Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan haluaisi olla kaupan kassa, siivoja, tarjoilija...

Vierailija
08.03.2014 |

Siis ok esim. koulun ohella, mutta mikä saa ihmisen jäämään tommoiseen duunin? Pitkäveteistä, raskasta työtä minimipalkalla. 

Kommentit (149)

Vierailija
121/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:56"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:15"]

Pitkäveteisyydestä kaukana.

[/quote]Kiireistä ja työntäytteistä kyllä, mutta henkisesti hyvin puuduttavaa. Mutta ehkä joidenkin mielestä lattioiden luuttuaminen tai tavaroiden hyllyttäminen on varsin mielenkiintoista...

[/quote]

Mä ainakin osaan olla kiitollinen isoissa marketeissa työskenteleville,kun neuvovat missä joku tuote on. En haistattele,kun mulle ruokaa myyvät ja laittavat hyllyille. Onhan toki näitä itseään täynnä olevat 7000e kuussa tienaavat,jotka kalliit puvut päällään huutavat marketeissa kassalle,kun joku tuote on loppu..sellanenko siitä ap:stä tulee? Eksä tiiä kuka mä oon-kliseetä huudellen.

[/quote]No tottakai heitä tulee hyvin kohdella. Ei tulisi mieleenikään olla tyly tarjoilijalle, jos vaikka vahingossa tuo väärän annoksen.

Vierailija
122/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:51"]

Suomessa on niin vähän kunnon ravintoloita, että vaikea uskoa jokaisen ABC:n ja Rosson ja Amarillon tarjoiloiden työn olevan muuta kuin helposti opeteltavaa rutiinihommaa. Suurin osa kaupan töistä on nekin nopeasti opeteltavia. Siivojan työssäkin perille pääsee helposti, eri asia on sitten vaatimmat paikat kuten sairaalat. 

Uskon kyllä, että rankkaa voi olla ja että te koette, että rautakaupan kassallakin pitää olla "helvetinmoinen tietämys" taustalla, mutta omasta kokemuksesta sanon, että hyvin suppeaa se kaikki on. Ja tylsää. Minä en jaksaisi sellaista koko ikääni, kaipaan haasteita ja vaativampaa työtä. 

[/quote]

ja niitähän nykyään riittää kaikille, kun viikoittain saa lukea joukkoirtisanomisista :D

No, toki on ihmisiä, jotka makaa kotona korvauksilla mieluummin, kuin tekee rehellistä työtä, koska haluaa toteuttaa itseään. 

[/quote]

Olet ilmeisesti näitä yksinkertaisten hommien tekijöitä? Juu, teitä kyllä potkitaan pihalle vähän väliä. Huomaa, ettet osaa edes ajatella mitä se vaativampi työ voisi olla, kun ensimmäisenä tulee mieleen kotona lorviva työtön. Kyllä niitä vaativampia töitäKIN aina joillekin riittää ;) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 15:12"]

Siis ok esim. koulun ohella, mutta mikä saa ihmisen jäämään tommoiseen duunin? Pitkäveteistä, raskasta työtä minimipalkalla. 

[/quote]

Työttömänä ollessani hain näihin "vähempiarvoisiin" siivoojan töihin, koska halusin töitä. Siis ei ollut mitään saumaa, koska ei ollut koulutusta! Sain kyllä sittemmin oman alan töitä. Turha aliarvioida mitään työtä, koska ammattitaitoa ja koulutusta vaaditaan. Onneksi on erilaisia ihmisiä ja ammatteja, jokaiselle jotain.

Vierailija
124/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan, mitä elämältä hakee. Jotkut kaipaavat haastetta työssään, toiset jotain muuta. Itse tunnen erään psykologian maisterin, jolla oli erittäin tehokkaasti työn alla tohtoriksi tuleminen ja lupaava ura erinäisten projektien mukana, joka päätti vaihtaa alaa puutarhuriksi.

Vierailija
125/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:54"]

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 18:51"]

Suomessa on niin vähän kunnon ravintoloita, että vaikea uskoa jokaisen ABC:n ja Rosson ja Amarillon tarjoiloiden työn olevan muuta kuin helposti opeteltavaa rutiinihommaa. Suurin osa kaupan töistä on nekin nopeasti opeteltavia. Siivojan työssäkin perille pääsee helposti, eri asia on sitten vaatimmat paikat kuten sairaalat. 

Uskon kyllä, että rankkaa voi olla ja että te koette, että rautakaupan kassallakin pitää olla "helvetinmoinen tietämys" taustalla, mutta omasta kokemuksesta sanon, että hyvin suppeaa se kaikki on. Ja tylsää. Minä en jaksaisi sellaista koko ikääni, kaipaan haasteita ja vaativampaa työtä. 

