Mies suuttui kun pyysin voiko vihdoin näyttää FB kaverit
Ollaan oltu yhdessä muutaman kuukauden. Herra toitotti omaa rehellisyyttään ja avoimuuttaan alussa, mutta kuitenkin FB kaverilista oli piilotettuna ja Whatsapp lukukuittaukset ja paikallaolo pois kytkettynä, mikä vienosti on tässä häirinnyt.
Kysyin saanko vihdoin nähdä FB kaverinsa ja vastaus oli jyrkkä ei. Lopulta suuttui ja hermostuneena antoi mun katsoa kaverinsa välillä kytäten mitä nyt teet. Hermostui aivan tolkuttomasti sen jälkeen ja viskeli puhelintaan ja paiskoi ovia. Syystä että minä epäilen ja alkoi syyttämään mua luottamuksen puutteesta. Minä vain kysyin saanko vihdoin nähdä kaverinsa ja mielestäni siinä ei pitäisi olla mitään ongelmaa niitä näyttää jos ei mitään salattavaa.
Kommentit (174)
Me on miehen kanssa oltu yhdessä jo kohta 20v. Facebookissa olen ollu vuodesta 2009. Mies ei ole kertaakaan pyytänyt nähdä kavereitani tai katsoa koko fb:ta. Mies itse ei ole fb:ssa. Outoa olis jos alkais vaatia moista. Vaikka ollaan yhdessä niin silti mulla on oma elämä ja oma some. Ihan kaikkea ei tarvi jakaa puolisolle.
Fb antaa mahdollisuuden siihen, että kaverilista ei näy.
Jos on salailtavaa, ärtyy kun kumppani tulee huoneeseen "väärään" aikaan eli kun twiittailu tms on kesken. Tai vaihtaa nopeasti uuden nettisivun ettei toinen näe.
Näin alkoi oman entisen puolisoni pettäminen. Kannattaa kuunnella omaa intuitiota. Netissä on hirveän helppo pettää. On sitten ihmisestä kiinni haluaako niin tehdä parisuhteessa vai ei. Kaikki ihmiset eivät ole luotettavia valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kaikille: En oikeen luotakaan ja siihen on syynsä. En vaadi paikallaoloa ja lukukuittauksia mutta haluan avoimen ihmisen niin kuin itse olen. Mulla on kaikki kortit pöydällä ja mielestäni avointa ihmistä voi lukea kuin avointa kirjaa. Ja toisaalta hänen reaktionsa antoi mulle jo vastauksen. Hänessä on jotain mistä olen vieläkin epävarma, sellaset vibat tulee että kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Ap
Sitten sinun pitää löytää sellainen sinulle tarpeeksi avoin ihminen. Huonosti alkaa suhde, jos toisen käytöstä pitää ensimmäiseksi alkaa muuttaa. Jos hän haluaa pitää sen kaverilistan piilossa ja lukukuittaukset pois, niin sitten haluaa. Minua ei esim. kiinnosta laisinkaan nähdä kaverilistaa tai niitä lukukuittauksia.
Miksi sulle ap oli tärkeää nähdä se kaverilista? Ihan aidosti ja rehellisesti.
Kuinka vanha olet ap? Oletko katsonut liikaa Temppareita? Sinne kun hakeutuu sellaisia ihmisiä, jotka ovat jollain tapaa rikki sisältä. Kaikilla ei ole tarve heti lähteä pettämään, vaikka esim. just Tempparit näyttää vain sen halun.
Mun kaverilista näkyy vain mun miehelle ja miehen kaverilista näkyy vain mulle. Minusta on jotenkin luonnollista että kumpikin tietää missä mennään.. Mies käyttää tosi vähän sosiaalista mediaa, itse käytän enemmänkin. Joskus kurkkii mun olan yli että mitä puuhaan eikä se mua häiritse lainkaan, kuten ei toisinaan päin. Mun mielestä on melko hämärää jos pariskunnat ei tiedä kenen kanssa puoliso on tekemisissä. Ja just niinkuin tuo yks mies sanoi, sosiaalisessa mediassa aika monet liikkuu semmosella harmaalla alueella josta saattaa luottamus mennä mikäli puolisolle paljastuu. Luulen että ap kyllä tietää että jotain hämärää on.
Vihdoin? Montako kertaa olet pyytänyt, ap? Ei kuulosta hyvälle jos alussa jo epäillään toista. Mun kumppani näytti ihan vapaaehtoisesti Facensa ja itsekin olisin tehnyt samoin jos olisi tili. Miksi sulla on luottamuspulaa häntä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos on salailtavaa, ärtyy kun kumppani tulee huoneeseen "väärään" aikaan eli kun twiittailu tms on kesken. Tai vaihtaa nopeasti uuden nettisivun ettei toinen näe.
Näin alkoi oman entisen puolisoni pettäminen. Kannattaa kuunnella omaa intuitiota. Netissä on hirveän helppo pettää. On sitten ihmisestä kiinni haluaako niin tehdä parisuhteessa vai ei. Kaikki ihmiset eivät ole luotettavia valitettavasti.
