Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies suuttui kun pyysin voiko vihdoin näyttää FB kaverit

ap
13.11.2020 |

Ollaan oltu yhdessä muutaman kuukauden. Herra toitotti omaa rehellisyyttään ja avoimuuttaan alussa, mutta kuitenkin FB kaverilista oli piilotettuna ja Whatsapp lukukuittaukset ja paikallaolo pois kytkettynä, mikä vienosti on tässä häirinnyt.

Kysyin saanko vihdoin nähdä FB kaverinsa ja vastaus oli jyrkkä ei. Lopulta suuttui ja hermostuneena antoi mun katsoa kaverinsa välillä kytäten mitä nyt teet. Hermostui aivan tolkuttomasti sen jälkeen ja viskeli puhelintaan ja paiskoi ovia. Syystä että minä epäilen ja alkoi syyttämään mua luottamuksen puutteesta. Minä vain kysyin saanko vihdoin nähdä kaverinsa ja mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa niitä näyttää jos ei mitään salattavaa.

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette oikeasti tiedä keitä puolisonne tuntee ja mistä? Aika erikoista näin 7 vuotta yhdessä olleena pariskuntana. Ei meillä kyllä ole mitään salaisia ystäviä missään, ja jos joku tuttu tulee vastaan televisiossa, lehtien palstoilla, tai somessa, niin kyllä on ihan normaalia kertoa että tuntee/tietää tyypin, ja mistä hänet tietää.Täysin normaalia jutustelua pariskunnan elämässä.

Eksä on hyvin sosiaalinen ja opiskellut myös ulkomailla, joten tuttuja ja kavereita on paljon. Eipä tullut mieleen alkaa selata hänen kaverilistaansa, että mistä tuntee kenetkin. Enemmän oli puhetta kavereista, joiden kanssa oli paljon livenä tekemisissä vaikka en heitäkään kaikkia tavannut seurustelun aikana. Oli yhteiset kaverit ja sitten vielä omat kaverit. 

Vierailija
162/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näistä syistä olen sulkenut lähes kaikki sometilini, kun aikuiset ihmiset heittäytyy aivan taaperoiksi. Whatsapp onkin ainoa jota käytän jo työnikin vuoksi, mutta en halua, että paikallaoloni tai lukukuittaukset näkyvät (en ole yrittäjä),  joten rauhallisemmin mielin voin viettää vapaa-aikaani kun ei tarvitse miettiä mitä siellä toisessa päässä odotellaan ja ajatellaan jos on viestin laittanut ja en siihen heti reagoi saati avaa sitä. Nyt se on paikalla, nyt se on nähnyt ja nyt se ei silti vastaa jne... Aivan liikaa kytätään ihmisten liikkeitä ja tiedetään kaikista kaikki vaikkei olisi nähty tai kuultu. Omassa somettomassa kuplassa on kertakaikkiaan ihana olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on saanut sen kuvan, että olen kyylä. Ja mitä kaikkea muuta kivaa. Kiitos niistä. En mä vedä herneitä nenään jos ei mulle vastata sekunnissa tai tunnissa tai kolmessa. Vastaa kun vastaa, en minäkään heti vastaa, katsokaas kun on töitä ja opiskeluja, eläimiä ja perhe. Kyllä meillä näissä on keskinäinen luottamus ollut.

Ongelma on siinä, että tunnen jonkun olevan vinossa, mutta en keksi mitä se on. Mulla on koko aika tunne, että mies salailee jotain. Nyt sitten peräänkuulutan sitä rehellisyyttä, jonka perään hän on koko aika luennoimassa oma-aloitteisesti. Ehkä se epäilys lähtee juurikin siitä tarpeesta kiillottaa omakuvaansa (miksi?) ja vatsanpohjassa on vaan semmonen "gut feeling". En tiedä teinkö väärin kysyessäni saanko nähdä FB kaverit, mutta mielestäni siinä ei pitäisi tasapainoisessa suhteessa ongelmaakaan olla. Ap.