[/quote]

ja niitähän nykyään riittää kaikille, kun viikoittain saa lukea joukkoirtisanomisista :D

No, toki on ihmisiä, jotka makaa kotona korvauksilla mieluummin, kuin tekee rehellistä työtä, koska haluaa toteuttaa itseään. 

[/quote]

Olet ilmeisesti näitä yksinkertaisten hommien tekijöitä? Juu, teitä kyllä potkitaan pihalle vähän väliä. Huomaa, ettet osaa edes ajatella mitä se vaativampi työ voisi olla, kun ensimmäisenä tulee mieleen kotona lorviva työtön. Kyllä niitä vaativampia töitäKIN aina joillekin riittää ;) 

[/quote]Jos olet erittäin hyvä työssäsi, niin kyllä niitä yritykset kilpailevat siitä, että saavat palkata sinut.

Vierailija
126/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojan hommia oon tehnyt, ihan ok mut en jaksaisi ammattina. Ymmärrän kyllä mitä jotkut näkee siinä työssä, kun osa teki sitä ihan oikeasti harrastuksena eikä tienaamistarkoituksessa. Ei vaan ole mun juttu.

Sen sijaan kaupan kassa on ihan unelmieni ammatti. Ei todellakaan "pitkäveteistä, raskasta työtä minimipalkalla" vaan oikeassa paikassa on myös etenemismahdollisuuksia. Rakastan sitä kanssakäymistä asiakkaiden kanssa ja en keksisi itselleni montaa työtä josta pitäisin enemmän. Työssä on paljon haasteita ja vaihtelevuutta jos sitä tekee oikealla asenteella!

Vierailija
127/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan vaikka R-kioski niin siellä kassatyöntekijän pitää oppia niin monta erilaista hommaa, että melkein vaatisi jonkun 6vuotisen yliopiston jos vertaa millaisiin töihin yliopistosta pääsee.

Vierailija
128/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas tykkään suorittavan tason tehtävistä. Ei se palkka nyt niin huono ole, eikä ole stressiä eikä tarvitse tosiaan viedä töitä kotiin. Välillä haaveilen, että palaisin taas kauppaan, jossa olin opiskeluaikana. Nykyinen työni on stressaavaa ja haasteellista, vaatii hirveästi asiantuntemusta ja palkka on aivan persiistä. 

Ymmärrän kyllä että toiset puutuu ap:n mainitsemisissa hommissa, mutta ihmiset on erilaisia. Minusta ei IKINÄ, ei ikinä, olisi näyttelijäksi - ihan hirvee ajatuskin!

Vierailija
129/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:15"]

Otetaan vaikka R-kioski niin siellä kassatyöntekijän pitää oppia niin monta erilaista hommaa, että melkein vaatisi jonkun 6vuotisen yliopiston jos vertaa millaisiin töihin yliopistosta pääsee.

[/quote]LOL  Ärrä=6v. yliopistossa

Vierailija
130/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:15"]

[/quote]

No millaisiin töihin yliopistoista pääsee? Kerro, millä tavalla R-kioskissa työskentely on samanlaista kuin vaikka lääkärin? Tai opettajan? Nuo taitavat olla niitä tunnetuimpia yliopistosta valmistuvia. Opettajalla saa olla aika laaja tietämys, esimerksi lukion historianopettajalla. Vaikea uskoa, että kioskissa tarvitsee saman verran tietoa :D 

Puhumattakaan ekonomeista, juristeista, psykologeista, hammas- ja oikeuslääkäreistä... entäs sitten esimerkiksi yhteiskuntatieteet tai valtiotieteet? 

Ehkä et taida ihan tietää, mistä puhut. Moni korkeasti koulutettu tekee aika näkymätöntä työtä, vaikea se on R-kioskin myyjän tietää, mitä vaikka diplomaatti (esim. kansainvälistä politiikkaa yliopistossa opiskellut) tekee vieraan maan suurlähetystössä päivisin. 

Vierailija
131/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas näkee, kuinka koulutus ei jalosta ihmistä. Niin ylimielisiä naisia perusduunia tekeviä naisia kohtaan, että pahaa tekee.

Akateemisuus ei nähtävästi ainakaan lisää sydämen sivistystä

Vierailija
132/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

83... Jos sinulle kuvailtaisiin R-kioskin tehtävälista, mutta ei sanottaisi, attä se on R-kioski niin vaatisit lääkärin palkkaa.  Monissa valtion virastoissa on yksinkertaisemmat hommat päivittäin (toki joskus tulee asioita joissa yliopistokoulutuksella on merkitys) ,mutta muuten helpompaa kuin ärrällä. 

Vierailija
133/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siivooja. Ei siivoaja, siivoja tai siistijä (jos siistijä on jossain ammattinimikkeenä, niin onpa halventavaa: kuulostaa pikku puuhastelulta).

