Mies suuttui kun pyysin voiko vihdoin näyttää FB kaverit
Ollaan oltu yhdessä muutaman kuukauden. Herra toitotti omaa rehellisyyttään ja avoimuuttaan alussa, mutta kuitenkin FB kaverilista oli piilotettuna ja Whatsapp lukukuittaukset ja paikallaolo pois kytkettynä, mikä vienosti on tässä häirinnyt.
Kysyin saanko vihdoin nähdä FB kaverinsa ja vastaus oli jyrkkä ei. Lopulta suuttui ja hermostuneena antoi mun katsoa kaverinsa välillä kytäten mitä nyt teet. Hermostui aivan tolkuttomasti sen jälkeen ja viskeli puhelintaan ja paiskoi ovia. Syystä että minä epäilen ja alkoi syyttämään mua luottamuksen puutteesta. Minä vain kysyin saanko vihdoin nähdä kaverinsa ja mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa niitä näyttää jos ei mitään salattavaa.
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja kyllä tulee äkkiä ylitettyä raja netissä. Siellä on niin helppoa kirjoittaa vihjailevia ja flirttailevia viestejä naisille ja lähettää emojeja. Ja siihen jää koukkuun. En minäkään halua että avovaimo näkee mitä teen
Näin se on minullakin. Olen myös ajautunut tästä tykkäilystä intiimimpään sananvaihtoon ajankulukseni. Se ei merkkaa mitään, mutta sotahan siitä syttyisi. Tykkään huomiosta ja huomioida kauniita naisia, joilla on kohdallaan juuri ne minua visuaalisesti kiihottavat seikat.
Onko viestittelyn aikana masturbointia?
Kyllä, mutta en silti ole jättämässä tai pettämässä kumppaniani irl.
Olen eri mutta minusta tuo on jo pettämistä, ja se että koet tarvetta salailla asiaa kertoo että ymmärrät itsekin sen ylittävän rajan.
Ei fantasiointi ole pettämistä. Se on oman seksuaalisuuden toteuttamista, jokaisen oikeus ja ylsityisyyden piiriin kuuluvaa. Tuollaiseen puuttuminen on henkistä väkivaltaa.
Jos menee sovittujen rajojen yli, se on pettämistä. Ja tällaiset miehet sitten vaativat sitä luottamusta ja salassapito-oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tiennyt että lukukuittaukset saa pois päältä...aina oppii uutta. Miksi joku niin haluaa.
Itsellä on "viimeksi paikalla" pois näkyvistä, ja lukukuittaukset pois, koska vastaan viestiin sitten kun vastaan, enkä halua että kukaan odottaa sitä kieli pitkällä kyttäämällä lukukuittauksiani, saati että pommittaisi uusinta kysymyksillä, tai "miksi et vastaa". Mitä kukaan tekisi tiedolla milloin olen viimeksi ollut wa:ssa paikalla? Heti kun kuulen tähän järkevän vastauksen, voin harkita uudestaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vai paiskoi ovia ja viskeli puhelintaan. Mä häipyisin kuviosta pikimmiten.
Samaa mieltä, ei mene kauaa kun viskelee ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja kyllä tulee äkkiä ylitettyä raja netissä. Siellä on niin helppoa kirjoittaa vihjailevia ja flirttailevia viestejä naisille ja lähettää emojeja. Ja siihen jää koukkuun. En minäkään halua että avovaimo näkee mitä teen
Näin se on minullakin. Olen myös ajautunut tästä tykkäilystä intiimimpään sananvaihtoon ajankulukseni. Se ei merkkaa mitään, mutta sotahan siitä syttyisi. Tykkään huomiosta ja huomioida kauniita naisia, joilla on kohdallaan juuri ne minua visuaalisesti kiihottavat seikat.
Olen eri mutta minusta tuo on jo pettämistä, ja se että koet tarvetta salailla asiaa kertoo että ymmärrät itsekin sen ylittävän rajan.
Ei fantasiointi ole pettämistä. Se on oman seksuaalisuuden toteuttamista, jokaisen oikeus ja ylsityisyyden piiriin kuuluvaa. Tuollaiseen puuttuminen on henkistä väkivaltaa.
