Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan haluaisi olla kaupan kassa, siivoja, tarjoilija...

Vierailija
08.03.2014 |

Siis ok esim. koulun ohella, mutta mikä saa ihmisen jäämään tommoiseen duunin? Pitkäveteistä, raskasta työtä minimipalkalla. 

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:46"]

Minä olen itse pitkään haaveillut tällaisesta "suorittavan tason" työstä. Huono ja epäkunnioittava ilmaus sosiaalisesti(kin) vaativasta työstä, kuten kassa, mutta en nyt parempaakaan keksi. Olen ollut jo pitkään vaativassa akateemisessa tehtävässä ja olisi ihanaa tehdä välillä jotain rehtiä ja oikeaa työtä.

[/quote]

Hahahaa :-) Päivän naurut :-)

Vierailija
82/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:47"]

Mutta kertokaa nyt hyvät ihmiset, mikä esim. siitä siivomisesta tekee niin mielenkiintoista? 

[/quote]

Näkee heti työnsä tuloksen, tietää työnsä tärkeyden, esimerkiksi.

[/quote]Ja sitten seuraavana päivänä kaikki rankan työn tulokset on kadonneet kuin tuhka tuuleen ja taas saa palata lähtöruutuun...

[/quote]

Mitä sitten? Siinähän sen työn tärkeyden juuri näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi automaatio vie tällaiset mekaaniset ja tylsät työt vauhdilla pois! Automaattikassat on hyvä asia! Tarjoilijat korvaavat automaattilinjastot ja ruoka-automaatit. Siivousrobotit kehittyvät. Robottiautot, -metrot, hurraa! Teurastamot ja marjan/hedelmienpoiminta robotisoituu! Malmia louhitaan joystikillä ohjaamalla! Hienoa ihmiskunta!

Vierailija
84/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:02"]

Mutta kertokaa nyt hyvät ihmiset, mikä esim. siitä siivomisesta tekee niin mielenkiintoista? 

[/quote]

[/quote]Ja sitten seuraavana päivänä kaikki rankan työn tulokset on kadonneet kuin tuhka tuuleen ja taas saa palata lähtöruutuun...

[/quote]

[/quote]

Tarkemmin sanottuna ei näe...

Vierailija
85/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten niin ei näe?

Vierailija
86/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten niin ei näe?

[/quote]

Hei haloo!?!

Vierailija
87/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo yksi taida oikein ymmärtää, miksi siivoojien työ on tärkeää :)

Vierailija
88/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miten niin ei näe?

[/quote]

Hei haloo!?!

[/quote]

Kerro nyt, miten siivojan työssä ei näe työn tärkeyttä. En nimittäin todellakaan käsitä mitä tarkoitat. Ja huom, en ole itse siivooja.

Kerro myös, miksi ns. suorittavan työn tekijä ei saisi pitää omaa työtään tärkeänä ja viihtyä työssään. Ja kerro myös, millaisessa työssä on luvallista viihtyä, jos esimerkiksi juuri siivoojan työssä ei ole.

Vierailija
89/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen siivoustöitä. Ei ehkä ole mielenkiintoista mutta rehellistä ja tarpeellista työtä. En ole ikinä ollut kunnianhimoinen vaikka olisi ollut mahdollisuus yliopisto-opiskeluun, niin olen koko ikäni tehnyt suorittavaa työtä. Työ on vain työta ja vapaa-ajalla voi toteuttaa muita unelmiaan.

Ei tämä maailmaa kuulkaa niin pyöri, että kaikki on näyttelijöitä, taiteilijoita ja tohtoreita.

Vierailija
90/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikille se työ ei ole elämän tärkein asia, vaan he käyvät töissä saadakseen rahaa ja touhuavat sitten vapaa-ajalla kaikkea mielenkiintoista.

Vierailija
91/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:59"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:46"]

Minä olen itse pitkään haaveillut tällaisesta "suorittavan tason" työstä. Huono ja epäkunnioittava ilmaus sosiaalisesti(kin) vaativasta työstä, kuten kassa, mutta en nyt parempaakaan keksi. Olen ollut jo pitkään vaativassa akateemisessa tehtävässä ja olisi ihanaa tehdä välillä jotain rehtiä ja oikeaa työtä.

[/quote]

Hahahaa :-) Päivän naurut :-)

[/quote]

Kerropa mikä tässä naurattaa? Eikö akateeminen saa haaveilla, vai eikö ole sallittua ottaa yhtään askelta ns. Taaksepäin urakehityksessä?

Vierailija
92/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sovitaanko ettei kukaan enää tulevaisuudessa tee tällaisia "turhia" duunareiden töitä. Mitä ap:aan oikeastaan tekee kaupan kassantyöntekijöillä, tien kunnossapitäjillä, autonkorjaajilla, siivoojilla yhtään missään, partureilla, hoitajilla yms. Saatika kukaan meistä?

Lähdetään kaikki kouluttautumaan jonnekin ylempiin amk:n, yliopistoihin ja vaikka näyttelijöiksi. Eiköhän kaikille kuitenkin töitä löydy, niinhän..

Joskus en voi kuin hämmästellä joidenkin putkinäköisyyttä..

Vierailija
93/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. siistijöitä ei olisi, niin ihmiset hukkuisivat "paskaan." Tekevät tärkeää ja arvokasta työtä, ei kannata aliarvioida!

Vierailija
94/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:47"]Ap, vai näyttelijksi opiskelet? Tuolla asenteella tuskinpa vaan.