Miksi yleensä haluat olla yhdessä ihmisen kanssa, josta tulee olo että jokin pielessä eikä kannata luottaa? Eikö se jo riitä syyksi suhteen lopettamiseen? Voit hyvinkin olla oikeassa, mutta et sinä siitä välttämättä sen kummempia todistuksia saa kuin miehen nykyinen käytös. Tai voi olla, että sen jonkin pielessä oleminen vahvistuu vasta sillä hetkellä kun miehen nyrkki murskaa nenäluusi. Kannattaako jäädä odottelemaan? Voin kokemuksesta kertoa, ei kannata. Usko hälytyskelloja ja nosta kytkintä.

Vierailija
164/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska daijuja on moneen lähtöön, jollainen eittämättä ap ja naiset hyvin usein olevat. Säätävät ja sekoilevat ja aiheuttavat pahaa mieltä vaikka ei olisi mitään syytä. SIKSI!

Vierailija
165/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäminen luo tosi huonoo pohjaa suhteelle, mutta samoin kiroillen hikisenä tapahtuva paiskominen ja heittely, ehkä sanoisin vaan että Morjes ja menisin himaan syömään pitsaa ja kattelemaan videoita. Ei mitää järkee kuluttaa energiaa tollasessa kuviossa.

*KYTTÄÄMINEN

Käyttäminen se vasta huonon parisuhteen tekeekin.

Vierailija
166/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverilistat on syytäkin pitää piilotettuina jo pelkästään kaverien takia. Näin kaikki järkevät ihmiset tekevät.

Siis miksi? Mikä sinun tuntemisessasi on niin häpeällistä, että sen salaaminen on suuri palvelus tutuillesi?

Minä pidän piilotettuna, kun en pidä ajatuksesta, että mahdollisesti selataan toisten kaverilistoja. 

Vierailija
167/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toisesta tulee sellainen fiilis, ettei kaikki ole kohdillaan, se yleeensä pitää paikkansa. Normaali ihminen ei suutu, eikä tee isoa numeroa siitä, jos pyydetään näyttämään kaverilista. Kyllähän sen voi näyttää kaverilleenkin, jos tämä pyytää, eikö? Miksi sitten pitää kieltäytyä näyttämästä sitä kumppanille? Tämä on itse asiassa aika hyvä testi. Jos joku kokee tuollaisen pyynnön kyttäykseksi, hän varmasti kokee myös parisuhteessa kyttäykseksi sen, että toinen haluaa tietää minne kumppani lähtee kun yhtäkkiä painuu ovesta ulos.

Ap, lopeta suhde tuon tyypin kanssa. Hän ei halua antautua suhteeseen, jossa oltaisiin todella läheisiä, ja sinä selvästi etsit sellaista.

Vierailija
168/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näyttää kaverilistansa? Miksi pitäisi olla WA lukukuittukset päällä? Minä en tiedä miesystäväni FB kavereita enkä tiedä missä hän aina edes on. Olemme olleet yhdessä reilut viisi vuotta enkä seuraa hänen menemisiään kuten ei hänkään minun. Meillä ei ole tarvetta vahtia toisiamme, meillä on keskinäinen luottamus.

Tiedätkös, mulla on perusajatuksena se, että ihmiset epäilevät toista sellaisesta mitä itse on valmis tekemään (tai jo tehnyt). Eli, jos epäilet pettämisestä, olet jo itse pettänyt tai harkitset sitä. Ap, tässä kohdin en siis tarkoita sinua hlökohtaisesti.

Voi epäillä myös siitä syystä, että on tullut petetyksi. Joko nykyisen tai exän toimesta.

Vierailija
169/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh..mitä merkitystä sulla on jollain miehen FB-kavereilla? Miksi sun piti ne nähdä? Olet vähän hassu ap.

Sivusta annan vinkin, että siellä listalla saattaa hyvinkin olla nainen, jonka oleminen siellä herättää epäilyksiä. Ap:lla lienee syytäkin olla huolissaan. 

Selitä vähän. Miehelläni on ystävissään joitakin kymmeniä naisia. Miksi ja miten joku heistä herättäisi minussa epäilyksiä ja mistä tarkalleen ottaen minun pitäisi olla huolissaan?

eri

No ylipäätään se, että hän ei ole kovin halukas näyttämään kaverilistaansa. 

En edelleenkään ymmärrä. Mitä minun siitä kaverilistasta sitten pitäisi päätellä?