Jos menee sovittujen rajojen yli, se on pettämistä. Ja tällaiset miehet sitten vaativat sitä luottamusta ja salassapito-oikeutta.
Ei olla sovittu nettikäytöksestä mitään. Koen sen henkilökotaiseksi seksuaalisuuteni toteuttamiseksi. En ole pettämässä kumppaniani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole fantasiointia. Kyseessä on nettisuhde ihan oikeiden ihmisten kesken. Fantasiointi tapahtuu ihan omassa mielessä ilman vuorovaikutusta kenenkään muun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olla sovittu nettikäytöksestä mitään. Koen sen henkilökotaiseksi seksuaalisuuteni toteuttamiseksi. En ole pettämässä kumppaniani.
Eli kun ei ole sovittu mitään, niin kaikki on luvallista? Reilu peli!
Mulla ei ole ikinä ollut wapissa paikallaolotietoja tai lukukuittausta päällä, johtuen siitä että äitini pommittaa viesteillä jos hän näkee että olen ollut paikalla. Facessa ei ole kavereita näkyvillä eikä se ole ketään ikinä haitannut. Ap olet kyttäävä luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KEnen luottamus on kiinni jostain Facebookin kaverilistasta?! Haloo, nyt valoja päälle! :D
Jep, ihan kuin se pettäminen näkyis facen kaverilistasta.
Ei tietenkään näy.
Kaverilista voi kyllä kertoa paljon kaikkea muuta ihmisestä. Esim. minkätyyppisistä ihmisistä pitää, millaisia ihailee jne.
Jos näkisin esim. oman kumppanin listalla jotain strippareita, paljon ulkomaalaisia, paljon hänelle tuntemattomia (satoja, tuhansia kavereita) tms. niin rehellisesti sanottuna kiinnostus vähenisi reilusti.
Tutulla on satoja kavereita, kun hän mainostaa myös töitään facebookissa ja lisäksi on paljon ulkomaalaisia kavereita asuttuaan myös ulkomailla pariin otteeseen. Hänestä tekisit kyllä väärät päätelmät kaverilistan perusteella. Ja mikä vika ulkomaalaisissa?
Ja en minä ainakaan ihaile ketään kavereistani. Ne on tuttuja elämäni varrelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimität tuota, koska tiedät että se satuttaisi kumppaniasi, eli ylittäisi sen rajan mitä hän pitää pettämisenä. Käytät hyväksi sitä ettei hän ole älynnyt ottaa asiaa puheeksi. Tietoista epärehellisyyttä eli pettämistä sanan varsinaisessa merkityksessä.
Kaverilistat on syytäkin pitää piilotettuina jo pelkästään kaverien takia. Näin kaikki järkevät ihmiset tekevät.
Käyttäminen luo tosi huonoo pohjaa suhteelle, mutta samoin kiroillen hikisenä tapahtuva paiskominen ja heittely, ehkä sanoisin vaan että Morjes ja menisin himaan syömään pitsaa ja kattelemaan videoita. Ei mitää järkee kuluttaa energiaa tollasessa kuviossa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäminen luo tosi huonoo pohjaa suhteelle, mutta samoin kiroillen hikisenä tapahtuva paiskominen ja heittely, ehkä sanoisin vaan että Morjes ja menisin himaan syömään pitsaa ja kattelemaan videoita. Ei mitää järkee kuluttaa energiaa tollasessa kuviossa.
*KYTTÄÄMINEN
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tiennyt että lukukuittaukset saa pois päältä...aina oppii uutta. Miksi joku niin haluaa.
Etkö millään keksi? Just kyylien takia.
"Sä olit lukenu, mikset vastaa???????"
Jos ei heti vastaa kyylälle.
Ette oikeasti tiedä keitä puolisonne tuntee ja mistä? Aika erikoista näin 7 vuotta yhdessä olleena pariskuntana. Ei meillä kyllä ole mitään salaisia ystäviä missään, ja jos joku tuttu tulee vastaan televisiossa, lehtien palstoilla, tai somessa, niin kyllä on ihan normaalia kertoa että tuntee/tietää tyypin, ja mistä hänet tietää.Täysin normaalia jutustelua pariskunnan elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilistat on syytäkin pitää piilotettuina jo pelkästään kaverien takia. Näin kaikki järkevät ihmiset tekevät.