Vierailija
134/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:28"]

Kyllä taas näkee, kuinka koulutus ei jalosta ihmistä. Niin ylimielisiä naisia perusduunia tekeviä naisia kohtaan, että pahaa tekee.

Akateemisuus ei nähtävästi ainakaan lisää sydämen sivistystä

[/quote]

Niin joo. Jos sanoo, että sinun kassatyö on minulle liian tylsää ja yksinkertaista, niin se on sydämen sivistyksen puutetta? Oikeasti? Eihän se ole ylimielistä, ei siinä todeta että SINÄ olet huonompi kuin minä, vaan että minä en halua tehdä sinun työtäsi vaan teen jotain muuta. 

Tuskin sinuakaan historia niin kiinnostaa, että haluat lukea sitä viisi vuotta putkeen? 

Vierailija
135/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:32"]

83... Jos sinulle kuvailtaisiin R-kioskin tehtävälista, mutta ei sanottaisi, attä se on R-kioski niin vaatisit lääkärin palkkaa.  Monissa valtion virastoissa on yksinkertaisemmat hommat päivittäin (toki joskus tulee asioita joissa yliopistokoulutuksella on merkitys) ,mutta muuten helpompaa kuin ärrällä. 

[/quote]

Salli minun nauraa. Jos ajatellaan oman lähimmän R-kioskin myyjää, niin hänen pitää hallita Veikkaukset, osata ladata bussikortit ja keittää koneella kahvia sen normaalin myyntityön lisäksi. Ei kovin vaikeaa, oikeasti.

Joku laborantti tietää tuhat kertaa enemmän ja palkka on valitettavasti sama. Ja lisäyksenä vielä, että laboratorioita on sitten paljon muitakin, kuin sairaaloiden vastaavat. 

Vierailija
136/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan ovat ihan paskaduunia ja sopivat joillekin lukihäiriöisille ja oppimisvaikeuksista kärsiville, jotka ei pärjää oikeissa töissä.

Toisaalta se on hyvä, että riittää vielä suomalaisia tekemään niitä. Mutta ei kai kukaan peruskoulun kunnialla selvinnyt viitsi tuollaista työtä tehdä. Siivoja, voi jeesus. Minun tuntemani siivoojat ovat kananpersetukkaisia, kulahtaneita ja alkoholisoituneita tupakoitsijoita, jotka oli koulussa niitä takapenkin tiinoja, jotka kävi pienryhmässä opiskelemassa, kun eivät pärjänneet muualla.

Vierailija
137/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]No kerro toki. Minun käsitykseni mukaan myynnin lisäksi kuuluu pelikoneiden hoito, lehtipalautukset ja postiin liittyvät tehtävät. Ehkä tosin takahuoneessa suoritetaan aivoleikkauksia tietämättäni :)

Vierailija
138/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:37"]

Nuohan ovat ihan paskaduunia ja sopivat joillekin lukihäiriöisille ja oppimisvaikeuksista kärsiville, jotka ei pärjää oikeissa töissä.

Toisaalta se on hyvä, että riittää vielä suomalaisia tekemään niitä. Mutta ei kai kukaan peruskoulun kunnialla selvinnyt viitsi tuollaista työtä tehdä. Siivoja, voi jeesus. Minun tuntemani siivoojat ovat kananpersetukkaisia, kulahtaneita ja alkoholisoituneita tupakoitsijoita, jotka oli koulussa niitä takapenkin tiinoja, jotka kävi pienryhmässä opiskelemassa, kun eivät pärjänneet muualla.

[/quote]

Ihan ohimennen; minkäs alan naisia sinä olet? 

Vierailija
139/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja joutuu päivä toisensa jälkeen siivoamaan samat tilat.

Näyttelijä joutuu päivä toisensa jälkeen toistamaan samat vuorosanat.

Vierailija
140/149 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2014 klo 19:41"]

[/quote]No kerro toki. Minun käsitykseni mukaan myynnin lisäksi kuuluu pelikoneiden hoito, lehtipalautukset ja postiin liittyvät tehtävät. Ehkä tosin takahuoneessa suoritetaan aivoleikkauksia tietämättäni :)

[/quote]

Kyllä! Siellä myös piirretään uusia tehdaslaitteita ja kehitellään lääketiedettä eteenpäin, luetaan historiaa ja psykologiaa ja filosofiaa, osataan kymmenistä kielistä täydellisesti kieliopit ja näytellään hienosti siinä sivussa parit Hamletit sun muut. Maailman kirjallisuus on hallussa, samoiten ne jo mainitut kansainväliset suhteet? 

Kyllä on taitavaa porukkaa ärrällä, jännä, että haluavat sinne tietotaitoineen jäädä!?