Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan haluaisi olla kaupan kassa, siivoja, tarjoilija...

Vierailija
08.03.2014 |

Siis ok esim. koulun ohella, mutta mikä saa ihmisen jäämään tommoiseen duunin? Pitkäveteistä, raskasta työtä minimipalkalla. 

Kommentit (149)

Vierailija
141/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen ohi aiheen. Suomessa on tosi paljon akateemisia siivoojia.

Vierailija
142/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei käsitä,että on 2 ammattia,joita ei kannata suututtaa. Tarjoilija voi sylkäistä kahviisi ja siivooja voi pyyhkiä työpöytäsi puhelimen wc rätillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:37"]

Nuohan ovat ihan paskaduunia ja sopivat joillekin lukihäiriöisille ja oppimisvaikeuksista kärsiville, jotka ei pärjää oikeissa töissä.

Toisaalta se on hyvä, että riittää vielä suomalaisia tekemään niitä. Mutta ei kai kukaan peruskoulun kunnialla selvinnyt viitsi tuollaista työtä tehdä. Siivoja, voi jeesus. Minun tuntemani siivoojat ovat kananpersetukkaisia, kulahtaneita ja alkoholisoituneita tupakoitsijoita, jotka oli koulussa niitä takapenkin tiinoja, jotka kävi pienryhmässä opiskelemassa, kun eivät pärjänneet muualla.

[/quote]

Ihan ohimennen; minkäs alan naisia sinä olet? 

[/quote]

Tietotekniikkainsinööri ja teen koodaushommia erääseen firmaan. Vaativaa työtä ja hyvinpalkattua. On meilläkin toki siistijöitä, mutta he ovat todellakin niitä takapenkin tiinoja, jotka kävivät pienryhmissä opiskelemassa matematiikkaa ja kieliä, kun ei pää riittänyt päästä normaaliopinnoilla peruskoulua lävitse. 

Kun heille yrittää joskus jotain puhua, änkyttävät tupakan römeällä äänellään ja suusta ei tule mitään järkevää.

Vierailija
144/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vain R-kioskilaiset vastaamaan, ihan tätä viestiä lainaamalla voitte kertoa oikeat vastaukset, kiitos :) 

http://www.helsinki.fi/valtiotieteellinen/opiskelu/opiskelijaksi/lisatietoa/kys13/kys_map_2013.pdf

Vierailija
145/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:55"]

Siitä vain R-kioskilaiset vastaamaan, ihan tätä viestiä lainaamalla voitte kertoa oikeat vastaukset, kiitos :) 

http://www.helsinki.fi/valtiotieteellinen/opiskelu/opiskelijaksi/lisatietoa/kys13/kys_map_2013.pdf

[/quote]

ja sinähän et valmistautunut kokeeseen mitenkään?

Sama jos sinut lykättäisiin R-kioskin kassalle päiväksi opastamatta mitenkään :D

Vierailija
146/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tarjoilijana voin ylpeästi sanoa, että minulla on sentään käytöstavat kohdallaan. Näen niin paljon epäkohteliaita ja vaikka olisikin koulutettuja ihmisiä, heistä osakin on tyhmiä kuin saappaat. Tämän huomaa heidän käytöksestään ja siitä, kuinka heillä ei ole minkäännäköistä kunnioitusta toista ihmistä kohtaan. 

Vierailija
147/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä voi itsekukin ihmetellä toisten tekemisiä ihan vapaasti. Minäkään en voi ymmärtää, miksi joku opiskelee vuosia ja sitten päätyy vaikka ihotautilääkäriksi, kamalaa olisi olla myös kirurgi tai hammaslääkäri, hyh. Enkä voi käsittää mitä mielenkiintoista on toimia esim. opettajana. Samat asiat vuodesta toiseen, huh huh, kyllä tylsistyisin. Tai joku kuiva pankkiala, oikeustieteistä puhumattakaan.

Luovaa työtä tekeviä ymmärrän paremmin, ainakin jos on täysin vapaat työajat. Minä olen yrittäjä ja teen työtä silloin kun lystää ja sen verran kuin itse haluan. Tällähetkellä n. 20 tuntia viikossa, kesälomaa pari kuukautta ja joululomaa pari viikkoa + viikko syksyllä ja viikko keväällä. Työ on vaihtelevaa ja mielenkiintoista ja kaikesta päätän itse. Palkka kohtuullinen tällä työmäärällä, n. 3000 e netto / kk.

Mutta olen iloinen, että joku viitsii tehdä noitakin hommia, jotka eivät mua kiinnosta!

Vierailija
148/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:51"]

Suomessa on niin vähän kunnon ravintoloita, että vaikea uskoa jokaisen ABC:n ja Rosson ja Amarillon tarjoiloiden työn olevan muuta kuin helposti opeteltavaa rutiinihommaa. Suurin osa kaupan töistä on nekin nopeasti opeteltavia. Siivojan työssäkin perille pääsee helposti, eri asia on sitten vaatimmat paikat kuten sairaalat. 

Uskon kyllä, että rankkaa voi olla ja että te koette, että rautakaupan kassallakin pitää olla "helvetinmoinen tietämys" taustalla, mutta omasta kokemuksesta sanon, että hyvin suppeaa se kaikki on. Ja tylsää. Minä en jaksaisi sellaista koko ikääni, kaipaan haasteita ja vaativampaa työtä. 

[/quote]

ja niitähän nykyään riittää kaikille, kun viikoittain saa lukea joukkoirtisanomisista :D

No, toki on ihmisiä, jotka makaa kotona korvauksilla mieluummin, kuin tekee rehellistä työtä, koska haluaa toteuttaa itseään. 

[/quote]

Olet ilmeisesti näitä yksinkertaisten hommien tekijöitä? Juu, teitä kyllä potkitaan pihalle vähän väliä. Huomaa, ettet osaa edes ajatella mitä se vaativampi työ voisi olla, kun ensimmäisenä tulee mieleen kotona lorviva työtön. Kyllä niitä vaativampia töitäKIN aina joillekin riittää ;) 

[/quote]

Juu, humanisteilla ja kumppaneilla korkeakoulutetuillahan töitä on, toisin kuin raksamiehillä (ja naisilla), LVI-alalla ja yhteiskunnan pohjasakalla, siivoojilla.

Tuo asenne, että olisi olemassa "paskaduuneja" on syöpä yhteiskunnassa. Jos todella koet, että jokin työ on arvollesi liian alhaista, olet todella irtaantunut maailmasta (ja hyvin mahdollisesti ylimielinen paska)

Vierailija
149/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiskaupan myyjän työ voi olla hyvinkin haasteellista, mielenkiintoista, opettavaista ja kyllä siihen koulutustakin ja pitkää harrastuneisuusstta vaaditaan. On myös huomattavasti parempi palkka kuin kassamyyjänä, jos on ollut tarpeeksi fiksu tehdäkseen hyvää myyntiä ja osannut pyytää palkankorotuksia oikeissa kohtaa. Toisaalta tässäkin on se plussa, että työt voi täysin jättää työpaikalle, vaikka siis olen myymäläpäällikönkin hommia tehnyt! :)