Siis miksi? Mikä sinun tuntemisessasi on niin häpeällistä, että sen salaaminen on suuri palvelus tutuillesi?
Moni on saanut sen kuvan, että olen kyylä. Ja mitä kaikkea muuta kivaa. Kiitos niistä. En mä vedä herneitä nenään jos ei mulle vastata sekunnissa tai tunnissa tai kolmessa. Vastaa kun vastaa, en minäkään heti vastaa, katsokaas kun on töitä ja opiskeluja, eläimiä ja perhe. Kyllä meillä näissä on keskinäinen luottamus ollut.
Ongelma on siinä, että tunnen jonkun olevan vinossa, mutta en keksi mitä se on. Mulla on koko aika tunne, että mies salailee jotain. Nyt sitten peräänkuulutan sitä rehellisyyttä, jonka perään hän on koko aika luennoimassa oma-aloitteisesti. Ehkä se epäilys lähtee juurikin siitä tarpeesta kiillottaa omakuvaansa (miksi?) ja vatsanpohjassa on vaan semmonen "gut feeling". En tiedä teinkö väärin kysyessäni saanko nähdä FB kaverit, mutta mielestäni siinä ei pitäisi tasapainoisessa suhteessa ongelmaakaan olla. Ap.
Miksi katselisit muita kirjoitti:
Mikä oikeus muuten miehellä on tykkäillä ja lähettää flirttiä ees sosiaalisessa mediassa jos on varattu? Miksi itse en koe mitään mielenkiintoa miehiä kohtaan kun seurustelen ja oon rakastunut vain omaan kumppaniin, muut ei herätä sitte mitään mielenkiintoa saati tarvetta kommentoida. Ihan sama mikä äijä tulee vastaa, omani on paras. Miksi jotkut miehet, ei todellakaan kaikki onneks, mut jotkut ajattelee että on ihan normaalia laittaa kauheesti kehuja jollekki bikini kimmalle, kun oma on vieressä???! Sellainen mies saa mun puolesta keskittyä katselemaan rauhassa naisia, vakiintukoon sitte ku voi olla uskollinen päänsäki sisällä. Ainiin, mutta sehän ei oo mahdollista kun hormonit jyllää.. xD
Kaikilla maailman ihmisillä "on oikeus" lähettää mitä viesetjä haluavat lähettää. Sinulla on oikeus olla olematta tällaisten ihmisten kanssa parisuhteessa. Semmoista se on niiden kaikenmaailman oikeuksien kanssa ;)
Vierailija kirjoitti:
Moni on saanut sen kuvan, että olen kyylä. Ja mitä kaikkea muuta kivaa. Kiitos niistä. En mä vedä herneitä nenään jos ei mulle vastata sekunnissa tai tunnissa tai kolmessa. Vastaa kun vastaa, en minäkään heti vastaa, katsokaas kun on töitä ja opiskeluja, eläimiä ja perhe. Kyllä meillä näissä on keskinäinen luottamus ollut.
Ongelma on siinä, että tunnen jonkun olevan vinossa, mutta en keksi mitä se on. Mulla on koko aika tunne, että mies salailee jotain. Nyt sitten peräänkuulutan sitä rehellisyyttä, jonka perään hän on koko aika luennoimassa oma-aloitteisesti. Ehkä se epäilys lähtee juurikin siitä tarpeesta kiillottaa omakuvaansa (miksi?) ja vatsanpohjassa on vaan semmonen "gut feeling". En tiedä teinkö väärin kysyessäni saanko nähdä FB kaverit, mutta mielestäni siinä ei pitäisi tasapainoisessa suhteessa ongelmaakaan olla. Ap.
