana".
Kummallakaan ei ole syytä olettaa, että toinen pettää eikä ainakaan itselläni mitään salattavaa. Minulla on kuitenkin oikeus yksityisyyteen. En olisi ikinä alkanut olla ihmisen kanssa, joka on tässä suhteessa rajaton eli haluaa nähdä minun laitteeni ja on valmis esittelemään omansa. Eikö hän yhtään arvosta ystäviensä yksityisyyttä?
Siksi toisekseen: mitä ihmeen hyötyä siitä olisi, jos mieheni näkisi esimerkiksi työpuhelimeni yhteystiedot? Tai puhelinlokin? Tai FB-ystäväni (jotka näkyvät hänelle kuten muillekin fb-ystävilleni)? Mitä ne kertovat? Mitä niistä pitäisi päätellä?