[/quote]

Jep, eipä ole ainakaan tavallisen kansan suosikkinäyttelijää tulossa.. Epäilen että ap on työtön joka ei viitsi mennä kassaksi töihin :D

Vierailija
95/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:12"]

Siis ok esim. koulun ohella, mutta mikä saa ihmisen jäämään tommoiseen duunin? Pitkäveteistä, raskasta työtä minimipalkalla. 

[/quote]

Muista se kun seuraavaksi käyt kaupassa. Kohtele kassaa hyvin, koska hän on töissä vain olosuhteiden pakosta.

Vierailija
96/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelin ennen opiskeluja ja opiskelujen aikana kaupan kassalla, pääasiassa minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa siitä ammatista. Välillä jopa nautinkin työstäni. Opiskelujen loppuvaiheella pääsin oman alan töihin, missä tarvittiin oikeaa osaamista ja kouluttautumista työtehtävään. Palkka em. työssä oli surkea ja vastuu suuri.

Silloinkin haaveilin, että olisinpa taas kaupan kassalla. Työ oli rentoa ja palkkakaan ei niin huono, kun vertasin tähän uudempaan työpaikkaani. Vieläkin joskus mietin sitä, että menisin vieläkin kauppaa töihin, mutta ehkä etsin kuitenkin enemmän oman alan mukavempia töitä, ettei yhteiskunnalle kallis korkeakoulutukseni mene hukkaan. :)

Vierailija
97/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme töitä nämä ap:n mainitsemat tehtävät kyllä ovat. Palkkaa maksetaan mahdollisimman vähän, mahdollisimman paljon pitäisi tehdä ja perehtyminen olisi oltava tohtorin tasoa ja palveluasenne aina huipussaan. Heh heh.

Vierailija
98/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivojan työn hyviä puolia:

-Voi vaikuttaa oman työnsä toteuttamiseen, annetun aikataulun puitteissa saa suunnitella työnsä itse

- Näkee työnsä tuloksen

- Työ on aika arvostettua

- Työ on fyysisesti vaativaa. Ergonomisuuden hallinta on oleellinen jotta työtä voisi tehdä paria kuukautta pitempään

- Työ on teknisesti haastavaa. On oltava perillä eri kemikaaleista, niiden soveltuvuudesta eri materiaaleille, niiltä suojautumisesta. Tietouttaan on kehitettävä ja päivitettävä

- Voi hakeutua joko asiakaspalveluun, tiimiin tai yksin työskentelyyn oman kiinnostuksen mukaan

- Osa pitää siivoojen työtunneista, työskennellään usein silloin kun muut eivät

- Voi tehdä muita asioita samalla esim. kuunnella kielikasetteja, äänikirjaa, radiota jne.

- Työhön ei ole jumalattoman pitkiä teoriaopintoja

- Saa liikkua paikasta toiseen eikä tarvitse olla paikallaan.

Keksikää muut lisää.

Vierailija
99/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen opiskeluvuoteniaikani tein paljon ilta- ja viikonloppuja ja kyllä on todellakin kokemusta tästä. Monet työkavereistani oli aivan ihania ihmisiä, mutta just toi miten he kestivät sitä vuodesta toiseen jäi ihmetyttään. Siellä sai niin paljon p*skaa niskaan asikkailta, vaikka teit kaiken voitavasi ja hymyillen palvelit. Ehkä ihmisillä on sitten niin erilaiset käsimykset haasteista. Mä en vaan löytänyt mitään mielenkiintoista viidakoodien skannaamisesta ja tavaran lappaamisesta hyllyyn. Haastetta tuli lähinnä siitä miten saada palkka riittämään... ap

Vierailija
100/149 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 12:22"]

Kyllä huvittaa, kun jotkut kutsuu tällaisia töitä haastaviksi. Jos ne sitä olisivat niin eiköhän palkka olisi sen mukainen ja työ vaatisi kunnon koulutuksen. 

[/quote]

Voit kuule mun puolesta tulla kokeilemaan viikonloppuja ravintolaan tarjoilemaan. Siinä on "huvittaminen" kaukana. Sun pitäis olla vähintään yhdeksässä pöydässä samaan aikaan ottamassa tilausta, valmistaa juomat, viedä juomat, ottaa tilaukset, lähettää tilaukset keittiöön, viedä alkunaposteltavat, vastata kysymyksiin ja pahoitella kun kestää, ja kaikki tämä pitää tehdä hymyssä suin, se harvalta onnistuu.  Ja mikään ei ikinä mee niinkuin suunnittelet, aina kun olet hyvässä mallissa esim. valmistamassa juomia, joku asiakas ei halua huomata pöytiinohjaus-kylttiä, ja tulee sulta kysymään vapaata pöytää ja valittaa kun ei saa ikkunapöytää/ ravintolan parasta pöytää. Tässä vaiheessa ne seitsemän muuta pöytää on odottanut listojen kanssa n. 20 min. ja joutuvat odottamaan vielä kauemmin, kun asiakkaat tulevat tiskiltä pyytämään pöytää/juomia/tilausta/ mitä vaan. Sen takia ravintoloissa on juurikin tämä pöytiinohjaus-kyltti, jotta kiirettä ei syntyisi. Mä voin kuule sanoa, ettet kestäis tuota ensimmäistä tuntiakaan.  Ainiin, ja älä unohda sitten, kun kaikki pöydät jättää negatiivista palautetta kun oli hidas palvelu... mistähän johtuisi.  Ja lisää työntekijöitä ei voida ottaa per vuoro, koska tehot täytyy pitää hyvässä mallissa, ja pomot haukkuu vielä päälle kun pitäisi nopeammin kävellä.