Aika usein tällaiseen peittelyyn ei ole takana ”tarve yksityisyyteen”, vaan juurikin halu rietastella ja elostella ainakin alitajuisesti. Minä jättäisin yhteiselon rakennelmat siihen.
28 Aidosti ja rehellisesti nähdäkseni reaktion. Onko hän, että "tottakai, katsotaan pois" vai pahimmassa tapauksessa kieltäytyy ja suuttuu. Mua vaivaa se jatkuva vaahtoaminen (kysymättä) kuinka rehellinen ihminen hän on. Mikä tarve on kuuluttaa sitä. Ap
Vierailija kirjoitti:
28 Aidosti ja rehellisesti nähdäkseni reaktion. Onko hän, että "tottakai, katsotaan pois" vai pahimmassa tapauksessa kieltäytyy ja suuttuu. Mua vaivaa se jatkuva vaahtoaminen (kysymättä) kuinka rehellinen ihminen hän on. Mikä tarve on kuuluttaa sitä. Ap
No jos ei suhde tunnu hyvältä, niin lopeta se. Tuossa kohtaa (2kk) teillä todellakin pitäisi olla suhteen ihana ihastumis/rakastumisaika, eikä todellakaan mitään riitoja mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksena kaikille: En oikeen luotakaan ja siihen on syynsä. En vaadi paikallaoloa ja lukukuittauksia mutta haluan avoimen ihmisen niin kuin itse olen. Mulla on kaikki kortit pöydällä ja mielestäni avointa ihmistä voi lukea kuin avointa kirjaa. Ja toisaalta hänen reaktionsa antoi mulle jo vastauksen. Hänessä on jotain mistä olen vieläkin epävarma, sellaset vibat tulee että kaikki ei oo sitä miltä näyttää. Ap
Sitten sinun pitää löytää sellainen sinulle tarpeeksi avoin ihminen. Huonosti alkaa suhde, jos toisen käytöstä pitää ensimmäiseksi alkaa muuttaa. Jos hän haluaa pitää sen kaverilistan piilossa ja lukukuittaukset pois, niin sitten haluaa. Minua ei esim. kiinnosta laisinkaan nähdä kaverilistaa tai niitä lukukuittauksia.
Minun psyykeeni toimii niin, että oikean ihmisen kanssa olen avoin. Hän ei vaadi minua näyttämään mitään, mutta saatan itse omatoimisesti näyttääkin. Sen sijaan kontrolloija ja vaatija saa minut ihan lukkoon, vaikka mitään salattavaa ei ole, mutta tulee tunne että pitää suojella omia rajoja.
"Vihdoin? Montako kertaa olet pyytänyt, ap? Ei kuulosta hyvälle jos alussa jo epäillään toista. Mun kumppani näytti ihan vapaaehtoisesti Facensa ja itsekin olisin tehnyt samoin jos olisi tili. Miksi sulla on luottamuspulaa häntä kohtaan?"
Hän on itse maininnut useaan otteeseen alussa että hän haluaa näyttää myös FB kaverinsa mulle, että hän on niin rehellinen ihminen. En nähnyt tarvetta sille ja en silloin halunnut niitä nähdä. Kerran kysyin sitten tässä välissä ehkä kk sitten, että voisin mä ne kaverit haluta nähdä kun ei selvästi tykännyt selailla Facebookkia kun tulin viereen. Kieltäytyi silloin ja annoin asian olla. Nyt kysyin saanko nyt nähdä vihdoin ne ja hälle tuli itkupotkuraivarit. Ap
KEnen luottamus on kiinni jostain Facebookin kaverilistasta?! Haloo, nyt valoja päälle! :D
No löytyikö sieltä jotain?
Suhteessa pitää sietää jonkin verran epämukavuutta, jos sellainen tunne syntyy. Ei voi tehdä aina niin, että kun itselle tulee epämukava olo, korjaa oman epämukavuutensa paiskaamalla kumppanin epämukavuuteen. Eli tässä ap korjasi oman olonsa miehen olon kustannuksella. Olisit odottanut hetkeä, jolloin ne tulevat taas luontaisesti nähtäville ja katsonut ne sitten hänen kanssaan yhdessä.
Mies hermustui tietysti, kun kavereina voi olla lähes random ns. herutusnaisia. Ei niissä mitään sen vakavampaa yleensä ole heitetään nyt 99 % tapauksista. Lähinnä se, että voi tykkäyksiä heittää joillekin kuville tai heittää satunnaista kommentointia. Mutta selitä se sitten tyttikselle. Kyllä saa posket hehkua kun sen kertoo ääneen. Myötätuntoa ei varmasti heru tai ymmärrystä. Vaikka kyse on siis vain harmittomasta ajanvietosta.
Luottaisin intuitioon. Joissain ihmisissä on jotain, joka pistää epäilemään kaikkea, ja monesti siihen on ihan oikea syy. Toisiin pystyy taas helposti luottamaan eikä ole tarvetta kytätä someakaan tms. tavallaan ihan turhaa. Oman kokemukseni mukaan intuitio on hyvin usein oikeassa.
psykoämmiä riittää