Niin sanotut "tärkeät" ihmiset ärsyttää
Tällaiset ihmiset jotka ns. korostavat itseään. Kuten eräs hyvän päivän tuttu korostaa itseään kehumalla, että kuinka hän tekee pitkää päivää yms. Kerrankin oli aloittanut aamulla joskus 9 aikaan ja lopetteli päivää illalla klo 22. Mitä kehuttavaa tuollaisessa oravanpyörässä on? Jokainen päättää itse omasta elämästä joten turha sitten valittaa jos tekee pitkää päivää. Itse yritän päästä oravanpyörästä juurikin pois. Kuten aloitin muutama viikko sitten 100% etätyön jotta voin olla Lapissa mökillä mahdollisimman paljon, pois oravanpyörästä ja jatkuvasta kiireestä.
Kommentit (12)
Jos et enää juttele sen kanssa vaan häivyt, ei ole pakko olla hyvänpäiväntuttuna kenellekään. Jos loukkaantuu, ei voi mitään. Aikaa säästyy kun et käytä siihen aikaa ja ärsytys vähenee. Täällä ongelmana ex-naapuri, mutta taidan myös vaan mennä eteenpäin, en jää juttelemaan.
Kuka mitäkin sitten pitää tärkeänä!
Tällä tärkeydellä tarkoitan sitä, että kuinka jotkut luulee kiireen tunteen tuovan tärkeyden tunteen. Että kun on kokoajan kiire niin on ns. tärkeä ihminen. ap
Kun minä nautin Lapin metsiköstä ja rauhasta niin minua pidetään laiskana, vaikka teen kokoaika töitä sielä mökistä käsin etänä. ap
Pitkää päivää? Välillä 16 tuntiset normi touhua.
Mulle on tärkeää että suoli toimii.
Yleensä mainitsen kiireellä kehuville ihmisille että kiire on vain itsetehostusta ja järjestelykysymys. Hermostuvat kyllä. Pyrin henkilökohtaisesti siihen ettei olisi koskaan kiire.
Ei se välttämättä ole kehua. Ehkä he kaipaisivat kannustusta ottamaan itselleen aikaa ja taukoa töistä, tai mistä ikinä. Itse teen usein 12 tuntisia opiskelupäiviä, välillä töitä. Perheestä myös koitan huolehtia. Pitkät päivät syö aikaa kaikelta muulta. Masentaa, ahdistaa, pelottaa. Entä jos en jaksakaan, entä jos en saakaa töitä valmistuttuani. Mietin usein itsemurhaa, lähes päivittäin nykyään. En todellakaan kehu pitkillä päivilläni jos niistä mainitsen. Ehkä jos opiskelu olisi mieluista, mutta alakin on helvetin raskas henkisesti. Olen masentunut, mutta takaisin paluuta ei ole. Olen laittanut kaiken likoon, jotta pääsin opiskelemaan.
Hänen arvomaailmassaan työ ja työteliäisyys ovat ilmiselvästi tärkeässä asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä nautin Lapin metsiköstä ja rauhasta niin minua pidetään laiskana, vaikka teen kokoaika töitä sielä mökistä käsin etänä. ap
Ja siinä tulikin syy aapeen närkästykseen.
Niin minuakin ärsyttää tyypit, jotka korostavat omaa erinomaisuuttaan samalla väheksyen ihmistä jolle puhuu.
No etkös sä kehu tässä nyt omia valintojasi ihan samalla mitalla?