Vierailija
170/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette oikeasti tiedä keitä puolisonne tuntee ja mistä? Aika erikoista näin 7 vuotta yhdessä olleena pariskuntana. Ei meillä kyllä ole mitään salaisia ystäviä missään, ja jos joku tuttu tulee vastaan televisiossa, lehtien palstoilla, tai somessa, niin kyllä on ihan normaalia kertoa että tuntee/tietää tyypin, ja mistä hänet tietää.Täysin normaalia jutustelua pariskunnan elämässä.

Kohta seitsemän vuotta on mekin oltu yhdessä eikä ole koskaan tullut tarvetta käydä läpi FB-kontakteja (miehellä muutamia kymmeniä, minulla muutamia satoja). Jos joku tuttu tulee vastaan tai on lehtien palstoilla tai televisiossa niin sitten kyllä mainitaan, mistä tunnetaan (ja jos konkreettisesti tulee kadulla vastaan niin esitellään). Mutta että pitäisi käydä läpi FB-kontaktit.. en näe mitään syytä. Suurin osa omista kontakteistani on ajalta, jolloin olin aktiivinen paikallispolitiikassa ja yhdistystoiminnassa, loput työelämän verkostoista. Siksi en yleensä edes puhu FB-ystävistä.

Vierailija
171/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mun entisen työn takia kaikki piilossa. En koskaan ajattele sitä, että niitä tietoja ei näy. Mutta jos mua vaadittaisiin se näyttämään, niin en todellakaan näyttäis. Siellä ei ole mitään salattavaa, mutta mun ei tarvi mitään tuollaista todistella.

On muuten hassua, että tämä "vaisto" muka toimii, mutta silti muka tarvitaan todisteita siihen, että toinen on huono. Lähde menemään jos toinen herättää ärsytystä.

Vierailija
172/174 |
13.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on mun entisen työn takia kaikki piilossa. En koskaan ajattele sitä, että niitä tietoja ei näy. Mutta jos mua vaadittaisiin se näyttämään, niin en todellakaan näyttäis. Siellä ei ole mitään salattavaa, mutta mun ei tarvi mitään tuollaista todistella.

On muuten hassua, että tämä "vaisto" muka toimii, mutta silti muka tarvitaan todisteita siihen, että toinen on huono. Lähde menemään jos toinen herättää ärsytystä.

En ole koskaan vaatinut ketään näyttämään mitään, mutta tuollainen "ei kuulu sulle ja mähän en mitään näytä" -tyylinen asenne kuulostaa sekin kyllä omille parisuhteille vieraalta. En keksi miksen voisi näyttää omalle puolisolle kaverilistaani esim. sillä ajatuksella, että vertailtaisiin onko yhteisiä tuttuja joista ei tiedetä. Jos kumppaniehdokas heittäytyisi tuollaisesta ehdotuksesta aggressiiviselle puolustuskannalle niin ei ole kyllä minun tyylinen ihminen. Minusta yksityisyyden raja menee siinä, ettei kenenkään henkilökohtaisia viestejä näytetä eteenpäin. Tuntuisi todella oudolta, että jollekin jo pelkkä toisen ihmisen tunteminen olisi sellainen pyhä varjeltava salaisuus.

Vierailija
173/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tiennyt että lukukuittaukset saa pois päältä...aina oppii uutta. Miksi joku niin haluaa.

Ettei joku psyko lapsi rupea inttämään wttä mikset vastannut vaikka luit. Esim. itse en töissä ehdi aina vastata mutta saatan viestin lukea, ihan vaan sillä onko jtn vakavaa asiaa. Henuutteluihin ja perus keskusteluihin vaststssn kun keretään, jos keretään. Onneksi oma emäntä tajuaa sen etten vältte ole 24/7 tavoiteltavissa vaikka lukukuittaukset on päällä.

Vierailija
174/174 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole tiennyt että lukukuittaukset saa pois päältä...aina oppii uutta. Miksi joku niin haluaa.

Ettei joku psyko lapsi rupea inttämään wttä mikset vastannut vaikka luit. Esim. itse en töissä ehdi aina vastata mutta saatan viestin lukea, ihan vaan sillä onko jtn vakavaa asiaa. Henuutteluihin ja perus keskusteluihin vaststssn kun keretään, jos keretään. Onneksi oma emäntä tajuaa sen etten vältte ole 24/7 tavoiteltavissa vaikka lukukuittaukset on päällä.

Oletpa kuvottava äijä.