Suosittelen seuraamaan intuitiota. Itselläni aikoinaan tuli ”erikoisia fiiliksiä”, ja pienen dekkarikierroksen jälkeen löytyi jos jotakin, aina pikkutyttöjen voimistelujoukkoueen fanitukseen saakka jota ei tietenkään ”muistettu”. Mutta joo, yleensä jos on fiilikset että jokin on pielessä, niin se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä luottamuspulaan on olemassa pätevä syy, joka juontaa juurensa menneisyyden kokemuksista, ja valitettavasti, se seuraava kumppani on se, jolle se näyttäytyy, ajoittain jopa hyvinkin raadollisella tavalla, että aikaisemmin on tullut petetyksi, loukatuksi, nöyryytetyksi, ja revitty sydän irti.
Aito, oikea, rehellinen ihminen ymmärtää tämän, ja jos on avoimesti puhuttu, eikä ala käyttäytymään, kuin uhmaikäinen, piloillehemmoteltu kakara, jolta ensimmäistä kertaa elämässään joku julkeaa vaatia jotain ..
Viimeinen lauseesi on väärin. Parisuhteessa ei VAADITA toista tekemään yhtään mitään. Jos toinen ei kelpaa sellaisena kuin on, kuuluu erota ja etsiä itselleen sopivampi kumppani.
Myös parisuhteessa on lupa vaatia, kun sille on olemassa inhimilliset perusteet, esim. aikaisemmassa suhteessa satutetuksi tuleminen tms.
Jos toiselle tuottaa vaikeuksia ymmärtää tämä asia, ja suhtautua siihen asiaan kuuluvalla tavalla, voi ainakin minun puolestani häipyä.Hyväksy ihan vapaasti toinen ihminen sellaisena, kuin hän on, esim. väkivaltaisena, pettävänä, valehtelevana yms.
Outo kommentti sinulta. Miksi ihmeessä olisin alkanut suhteeseen väkivaltaisen, pettävän ja valehtelevan ihmisen kanssa, kun niitä muitakin on olemassa, joilta ei tarvitse vaatia mitään.
Sitähän sinä et välttämättä voi etukäteen tietää, millainen se toinen ihminen on.
Alussa kaikki on aina ihanaa, toinen tuntuu niiiin oikealta, käyttäytyy, kuin herrasmies yms.Olemme olleet sen verran kauan yhdessä, että tunnen kyllä mieheni. Kiitos vain huolehtivaisuudestasi. Ja edelleen olen sitä mieltä, että jos parisuhteessa tulee sellainen olo, että toiselta pitää vaatia jotakin, on aika päättää suhde.
Olen eri, mutta kaikki ei halua erota noin heppoisin perustein. Minun kumppanini joisi lapsiperheen isäksi liikaa ellen minä vaatisi rajoittamaan. Kun minä vaadin, hän pysyy kohtuudessa ja perhe-elämä sujuu hyvin. En näe mitään syytä erota vain siksi etten jostain typerästä periaatteellisesta syystä muka saisi vaatia mitään. Tietty voisin etsiä täydellisen miehen jolta ei tarvitse vaatia mitään, mutta kun se täydellinen ei ole lasteni isä, niin se on jo lähtökohtaisesti vielä epätäydellisempi kuin nykyinen.
Miten sinä voit ajatella miestäsi kumppaninasi, koska vaadit häneltä? Suhde ei ole tasapainoinen. Ihan kuin miehesi olisi sinun lapsesi. Ja tämä mieslapsi tottelee sinua, koska ei itse pysty tekemään aikuisen päätöstä olla koskematta alkoholiin. En todellakaan ymmärrä.
Suhteeseen liittyy aina toiveiden lisäksi myös vaatimuksia.
Se että vaadit jotain suhteeltasi, tarkoittaa että vaadit itseltäsi ja kumppaniltasi.
Minä mm. vaadin että pidämme suhteestamme huolta. Mieheni vaatii samaa.
Epäluuloisuudellakin on tapana kasvaa ja kasvaa. Ja lopulta sekin voi olla tappavaa. Aika moni nainen tai mies on tässä maassa tapettu puolison toimesta ihan vaan mustasukkaisuuden takia. Ja aika usein se mustasukkaisuus on ollut kuviteltua. Eli ei se epäluuloisuus niin vaaratonta ole.